Gå til innhold

Kommer jeg noen vei med å anmelde dette? T


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bestelvenn skrev (7 minutter siden):

Egentlig? Selvfølgelig gjelder det kvinner, mest kvinner enn menn faktisk. det ser man fult ut i denne tråden. Og så mye dere klager over menn, klager over utroskap - late mannfolk etc. 

Jeg vedder på at du enten er aseksuell, singel eller i ett dødt forhold. 

Det er ikke meg vi diskuterer her så slutt med det er du snill. 

Dere klager? Jeg pleier ikke å klage over det du skriver i alle fall, jeg vet ikke med deg. Jeg ser ikke hvordan det skulle være relevant heller. 

Anonymkode: f87fc...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke meg vi diskuterer her så slutt med det er du snill. 

Dere klager? Jeg pleier ikke å klage over det du skriver i alle fall, jeg vet ikke med deg. Jeg ser ikke hvordan det skulle være relevant heller. 

Anonymkode: f87fc...b4d

Det er relevant fordi voldtekt blir forbunnet med menn, og det er utrolig mange kvinner/jenter som utnytter kjønnsrollen sin for sympati, erstatning og latterliggjøring av menn - nettopp ved å dra "voldtekts-kortet". Så mange kvinner som roper voldtekt, som ikke har vært i nærheten av voldtekt. Bare fordi mannen har såret dem på en eller annen måte. Kvinner utnytter rollen sin, og er i mine øyne blankt verre enn menn når det kommer til en hel del. Mannfolk tør såvidt å legge an på en dame lengre, fordi han ikke vil bli forbunnet som slik og slik. Tør ikke ha sex, fordi hvis ikke jenta sier tydelig JA TAKK DET VIL JEG, så truer hun med voldtekt. 

Kvinner som så sårt ville ha likestilling og få sin "plass i samfunnet", men det bare for å utnytte den lille-bitte lille makten dem kan ta over en mann. Og jeg syntes det er sinnssykt patetisk.  Ingen kvinner er for likestilling, kvinner vil egentlig bare ha èn stilling. Og det er dem selv som sjefen. 

Slik som i denne tråden, hvor det virker som at TS bare vil lage en sak for å lage en sak - fordi hun ikke liker fyren. Hvis du har lest de første sidene så får du med deg dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har opplevd akkurat det samme som TS, og jeg gikk i frys/sjokktilstand. Det er helt vanlig, og en elementær psykologisk reaksjon ved seksuelle overgrep.

Snakket med en advokat i etterkant, og hun sa at det helt åpenbart var en voldtekt.

Du driver med ganske omfattende Victor-blaming, her. Det er ikke greit å ha sex med noen som sover, med mindre man har fått tillatelse i forkant.

Anonymkode: 5ceff...3e6

Jeg driver ikke med noe som helst, jeg utrykker meningen min og kunne ikke gitt mer faen i både TS og den guttungen det er snakk om. Denne diskusjonen handler ikke om TS og mannen i og for seg, diskusjonen har blitt til noe helt annet - så det å beskylde meg for å eventuelt skylde på ett offer kan du legge av deg fort som f.. 

Har selv våknet opp til av å ha blitt pult av en jeg ikke kjenner, jeg klarte ikke gjøre noe, jeg fikk sjokk jeg også. Hva er poenget ditt? Vi alle har opplevd noe, men hvis du har lest tråden fra første kommentar til siste - så ser du at TS mest sannsynlig bare er ute etter å lage en sak for å lage en sak. Les deg skikkelig opp først. 

Jeg mener dog at TS ikke er ett offer av voldtekt, da hun var med på akten og ikke sa ifra før dagen etterpå, og hun fortsatte å være sammen med fyren, men nok om det. Det er ikke det jeg/vi lengre prater om. 

Endret av bestelvenn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krepsen39 skrev (1 minutt siden):

Tror de fleste kvinner skal lære seg en ting. Kommunisere med partner tidlig om hva som er greit og ikke. 

«Forresten - siden det er første gang du overnatter. Jeg vil ikke at du skal voldta meg mens jeg sover. Setter ikke så stor pris på sånt... Så da vet du det!»

Krepsen39 skrev (4 minutter siden):

For noen er sex ekstremt viktig i ett forhold og andre mindre viktig. Og disse menneskene passer ikke sammen over en lang periode. Da vil man enten ende opp med at dama eller mannen føler seg “voldtatt“ eller utroskap pga den ene ikke får utløp for trangen sin. 

Eller at man ender opp med å søke sympati på ett forum for noe som egentlig handler om noe helt annet.... Hvem vet. 

Anbefaler ts og gå videre med livet sitt. Og sette krav til sitt neste forhold basert på hva hun ønsker og vil, så får da fremtidig partner bestemme seg for om hun er ei dame han kan leve med og være lykkelig samme nå med på alle mulige måter. 

TS «føler seg ikke voldtatt», hun ble mest sannsynlig voldtatt. Gjentatte ganger.

Les hva du selv skriver. Du rettferdiggjør voldtekt og utroskap! Og bagatelliserer at TS har vanskelige følelser i etterkant.

Det er ikke slik at den seksuelle «trangen» ikke kan kontrolleres. Dersom man er seksuelt frustrert over en lengre periode, kan man ta ansvar for å avslutte forholdet, fremfor å være utro eller begå overgrep.

Du normaliserer overgrep og voldtekt, og skyver alt ansvar over på ofrene her.

Og antyder at en mann må vurdere «om hun er ei dame han kan leve med» dersom hun setter helt elementære grenser i forhold til sex. At det er TS som er problemet i denne situasjonen. Det kan ikke bli mer feil!

Det er ikke «normalt» å forgripe seg seksuelt på en person som sover eller er for beruset til å samtykke. Dersom du selv praktiserer dette, risikerer du å bli anmeldt og dømt. 

Anonymkode: 5ceff...3e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestelvenn skrev (4 minutter siden):

Det er relevant fordi voldtekt blir forbunnet med menn, og det er utrolig mange kvinner/jenter som utnytter kjønnsrollen sin for sympati, erstatning og latterliggjøring av menn - nettopp ved å dra "voldtekts-kortet". Så mange kvinner som roper voldtekt, som ikke har vært i nærheten av voldtekt. Bare fordi mannen har såret dem på en eller annen måte. Kvinner utnytter rollen sin, og er i mine øyne blankt verre enn menn når det kommer til en hel del. Mannfolk tør såvidt å legge an på en dame lengre, fordi han ikke vil bli forbunnet som slik og slik. Tør ikke ha sex, fordi hvis ikke jenta sier tydelig JA TAKK DET VIL JEG, så truer hun med voldtekt. 

Kvinner som så sårt ville ha likestilling og få sin "plass i samfunnet", men det bare for å utnytte den lille-bitte lille makten dem kan ta over en mann. Og jeg syntes det er sinnssykt patetisk.  Ingen kvinner er for likestilling, kvinner vil egentlig bare ha èn stilling. Og det er dem selv som sjefen. 

Slik som i denne tråden, hvor det virker som at TS bare vil lage en sak for å lage en sak - fordi hun ikke liker fyren. Hvis du har lest de første sidene så får du med deg dette. 

Ingen kvinner er for likestilling? Jeg er for likestilling. Påstand motbevist.

Det er ikke TS som har "lagd en sak" her, men han som utførte overgrep mot henne. 

Anonymkode: f87fc...b4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen kvinner er for likestilling? Jeg er for likestilling. Påstand motbevist.

Det er ikke TS som har "lagd en sak" her, men han som utførte overgrep mot henne. 

Anonymkode: f87fc...b4d

Hvorfor er du for likestilling, da?

 

Vi kan være enige om å være uenig. Ferdig snakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen kvinner er for likestilling? Jeg er for likestilling. Påstand motbevist.

Det er ikke TS som har "lagd en sak" her, men han som utførte overgrep mot henne. 

Anonymkode: f87fc...b4d

Enig! 

Det er ironisk at det eksisterer så mange kvinnefiendtlige holdninger på «Kvinneguiden».

Anonymkode: 5ceff...3e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestelvenn skrev (1 time siden):

Skal ikke ligge å vente på svar og godkjenning av forloveden min for å vise kjærligheten vår til hverandre, de som mener annerledes trenger psykologisk hjelp. 

Vet ikke om jeg skal le eller gråte av dette her, jeg.

Du forsvarer altså at folk kan ha sex med sovende mennesker, selv om vedkommende ikke har gitt samtykke til det, og ikke gitt noen indikasjon på at dette er noe han eller hun tenner på?

Det er overgrep. Les straffelova!

Og slutt å stemple folk som psykisk syke fordi «de mener annerledes enn deg».

I dette tilfellet har Stortinget vedtatt lovgivningen. Mener du virkelig at et stort flertall av våre folkevalgte trenger «psykologisk hjelp»?!

Anonymkode: 5ceff...3e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet ikke om jeg skal le eller gråte av dette her, jeg.

Du forsvarer altså at folk kan ha sex med sovende mennesker, selv om vedkommende ikke har gitt samtykke til det, og ikke gitt noen indikasjon på at dette er noe han eller hun tenner på?

Det er overgrep. Les straffelova!

Og slutt å stemple folk som psykisk syke fordi «de mener annerledes enn deg».

I dette tilfellet har Stortinget vedtatt lovgivningen. Mener du virkelig at et stort flertall av våre folkevalgte trenger «psykologisk hjelp»?!

Anonymkode: 5ceff...3e6

Har jeg sagt at noen er psykisk syk? Nei, det har jeg ikke. Du er ikke helt god, eller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ingen vits om du ikke har vitner. Ord mot ord. 

Anonymkode: 5ea8c...31d

Det er vits dersom det kommer flere tilsvarende anmeldelser. Men dersom saken står alene, er det lite sannsynlig at han får en straffereaksjon.

Jeg har snakket med en bistandsadvokat i forbindelse med en slik sak, og hun jobber primært med seksuelle overgrep. Hun fortalte meg at det ikke sjelden er damer som anmelder etter å ha vært i tvil i lengre tid, og er sikre på at de ikke vil bli trodd. Og så viser det seg at det ligger flere anmeldelser i politiets system fra før.

TS må vurdere om hun tåler påkjenningen ved å anmelde. Hun er ikke forpliktet til å gjøre det. 

Jeg anbefaler henne å snakke med bistandsadvokat / SMISO / DIXIE eller psykolog, og ikke legge så stor vekt på de kommentarene i tråden. Enkelte her mangler kunnskap om elementær psykologi og norsk straffelovgivning.

Anonymkode: 5ceff...3e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt situasjonen.

Du skriver at han hevder at du «hjalp penis inn». Du er ikke enig.

Å «hjelpe den inn» er et veldig utydelig utsagn og kan jo være noe så basic som å «spre bena» 🤷🏼‍♀️ Umulig å vite hva han sikter til.

Men det som er enda viktigere er hva som skjedde når du våknet og han var i gang. Sa du stopp? Stoppet han? 
Uansett er det ikke lov å ha sex med noen uten at de samtykker.

Umulig å vite om dette vil føre frem å anmelde, men hvorfor kommer du på å ta tak i det først nå?

Anonymkode: f89af...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har opplevd akkurat det samme som TS, og jeg gikk i frys/sjokktilstand. Det er helt vanlig, og en elementær psykologisk reaksjon ved seksuelle overgrep.

Snakket med en advokat i etterkant, og hun sa at det helt åpenbart var en voldtekt.

Du driver med ganske omfattende Victor-blaming, her. Det er ikke greit å ha sex med noen som sover, med mindre man har fått tillatelse i forkant.

Anonymkode: 5ceff...3e6

DETTE! 
Jeg har kommentert tidligere i tråden også, og reagerte på samme måte som deg når det skjedde med meg. Jeg fryste til hver gang det skjedde, og klarte ikke å gjøre noe som helst. Jeg konfronterte han flere ganger, men han nektet for at det hadde skjedd og påsto at jeg løy og innbilte meg ting.. Jeg var så psykisk nedbrutt at jeg ikke klarte å gå før flere måneder etter den første voldtekten. Siste gangen det skjedde klarte jeg å bryte meg ut av det og rømte vekk fra mannen..

Dette er noe man må snakke om på forhånd. Når ts tydelig sier ifra om at dette ikke er greit, og han likevel trenger seg inn i henne mens hun sover - så er det voldtekt. En som ikke er bevisst (sover) kan ikke samtykke. 

Anonymkode: e692e...22d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bestelvenn skrev (5 minutter siden):

Har jeg sagt at noen er psykisk syk? Nei, det har jeg ikke. Du er ikke helt god, eller

Dette skrev du for en time siden:

bestelvenn skrev (1 time siden):

Kunne ikke sagt det bedre selv. 
Kvinner det er snakk om her er kvinner som mest sannsynlig har store problemer i samlivet sitt generelt, hvis dem i det hele tatt har ett samliv. Og er utrolig kravstore, lite innsyn i seg selv og selvsentrerte. Har en oppfattelse av at disse damene føler seg utrolig spesielle og unike, og har ett ondt syn på menn.

Man skal ikke måtte spørre om lov for å slikke, suge eller penetrere. Disse tingene kommer naturlig, er man med er man med. Skal ikke ligge å vente på svar og godkjenning av forloveden min for å vise kjærligheten vår til hverandre, de som mener annerledes trenger psykologisk hjelp. 

Du sykeliggjør folk som mener annerledes enn deg - selv om det er dine meninger som er i strid med den allmenne rettsoppfatningen i dette spørsmålet.

Dette står i straffelova:

§ 291.

 Voldtekt

Med fengsel inntil 10 år straffes den som

a.) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd,

b.) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller

c.) ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv.

Kilde: Lovdata.no / direktelenke:  https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/*  
 

Anonymkode: 5ceff...3e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestelvenn skrev (35 minutter siden):

Hvorfor er du for likestilling, da?

 

Vi kan være enige om å være uenig. Ferdig snakka.

Jeg er for likestilling fordi jeg synes at kvinner og menn skal ha like rettigheter og muligheter. :)

Anonymkode: f87fc...b4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

DETTE! 
Jeg har kommentert tidligere i tråden også, og reagerte på samme måte som deg når det skjedde med meg. Jeg fryste til hver gang det skjedde, og klarte ikke å gjøre noe som helst. Jeg konfronterte han flere ganger, men han nektet for at det hadde skjedd og påsto at jeg løy og innbilte meg ting.. Jeg var så psykisk nedbrutt at jeg ikke klarte å gå før flere måneder etter den første voldtekten. Siste gangen det skjedde klarte jeg å bryte meg ut av det og rømte vekk fra mannen..

Dette er noe man må snakke om på forhånd. Når ts tydelig sier ifra om at dette ikke er greit, og han likevel trenger seg inn i henne mens hun sover - så er det voldtekt. En som ikke er bevisst (sover) kan ikke samtykke. 

Anonymkode: e692e...22d

Høres skremmende kjent ut!

Opplevde lignende gaslighting som det du beskriver i den passasjen jeg har uthevet. Har du lest deg opp på gaslighting / atferden til personer med anti-sosiale trekk?

Jeg sier ikke at den personen som forgrep seg på deg har slike trekk, men i min situasjon forklarte det mye.

Ser disse trådene ofte - det må jo være noen gjengangere blant disse mennene.  Er livredd for at den personen som skadet meg har funnet noen andre som han plager eller forgriper seg på 😞 Det er dessverre ikke så usannsynlig...

Anonymkode: 5ceff...3e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Krepsen39
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

«Forresten - siden det er første gang du overnatter. Jeg vil ikke at du skal voldta meg mens jeg sover. Setter ikke så stor pris på sånt... Så da vet du det!»

TS «føler seg ikke voldtatt», hun ble mest sannsynlig voldtatt. Gjentatte ganger.

Les hva du selv skriver. Du rettferdiggjør voldtekt og utroskap! Og bagatelliserer at TS har vanskelige følelser i etterkant.

Det er ikke slik at den seksuelle «trangen» ikke kan kontrolleres. Dersom man er seksuelt frustrert over en lengre periode, kan man ta ansvar for å avslutte forholdet, fremfor å være utro eller begå overgrep.

Du normaliserer overgrep og voldtekt, og skyver alt ansvar over på ofrene her.

Og antyder at en mann må vurdere «om hun er ei dame han kan leve med» dersom hun setter helt elementære grenser i forhold til sex. At det er TS som er problemet i denne situasjonen. Det kan ikke bli mer feil!

Det er ikke «normalt» å forgripe seg seksuelt på en person som sover eller er for beruset til å samtykke. Dersom du selv praktiserer dette, risikerer du å bli anmeldt og dømt. 

Anonymkode: 5ceff...3e6

Du kan ikke lese og forstår ikke teksten samtidig. Må være slitsomt for deg og lese bøker. 
 

Hvor rettferdiggjør jeg voldtekt og utroskap? For det leser ikke jeg noen steder.
 

Og hvem er du som forteller meg hvilken prinsipper jeg skal leve etter og sammen med?  
 

Mennesker er forskjellige. Og det aksepterer du ikke. Der er feilen! 
 

Samt du gjemmer deg bak anonymbruker. Det sier det meste. 
 


 


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres skremmende kjent ut!

Opplevde lignende gaslighting som det du beskriver i den passasjen jeg har uthevet. Har du lest deg opp på gaslighting / atferden til personer med anti-sosiale trekk?

Jeg sier ikke at den personen som forgrep seg på deg har slike trekk, men i min situasjon forklarte det mye.

Ser disse trådene ofte - det må jo være noen gjengangere blant disse mennene.  Er livredd for at den personen som skadet meg har funnet noen andre som han plager eller forgriper seg på 😞 Det er dessverre ikke så usannsynlig...

Anonymkode: 5ceff...3e6

Har du anmeldt personen som skadet deg? Du velger så klart selv, men det er ikke for sent. Fordelen med det er er jo at selv hvis man ikke når fram i retten, så har politiet navnet hvis personen blir anmeldt igjen. 

Anonymkode: f87fc...b4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres skremmende kjent ut!

Opplevde lignende gaslighting som det du beskriver i den passasjen jeg har uthevet. Har du lest deg opp på gaslighting / atferden til personer med anti-sosiale trekk?

Jeg sier ikke at den personen som forgrep seg på deg har slike trekk, men i min situasjon forklarte det mye.

Ser disse trådene ofte - det må jo være noen gjengangere blant disse mennene.  Er livredd for at den personen som skadet meg har funnet noen andre som han plager eller forgriper seg på 😞 Det er dessverre ikke så usannsynlig...

Anonymkode: 5ceff...3e6

Jepp.. jeg leste meg opp på det i ettertid, og han hadde slike trekk. Ekstremt mye manipulasjon, kontroll og gaslighting, ikke bare i slike situasjoner. Han kunne ignorere meg i dagesvis, ditche meg uten å si et ord og late som ingenting etterpå. Klikke på meg uten grunn (spesielt når han drakk) og legge skylda på meg dagen etterpå. Det var alltid min feil uansett hva som skjedde, selv om jeg ikke hadde gjort noe. Jeg er SJELEGLAD jeg er kvitt han, selv om han terroriserte meg etterpå. Har ikke tall på hvor mange kontoer jeg har blokkert fra han. Heldigvis vet han ikke hvor jeg bor nå🙃

Anonymkode: e692e...22d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jepp.. jeg leste meg opp på det i ettertid, og han hadde slike trekk. Ekstremt mye manipulasjon, kontroll og gaslighting, ikke bare i slike situasjoner. Han kunne ignorere meg i dagesvis, ditche meg uten å si et ord og late som ingenting etterpå. Klikke på meg uten grunn (spesielt når han drakk) og legge skylda på meg dagen etterpå. Det var alltid min feil uansett hva som skjedde, selv om jeg ikke hadde gjort noe. Jeg er SJELEGLAD jeg er kvitt han, selv om han terroriserte meg etterpå. Har ikke tall på hvor mange kontoer jeg har blokkert fra han. Heldigvis vet han ikke hvor jeg bor nå🙃

Anonymkode: e692e...22d

Så truet han med å ta livet sitt hvis jeg gikk. Han hadde ptsd med sterk angst og depresjon, og gikk til behandling flere ganger i uka - så jeg trodde på det. Så vidt jeg vet, lever han idag, snart to år etter jeg gikk. Håper ingen andre må oppleve det samme med han som jeg gjorde.

Anonymkode: e692e...22d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...