Gå til innhold

Fått følelser for en «pulevenn»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først og fremst, beklager at jeg ikke kunne finne et finere ord enn «pulevenn», men det får nå være. 
 

Som tittelen sier, så har jeg fått følelser (tror jeg) for en fyr som jeg ligger med. Vi har aldri sagt at vi kun er «pulevenner» og egentlig aldri snakket om hva vi er. Likevel virker det ganske tydelig for meg at vi kun har det gøy og at dette ikke er mer enn sex og kos for ham. Det som forvirrer meg veldig er at vi gjør andre ting enn sex, som å spise, se film, kose og snakke om alt mulig rart. Når vi først er sammen så føles det nesten som om vi dater. Likevel har jeg den følelsen innerst inne at han egentlig ikke vil ha noe mer med meg.

 

Mitt spørsmål er da: bør jeg fortelle han det jeg føler og spørre om han vil noe mer? Eller er det best å bare ta avstand? 
Er så redd for å sterke følelser og bli såret til slutt. 😔

Anonymkode: 89abb...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som det bare er sex og gøy for han, men dere spiser mat, ser film, koser og snakker om alt mulig? Det er å date. Du har ingenting å tape på å spørre hva han tenker om dere, og si hva du føler for han. Jo fortere, jo bedre. Dette klarer du. 

Anonymkode: 2b59d...4b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så tydelig at dere kun er pulevenner når dere koser, ser film og andre kjæreste ting? Hvor ofte er dere sammen, og er det begge som tar initiativ til å møtes? 

Det høres jo nesten ut som begynnelsen på ett forhold. Ikke la din usikkerhet ødelegge noe som potensielt kan bli bra 

Anonymkode: f45a7...e52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det virker som det bare er sex og gøy for han, men dere spiser mat, ser film, koser og snakker om alt mulig? Det er å date. Du har ingenting å tape på å spørre hva han tenker om dere, og si hva du føler for han. Jo fortere, jo bedre. Dette klarer du. 

Anonymkode: 2b59d...4b9

Ja, altså vi snakker ikke utenom når vi møtes og når vi planlegger å møtes. For meg så virker det som om han vil ha alle fordelene av et forhold, men uten å måtte forplikte seg. Vet blant annet at han fortsatt er på Tinder (hvor vi møttes). Er derfor jeg er så usikker. :(

 

Men skal nok ta det opp med han, ja! Takk :) 

Anonymkode: 89abb...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det så tydelig at dere kun er pulevenner når dere koser, ser film og andre kjæreste ting? Hvor ofte er dere sammen, og er det begge som tar initiativ til å møtes? 

Det høres jo nesten ut som begynnelsen på ett forhold. Ikke la din usikkerhet ødelegge noe som potensielt kan bli bra 

Anonymkode: f45a7...e52

Fordi vi ikke har så mye kontakt utenom når vi møtes, og fordi han alltid holder litt avstand, om det gir noe mening. Litt vanskelig å forklare, men det er rett og slett en magefølelse. Man vet jo som regel når følelser er gjensidige. 
Det er for det meste han som tar initiativ og vi møtes én gang i uken. 
Kanskje du har rett. Jeg har en historie av å la usikkerheten min ødelegge ting, så det må jeg jobbe med. 
 

takk for svar ❤️

Anonymkode: 89abb...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi vi ikke har så mye kontakt utenom når vi møtes, og fordi han alltid holder litt avstand, om det gir noe mening. Litt vanskelig å forklare, men det er rett og slett en magefølelse. Man vet jo som regel når følelser er gjensidige. 
Det er for det meste han som tar initiativ og vi møtes én gang i uken. 
Kanskje du har rett. Jeg har en historie av å la usikkerheten min ødelegge ting, så det må jeg jobbe med. 
 

takk for svar ❤️

Anonymkode: 89abb...5e3

Å møtes 1 gang i uken er ganske hyppig og det er han som tar intiativet. 

Tror du absolutt ødelegger veldig for deg selv. Det er en måte du finner utav dette på, og det er å si det direkte til han. Går det galt så går det galt, men da vet du i det minste. 

Anonymkode: 2b59d...4b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sikkert ikke turt å gjøre det selv, men du burde bare si at du har fått følelser for han. Du blir like såret av avvisning som å ta avstand. Bedre å ta sjansen

Anonymkode: 1ff63...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det og ikke fortsett å treff han før du har klarhet i hva han vil. Du vil bare få det vondt. 

"Hei, jeg har fått følelser for deg. Dersom dette er bare morro for deg må jeg dessverre melde pass på å treffes noe mer. Dersom du kunne tenke deg å date meg mtp forhold blir jeg selvsagt glad for å høre fra deg igjen.

Hilsen xxx"" 

 

Anonymkode: 9c52e...9d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Si det og ikke fortsett å treff han før du har klarhet i hva han vil. Du vil bare få det vondt. 

"Hei, jeg har fått følelser for deg. Dersom dette er bare morro for deg må jeg dessverre melde pass på å treffes noe mer. Dersom du kunne tenke deg å date meg mtp forhold blir jeg selvsagt glad for å høre fra deg igjen.

Hilsen xxx"" 

 

Anonymkode: 9c52e...9d5

^ helt enig

+ jo lengre tid det går, jo vondere vil det bli om du finner ut av at han ikke har følelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og derfor bør man ikke ha pulevenner. Hvorfor går folk i denne fellen gang på gang? Det blir kaos og sårete følelser i 90% av tilfellene. 

Anonymkode: 1277a...e9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig har han dame ja. Glem ham gå videre til en ny en ..

Anonymkode: 93ede...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, altså vi snakker ikke utenom når vi møtes og når vi planlegger å møtes. For meg så virker det som om han vil ha alle fordelene av et forhold, men uten å måtte forplikte seg. Vet blant annet at han fortsatt er på Tinder (hvor vi møttes). Er derfor jeg er så usikker. :(

 

Men skal nok ta det opp med han, ja! Takk :) 

Anonymkode: 89abb...5e3

Hadde ikke vært så usikker her.

Men du kan jo likevel være ærlig om du synes han er verdt komplimentet? 

At dere ikke snakker sammen utover treffavtaling er et VELDIG dårlig tegn dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dessverre uenig med dem som sier at dette ikke høres så dårlig ut..

Min erfaring er heller at menn som er interessert (og hvor kontakten er etablert, og det ikke er snakk om en "hemmelig forelskelse" eller lignende) vil jobbe hardt for å bevare kontakt med deg og "holde på deg"/sikre deg. Ett treff i uken kan forsåvidt være greit, hvis han er veldig, veldig opptatt (og da mener jeg ikke sosialt, men med jobb og forpliktelser), men det høres generelt lite ut for en mann som er interessert i å kapre en dame. Et verre tegn er at dere ikke har kontakt utenom. Her er min erfaring at en mann som er oppriktig interessert vil jobbe hardere for å være stadig "aktuell" i kvinnens liv og gjøre seg synlig.

Jeg tenker umiddelbart at du har ingenting å tape på å være ærlig med ham. Jeg har snakket med kompiser som har befunnet seg i lignende situasjoner som det du beskriver, hvor det ikke er noen interesse fra hans side. Da har jeg hørt tanker som at "så lenge hun ikke sier at hun har følelser for meg gjør jeg ingenting galt i å opprettholde den typen kontakt som vi har etablert til nå. Hun har et ansvar for å advare meg, hvis jeg skal ta hensyn og trekke meg unna". Kanskje er du heldig og en ærlig samtale fører til at dere utforsker muligheten for seriøs dating. Kanskje er du UANSETT heldig og han lar deg slippe. Det verste utfallet får du uansett av å ikke si noen ting - da vil han fortsette som før og du oppnår ingenting annet enn å bli mer og mer forelsket i en mann som aldri vil møte dine behov. 

Anonymkode: ffaaa...5e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Møtes 1 gang i uka? Han har nok kjæreste. 

Anonymkode: 30700...695

Hvordan er det å møtes så ofte en indikasjon på at han har kjæreste?

Anonymkode: 01c1a...504

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Møtes 1 gang i uka? Han har nok kjæreste. 

Anonymkode: 30700...695

Det er vel ikke sikkert, det, da. Jeg har kjæreste, jeg, men vi får ikke alltid møttes noe oftere enn det. Før vi ble sammen og var i den gråsonen som TS beskriver, møttes vi også for en overnatting i uka, men ingen av oss som var sammen med andre av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Først og fremst, beklager at jeg ikke kunne finne et finere ord enn «pulevenn», men det får nå være. 
 

Som tittelen sier, så har jeg fått følelser (tror jeg) for en fyr som jeg ligger med. Vi har aldri sagt at vi kun er «pulevenner» og egentlig aldri snakket om hva vi er. Likevel virker det ganske tydelig for meg at vi kun har det gøy og at dette ikke er mer enn sex og kos for ham. Det som forvirrer meg veldig er at vi gjør andre ting enn sex, som å spise, se film, kose og snakke om alt mulig rart. Når vi først er sammen så føles det nesten som om vi dater. Likevel har jeg den følelsen innerst inne at han egentlig ikke vil ha noe mer med meg.

 

Mitt spørsmål er da: bør jeg fortelle han det jeg føler og spørre om han vil noe mer? Eller er det best å bare ta avstand? 
Er så redd for å sterke følelser og bli såret til slutt. 😔

Anonymkode: 89abb...5e3

Hvor gamle er dere?

Det er alltid en som får følelser når man leker sånn som det, så ikke vær hard mot deg selv. 
Hadde jeg vært deg ville jeg enten tatt avstand for en liten stund, ikke tatt kontakt eller møtt han. Kanskje svart om han sa noe, men ikke noe mer. Da finner du fort ut om du faktisk er forelsket eller ikke - og hvis det er tilfellet så lønner det seg alltid å være ærlig, for din egen del. 

Så alt i alt burde du fortelle han at du har fått følelser for han. Det verste som kan skje er at han ikke har følelser for deg, og du kommer deg videre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, men vi holdt på sånn her i 8 måneder, jeg sov over hos han 2-3 dager i uka, gikk på dobbelt dates med ham og kompisene (og deres kjærester), koste konstant sammen, dro på dagsturer sammen, fikk gaver på valentines, ga hverandre julegaver, holdt hender og kysset hverandre på gata, jeg fikk bo hos ham en uke da jeg hadde (vanlig) influensa og han passet på meg, og vi gjorde absolutt alt av hva vanlige par gjør sammen. 

Det viste seg at det aldri var noe mer fra hans side 😔 Jeg føler meg dum som levde i god tro skylder på meg selv som aldri tok det ordentlig opp tidligere, men samtidig er jeg også litt bitter for at han kan tro at han kan gjøre alt det der med en jente uten at det dannes følelser

Anonymkode: 179fa...4fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Møtes 1 gang i uka? Han har nok kjæreste. 

Anonymkode: 30700...695

Altså jeg er ganske sikker på at han ikke har kjæreste. Kan hende han snakker med andre, men ingen kjæreste hvert fall.

Anonymkode: 89abb...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er dessverre uenig med dem som sier at dette ikke høres så dårlig ut..

Min erfaring er heller at menn som er interessert (og hvor kontakten er etablert, og det ikke er snakk om en "hemmelig forelskelse" eller lignende) vil jobbe hardt for å bevare kontakt med deg og "holde på deg"/sikre deg. Ett treff i uken kan forsåvidt være greit, hvis han er veldig, veldig opptatt (og da mener jeg ikke sosialt, men med jobb og forpliktelser), men det høres generelt lite ut for en mann som er interessert i å kapre en dame. Et verre tegn er at dere ikke har kontakt utenom. Her er min erfaring at en mann som er oppriktig interessert vil jobbe hardere for å være stadig "aktuell" i kvinnens liv og gjøre seg synlig.

Jeg tenker umiddelbart at du har ingenting å tape på å være ærlig med ham. Jeg har snakket med kompiser som har befunnet seg i lignende situasjoner som det du beskriver, hvor det ikke er noen interesse fra hans side. Da har jeg hørt tanker som at "så lenge hun ikke sier at hun har følelser for meg gjør jeg ingenting galt i å opprettholde den typen kontakt som vi har etablert til nå. Hun har et ansvar for å advare meg, hvis jeg skal ta hensyn og trekke meg unna". Kanskje er du heldig og en ærlig samtale fører til at dere utforsker muligheten for seriøs dating. Kanskje er du UANSETT heldig og han lar deg slippe. Det verste utfallet får du uansett av å ikke si noen ting - da vil han fortsette som før og du oppnår ingenting annet enn å bli mer og mer forelsket i en mann som aldri vil møte dine behov. 

Anonymkode: ffaaa...5e6

Er nok enig i det du sier om at menn som virkelig er interesserte vil vise at de faktisk er det og prøve å holde på dama. Får ikke akkurat den følelsen fra han. Han vet vel også at jeg ikke treffer noen andre, så da har han i grunn ingenting å bekymre seg for, siden han allerede vet at han har meg. 😕 

Anonymkode: 89abb...5e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...