Gå til innhold

beklager nakstad, det holder nå


Egenskap

Anbefalte innlegg

Den måten du kommuniserer på og advarer og advarer i tillegg til å advare er rett og slett for mye for befolkningen. På tide nakstad blir byttet ut, og får inn en som kan kommunisere bedre. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nakstad har nå sagt at mars og april blir de tøffeste månedene i hele pandemien.

Han mener da at vi skal godt over 300 innlagte på sykehus i løpet av noen få måneder.

Jeg er sikker på at han tar grundig feil fordi han har bommet en del med alle sine advarsler tidligere.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt artig å tenke på at hvis mange nok av oss sier "Nakstad overdriver og svartmaler" og begynner å slurve med smittevern, så øker de samtidig sannsynligheten for at han får rett... 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (Akkurat nå):

Når Nakstad sier at store deler av Europa aldri har opplevd høyere smittetall enn nå, så er det direkte feil. Man trenger ikke være lege for å lese tall. 

Stemmer. Det hender at Nakstad lyver til pressen og overdriver veldig. Og siden han har løyet før, så jeg regner jeg med at han også lyver om at mars og april blir de tøffeste månedene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholder meg til det Nakstad sier og følger hans råd. Visst er jeg møkkalei restriksjoner, hjemmekontor og alt som følger med, men jeg har troa på bedre tider. Er jo ikke bare for meg selv og mine vi driver med dette, men man må tenke lenger enn sin egen nesetipp.  Pga disse restriksjonene vi har hatt vil jeg si at vi har kommet unna dette ganske lett. Vi lever rimelig fritt her hjemme i forhold til andre land. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får ta han på ordet. Mars og april blir verst. Han sier også at vaksinene ikke vil hjelpe noe særlig mot smitten, fordi man vaksinerer folk som i liten grad er smittebærere. Det er greit, men da forventer jeg at man har kalkulert en åpning etter april. 

Da nytter det ikke å komme igjen å advare igjen. Men vi kjenner jo dette igjen nå. 

Han kommer til å gå ut å advare mot smitte etter påske, han kommer til å advare mot å feste i langhelgenr i mai, og at det fine været vil være en risiko for at folk vil gå ut mer. Men igjen, dette kan man planlegge for nå. 

Jeg tror ikke jeg vil være alene om å si takk og farvel med dugnad i vår/sommer. Også gleder vi oss til å ikke se Høie og Nakstad på TV. Også gleder vi oss til å gjøre akkurat som vi vil, uten at folk skal klage. Man har bedt folk om å holde seg inne i over et år. Sannsynligvis er konsekvensen en fest sommer uten like, med masse smitte, og ingen som bryr seg. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (8 minutter siden):

Man får ta han på ordet. Mars og april blir verst. Han sier også at vaksinene ikke vil hjelpe noe særlig mot smitten, fordi man vaksinerer folk som i liten grad er smittebærere. Det er greit, men da forventer jeg at man har kalkulert en åpning etter april. 

Da nytter det ikke å komme igjen å advare igjen. Men vi kjenner jo dette igjen nå. 

Han kommer til å gå ut å advare mot smitte etter påske, han kommer til å advare mot å feste i langhelgenr i mai, og at det fine været vil være en risiko for at folk vil gå ut mer. Men igjen, dette kan man planlegge for nå. 

Jeg tror ikke jeg vil være alene om å si takk og farvel med dugnad i vår/sommer. Også gleder vi oss til å ikke se Høie og Nakstad på TV. Også gleder vi oss til å gjøre akkurat som vi vil, uten at folk skal klage. Man har bedt folk om å holde seg inne i over et år. Sannsynligvis er konsekvensen en fest sommer uten like, med masse smitte, og ingen som bryr seg. 

Det blir nok ingen særlig endringer i år, folk flest har jo vist seg meget lydige, noe myndighetene nok har fått med seg. At det vil bli en del motstand mot tiltakene tror jeg ikke kommer til å veie opp for at majoriteten vil være lydige så lenge som mulig. Tror derfor vår/sommer 2022 er det beste man kan håpe på, ikke utenkelig at det kan gå ennå flere år også. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (4 minutter siden):

Det blir nok ingen særlig endringer i år, folk flest har jo vist seg meget lydige, noe myndighetene nok har fått med seg. At det vil bli en del motstand mot tiltakene tror jeg ikke kommer til å veie opp for at majoriteten vil være lydige så lenge som mulig. Tror derfor vår/sommer 2022 er det beste man kan håpe på, ikke utenkelig at det kan gå ennå flere år også. 

Jeg er dessverre enig med deg. Folk oppfører seg som lydige hunder, så jeg klarer ikke å se at dette vil endre seg med det første. 
 

Nakstad roper og roper om en ulv som aldri kommer. Lurer på om han kommer til å være flau når dette er over.. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakstad lyver ikke. Han informerer om hva som kan skje (dersom vi mister kontrollen.)Dette avhenger av hvordan tisk fungerer, og hva r tallet er. Alt over 1 vil fort øke tallene og videre derfra kan det bli eksponentiell vekst. Det som avgjør er mest er hvordan vi folket oppfører oss. Vi kan la Nakstad få rett eller la være. Nakstad kan mye om virusets evne til spredning og hva som kan skje. I våres var Norge stengt ned og det opprinnelige viruset var mindre smittsomt. Nå er det meningen og holde samfunnet mer åpent, blant annet skoler. En arena for smitte, da mutasjoner smitter barn like mye. Ganske logisk da at det må bli en større bølge nå. I våres ble barnefamilier knapt smittet, nesten  alle var hjemme. Mitt poeng er derfor man kan ikke bruke våren 2020 som en fasit på hvordan våren 2021 blir. Det er for store forskjeller. 2020: opprinnelig virus som var mindre smittsomt. Mye var stengt blant annet skoler. Høy oppslutning om tiltak. 2021: mutasjoner med økt smittsomhet , mer ting åpent og mer tiltakstretthet. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (4 minutter siden):

Jeg er dessverre enig med deg. Folk oppfører seg som lydige hunder, så jeg klarer ikke å se at dette vil endre seg med det første. 
 

Nakstad roper og roper om en ulv som aldri kommer. Lurer på om han kommer til å være flau når dette er over.. 

Det kommer aldri til å gå over i vår levetid i ytterste konsekvens. Dette er den nye normalen der alle skal sitte inne for seg selv, så det er bare å venne seg til :)

 

Endret av Capt. Obvious
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

J.E skrev (20 minutter siden):

Nakstad lyver ikke. Han informerer om hva som kan skje (dersom vi mister kontrollen.)Dette avhenger av hvordan tisk fungerer, og hva r tallet er. Alt over 1 vil fort øke tallene og videre derfra kan det bli eksponentiell vekst. Det som avgjør er mest er hvordan vi folket oppfører oss. Vi kan la Nakstad få rett eller la være. Nakstad kan mye om virusets evne til spredning og hva som kan skje.

Dessverre er det mange som ikke skjønner det her inne. Blir så oppgitt over "ingen tiltak gjengen" . 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (4 minutter siden):

 

Dessverre er det mange som ikke skjønner det her inne. Blir så oppgitt over "ingen tiltak gjengen" . 

Ja helt enig. Det er jo nettopp pga av tiltakene, at Norge har klart  å holde såpass lave smittetall, Dette viser  at Nakstad og Norge har gjort veldig mye riktig, det ser man også når man ser på ellers i Europa.   Det  grunnleggende  problemet er ikke tiltakene, men viruset og sykdommen. Vi rammes av dette, og de konsekvensene det medfører, kjedelig ja, men vi har ikke så mye valg.  Det later som at mange tror det er bare å slippe opp, og la det gå sin gang. Problemet da er at R  tallet kommer til å stige, og vi for ytterlige og strenger tiltak, for ingen tror vel at man ,man vil  sitte å se på at R  tallet stiger til vers. Det har skjedd ellers i Europa og man har måtte gå til strengere tiltak lenge. og  det vil også komme til å skje her. Dessverre finnes det idioter som vil droppe tiltakene, håper bare det ikke blir for mange som gjør  alvor av det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I starten var jo nakstad den nøkterne føler jeg, men nå i det siste har det blitt mye advarer og bekymring.

men tror jo at mediene vinkler det slik også, de stiller et spørsmål, får et svar og slår det stort opp som at det er nakstad som uoppfordret går ut og slår alarm osv..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lana01 skrev (13 timer siden):

Ja helt enig. Det er jo nettopp pga av tiltakene, at Norge har klart  å holde såpass lave smittetall, Dette viser  at Nakstad og Norge har gjort veldig mye riktig, det ser man også når man ser på ellers i Europa.   Det  grunnleggende  problemet er ikke tiltakene, men viruset og sykdommen. Vi rammes av dette, og de konsekvensene det medfører, kjedelig ja, men vi har ikke så mye valg.  Det later som at mange tror det er bare å slippe opp, og la det gå sin gang. Problemet da er at R  tallet kommer til å stige, og vi for ytterlige og strenger tiltak, for ingen tror vel at man ,man vil  sitte å se på at R  tallet stiger til vers. Det har skjedd ellers i Europa og man har måtte gå til strengere tiltak lenge. og  det vil også komme til å skje her. Dessverre finnes det idioter som vil droppe tiltakene, håper bare det ikke blir for mange som gjør  alvor av det. 

Så kan man jo kanskje spørre seg om snart skal begynne å bruke vaksinene for å bremse smittespredning istedenfor. 

Synes også disse argumentene faller på sin egen urimelighet. Vi har allerede strenge tiltak, og har hatt det lenge. Skal vi fortsette med dette for å unngå å ha strenge tiltak (som vi allerede har). Og nå vet jeg at man vil si at det går an å ha enda strengere tiltak, men er det forholdsmessig? 

R-tallet er ikke alt. Korona er ikke alt. Vi ser nå at psykiatrisk avdeling for barn og unge på Ullevaal har sprengt kapasitet, er ikke det et problem? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (12 minutter siden):

Så kan man jo kanskje spørre seg om snart skal begynne å bruke vaksinene for å bremse smittespredning istedenfor. 

Synes også disse argumentene faller på sin egen urimelighet. Vi har allerede strenge tiltak, og har hatt det lenge. Skal vi fortsette med dette for å unngå å ha strenge tiltak (som vi allerede har). Og nå vet jeg at man vil si at det går an å ha enda strengere tiltak, men er det forholdsmessig? 

R-tallet er ikke alt. Korona er ikke alt. Vi ser nå at psykiatrisk avdeling for barn og unge på Ullevaal har sprengt kapasitet, er ikke det et problem? 

Akkurat det gir man faen i. Corona er tydeligvis viktigere enn absolutt alt annet, dessverre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

clyde skrev (11 minutter siden):

Akkurat det gir man faen i. Corona er tydeligvis viktigere enn absolutt alt annet, dessverre. 

Poenget er jo at hvis for mange blir innlagt med corona, så går det ut over alle andre, f eks deg hvis du kommer i en trafikkulykke og det ikke er plass til deg på sykehuset. Dette er det visst mange som ikke fatter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...