Gå til innhold

Kommer jeg noen vei med å anmelde dette? T


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Made4u skrev (1 time siden):

Hvis slik er voldtekt så har jeg blitt voldtatt av ei av mine ekser, ikke at jeg følte det som noen voldtekt da jeg var happy med å bli vekket slik jeg ble det (og hun visste jo at jeg ikke hadde noe imot det)... Nå hadde vi vært sammen lenge da og var trygg på hverandre.

Hva gjelder dem som tar for seg når noen sover, personlig ser jeg ikke hvordan det kan være så spennende å ha seg med noen som er like passiv som en potetsekk, det er mye mer spennende med noen som er aktiv og har innlevelse. Så vekke nå den andre først!!

Det var tydeligvis en greie mellom dere som var greit, så det er en helt annen situasjon enn det TS opplevde. Hun sa derimot i fra flere ganger, men han respekterte henne ikke.

 

TS. Snakk med politiet - her kommer du bare til å få masse hakking og pirking på hva det er og hvorfor ditt og hvorfor ikke datt. 

Når noen har sex med deg uten at det er inneforstått at det er ønsket fra begge, så er det voldtekt. 

Anonymkode: 231f3...b14

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette nylig har skjedd så er det mulig du kan komme noen vei ved å anmelde. Men anmelde slikt bør man gjøre ikke bare for seg selv, men for de ofrene som kommer borti denne personen i fremtiden. Det er garantert ikke siste gang denne personen er tilbøyelig for å ha sex med noen som ikke er våken/tilstede.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min gjorde det samme mot meg flere ganger, og jeg gjorde det slutt og anmeldte det. Han nektet såklart for at det hadde skjedd, som han alltid gjorde. Han gjorde jo aldri noe galt, det var det bare jeg som gjorde🙄 Saken ble henlagt, men jeg håper at det skremte han vekk fra å gjøre noe sånt igjen mot noen andre. Det var også motivasjonen min til å anmelde saken. 

Anonymkode: e692e...22d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med politiet. Kan hende han har lignende saker på seg fra før - eller kommer til å få det i fremtiden. Bedre med en anmeldelse som evt blir henlagt «på bevisets stilling» (det betyr ikke at det ikke har skjedd, bare at det ikke kan bevises godt nok), enn at han får slippe unna.

Min ex, f.eks, har en sånn anmeldelse på seg. Kommer det flere, så blir deres sak sterkere enn min var. Historien din høres lik ut som min.

Anonymkode: c60d6...b19

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva svarte han på sms? Bekreftet han det?

Anonymkode: ff37f...216

Fikk svar om at du ‘hjalp meg jo inn i deg’ osv. jeg har flere ganger sagt at jeg ikke kan huske å ha gjort dette 

Anonymkode: 50c07...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 18.23):

Jeg var sammen med en mann i noen måneder. Ofte våknet jeg til at han hadde sex med meg. Jeg hadde visst ‘hjulpet han’ med å putte den inn, men det har jeg gjort i søvne. Er ikke dette voldtekt? Jeg har ingen bevis.... annet enn et par sms hvor jeg skriver at det er voldtekt når man har sex med personer som sover. 

Anonymkode: 50c07...169

Dere var kjærester og hadde sex i søvne, og du mener det er voldtekt?

Føler du deg voldtatt, eller spøker du bare?

Jeg har hatt sex i søvne før, har ikke følt meg voldtatt selv om, det var kjæresten min - og han får lov å ha sex med meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer noen vei? Nei sikkert ikke, men her er jo målet en slags hevn på eksen, så han blir jo iallefall innkalt til avhør og må svette litt der. Kanskje han mister jobb og venner også bare basert på anklagen. I siste instans kan du jo henge ham ut på facebook og fortelle det til alle i vennekretsen hans. Altså, hvis hevn er målet da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made4u skrev (På 21.2.2021 den 12.11):

Hvis slik er voldtekt så har jeg blitt voldtatt av ei av mine ekser, ikke at jeg følte det som noen voldtekt da jeg var happy med å bli vekket slik jeg ble det (og hun visste jo at jeg ikke hadde noe imot det)... Nå hadde vi vært sammen lenge da og var trygg på hverandre.

Hva gjelder dem som tar for seg når noen sover, personlig ser jeg ikke hvordan det kan være så spennende å ha seg med noen som er like passiv som en potetsekk, det er mye mer spennende med noen som er aktiv og har innlevelse. Så vekke nå den andre først!!

Stor forskjell på å bli vekket av sex når dette er noe en ikke har noe imot og om dette skjer igjen ETTER at en har gitt beskjed om at en ikke synes dette er greit.

Ts kan så klart anmelde, men bør belage seg på at saken  blir henlagt. Burde helt klart anmeldt samtidig som hun gikk fra gjerningsmannen for større troverdighet, for nå kan han hevde det kun er for hevn så sant han ikke har svart bekreftende i sms om at han var klar over at hun sov.

Sex med en person som sover er helt klart voldtekt så sant vedkommende ikke har samtykket på forhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen er poenget med å anmelde? Hjelper det deg noe? Herregud, kom over det og gå videre i livet. 

Anonymkode: 45b34...f7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 18.25):

Jo, hvis du sov er det det. Men han har tydeligvis trodd du var våken.

Anonymkode: ad73c...75a

Hvordan vet du hva han tenker? Er dette deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestelvenn skrev (4 timer siden):

Jeg har hatt sex i søvne før, har ikke følt meg voldtatt selv om, det var kjæresten min - og han får lov å ha sex med meg.

Da har han fått lov, det er noe helt annet enn det TS sier om sitt forhold. Han fikk ikke lov, han gjorde noe mot kroppen hennes som hun ikke ville og selvfølgelig føler hun seg voldtatt og misbrukt når han har sex med henne når hun sover og ikke vil ha sex mens hun sover. Hun vil ikke våkne av at noen har sex med henne. 

Anonymkode: 231f3...b14

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da har han fått lov, det er noe helt annet enn det TS sier om sitt forhold. Han fikk ikke lov, han gjorde noe mot kroppen hennes som hun ikke ville og selvfølgelig føler hun seg voldtatt og misbrukt når han har sex med henne når hun sover og ikke vil ha sex mens hun sover. Hun vil ikke våkne av at noen har sex med henne. 

Anonymkode: 231f3...b14

Hun sier jo at hun førte penisen hans inn i kjeden hennes selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bestelvenn skrev (Akkurat nå):

Hun sier jo at hun førte penisen hans inn i kjeden hennes selv.

Nei, hun sier at han sa at hun gjorde det og at hun ikke husker det, fordi hun da i såfall gjorde det i søvne. 

Anonymkode: 231f3...b14

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør om sånt på Kvinneguiden. Det er altfor mange folk her som ikke har peiling på hva de snakker om, og som utelukkende legger skylden på offeret. Ja, dette er voldtekt. Også når dere var kjærester og du valgte å sove samme seng som ham. Nei, det er ikke sikkert at du kommer noen vei med anmeldelse ettersom slike saker ofte blir henlagt, men anmelder du havner det i systemet så det blir fanget opp om flere anmelder. Hvis ingen anmelder kan han bare fortsette som nå med offer etter offer. Likevel, anmelder du bør det være for din egen skyld, ikke for andres skyld. Går saken videre kan det bli ekstremt tøft, hvis den blir henlagt kan det også bli tøft. Du er den som kjenner deg selv best og vet om du klarer å stå i det. Du kan kontakte bistandsadvokat og drøfte det med. Det er gratis i straffesaker som dette.

Anonymkode: b681b...70c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 6.46):

Herregud...

Hvis du mener det er voldtekt, hvorfor anmeldte du han ikke etter at det skjedde første gangen? Blir man voldtatt fortsetter man ikke å sove i samme seng med overgriperen og legger til rette for at det kan skje mange ganger. Iom at du skriver at du ofte våkna av det så måtte det jo ha skjedd relativt mange ganger. 
Nei vettu hva, hvis detta først har blitt et problem etter at han ble en ex så kan du jaggu drite i det. 
Og det er virkelig bekymringsverdig hvor hardt folk her inne sover...

Anonymkode: fc8c7...640

Hun skriver at han visste hun sov. Dersom dette var uønsket for henne er det klart man kan si det var voldtekt. Jeg har hørt om MANGE tilfeller der den som opplever overgrep fortsetter å ha en relasjon til den som gjorde det, og først er klar til å anmelde en stund etterpå. Tror det er relativt vanlig. 

TS, hvis dette ikke var ønskelig for deg i perioden det skjedde, så kan du selvsagt anmelde. 

Anonymkode: f87fc...b4d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du... Hva gjorde du for å unngå at dette skulle gjenta seg? Jeg tenker at siden du "hjalp han inn", opplevdes nok ikke dette som et overgrep fra hans side. Og hva godt kommer det ut av å anmelde?

Jeg og mannen har heldigvis hatt en avtale på slikt fra start. Lå vi nakne sammen, har vi flere ganger opplevd at vi starter nesten i søvne. Ganske deilig, når begge sier det er ok.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 8.07):

Du kan anmelde, men du kommer ikke til å komme noen vei. Anmeldelsen kommer med 90 % sannsynlighet til å bli henlagt hos politiet på grunn av bevisets stilling. Dette skjedde ofte, og likevel anmelder du først nå, når han har blitt en eks? Hvordan tror du politiet skal kunne bevise at du ikke var med på det? Dere var jo sammen, og det er ikke straffbart å vekke sin samboer med sex om morgenen.

Anonymkode: 8442c...b38

Jo, det er det. Om man er sammen eller ikke spiller ingen rolle, annet enn dersom man har avtalt noe seg imellom om at det er greit. Hvis ikke man har det er det selvsagt straffbart å ha sex med noen som sover, hvis man er våken selv og vet at personen sover. 

Anonymkode: f87fc...b4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 6.46):

Herregud...

Hvis du mener det er voldtekt, hvorfor anmeldte du han ikke etter at det skjedde første gangen? Blir man voldtatt fortsetter man ikke å sove i samme seng med overgriperen og legger til rette for at det kan skje mange ganger. Iom at du skriver at du ofte våkna av det så måtte det jo ha skjedd relativt mange ganger. 
Nei vettu hva, hvis detta først har blitt et problem etter at han ble en ex så kan du jaggu drite i det. 
Og det er virkelig bekymringsverdig hvor hardt folk her inne sover...

Anonymkode: fc8c7...640

Det har jeg også tenkt. Hele huset kunnet blitt rundstjålet så hardt som enkelte her sier dere sover. Og kan du hjelpe en penis i vagina mens du sover, uten å vite om det, så er det like sannsynlig at du kan si bort alle kodene til nettbank osv også mens du sover. Er det da et ran?

Anonymkode: c9d0b...6c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...