Gå til innhold

Kommer jeg noen vei med å anmelde dette? T


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var sammen med en mann i noen måneder. Ofte våknet jeg til at han hadde sex med meg. Jeg hadde visst ‘hjulpet han’ med å putte den inn, men det har jeg gjort i søvne. Er ikke dette voldtekt? Jeg har ingen bevis.... annet enn et par sms hvor jeg skriver at det er voldtekt når man har sex med personer som sover. 

Anonymkode: 50c07...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, hvis du sov er det det. Men han har tydeligvis trodd du var våken.

Anonymkode: ad73c...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er voldtekt, ja, men du får han nok ikke dømt basert på den sms-en, ville jeg tro. 

Anonymkode: 2ca3f...a83

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, hvis du sov er det det. Men han har tydeligvis trodd du var våken.

Anonymkode: ad73c...75a

Nei, han visste at jeg sov. 

Anonymkode: 50c07...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han visste at du sov, men du hjalp penisen hans inn i vaginaen din? Det gir ingen mening for meg... har aldri noen sinne puttet ting inn i kroppen min i søvne. Høres ikke bra ut...

Anonymkode: fd582...992

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anmeldt i tilfelle du ikke er den eneste han har gjort det mot.

Anonymkode: 21be1...886

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk først om du ikke går i sovne da:) noen kan til og med ha sex i den perioden og virke helt vanlig. Jeg sliter med sånt://

Anonymkode: 87c22...3c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, han visste at jeg sov. 

Anonymkode: 50c07...169

Åjaa, så ikke denne. Du kan anmelde da! Så har du gjort det, selv om man trenger en del bevis! Men du har tekst meldinger

Anonymkode: 87c22...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har anmeldt en sånn sak nettopp. Der var sms bevis. Vet ikke hva som skjer videre, men uansett vil det ligge der hvis han blir anmeldt for det samme igjen.  

Anonymkode: 923ad...c25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud...

Hvis du mener det er voldtekt, hvorfor anmeldte du han ikke etter at det skjedde første gangen? Blir man voldtatt fortsetter man ikke å sove i samme seng med overgriperen og legger til rette for at det kan skje mange ganger. Iom at du skriver at du ofte våkna av det så måtte det jo ha skjedd relativt mange ganger. 
Nei vettu hva, hvis detta først har blitt et problem etter at han ble en ex så kan du jaggu drite i det. 
Og det er virkelig bekymringsverdig hvor hardt folk her inne sover...

Anonymkode: fc8c7...640

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en type sak som vil bli vanskelig til umulig å komme noen vei med. Det blir påstand mot påstand, og svært vanskelig å bevise noe annet. Du var frivillig sammen med din kjæreste, og du "hjalp" ham med å ha samleie med deg. Når han oppfatter at du er med på alt, skal det mye til å påberope seg at du egentlig sov. Han har oppfattet det helt annerledes så lenge du var delaktig i det som skjedde. Går ut fra at du selv skjønner problematikken, og grunnen til at dette antagelig er en sak som vil bli henlagt.

 

Anonymkode: 779a2...b64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...blir litt usikker jeg,i og med du hjalp til under akten. ? Det kommer jo litt ann på om NÅR du sa ifra til han også ? Du sa du ofte våknet av at han hadde sex med deg,så dette har skjedd mange ganger. Sa du fra i begynnelsen da? Hvorfor ble du i så tilfellet værende ?Hvis det er tilfellet og det fortsatte ,så er han jo en dritt. 

Det er vanskelig å bedømme,dersom du ikke sa ifra . Fordi mange liker å bli vekket på den måten av kjæresten sin. - og det er en vanlig del av dynamikken. 

I verste tilfellet ,kan det være at du angrer på sexen og drar kortet i etterkant.

Men dette vet du best selv . Føler du deg genuint voldtatt,så anmeld ! 

 

Anonymkode: 67c8c...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan anmelde, men du kommer ikke til å komme noen vei. Anmeldelsen kommer med 90 % sannsynlighet til å bli henlagt hos politiet på grunn av bevisets stilling. Dette skjedde ofte, og likevel anmelder du først nå, når han har blitt en eks? Hvordan tror du politiet skal kunne bevise at du ikke var med på det? Dere var jo sammen, og det er ikke straffbart å vekke sin samboer med sex om morgenen.

Anonymkode: 8442c...b38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en verden vi lever i. Om dere fortsatt var sammen hadde du ikke brydd deg, men siden det er din ex så skal du straffe han. 

LA nå politiet bruke dem få ressursene dem har til noe annet. 

Anonymkode: d9a59...4f4

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ifra flere ganger. Jeg sa flere ganger at jeg ikke kunne huske å ha hjulpet han inn i meg. Han valgte allikevel å fortsette. Ja, han er en eks, men dette er en av grunnene til at han er det. Han respekterte ikke mine grenser. Jeg liker sex, men jeg liker ikke at noen har sex med meg når jeg sover. 

Anonymkode: 50c07...169

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis slik er voldtekt så har jeg blitt voldtatt av ei av mine ekser, ikke at jeg følte det som noen voldtekt da jeg var happy med å bli vekket slik jeg ble det (og hun visste jo at jeg ikke hadde noe imot det)... Nå hadde vi vært sammen lenge da og var trygg på hverandre.

Hva gjelder dem som tar for seg når noen sover, personlig ser jeg ikke hvordan det kan være så spennende å ha seg med noen som er like passiv som en potetsekk, det er mye mer spennende med noen som er aktiv og har innlevelse. Så vekke nå den andre først!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken blir nok henlagt, men hvis du anmelder havner han i politiets systemer. Hvis noen andre da anmelder han for noe liknende vil sakene blir linket sammen og politiet se et mønster.

Anonymkode: 59dd2...452

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hjalp til å putte den inn så kanskje han vrir det til at det er du som har voldtatt han?

Anonymkode: 922fa...96f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil være vanskelig å få tiltale i en slik sak, men jeg er ikke jurist. Du kan kontakte en bistandsadvokat og få en vurdering av saken før du eventuelt går videre med den. 

Anonymkode: 7b48a...c48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...