Gå til innhold

Kommer jeg noen vei med å anmelde dette? T


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spør dere den eldre generasjon om hva som er problemet i verden i dag. Så er svaret, den unge generasjonen i dag. For de kan ingen ting om livet. Eneste de kan er og Google seg frem til hva som er rett eller galt i dems egen verden. Og tro på alt som politikere kg superstjerner sier.
 

Om en mann forteller dere at han lurer på om han ble voldtatt da han sov, han fikk ståpikk og tok tak i pikken og hjalp den inn i dama som satt seg oppå. Men han fullførte pga han frøys. Er det like mye voldtekt? 

Eller ville verden reagert om en hvit mann ble drept av politiet med samme rulleblad som George floyd? En mann som ranet/truet/slo en gravid dame. Hadde minst 9 tiltaler på seg. Og var rusa når han ble arrestert/drept. 
 

Ingen hadde reagert på samme måte om det var en mann i steden for en kvinne, eller en hvit fremfor en svart. 
 

Så våkn opp yngre skada generasjon, el bil er ikke mere miljøvennlig enn fossil bil. Det er faktisk verre. Men dere er så hjernevaska av alt dere leser og tror på. For dere undersøker aldri sakene selv og får svaret som faktisk er fakta!
 

Dette sier alt om hvor skada verden har blitt av den yngre generasjonen. 

Saken til ts er om hun mener dette er voldtekt. Nei er mitt svar om hun hjalp pikken inn i henne. Ja om hun ikke gjorde det og hun ikke ville. Men da skulle hun også ha anmeldt det dagen etter. 
 

For om noen gjør deg urett, uten at du sier i fra. Så er du faktisk skyldig i om neste person blir utsatt for samme. Da du kunne forhindret alt sammen. 

Anonymkode: b55ec...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er eksen din, og du har latt det skje gjentatte ganger. Slutt å sette deg selv i en offerrolle og lete etter ting å ta han for.

Dette er en ikke-sak.

Anonymkode: 23802...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, bestelvenn said:

TS skriver selv i HI at hun hjalp han inn, jeg har gjort de selv i søvne - så jeg forstår hva hun mener.
Hun sa jo ikke "nei," eller "slutt" eller noen ting til han, så det er ikke voldtekt i mine øyne. 

 

Syntes voldtekt har blitt en trend som blir slengt ut både her og der, mener man virkelig at man blir voldtatt av typen sin fordi han begynner litt i søvne - og du hjelper han med det, og når du våkner ordentlig til så sier du ikke "nei" ., du er bare med på leken. 

Det hadde vært annerledes om han holdt foran munnen hennes, trengte seg inn i den tørre fitta. MEN det er ikke casen, hun hjalp han og hun var obviously våt, og hun var med på å ha sex.... 

 

 

Har det blitt populært å bli voldtatt? Det er det inntrykket jeg har fått fra KG de siste månedene. Misforstå meg feil, men syntes det ordet blir slengt rundt i hytt og pine uten noen form for en virkelig voldtekt.

Fy faen for et søppelmenneske du er

Anonymkode: e4ec0...33b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Spør dere den eldre generasjon om hva som er problemet i verden i dag. Så er svaret, den unge generasjonen i dag. For de kan ingen ting om livet. Eneste de kan er og Google seg frem til hva som er rett eller galt i dems egen verden. Og tro på alt som politikere kg superstjerner sier.
 

Om en mann forteller dere at han lurer på om han ble voldtatt da han sov, han fikk ståpikk og tok tak i pikken og hjalp den inn i dama som satt seg oppå. Men han fullførte pga han frøys. Er det like mye voldtekt? 

Eller ville verden reagert om en hvit mann ble drept av politiet med samme rulleblad som George floyd? En mann som ranet/truet/slo en gravid dame. Hadde minst 9 tiltaler på seg. Og var rusa når han ble arrestert/drept. 
 

Ingen hadde reagert på samme måte om det var en mann i steden for en kvinne, eller en hvit fremfor en svart. 
 

Så våkn opp yngre skada generasjon, el bil er ikke mere miljøvennlig enn fossil bil. Det er faktisk verre. Men dere er så hjernevaska av alt dere leser og tror på. For dere undersøker aldri sakene selv og får svaret som faktisk er fakta!
 

Dette sier alt om hvor skada verden har blitt av den yngre generasjonen. 

Saken til ts er om hun mener dette er voldtekt. Nei er mitt svar om hun hjalp pikken inn i henne. Ja om hun ikke gjorde det og hun ikke ville. Men da skulle hun også ha anmeldt det dagen etter. 
 

For om noen gjør deg urett, uten at du sier i fra. Så er du faktisk skyldig i om neste person blir utsatt for samme. Da du kunne forhindret alt sammen. 

Anonymkode: b55ec...227

Snakk om å dra alle under en kam. Du kan ikke si at en hel generasjon ikke undersøker noe selv, og tar alt for god fisk uansett.

Ut ifra TS sine innlegg så sov hun, han visste at hun sov. Dersom hun hjalp ham var det i søvne, hvis ikke er det han som har løyet. Og hun har gjentatte ganger sagt ifra i våken tilstand. Så det er ganske utvilsomt voldtekter som har skjedd gjentatte ganger. Og ja det er bra å anmelde tidlig, men det er også bedre å anmelde sent enn aldri. Å ikke føle seg klar med en gang har jeg inntrykk av at er vanlig.

Ikke enig i at man er medskyldig hvis man ikke sier ifra. Men dersom man forstår at noen har begått deg urett, så er det bra å si ifra ja. Jeg tror mange først oppfatter dette en stund etter, fordi de for eksempel blir manipulert til å tenke at det er deres egen skyld, av den som skader en. 

Anonymkode: f87fc...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Han er eksen din, og du har latt det skje gjentatte ganger. Slutt å sette deg selv i en offerrolle og lete etter ting å ta han for.

Dette er en ikke-sak.

Anonymkode: 23802...05d

Hun har ikke latt det skje, han har. Det er han som har gjort ting med henne i søvne, når han visste at hun sov, og hun gjentatte ganger sa ifra i våken tilstand. 

Anonymkode: f87fc...b4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bestelvenn skrev (2 timer siden):

Jeg driver ikke med noe som helst, jeg utrykker meningen min og kunne ikke gitt mer faen i både TS og den guttungen det er snakk om. Denne diskusjonen handler ikke om TS og mannen i og for seg, diskusjonen har blitt til noe helt annet - så det å beskylde meg for å eventuelt skylde på ett offer kan du legge av deg fort som f.. 

Har selv våknet opp til av å ha blitt pult av en jeg ikke kjenner, jeg klarte ikke gjøre noe, jeg fikk sjokk jeg også. Hva er poenget ditt? Vi alle har opplevd noe, men hvis du har lest tråden fra første kommentar til siste - så ser du at TS mest sannsynlig bare er ute etter å lage en sak for å lage en sak. Les deg skikkelig opp først. 

Jeg mener dog at TS ikke er ett offer av voldtekt, da hun var med på akten og ikke sa ifra før dagen etterpå, og hun fortsatte å være sammen med fyren, men nok om det. Det er ikke det jeg/vi lengre prater om. 

 

Endret av Becky
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 9.41):

For en verden vi lever i. Om dere fortsatt var sammen hadde du ikke brydd deg, men siden det er din ex så skal du straffe han. 

LA nå politiet bruke dem få ressursene dem har til noe annet. 

Anonymkode: d9a59...4f4

ALSTÅ. Er dette helt seriøst??? Er ikke rart Norge henger bak på mye ass. 
LA nå DU bruke kvinneguiden til noe annet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Becky said:

Hva faen? 

Hold meningen din for deg selv!!! 
"vI ALLE har opplevd noe" - Nei, ikke alle har opplevd voldtekt. 

Trista t du har våknet opp til å bli pult av en du ikke kjenner, men da må du jo vite hvordan det er. "TS bare ute etter å lage en sak" ???!!! 
Man lager ikke sak om voldtekt for moro skyld. 

Tuller du?? Så det er ikke voldtekt fordi hun ikke sa ifra før dagen etterpå. Mange som er sammen med menn som slår også? Det er ikke greit å ha sex med noen som sover og bli vekket av at de har penisen i seg. Han visste hu sov. Det er feil på alle mulige plan. 

Jeg blir kvalm av utsagnene dine. 

Virker som det er en slags idrett i å si at alt er voldtekt nå. Det triste med det er at dem som faktisk blir voldtatt får en dårligere sak grunnet at ordet voldtekt blir så vannet ut. 

Mulig dette er voldtekt, men f.. heller, er så mye som gjør at TS har en dårlig sak og føler det hele blir mer hevn grunnet at det er en ex. 

Skjedd flere ganger? Hvorfor anmelde etter det ble slutt? Hvorfor ikke si ifra med engang? Hvorfor fortsette å være sammen med en som gjør dette? Er så mange spørsmål. 

Anonymkode: d9a59...4f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestelvenn skrev (7 timer siden):

Dere var kjærester og hadde sex i søvne, og du mener det er voldtekt?

Føler du deg voldtatt, eller spøker du bare?

Jeg har hatt sex i søvne før, har ikke følt meg voldtatt selv om, det var kjæresten min - og han får lov å ha sex med meg.

Selvsagt er det voldtekt. Man skal ha samtykket. Partner skal være bevisst! 
Med mindre man har blitt enige om at "du kan få lov til å ha sex med meg når jeg sover" og man våkner og er helt med i akten. Men her skriver jo TS at hun ikke liker det, at det er et problem og at hun vil anmelde, men er redd for at det ikke kommer noe vei. 

For noe idioti. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krepsen39 skrev (29 minutter siden):

Hvor rettferdiggjør jeg voldtekt og utroskap? For det leser ikke jeg noen steder.

Se for eksempel her:

Krepsen39 skrev (1 time siden):


Tror de fleste kvinner skal lære seg en ting. Kommunisere med partner om hva som er greit eller ikke. Samt mannen flinkere til å spørre hva som er greit og ikke.

For noen er sex ekstremt viktig i ett forhold og andre mindre viktig. Og disse menneskene passer ikke sammen over en lang periode. Da vil man enten ende opp med at dama eller mannen føler seg “voldtatt“ eller utroskap pga den ene ikke får utløp for trangen sin. 

Eller at man ender opp med å søke sympati på ett forum for noe som egentlig handler om noe helt annet.... Hvem vet. 

Anbefaler ts og gå videre med livet sitt. Og sette krav til sitt neste forhold basert på hva hun ønsker og vil, så får da fremtidig partner bestemme seg for om hun er ei dame han kan leve med og være lykkelig samme med på alle mulige måter. 

Du skriver at dersom den ene har større sexlyst enn den andre, vil en person ikke få dekket «trangen sin». Dette er jeg med på, forskjeller i seksuelle behov er ikke helt uvanlig.

Men når du skriver at dette ender med «utroskap», at noen «føler seg voldtatt» og «ender med å søke sympati på ett forum for noe som egentlig handler om noe helt annet», bortforklarer du hele problemet.

Du problematiserer ikke at personer som «ikke får utløp for trangen sin», begår et overgrep eller utroskap, når det eksisterer tydelige handlingsalternativer. 


Den seksuelt frustrerte parten kunne:

a.) Ha avsluttet forholdet

b.) Akseptert forskjellene, og blitt værende i forholdet til tross for dem


Det er ikke noen naturlov som tilsier at seksuelt frustrerte mennesker begår utroskap eller seksuelle overgrep.

Du rettferdiggjør denne atferden ved å implisere at dette er en påregnelig konsekvens av ulik seksuell kjemi og kommunikasjon.

I tillegg bagatelliserer du hva personer som TS har vært utsatt for («føler seg voldtatt»).

Dersom noen har sex med en person som sover, og dette ikke er avtalt på forhånd, er det et overgrep. Se lovteksten jeg henviste til tidligere.

Dersom det er slik at TS har kommunisert at hun ikke ønsket dette i etterkant, og at kjæresten gjentok voldtektene likevel, er det en skjerpende omstendighet.

I tillegg skyver du mye av ansvaret over på offeret, ved å påstå at kvinner «må lære seg» å kommunisere.

Du skriver rett nok at menn må lære seg å spørre om hvor grensene går, men hvem tenker du at har mest ansvar i den situasjonen som tråden handler om?

Personen som ønsker å ha sex med en sovende personen?

Eller personen som sover, og ikke forutså at hun måtte informere kjæresten sin om at hun ikke ønsket at han skulle ha sex med henne dersom hun sov eller var bevisstløs? 

Jeg stemmer for at personen som utfører de seksuelle handlingene sitter med ansvaret her. Selv om vedkommende kan ha vært seksuelt frustrert (men det blir også en spekulasjon...)

Anonymkode: 5ceff...3e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Becky said:

ALSTÅ. Er dette helt seriøst??? Er ikke rart Norge henger bak på mye ass. 
LA nå DU bruke kvinneguiden til noe annet. 

I flere land er dette en ikkesak. Så om Norge er bak eller foran på dette skal jeg ikke si så mye mer om. 

Og jeg bruker kvinneguiden til akkurat det jeg vil. 

Anonymkode: d9a59...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Virker som det er en slags idrett i å si at alt er voldtekt nå. Det triste med det er at dem som faktisk blir voldtatt får en dårligere sak grunnet at ordet voldtekt blir så vannet ut. 

Mulig dette er voldtekt, men f.. heller, er så mye som gjør at TS har en dårlig sak og føler det hele blir mer hevn grunnet at det er en ex. 

Skjedd flere ganger? Hvorfor anmelde etter det ble slutt? Hvorfor ikke si ifra med engang? Hvorfor fortsette å være sammen med en som gjør dette? Er så mange spørsmål. 

Anonymkode: d9a59...4f4

Det er mange som sliter med å anmelde voldtekt etter at det har skjeds. Ofte skjer det en prosess i hjernen som vil nekte for at det har skjedd. Man prøver å tenke at "det ikke er så farlig", vi var jo sammen. Det spiller ingen rolle. Det er ingen idrett i å si at ting voldtekt! MEN bare bra at kvinner (eller menn) står opp for seg selv når du har blitt voldtatt. Det siste man trenger er hønsehoder som ikke helt henger med i løypa og tenker at "det ikke er så farlig". Vet du hva? Dine meninger er farlige! Jeg håper du aldri , om har barn, en datter f.eks at du lærer henne at dette er greit og ikke voldtekt!! Det er ikke noe diskusjon, det er så lett som: 

Samtykket jeg? JA eller Nei
Var jeg bevisst? JA eller Nei
DER stopper samtalen 
Ikke noe hvorfor sa man ikke fra tidligere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I flere land er dette en ikkesak. Så om Norge er bak eller foran på dette skal jeg ikke si så mye mer om. 

Og jeg bruker kvinneguiden til akkurat det jeg vil. 

Anonymkode: d9a59...4f4

Bruk det til noe mer fornuftig enn å spre farlige meninger. 
Rapporter, for det er helt ubegripelig hva du skriver..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig:

Krepsen39 skrev (1 time siden):

Du kan ikke lese og forstår ikke teksten samtidig. Må være slitsomt for deg og lese bøker. 

Hersketeknikk.

Krepsen39 skrev (1 time siden):

Og hvem er du som forteller meg hvilken prinsipper jeg skal leve etter og sammen med?  

Det gjør jeg ikke.

Du står fritt til å leve etter hvilke «prinsipper» du vil, men dersom handlingene dine er i strid med straffeloven, kan det få konsekvenser for deg.

Jeg bare informerte.

Krepsen39 skrev (1 time siden):

Mennesker er forskjellige. Og det aksepterer du ikke. Der er feilen! 

Projisering.

Krepsen39 skrev (1 time siden):

Samt du gjemmer deg bak anonymbruker. Det sier det meste. 

Jeg har tidligere lagt ut bilder av meg selv i noen tråder i underforumet «Klær og mote».

Samt skrevet hvilket sted jeg bor (lite), og hvilket yrke jeg har (uvanlig yrke).

Det må være innafor å skrive om egne overgrepserfaringer her inne, uten å risikere å bli identifisert via min ordinære bruker.

Anonymkode: 5ceff...3e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Becky said:

Bruk det til noe mer fornuftig enn å spre farlige meninger. 
Rapporter, for det er helt ubegripelig hva du skriver..

Bare for å være uenig? Bare å rapportere, om det blir slettet eller jeg blir kastet ut så har moderatorene her virkelig ikke forstått så mye. Men jeg tror dem er flinke nok til å se at det jeg skriver også er en ikkesak. 

Anonymkode: d9a59...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du anmeldt personen som skadet deg? Du velger så klart selv, men det er ikke for sent. Fordelen med det er er jo at selv hvis man ikke når fram i retten, så har politiet navnet hvis personen blir anmeldt igjen. 

Anonymkode: f87fc...b4d

Jeg vet det. 🙂

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp.. jeg leste meg opp på det i ettertid, og han hadde slike trekk. Ekstremt mye manipulasjon, kontroll og gaslighting, ikke bare i slike situasjoner. Han kunne ignorere meg i dagesvis, ditche meg uten å si et ord og late som ingenting etterpå. Klikke på meg uten grunn (spesielt når han drakk) og legge skylda på meg dagen etterpå. Det var alltid min feil uansett hva som skjedde, selv om jeg ikke hadde gjort noe. Jeg er SJELEGLAD jeg er kvitt han, selv om han terroriserte meg etterpå. Har ikke tall på hvor mange kontoer jeg har blokkert fra han. Heldigvis vet han ikke hvor jeg bor nå🙃

Anonymkode: e692e...22d

Er så glad for å høre at du kom deg vekk! 

Og at du har fått mer kunnskap om personer med disse trekkene. De kan være vanskelige å identifisere (selv om man har denne kunnskapen), men det blir sannsynligvis lettere for deg å forstå den relasjonen du var i og gå videre.

Klem til deg! ❤️

Anonymkode: 5ceff...3e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare for å være uenig? Bare å rapportere, om det blir slettet eller jeg blir kastet ut så har moderatorene her virkelig ikke forstått så mye. Men jeg tror dem er flinke nok til å se at det jeg skriver også er en ikkesak. 

Anonymkode: d9a59...4f4

Du trykker ned ofre av voldtekt ved å si at det er «virker som en idrett i å anmelde voldtekt» dvs, du syntes for mange anmelder - og du forstår ikke hvorfor det anmeldes da du mener det er under en lav sko å anmelde når vedkommende sover. Derfor, om moderator, har satt seg inn i hva voldtekt innebærer og hva deg kan gjøre med psyken til de som har blitt voldtatt, så forstår de at noen meninger gjør mer skade enn å hjelpe. Dvs om det er unge jenter her inne som trenger råd, men de skriver ikke en tråd. De leser heller her inne og blir usikre på om de skal anmelde eller ikke. 
Om moderator ikke tar hensyn til det, så melder jeg med offisielt ut av kvinneguiden, om de viser seg til å ikke bry seg om dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Becky said:

Du trykker ned ofre av voldtekt ved å si at det er «virker som en idrett i å anmelde voldtekt» dvs, du syntes for mange anmelder - og du forstår ikke hvorfor det anmeldes da du mener det er under en lav sko å anmelde når vedkommende sover. Derfor, om moderator, har satt seg inn i hva voldtekt innebærer og hva deg kan gjøre med psyken til de som har blitt voldtatt, så forstår de at noen meninger gjør mer skade enn å hjelpe. Dvs om det er unge jenter her inne som trenger råd, men de skriver ikke en tråd. De leser heller her inne og blir usikre på om de skal anmelde eller ikke. 
Om moderator ikke tar hensyn til det, så melder jeg med offisielt ut av kvinneguiden, om de viser seg til å ikke bry seg om dette. 

Jeg skriver at det virker som det er en idrett i å anmelde voldtekter. For alt skal jo andmeldes. Til og med ting som ikke er voldtekt. Jeg skriver også at det er synd for dem som faktisk har grunn for å anmelde. Jeg støtter overhodet ikke voldtekt. 

Og at du "truer" moderatorene her med at du drar fra kvinneguiden om dem ikke hører på deg er bare trist. 

Anonymkode: d9a59...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skriver at det virker som det er en idrett i å anmelde voldtekter. For alt skal jo andmeldes. Til og med ting som ikke er voldtekt. Jeg skriver også at det er synd for dem som faktisk har grunn for å anmelde. Jeg støtter overhodet ikke voldtekt. 

Og at du "truer" moderatorene her med at du drar fra kvinneguiden om dem ikke hører på deg er bare trist. 

Anonymkode: d9a59...4f4

Men hva mener du med at "alt skal anmeldes"? Hva slags grunnlag har du på dette? 
Hva er det du kjenner til som ble anmeldt men som ikke var voldtekt? Det er sikkert et veeeldig lite
fåtall som anmelder på svakt grunnlag. Men statistikk viser at det mange voldtekter som aldri blir anmeldt. 

Jeg truer ikke moderator. Jeg har bare ikke lyst til å henge på kvinneguiden, om de ikke står opp for kvinner eller voldtektsofre. Ingenting trist med det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...