Gå til innhold

Coca Cola Corp. kurser de ansatte i å bli "mindre hvite"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brus-giganten Coca Cola kurser nå egne ansatte til å «ikke være for mye hvit» ettersom det kan være en form for rasisme.

Kurset ha tittelen "Konfrontere rasisme. Å forstå hva det vil si å være hvit. Utfordre hva det vil si å være rasistisk".

"Vær mindre undertrykkende, vær mindre arrogant, vær mindre sikker, vær mindre defensiv, vær mindre uvitende, vær mer ydmyk, lytt, tro, bryt med apati, bryt med hvit solidaritet" er oppført som måter å bli mindre hvite.

"I USA og andre vestlige nasjoner sosialiseres hvite mennesker for å føle at de iboende er overlegne fordi de er hvite. Forskning viser at barn i alderen 3 til 4 år forstår at det er bedre å være hvit", påstår Coca Cola.

Nå fikk jeg lyst til å slutte og drikke Coca Cola-varer.

 

 

Anonymkode: 2324b...12a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absurd... Dette er jo reinspikka rasisme mot hvite!! Nok et eksempel på at anti-rasister ofte er de største rasistene selv!

Anonymkode: 6f3da...332

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å bokoitte Cola fra nå, får håpe Pepsi ikke er like håpløse...

Anonymkode: 6f3da...332

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her tror jeg ingenting på 🤣 Dette må være høykvalitets-trolling på twatter. Ikke alltid lett å vite med disse muricanerne lengre men :fnise:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (4 minutter siden):

Det her tror jeg ingenting på 🤣 Dette må være høykvalitets-trolling på twatter. Ikke alltid lett å vite med disse muricanerne lengre men :fnise:

Ja, det må være det!

Evt. en episode av The Office US som ikke har blitt lagd enda 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? Dette kan umulig stemme? Vet det er noen selskap som har tatt ting litt langt, men CCC har vel flinke advokater som ser på dette og sier "nei, vi kan ikke gjøre dette pga. vi vil bli saksøkt"?

Anonymkode: 636ef...b8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en pekefinger skal rettes her må det være mot LinkedIn, som igjen er eid av Microsoft.

Bildene postet her av trådstarter er fra et kurs hos LinkedIn Learning som heter «Confronting Racism, with Robin DiAngelo».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at det er noe negativt å være mindre undertrykkende, arrogant og uviten, mer ydmyk, lytte og bryte med apati. Det er bra for alle om folk fulgte dette. Det er nok godt ment, men dårlig formulert. Være mindre hvit og bryte med hvit solidaritet, høres ikke så bra ut, der datt jeg litt ut. Det skal ikke være negativt å være hvit heller. Det neste jeg tenker er at jeg skal Google hvit solidaritet og se hva det handler om. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Absurd... Dette er jo reinspikka rasisme mot hvite!! Nok et eksempel på at anti-rasister ofte er de største rasistene selv!

Anonymkode: 6f3da...332

Ja du har helt rett! :(

Anonymkode: e7102...25b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålfrid skrev (1 minutt siden):

Vil ikke si at det er noe negativt å være mindre undertrykkende, arrogant og uviten, mer ydmyk, lytte og bryte med apati. Det er bra for alle om folk fulgte dette. Det er nok godt ment, men dårlig formulert. Være mindre hvit og bryte med hvit solidaritet, høres ikke så bra ut, der datt jeg litt ut. Det skal ikke være negativt å være hvit heller. Det neste jeg tenker er at jeg skal Google hvit solidaritet og se hva det handler om. 

Problemet er at de mener alle mennesker med hvit hud er arrogant, uviten, ikke ydmyk. De setter alle med hvit hud i bås, kun basert på deres hudfarge! Og hva minner dette om?

Jo, det er ren rasisme. Å dømme mennesker bare ut fra hudfarge er selve definisjonen på rasisme. Så cola-cola er rett og slett rasistiske mot hvite personer. Dette er ekkelt. Rasisme er aldri greit. 

Anonymkode: e7102...25b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (16 minutter siden):

Det her tror jeg ingenting på 🤣 Dette må være høykvalitets-trolling på twatter. Ikke alltid lett å vite med disse muricanerne lengre men :fnise:

Coca cola bekrefter det jo selv, om du følger linken. Skal gjøre deg tjenesten: https://beckernews.com/coca-cola-confirms-training-employees-to-be-less-white-36954/

Anonymkode: 9e33c...428

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Coca cola bekrefter det jo selv, om du følger linken. Skal gjøre deg tjenesten: https://beckernews.com/coca-cola-confirms-training-employees-to-be-less-white-36954/

Anonymkode: 9e33c...428

Så CCC prøver å assosiere undertrykkelse, arroganse, selvsikkerhet, ignoranse, mangel på ydmykhet osv. med en spesifikk etnisitet? Blir kvalm. Er vel ikke tilfeldig hvor mye CCC ligner på KKK?

Anonymkode: 636ef...b8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinkedIn Learning er kanskje den sterkest etablerte læringsplattformen (MOOC) på hele Internett, etter å ha kjøpt opp Lynda.com for noen år tilbake. Det er generelt sett høy kvalitet på kursene deres.

Ser man på Q&A-seksjonen til kurset det er snakk om her, er det tydelig at abonnentene ikke akkurat er overbegeistret over at LinkedIn har klart å inkludere et kurs med slikt innhold. Jeg tror det er første gangen jeg opplever at tilbakemeldingene til et kurs hos LinkedIn Learning er direkte negative...og det er ganske mange av dem.

Tilbakemeldingene lyder bl.a: «Racist propaganda on LinkedIn Learning? Whoa», «This is disgusting. Wow. This racist, ignorant course has no place on LinkedIn or in any curriculum», «Class guilt is a Marxist philosophy and LinkedIn should be ashamed of promoting this nonsense on their platform».

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (24 minutter siden):

Det her tror jeg ingenting på 🤣 Dette må være høykvalitets-trolling på twatter. Ikke alltid lett å vite med disse muricanerne lengre men :fnise:

Bildene postet her av trådstarter er fra et kurs hos LinkedIn Learning som heter «Confronting Racism, with Robin DiAngelo».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er det all grunn til å tro på. Vi ser jo at disse "levereglene" allerede praktiseres daglig, over alt i den vestlige verden.

Anonymkode: 55db6...135

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Coca cola bekrefter det jo selv, om du følger linken. Skal gjøre deg tjenesten: https://beckernews.com/coca-cola-confirms-training-employees-to-be-less-white-36954/

Anonymkode: 9e33c...428

Jeg gidder ikke gå full Sherlock  for sånne twitter-fjaserier  som dette altså. Det du linket til var jo bare ett "sitat"  fra en twÆtter-bruker på noe som latet til å være en relativt tvilsom nettside. Om du fisker opp Cåck&CÅlen sin offisielle uttalelse, så skal jeg vurdere å tro på dette :fnise: 

De er jo 3/4 av veien til "full woketards" noen steder i USA, men dette tror jeg altså ikke på før jeg ser det fra noe offisielt hold.  Dette er jo "all the way retards" om det stemmer🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig bra, vi bør absolutt fremme hvit skam, for å bekjempe de sinte hvite mennene og få en mer solidarisk verden ♥️

Anonymkode: d6958...cec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...