Minkalavvo Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Snart er jo våren her og jeg har noen pigmentflekker i fjeset som jeg prøver å ikke forverre. Jeg har tatt noen behandlinger for dette og har vel 1 igjen. Vitamin C skal jo være et fint produkt å bruke for å beskytte huden bedre mot dette. Noen som kan anbefale et vitamin c serum som faktisk virker? Prøvd alt fra body shop, dr.greve pharma og the ordinary. The ordinary fikk jeg noe kviser av (husker ikke hvilken type, de har jo mange forskjellige typer). Den var litt kornete i konsistensen.
Roci Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Minkalavvo skrev (2 timer siden): Snart er jo våren her og jeg har noen pigmentflekker i fjeset som jeg prøver å ikke forverre. Jeg har tatt noen behandlinger for dette og har vel 1 igjen. Vitamin C skal jo være et fint produkt å bruke for å beskytte huden bedre mot dette. Noen som kan anbefale et vitamin c serum som faktisk virker? Prøvd alt fra body shop, dr.greve pharma og the ordinary. The ordinary fikk jeg noe kviser av (husker ikke hvilken type, de har jo mange forskjellige typer). Den var litt kornete i konsistensen. Produktene fra Body Shop og Dr Greve inneholder mindre effektive varianter av C-vitamin enn l-ascorbic acid, som er den mest effektive, men også potensielt mest hudirriterende. Et bra produkt å begynne med i denne kategorien er Paula's Choice C15 Booster, som kan blandes i fuktserum eller -krem til å begynne med. Husk at huden må venne seg gradvis til C-vitamin, så begynn med et par dager i uka og øk gradvis. Husk at du også må bruke bredspektret solkrem med høy faktor når du bruker C-vitamin og andre aktive ingredienser. Solkrem er også den beste beskyttelsen mot nye pigmentflekker.
Minkalavvo Skrevet 21. februar 2021 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2021 Roci skrev (50 minutter siden): Produktene fra Body Shop og Dr Greve inneholder mindre effektive varianter av C-vitamin enn l-ascorbic acid, som er den mest effektive, men også potensielt mest hudirriterende. Et bra produkt å begynne med i denne kategorien er Paula's Choice C15 Booster, som kan blandes i fuktserum eller -krem til å begynne med. Husk at huden må venne seg gradvis til C-vitamin, så begynn med et par dager i uka og øk gradvis. Husk at du også må bruke bredspektret solkrem med høy faktor når du bruker C-vitamin og andre aktive ingredienser. Solkrem er også den beste beskyttelsen mot nye pigmentflekker. Tusen takk for utfyllende svar! Jeg skal huske på å venne huden til det. Var ikke så flink til å bruke solkrem med høy nok solfaktor i mine yngre dager men hva lærer man ikke når man blir eldre (brukt spf 50 de siste årene). I tillegg gjør ikke p-piller det noe bedre 🙃
Roci Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Minkalavvo skrev (2 minutter siden): Tusen takk for utfyllende svar! Jeg skal huske på å venne huden til det. Var ikke så flink til å bruke solkrem med høy nok solfaktor i mine yngre dager men hva lærer man ikke når man blir eldre (brukt spf 50 de siste årene). I tillegg gjør ikke p-piller det noe bedre 🙃 Bare hyggelig, jeg håper forslaget mitt fungerer🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå