Gå til innhold

Coca Cola Corp. kurser de ansatte i å bli "mindre hvite"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tviler på at denne "historien" faktisk stemmer. Den er nok bare diktet opp og folk tror på den fordi den er på internet. 

 

 

Anonymkode: 9a55e...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tviler på at denne "historien" faktisk stemmer. Den er nok bare diktet opp og folk tror på den fordi den er på internet. 

 

 

Anonymkode: 9a55e...a67

Du vet, ting kan faktisk være sant selv om de ikke er nevnt på Dagsrevyen.

https://www.newsweek.com/coca-cola-facing-backlash-says-less-white-learning-plan-was-about-workplace-inclusion-1570875

A Coca-Cola spokesperson confirmed that the course is "part of a learning plan to help build an inclusive workplace," but also noted that "the video circulating on social media is from a publicly available LinkedIn Learning series and is not a focus of our company's curriculum."

 

 

Anonymkode: 2324b...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten tro noen i Pepsi har inflitrert Coca-Cola.

Skikkelig effektiv ødelegging av omdømme dette.

Anonymkode: cc411...5e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du vet, ting kan faktisk være sant selv om de ikke er nevnt på Dagsrevyen.

https://www.newsweek.com/coca-cola-facing-backlash-says-less-white-learning-plan-was-about-workplace-inclusion-1570875

A Coca-Cola spokesperson confirmed that the course is "part of a learning plan to help build an inclusive workplace," but also noted that "the video circulating on social media is from a publicly available LinkedIn Learning series and is not a focus of our company's curriculum."

Anonymkode: 2324b...12a

Så vidt jeg kan se, er eneste kilden til denne påståtte uttalelsen fra Coca-Cola kun et sitat postet av en Twitter-konto tilhørende en fyr ved navn Chris Pandolfo. Jeg har aldri hørt om ham før, så jeg vet ærlig talt ikke om sitatet kan tas for god fisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Klossmajor said:

Så vidt jeg kan se, er eneste kilden til denne påståtte uttalelsen fra Coca-Cola kun et sitat postet av en Twitter-konto tilhørende en fyr ved navn Chris Pandolfo. Jeg har aldri hørt om ham før, så jeg vet ærlig talt ikke om sitatet kan tas for god fisk.

Coca Cola svetter åpenbart nå, og har uttalt om dette:

“Our Better Together global training is part of a learning plan to help build an inclusive workplace. It is comprised of a number of short vignettes, each a few minutes long.

“The training includes access to the LinkedIn Learning platform on a variety of topics, including on diversity, equity and inclusion.

“The video in question was accessible on the LinkedIn Learning platform but was not part of the company’s curriculum. We will continue to listen to our employees and refine our learning programs as appropriate.”

Anonymkode: 2324b...12a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.2.2021 den 21.57):

Coca cola bekrefter det jo selv, om du følger linken. Skal gjøre deg tjenesten: https://beckernews.com/coca-cola-confirms-training-employees-to-be-less-white-36954/

Anonymkode: 9e33c...428

Hvordan er det du finner på denne linken en bekreftelse?

Anonymkode: 1c6d1...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare et nytt argument for å boikotte CCC. 

Jeg så en dokumentar hvordan de eier grunnvannet i områder med tørke og hvordan dette negativt påvirket menneskene i området. Har ikke kjøpt CCC med vilje siden.

At de i tillegg opererer med rasisme i denne formen er sprøtt. 

Både både firstprice og Rema1000 har brus med cola-smak som er tilstrekkelig (noen mener de er bedre). Billigere er det også. Ingen grunn til å være merke trofast mot big corporate. 😏

Anonymkode: dd0aa...0b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2021 den 2.21):

veldig bra, vi bør absolutt fremme hvit skam, for å bekjempe de sinte hvite mennene og få en mer solidarisk verden ♥️

Anonymkode: d6958...cec

Hvorfor vil så mange flytte til vestlige "hvite land" da? Når de har det så solidarisk og fredfullt der de kommer fra..

Jeg drikker heldigvis Pepsi Max. Synes det er helt sykt hvor rasistisk verden har blitt, i antirasismens navn. Her møter de virkelig seg selv i døra.

Anonymkode: 951d9...b38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (På 22.2.2021 den 21.39):

Det her tror jeg ingenting på 🤣 Dette må være høykvalitets-trolling på twatter. Ikke alltid lett å vite med disse muricanerne lengre men :fnise:

Her er bevis det er sant: 

Den britiske avisen Daily Mail har skrevet om det:

Coca-Cola is accused of reverse racism for sharing a video encourages employees to be 'less white'  | Daily Mail Online

Og 

https://www.coca-colacompany.com/media-center/diversity-equity-inclusion-training

Anonymkode: e7102...25b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2021 den 2.21):

veldig bra, vi bør absolutt fremme hvit skam, for å bekjempe de sinte hvite mennene og få en mer solidarisk verden ♥️

Anonymkode: d6958...cec

Wow du støtter rasisme.. det sier jo mye om dine holdninger

Anonymkode: e7102...25b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.2.2021 den 8.09):

Jeg tviler på at denne "historien" faktisk stemmer. Den er nok bare diktet opp og folk tror på den fordi den er på internet. 

 

 

Anonymkode: 9a55e...a67

Den britiske avisen Daily Mail har skrevet om dette:

Coca-Cola is accused of reverse racism for sharing a video encourages employees to be 'less white'  | Daily Mail Online

Anonymkode: e7102...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (På 22.2.2021 den 21.39):

Det her tror jeg ingenting på 🤣 Dette må være høykvalitets-trolling på twatter. Ikke alltid lett å vite med disse muricanerne lengre men :fnise:

Jo, dessverre så har vedkommende som holdt kurset blandet bruker ordet "white" istedenfor "whiteness". 
Men det morsomme er at noen overfølsomme, hvite folk mener at Coca-Cola hater hvite :ler: 

 

Anonymkode: 04f40...5b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ganske pussig hvordan anklagene rettes omtrent utelukkende mot Coca-Cola i denne saken, mens ingen snakker om boikott av LinkedIn og Microsoft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (1 minutt siden):

Det er ganske pussig hvordan anklagene rettes omtrent utelukkende mot Coca-Cola i denne saken, mens ingen snakker om boikott av LinkedIn og Microsoft.

LinkedIn boikotter jeg. Jeg er dessverre ikke god nok på data til å boikotte Microsoft. Boikotter også Apple og forsøker å boikotte Kina :) men den er faktisk litt vanskelig. 

Jeg er en skikkelig Karen ;)

Anonymkode: dd0aa...0b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

LinkedIn boikotter jeg. Jeg er dessverre ikke god nok på data til å boikotte Microsoft. Boikotter også Apple og forsøker å boikotte Kina :) men den er faktisk litt vanskelig. 

Jeg er en skikkelig Karen ;)

Anonymkode: dd0aa...0b8

Unnskyldningen din for å avstå boikott av Microsoft holder ikke vann, Karen. Du kan alltids velge Linux framfor Windows.

Endret av Klossmajor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...