Gå til innhold

Fått følelser for en «pulevenn»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samme her, men vi holdt på sånn her i 8 måneder, jeg sov over hos han 2-3 dager i uka, gikk på dobbelt dates med ham og kompisene (og deres kjærester), koste konstant sammen, dro på dagsturer sammen, fikk gaver på valentines, ga hverandre julegaver, holdt hender og kysset hverandre på gata, jeg fikk bo hos ham en uke da jeg hadde (vanlig) influensa og han passet på meg, og vi gjorde absolutt alt av hva vanlige par gjør sammen. 

Det viste seg at det aldri var noe mer fra hans side 😔 Jeg føler meg dum som levde i god tro skylder på meg selv som aldri tok det ordentlig opp tidligere, men samtidig er jeg også litt bitter for at han kan tro at han kan gjøre alt det der med en jente uten at det dannes følelser

Anonymkode: 179fa...4fb

Åh fy :( så utrolig kjipt å høre. Skjønner ikke at folk kan holde på sånn uten å ha følelser. Det er litt rart. 

Anonymkode: 89abb...5e3

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
bestelvenn skrev (27 minutter siden):

Hvor gamle er dere?

Det er alltid en som får følelser når man leker sånn som det, så ikke vær hard mot deg selv. 
Hadde jeg vært deg ville jeg enten tatt avstand for en liten stund, ikke tatt kontakt eller møtt han. Kanskje svart om han sa noe, men ikke noe mer. Da finner du fort ut om du faktisk er forelsket eller ikke - og hvis det er tilfellet så lønner det seg alltid å være ærlig, for din egen del. 

Så alt i alt burde du fortelle han at du har fått følelser for han. Det verste som kan skje er at han ikke har følelser for deg, og du kommer deg videre. 

Vi er begge 26. 

Ja, er min egen feil at jeg er i den situasjonen jeg er i. Jeg kjenner meg selv og vet at jeg fort blir tilknyttet, hvert fall om jeg har sex med personen over lengre tid. Tror nok at jeg kommer til å fortelle han neste gang vi møtes, slik at jeg kan gå videre med livet on han ikke er villig til å gi meg noe mer. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Fnuggolina skrev (1 time siden):

Hadde ikke vært så usikker her.

Men du kan jo likevel være ærlig om du synes han er verdt komplimentet? 

At dere ikke snakker sammen utover treffavtaling er et VELDIG dårlig tegn dessverre. 

Jeg mener også at det er et dårlig tegn at vi ikke snakker sammen utenom når vi avtaler å møtes. Jeg ser på det som at han ikke er interessert liksom. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bestelvenn
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er begge 26. 

Ja, er min egen feil at jeg er i den situasjonen jeg er i. Jeg kjenner meg selv og vet at jeg fort blir tilknyttet, hvert fall om jeg har sex med personen over lengre tid. Tror nok at jeg kommer til å fortelle han neste gang vi møtes, slik at jeg kan gå videre med livet on han ikke er villig til å gi meg noe mer. 

Kjenner meg godt igjen, jeg blir fort tilknyttet selv - hvis man har en "spesiell" relasjon. 
De er tøft av deg å si det til han, ihvertfall face2face :) 
Du får oppdatere oss om hva som skjer når du sier det til han! Ønsker deg lykke til, og jeg tror han er keen på deg også. Hvorfor ellers vil han henge med deg foruten sex? Dere lager mat og spiser sammen, ser film osv ... Hadde han bare vært ute etter sex, så ville han ikke brukt så mye kvalitetstid med deg. Så du er nok kjærestemateriale i hans øyne 

Jeg har erfart at - hvis du føler noe for en person, så føler den personen akkurat det samme. Det er jo noe å tenke over

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Først og fremst, beklager at jeg ikke kunne finne et finere ord enn «pulevenn», men det får nå være. 

Som tittelen sier, så har jeg fått følelser (tror jeg) for en fyr som jeg ligger med. Vi har aldri sagt at vi kun er «pulevenner» og egentlig aldri snakket om hva vi er. Likevel virker det ganske tydelig for meg at vi kun har det gøy og at dette ikke er mer enn sex og kos for ham. Det som forvirrer meg veldig er at vi gjør andre ting enn sex, som å spise, se film, kose og snakke om alt mulig rart. Når vi først er sammen så føles det nesten som om vi dater. Likevel har jeg den følelsen innerst inne at han egentlig ikke vil ha noe mer med meg.

Mitt spørsmål er da: bør jeg fortelle han det jeg føler og spørre om han vil noe mer? Eller er det best å bare ta avstand? 
Er så redd for å sterke følelser og bli såret til slutt. 😔

Altså, hvis man har sex og gjør alt annet kjærester gjør sammen, så er man jo kjærester. Pulevenn eller FF er jo bare ord folk bruker for å kunne være ”utro“ uten å være utro, hvis du skjønner hva jeg mener. 

Anonymkode: 5817f...c16

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fnuggolina
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg mener også at det er et dårlig tegn at vi ikke snakker sammen utenom når vi avtaler å møtes. Jeg ser på det som at han ikke er interessert liksom. 

Ja.

Jeg tenker spørsmålet er ikke er om du vil stå med lua i hånda eller ikke, men om du skal ha sånne relasjoner i det hele tatt. 

Før du sier du har følelser - bør du jo vurdere om du egentlig kjenner han i det hele tatt og HVA disse følelsene er grunnet i?

Du har nok egentlig bare «sexemosjoner» fordi fysisk nærhet og orgasmer.

Ikke «jeg setter pris ved alle disse sidene ved deg, har respekt for verdiene dine, ser for meg et liv med akkurat deg». 

Det er en grunn til at dere bare har sex, og det handler om mer enn hans manglende følelser. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

MITT TIPS! Jeg var akkurat i din situasjon for 2 måneder siden, nå er vi endelig kjærester  🥰  Vi hadde et sånt fuck friend forhold i 7 måneder ... Jeg fikk egt følelser fra dag en.. imens han sa at han ikke ville ha noe seriøst. Men jeg ga aldri opp! Og det er jeg glad for nå:) Mitt tips er å egt ikke si noen ting, spill litt , lek og fortsett med å kos deg. Gi han litt space og frihet, + få han til å føle at han kan stole på deg. Om du ser han begynner å ringe deg oftere , eller bare ringe deg uten noe grunn har han catchet følelser ! Tro meg, kjæresten var en sikkelig sta type.. og han klarte å få følelser til slutt. Du må bare spille kortene riktig ;) 

Anonymkode: 22930...e05

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

MITT TIPS! Jeg var akkurat i din situasjon for 2 måneder siden, nå er vi endelig kjærester  🥰  Vi hadde et sånt fuck friend forhold i 7 måneder ... Jeg fikk egt følelser fra dag en.. imens han sa at han ikke ville ha noe seriøst. Men jeg ga aldri opp! Og det er jeg glad for nå:) Mitt tips er å egt ikke si noen ting, spill litt , lek og fortsett med å kos deg. Gi han litt space og frihet, + få han til å føle at han kan stole på deg. Om du ser han begynner å ringe deg oftere , eller bare ringe deg uten noe grunn har han catchet følelser ! Tro meg, kjæresten var en sikkelig sta type.. og han klarte å få følelser til slutt. Du må bare spille kortene riktig ;) 

Uenig ... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Altså, hvis man har sex og gjør alt annet kjærester gjør sammen, så er man jo kjærester. Pulevenn eller FF er jo bare ord folk bruker for å kunne være ”utro“ uten å være utro, hvis du skjønner hva jeg mener. 

Anonymkode: 5817f...c16

Veldig enig i dette. Synes det er merkelig hvordan dette har forandret seg på ganske få år.

Anonymkode: 9f00b...f59

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uenig ... 

Da hadde jeg isåfall flaks 🤷🏼‍♀️ 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Sex har med kjemi å gjøre. Følelser er dermed en konsekvens og ikke en naiv ting man nærmest kan avtale at ikke skal oppstå.

Slike tilknytninger er i seg selv ganske uskyldige, men det passer ikke alle. Viktig å være ærlig med seg selv, for det kan være en betydelig bremsekloss i forsøk på fremtidige forhold. 

Vet hvor herlig det er å bli bekreftet, men det er du selv som må sette egne grenser.

Dette handler selvsagt ikke om kjærlighet, men avhengighet. Da tåler man mye der og da, og får smellen på et senere tidspunkt.

Kos deg, men ta ansvar for deg selv :klem: 

Anonymkode: 3eb07...9e8

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Glad på dine vegne og jeg setter pris på innslaget ditt. Men jeg tror nok det blir dumt av meg å bare «spille med» i håp om at han én dag får følelser for meg. Har han ikke følelser for meg nå, så vil han kanskje aldri få det heller. Vi har allerede tilbragt masse tid sammen de siste 3-4 månedene, så det er ingen grunn til å kaste bort enda mer tid. 

I tillegg handler det også litt om at jeg må sette grenser for meg selv og ha standarder. Om det er noe spesifikt jeg ønsker, og jeg vet jeg ikke får det fra ham, så må jeg bare avslutte det. Er ikke vits i å gå rundt og gi han mer av min tid og energi, når jeg ikke får tilbake det jeg har behov for og lyst på. 🤷‍♀️

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Sex har med kjemi å gjøre. Følelser er dermed en konsekvens og ikke en naiv ting man nærmest kan avtale at ikke skal oppstå.

Slike tilknytninger er i seg selv ganske uskyldige, men det passer ikke alle. Viktig å være ærlig med seg selv, for det kan være en betydelig bremsekloss i forsøk på fremtidige forhold. 

Vet hvor herlig det er å bli bekreftet, men det er du selv som må sette egne grenser.

Dette handler selvsagt ikke om kjærlighet, men avhengighet. Da tåler man mye der og da, og får smellen på et senere tidspunkt.

Kos deg, men ta ansvar for deg selv :klem: 

Anonymkode: 3eb07...9e8

Veldig enig i mye av det du sier! Hva eksakt mener du med at det kan være en bremsekloss i fremtidige forhold? 

Helt enig i at det er en avhengighet, og at det kanskje dreier seg mer om den oppmerksomheten/bekreftelsen man får enn kjærlighet/følelser.

Takk for svar! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min erfaring er at dersom mannen virkelig er interessert, så er man ikke i tvil. Da skinner det gjennom, selv om han kanskje prøver å holde litt igjen. 

Han ønsker å ha kontakt så ofte som mulig, og han legger til rette for å møtes så ofte som  mulig. 

En forelska mann er i de aller fleste tilfeller ikke til å ta feil av. 

Anonymkode: 1cc8e...ed4

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Archer

Som mann avråder jeg deg sterkt till å "snakke" om følelser og slike ting med han, trur det avskrekker han till å fortsette, skjedde ihvertfall med meg med en "pulevenn" jeg hade.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Archer skrev (1 time siden):

Som mann avråder jeg deg sterkt till å "snakke" om følelser og slike ting med han, trur det avskrekker han till å fortsette, skjedde ihvertfall med meg med en "pulevenn" jeg hade.

Hva skal man gjøre da? Bare fortsette å sitte på gjerdet eller ghoste? Det er i hvert fall ikke noe bedre 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Glad på dine vegne og jeg setter pris på innslaget ditt. Men jeg tror nok det blir dumt av meg å bare «spille med» i håp om at han én dag får følelser for meg. Har han ikke følelser for meg nå, så vil han kanskje aldri få det heller. Vi har allerede tilbragt masse tid sammen de siste 3-4 månedene, så det er ingen grunn til å kaste bort enda mer tid. 

I tillegg handler det også litt om at jeg må sette grenser for meg selv og ha standarder. Om det er noe spesifikt jeg ønsker, og jeg vet jeg ikke får det fra ham, så må jeg bare avslutte det. Er ikke vits i å gå rundt og gi han mer av min tid og energi, når jeg ikke får tilbake det jeg har behov for og lyst på. 🤷‍♀️

Du kjenner denne fyren best såklart:) kan være at jeg virkelig hadde flaks! Eller at det kanskje var følelser der hele veien fra begge sin side, bare han var redd og latet som. Gjør det som er best for deg selv :) Om du føler det er riktig å avslutte , så gjør det! Såklart ingen vits å kaste bort tiden sin om man aldri ser noe progresjon. Lykke til!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...