Gå til innhold

Til dere med Silikon pupper


Gjest Bare meg

Anbefalte innlegg

Gjest Bare meg

Kan dere silikonopererte hjelpe meg ørlitte grann?

Jeg trenger desperat tips, jeg var til konsultasjon her om dagen angående bryst forstørrelse, har tenkt å få meg silikon pupper. Legen anbefalte meg først 220ml. Bare for å ha sagt det jeg er 169 cm og veier ca 58kg. Nå har jetg en a cup. Jeg har en helt normal kroppsbyggning. Følte det var litt lite for jeg ville ha litt mer enn det som var passelig for min størrelse, for jeg har hørt at så mange her inne trodde de skulle bli større enn de ble. Jeg kjenner også flere som sier det samme. Fikk pruta meg opp til 280 men han sa at viss han skulle velge så ville ikke han mer enn 260ml. Men legen var i utgangspunktet fast bestemt på at jeg ikke skulle ha mer enn hva jeg så naturlig ut med. Sa at jeg skulle ringe på mandag for å tenke meg om. Føle meg så dradd to veier, legens vei og min vei. Må også legge til at legen jeg prata hele tiden om komplikasjoner og ikke om hvor fint det ville bli uansett størrelse.

Føler meg litt tullrusk.... tenker mye, hva synes dere jeg burde gjøre?

Har en plan om å ringe han mandag for å høre om 280 blir fint, viss ikke tar jeg 260ml, (tror jeg kommer til å træge på at jeg ikke tok mer..)

Gruer meg forresten knall mye... en uke til operasjonen og min største frykt er unaboobs( sammenhengede pupper,pga komplikasjoner) og kaplsing... legen min sa at alle får komplikasjoner men det varierer i hvilken grad og med tiden.... gulp.... men jeg er villig til å risikerer hele puppestelleriet for å kvitte meg med min plage:):)

Vil legge til at jeg stoler fullt å helt på legen min for han virka utrolig koselig...tror bare at jeg er litt stressa... andre som har følt seg slik?

Noen her som hadde strekk merker på puppene før opperasjonen? jeg har nemlig det, masse, men det har bleknet med årene... blir det værre med silikon? Har masse løs hud så det er plass til masse silikon der inne:)

Beklager at jeg forstyrrer dere med dette innlegget, men det var bare det jeg lurte på...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke silikonpupper enda,men det er ikke så lenge før.Derfor tar jeg sjansen og svarer deg likavel.(jeg skal også opereres om en ukes tid)

Jeg syns det er rart at du ikke kan velge str selv? Jeg skal ha konsultasjonen samme dagen som jeg skal operere,så nå ble jeg nesten nervøs for og ikke få det jeg vil ha.Kan jeg spørre om hvilken klinikk du skal operere?

Tror ikke du skal grue deg så mye jeg.Kjenner flere som har tatt silikon og de kan ikke bli mere fornøyd. Vi får satse på at det går bra for oss også ;)

Send meg gjærne en pm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt vanskelig å beregne hvor mange ML som vil se naturlig ut til din kropp. vet du om en kjendis hvis kroppsstørrelse ligner på din? og som har den størrelse pupper du har lyst på? bra gjort av legen din å advare deg litt da, om å ikke ta for store pupper! det er ikke spesielt kledelig hvis man er tynn og lav å ha d-cup.... personlig syns jeg ingen kler å ha d-cup før man er over 180 høy og slank, som brigitte nielsen... men jeg er jo litt prippen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen kjendis, men tror du at jeg får en d cup? gulp hvis jeg får det? jeg ville ha en stor c... synes du jeg burde høre på legen? Jeg er en ivrig leser her på KG om jeg ser at mange treget på at de ikke var større... uff... fælt å være usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på konsultasjon, og fikk da beskjed om at for at jeg skulle få en stor B-cup så måtte jeg legge inn 260ml. Jeg er 1.60 og veier 57 kg. Jeg har fra før av A-cup. Jeg syntes dette hørtes mye ut, men hadde vel stolt på legen. Nå angret jeg meg og avbestilte operasjonstimen, men jeg får se senere. Er så redd for komplikasjoner! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lagt inn silikon for snart 3 år siden, og det var 260 ml. Er 164cm høy, og veier ca 50 kg. Hadde liten A- cup før, og nå er puppene iallefall store nok. 75C. Er kjempefornøyd!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!

Jeg lurte på hvordan var dere neste dag og de kommende dagene? Hvordan var søvnen? Smerten? Kunne dere gjøre noe som helst? Kunne dere gå? Måtte dere sitte i rulle stol i gangene ut til utgangen etter operasjonen?(:D!!)

Hadde dere venner eller familie med? Hva gjorde de i mellom tida?

mvh meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Når det gjelder valg av innlegg er jeg av den oppfatning at legen med sin kunnskap og erfaring vet best!! Han er den som best kan se hva som blir naturlig på deg. I de fleste tilfeller er det ikke mulig å vite nøyaktig før under selve operasjonen.

Endret av lilletroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

om du sammenligner deg med en som er like høy, veier det samme og har samme bh-str som deg, kan du ikke regne med at dere får samme resultat med like store innlegg!

f.eks begge to er 167/58, a-cup, legger inn 260cc, men dere kan fortsatt få forskjellig resultat (en får b og en får stor c), kommer helt an på kroppsbygning, brystvev osv.

så ikke heng deg så opp i ml/cc!

selv ville jeg ha 250ml, -livredd for store pupper- men legen anbefalte 275/300 fordi de fleste angret på at de ikke la inn mer, og at innleggene ser mindre ut under huden.

så jeg endte faktisk opp med 350, noe vi ikke hadde blitt enige om, men legen så vel det at det var det som ville passe min kropp best.

jeg er ganske bred over ryggen, og det hadde endel og si. de ser ikke unaturlig store ut, noen ganger små.

jeg anbefaler at du hører på kirurgen, kanskje du rett og slett ikke har plass til mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok lyttet til legens råd vedrørende størrelse, han har nok god erfaring og vet hva som vil se naturlig ut på deg.

Jeg ville selv ha 260, men under operasjonen sa han at han ville legge inn 290, fordi de var litt bredere, noe som ville se bedre ut på meg. Det ble veldig fint, og ser naturlig ut. Jeg hadde AA cup fra før, dvs ikke nok til å fylle en A cup engang, og endte med 80B / 75C.

Jeg følte meg i utrolig bra form etter operasjonen, i forhold til det jeg trodde jeg skulle være. Men tok bare lokalbedøvelse, har en venninne som tok full narkose og hun følte seg elendig i flere dager. Tror det er veldig individuelt.

Det spørs også om du skal ha innleggene over eller under muskel, under muskel er mye vondere enn over.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt det at man bør ta litt større enn hva man tror, nettopp fordi man etterhvert kan føle de er litt for små.

Har ikke silikon selv, så unnskyld at jeg svarer, men venninnen min fikk ihvertfall beskjed om det da hun opererte.

Men legen vet sikkert hva han gjør

Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Jeg har idag ringt legen, fordi jeg var så usikker, men idag hadde han ombestemt seg!:D hehe! Han sa at 20 ml fra eller til spiller ingen rolle. jaja da blir det nok 280. vet ikke om jeg skal operer inn protese over eller under... må nok høre litt om det.. gruer meg til å ha narkose pga de fleste som jeg har snakka med hadde det helt forferdelig etterpå.. klinikken jeg skal operere med på, tilbyr bare dette. Håper jeg kan greie å gå etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere silikonopererte hjelpe meg ørlitte grann?

Jeg trenger desperat tips, jeg var til konsultasjon her om dagen angående bryst forstørrelse, har tenkt å få meg silikon pupper. Legen anbefalte meg først 220ml. Bare for å ha sagt det jeg er 169 cm og veier ca 58kg. Nå har jetg en a cup. Jeg har en helt normal kroppsbyggning. Følte det var litt lite for jeg ville ha litt mer enn det som var passelig for min størrelse, for jeg har hørt at så mange her inne trodde de skulle bli større enn de ble. Jeg kjenner også flere som sier det samme.  Fikk pruta meg opp til 280 men han sa at viss han skulle velge så ville ikke han  mer enn 260ml. Men legen var i utgangspunktet fast bestemt på at jeg ikke skulle ha mer enn hva jeg så naturlig ut med.  Sa at jeg skulle ringe på mandag for å tenke meg om. Føle meg så dradd to veier, legens vei og min vei. Må også legge til at legen jeg prata hele tiden om komplikasjoner og ikke om hvor fint det ville bli uansett størrelse.   

Føler meg litt tullrusk.... tenker mye, hva synes dere jeg burde gjøre?

Har en plan om å ringe han mandag for å høre om 280 blir fint, viss ikke tar jeg 260ml, (tror jeg kommer til å træge på at jeg ikke tok mer..)

Gruer meg forresten knall mye... en uke til operasjonen og min største frykt er unaboobs( sammenhengede pupper,pga komplikasjoner) og kaplsing... legen min sa at alle får komplikasjoner men det varierer i hvilken grad og med tiden.... gulp.... men jeg er villig til å risikerer hele puppestelleriet for å kvitte meg med min plage:):)

Vil legge til at jeg stoler fullt å helt på legen min for han virka utrolig koselig...tror bare at jeg er litt stressa... andre som har følt seg slik?

Noen her som hadde strekk merker på puppene før opperasjonen? jeg har nemlig det, masse, men det har bleknet med årene... blir det værre med silikon? Har masse løs hud så det er plass til masse silikon der inne:)

Beklager at jeg forstyrrer dere med dette innlegget, men det var bare det jeg lurte på...:)

Heisann Bare deg :)

Her er mange gode og nyttige tips: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=115105&hl=

Hvordan du kan måle ML/Gram.. (I norge måles silikon implantater i gram)Ta to brødposer og gele. Fyll gele i posene og knytt igjen Kjøp en BH i den cup str du ønsker, og legg posene inni BHen. Gå rundt med dem hjemme i noen dager. Prøv på forskjellige gensere og topper. Fyll på/ ta ut gele helt til du finner hvilken størrelse du ønsker. Vei så posene, og vips du har funnet hvor mange gram du vil ha :0)

Lykke til!

Klem,

CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har silikoninnlegg. 1,5 pr siden og er veldig fornøyd.

Hos min lege var det 2 sykepleiere som hadde veldig lang erfaring med å hjelpe til med å velge riktig innlegg. De sa at det var viktig å velge størrelse i forhold til hvor bred man er over brystet og i forhold til høyde. Så hadde de løse silikoninnlegg som jeg kunne prøve inni BH'n foran et speil i full høyde.

-Hvis du ikke har mulighet til det så er det lurt å prøve hjemme. En venninne sa at hun hadde prøvd med å måle ris i desilitermål og putte i en strømpe.

Forresten så er det DU som bestemmer og ikke legen. Han gir bare råd. Det er din kropp og ditt liv.

Hilsen

Fniseline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer nervene..... få dager igjen! jeg har bestemt meg for 280ml siden legen sa 20 ml fra eller til ikke spiller noen rolle på meg. Jeg er forreste bred over brystkassa. Fikk litt panikk da jeg leste på http://www.justbreastimplants.com/surgery/tipsheet.htm

Skulle tro jeg vil være helt invalid i flere uker.. er vel bedre å være safe than sorry:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *kosejoker*

Har heller ikke silikon, men jeg ville bare si lykke til :) Det går nok bra skal du se! Og forresten, du skrev at du var usikker på om du ville ha implantatet over eller under. Vil ikke arrene synes mindre hvis du tar det under? :klø:

Igjen, lykke til! Skal tenke på deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he! :ler: Må nok ha formulert meg litt galt: Jeg skal føre inn silikonen i et snitt under brystet, men jeg er usikker på om innlegget skal ligge under eller over muskelen inni brystet :grine2:

takk for lykke ønskninger :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*
He  he he! :ler:  Må nok ha formulert meg litt galt: Jeg skal føre inn silikonen i et snitt under brystet, men jeg er usikker på om innlegget skal ligge under eller over muskelen inni brystet :grine2:

takk for lykke ønskninger :klem:

:ler: I såfall er jeg nok uvitende ;) Har du snakket med legen din om dette da? Hva råder han deg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min er opptatt og jeg faar ikke tak i han. Sekret'ren sa at jeg kunne bare sporre han paa operasjonsdagen og bestemme det der og da. Faar vel bare de da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...