Gå til innhold

Israel innfører koronapass - innenlands


Example

Anbefalte innlegg

Lana01 skrev (1 time siden):

Langvarig ja, mange måneder, kanskje et år. men ikke evig. De som blir vaksinert må også regne med å ta vaksine igjen etter en tid, slik at vi holder smitten nede. Det er det håpet vi har for at vi sakte men sikkert kan begynne å få tilbake livene våre.   Alle er lei denne dritten. og ja jeg vil ha livet tilbake. Er forøvrig full vaksinert nå, og veldig  glad for det. , spesielt når jeg ser hvordan folk rundt meg sliter enda etter å ha vært syke

Litt av immuniteten kan synke ved influensa også. Man får kanskje influensa - så noen år etter er det et annet influensa virus/ mutasjoner som slipper unna immunforsvaret og man får symptomer. Men kroppen kan huske et lignende influensavirus og man får mildere symptomer foreksempel.
Når så mange har hatt dette korona viruset så blir det tilslutt et sirkulerende virus slik som influensa. Ikke pandemi for evig. Folk blir da syke av influensa hvert eneste år- uten at det kalles en pandemi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teatrica skrev (1 time siden):

Så dine rettigheter til ikke å vaksinere deg, er viktigere enn min rettighet til ikke å bli utsatt for et potensielt dødelig virus som det er mulig å beskytte seg mot? Hvorfor? 

Hvorfor har da de som ikke har vaksinert seg for meslinger osv. Fått lov til å bevege seg fritt?
Er man ekstremt redd dette viruset kan man flytte til en hytte i skogen uten å se folk. 
Dette er ikke svartedauen. svake eldre  kan også dø av en forkjølelse. Influensa kan være alvorlig for noen yngre også. Men vi har ikke krevd influensavaksinasjon av alle fordet. 

denne vaksinen er mest for å gi mildere symptomer hvis man blir smittet- så da er du jo beskyttet- hvis vaksinen virker som den er ment å gjøre.  Får man symptomer får man holde seg hjemme til man er frisk.

Endret av mima
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

mima skrev (6 timer siden):

Hvis det utvikler seg videre så. Noen får lov å komme inn på treningssentre, kafeer osv. og noen ikke. Det deles mellom vaksinerte og ikke vaksinerte. Befolkningen deles i grupper og gis ulike  rettigheter basert på vaksinasjon/ikke vaksinasjon (istedet for hudfarge).

Du kan ikke sammenligne hudfarge med noe som er et valg man tar. 

Av samme grunn er ikke diskriminering pga religion eller politisk syn i nærheten like ille som rasisme pga hudfarge - religion og politisk syn er et valg man tar, og kan velge bort, hudfarge er ikke det.

Jeg håper ikke det blir vaksinepass, jeg håper vaksinen forblir frivillig, men å sammenligne det med apartheid blir jo helt latterlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende utvikling. Når vi ikke lenger kan velge, da er løpet kjørt. Vår frihet, ytringsfrihet og menneskelighet er truet. Folk må våkne før det er for seint!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (4 timer siden):

 

Du kan ikke sammenligne hudfarge med noe som er et valg man tar. 

Av samme grunn er ikke diskriminering pga religion eller politisk syn i nærheten like ille som rasisme pga hudfarge - religion og politisk syn er et valg man tar, og kan velge bort, hudfarge er ikke det.

Jeg håper ikke det blir vaksinepass, jeg håper vaksinen forblir frivillig, men å sammenligne det med apartheid blir jo helt latterlig.

Det er ikke «apartheid» som det var på den tiden pga. hudfarge , men mere «atskillelse». Det blir en atskillelse basert på vaksinerte og uvaksinerte. Et samfunn som gir folk forskjellig rettigheter. Og da blir det litt som et «apartheid»/ atskillelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (12 timer siden):

Hvis Norge innfører slikt, er det en hel del flere sykdommer de burde være like strenge med. 

Ganske sinnsykt. 

Men det er jo allerede sykdommer vi er strenge med i Norge. Har du aktiv tuberkulose er det ekstremt strenge regler i forhold til isolasjon og medikamenter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Life is G00D skrev (5 timer siden):

Skremmende utvikling. Når vi ikke lenger kan velge, da er løpet kjørt. Vår frihet, ytringsfrihet og menneskelighet er truet. Folk må våkne før det er for seint!

 

29341191_10215057467768455_324798139_n.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshmallow skrev (1 time siden):

Men det er jo allerede sykdommer vi er strenge med i Norge. Har du aktiv tuberkulose er det ekstremt strenge regler i forhold til isolasjon og medikamenter. 

Men det er hvis man har turberkulose. 

Her er det ikke snakk om å ha korona.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (19 timer siden):

Hovedpoenget her er vel ikke om folk faktisk velger å ta vaksinen eller ikke, men om man får tilbudet. Det vil uansett være uaktuelt å ha tiltak mot korona når alle som vil har blitt vaksinert. 

Og klart det er et problem. Dersom man innfører dette i Norge får man to valg. Ha lover som bryter med menneskerettighetene og i da i praksis ikke stå i retten, eller oppløse tiltakene og kun gå over til anbefalinger. 

Ikke minst vil dette føre til en voldsom kamp om vaksinene, og en avslutning på "dugnaden" som kun forsterker følelsen av urettferdig. Det vil føre til et flott mulighet for oppslutning for radikale bevegelser og politikk, særlig på venstresiden. 

Jeg er enig at dette  ikke bør gjelde de som ikke kan ta vaksinen., så får vi håpe at disse også får fritak om de andre land

Voldsom kamp om vaksinen, tro de aller fleste er voksne og fornuftige  nok til å klare å vente noen måneder til. om det blir at noen får vaksinepass  litt før.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (6 timer siden):

Men det er hvis man har turberkulose. 

Her er det ikke snakk om å ha korona.. 

Du påpekte i innlegget jeg svarte på at det bør være strenge regler rundt andre smittsomme sykdommer. Tuberkulose er et godt eksempel på dette, det er mye strengere regler enn for covid. Så smittevernsregler er ikke noe nytt. 

Endret av Marshmallow
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshmallow skrev (13 minutter siden):

Du påpekte i innlegget jeg svarte på at det bør være strenge regler rundt andre smittsomme sykdommer. Tuberkulose er et godt eksempel på dette, det er mye strengere regler enn for covid. Så smittevernsregler er ikke noe nytt. 

Jeg påpekte at hvis vi skal ha så strenge regler rundt vaksinering av andre smittsomme sykdommer, bør dette også gjelde ved andre sykdommer vi har vaksine mot. 

Det er vaksinering dette innlegget går på, er det ikke? Trodde ikke vi diskuterte aktivt virus hos personer, for der har vi allerede strenge smittevern. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Marshmallow said:

Du påpekte i innlegget jeg svarte på at det bør være strenge regler rundt andre smittsomme sykdommer. Tuberkulose er et godt eksempel på dette, det er mye strengere regler enn for covid. Så smittevernsregler er ikke noe nytt. 

De fleste tenker jo ikke på det. De tror på alt de ser på tv2 nyhetene og på nrk. Det er helt dødfødt å få slike mennesker til å sette 2 og 2 sammen. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (36 minutter siden):

Jeg er enig at dette  ikke bør gjelde de som ikke kan ta vaksinen., så får vi håpe at disse også får fritak om de andre land

Voldsom kamp om vaksinen, tro de aller fleste er voksne og fornuftige  nok til å klare å vente noen måneder til. om det blir at noen får vaksinepass  litt før.  

Vel, om man velger å innføre et system med første- og annenrangs borgere, vil det vekke et sinne. Det er det liten tvil om. Det handler ikke da om å beskytte seg selv mot en sykdom, men å få livet sitt tilbake. 

Jeg ønsker myndighetene lykke til med å be ungdommen la være å feste, mens man lar for eksempel alle over 50 gjøre det. Det vil ikke gå. 

Ikke bare vil det ikke gå, men man vil ikke ha noen mulighet til å bøtelegge lenger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Life is G00D skrev (2 minutter siden):

De fleste tenker jo ikke på det. De tror på alt de ser på tv2 nyhetene og på nrk. Det er helt dødfødt å få slike mennesker til å sette 2 og 2 sammen. 🙈

Takk for den 🙄 

Som du ser, er det vaksinering jeg snakker om, ikke hva som skjer ETTER at man har blitt syk og hvilke smittevernstiltak som da settes i gang. 

Er noe med å se på hva som faktisk blir skrevet og hva som er temaet i tråden det skrives i. 

For her er det vel du som ikke setter 2 og 2 sammen, eller? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (På 21.2.2021 den 15.22):

 

Kan håpe det kommer et fritak fordi som ikke kan vaksineres , legeerklæring , og evnt for barn om de ikke blir vaksinert

Garantert. Vi lever tross alt ikke i Nord Korea slik mange fanatikere her inne på forumet ser ut til å tro 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (2 timer siden):

Garantert. Vi lever tross alt ikke i Nord Korea slik mange fanatikere her inne på forumet ser ut til å tro 😂

Og blir det fritak for de som ikke vil ha vaksinen? Skal de leve uten rettigheter? Hvis ikke, så lever vi ikke i et fritt land og da kan Norge sammenlignes med land vi ikke liker å sammenligne oss med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mima skrev (12 minutter siden):

 Skal de leve uten rettigheter? Hvis ikke, så lever vi ikke i et fritt land og da kan Norge sammenlignes med land vi ikke liker å sammenligne oss med.

Ja, mulig det vil være noen innskrenkninger. Fritt valg betyr ikke nødvendigvis fritak for konsekvenser. Du får sammenligne Norge med hvilke land du vil, det er jo ditt problem.

Å ikke ha mulighet til å ta vaksinen selv om man vil, er noe helt annet og selvfølgelig vil det da legges mest mulig til rette for de som kan dø av en vaksine pga allergi f.eks. Skulle bare mangle.

 

Endret av Hatsumomo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (18 minutter siden):

Ja, mulig det vil være noen innskrenkninger. Fritt valg betyr ikke nødvendigvis fritak for konsekvenser. Du får sammenligne Norge med hvilke land du vil, det er jo ditt problem.

Å ikke ha mulighet til å ta vaksinen selv om man vil, er noe helt annet og selvfølgelig vil det da legges mest mulig til rette for de som kan dø av en vaksine pga allergi f.eks. Skulle bare mangle.

 

Ikke uenig med deg at det er forskjell på å velge å ikke ta vaksinen, og det å ikke kunne ta den. 

Samtidig vil det vanskelig la seg gjøre, både legalt og etisk å dele opp samfunnet i to klasser, vaksinerte og uvaksinerte. Da må man gjøre noen større endringer i lovverket som vil kunne ramme langt mer enn bare vaksinemotstandere. Det vil kunne åpne for mer diskriminering og en fravikelse fra prinsippet om likhet for loven. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (11 minutter siden):

Ikke uenig med deg at det er forskjell på å velge å ikke ta vaksinen, og det å ikke kunne ta den. 

Samtidig vil det vanskelig la seg gjøre, både legalt og etisk å dele opp samfunnet i to klasser, vaksinerte og uvaksinerte. Da må man gjøre noen større endringer i lovverket som vil kunne ramme langt mer enn bare vaksinemotstandere. Det vil kunne åpne for mer diskriminering og en fravikelse fra prinsippet om likhet for loven. 

Helt sikkert, men at det er dette som blir fremtiden fremover, har jeg ikke tenkt å holde pusten på akkurat det. Mulig det blir slik en liten stund for å få samfunnet opp og gå igjen ordentlig, men jeg kan aldri tenke meg at dette blir en varig greie og at man ender med nettopp 2 skilte type "samfunn", da jeg blandt annet har ingen tro på the great reset, chipper i vaksinen, wef og deres drømmerier for framtiden osv osv osv + alt som skal tale for en fremtid av den sorten.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (2 minutter siden):

Helt sikkert, nå er det visse mennesker som maser om at det er dette som blir fremtiden, men jeg har ikke tenkt å holde pusten på akkurat det. Mulig det blir slik en liten stund for å få samfunnet opp og gå igjen ordentlig, men jeg kan aldri tenke meg at dette blir en varig greie og at man ender med nettopp 2 skilte type "samfunn", da jeg har ingen tro på the great reset, chipper i vaksinen, wef og deres drømmerier for framtiden osv osv osv.

Nei, det blir neppe fremtiden. Spørsmålet er om det i det hele tatt skal skje i Norge. Et par måneder med et slikt pass vil for alvor skape en generasjonskløft som blir vanskelig å komme ut ifra igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...