Gå til innhold

Når begynte det å gå nedover?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 hours ago, Jr.Garcon said:

Men dårlig syn, deeeet har du 🕵️

 

 

Hvorfor går man alltid ut fra at man ikke kan se selv? 
 

2 hours ago, AnonymBruker said:

 

Nei det gjør det ikke. Huden begynner å eldes fra ca 25 års alderen og man er på sitt sterkeste bår man er noen og 20.

Anonymkode: fb898...dd7

Og så er frontallappene ferdig utvokst ved 25 år. Ikke voksen før den alderen og så går det nedover rett etter. 🤔 Biologisk alder er også noe som ikke følger kronologisk alder — når skal folk få det inn i hodet? 

 

Anonymkode: e4720...e2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er for øvrig 46 og hendene har blitt litt mer «crêpe» men det er også alt. Jeg har vært heldig med gener og det at jeg ikke bruker ørten ting på huden tror jeg også hjelper. 

Anonymkode: e4720...e2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for svar til spam.

Minner om at det er regelbrudd og avsporinger å svare på spam. Rapporter regelbrudd fremfor å eskalere regelbruddene.

Edie, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ting går nedover fra det øyeblikket du blir født.

Anonymkode: e6b06...9b2

Ja, en og en dag nærmere den befriende mållinjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutten av 20 årene for meg. Bestemt meg for å skåne ansiktet helt for sol heretter. Sunblock og caps så fort sola kommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huden min var helt smashing nydelig og rynkefri til jeg ble ca 34-35. Da begynte ting å skje litt fort. Jeg trodde det ikke kom til å skje meg siden jeg digga hvor pen huden min var i forhold til andre på min alder. Har aldri røkt og solt meg lite. Men som sagt... Den magiske grensen var ca 35. Er nå 41 og har fått mer linjer som er mer over i rynker. Har også bittelitt søkk under øynene. Har hatt skikkelig midtlivskrise pga det her noen ganger, men har bestemt meg for å akseptere det til en viss grad. Men samtidig skal jeg prøve å forebygge videre forfall med laser fra tid til annen pluss god hudpleie.  Hehe litt selvmotsigende, men dog. Kunne jo klikka og operert meg, men det skal jeg ikke gjøre. 

Synes egentlig damer som har runda 40 er vakre. Mer meislede i trekkene, mer selvsikkerhet og erfaring. Kunne ikke tenkt meg å bli 20 igjen. 

Anonymkode: a63b8...b4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fylte 32 år, nesten på slaget. Tror mye av årsaken er kronisk sykdom og at jeg har vært i full jobb det meste av tiden. Utenom den tiden jeg var 100% sengeliggende i helvetes dyp🔥Enormt store smerter i kroppen og mye stress med jobb i tillegg. Men for å være helt ærlig så lar jeg livet bare gå sin gang. Rynker kommer, alder går, men alt er vel så lenge livet og helsen består🙌Orker ikke å jukse med noe heller. Får rett og slett bare se ut som ei vandrende sviske i livets lange løp😂Det skal jo vises at man har levd livet. Rynkene våres er jo historien våres. Alt det som vi har opplevd av både oppturer og nedturer. Selveste livserfaringen som vi har fått med alderen.
Har kun investert i en fetere ansiktskrem, unngår for mye sol, drikker mye vann, prøver å sove nok etc. Det finnes faktisk mer ille situasjoner i livet enn litt rynker. Har ikke begynt å farge håret ennå heller. Vet ikke om jeg kommer til å gjøre det. Det er enormt mye styr. 30-årene og oppover er tross alt mye bedre enn 20-årene. Ja takk til rynker, nei takk til 20-årene😂Vi er nok best som vi er alle sammen❤️

Endret av ShivaSol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 15.31):

Jeg har akkurat fylt 30 og har ikke begynt å få rynker enda, men lurer på hvortid dere som er eldre begynte å merke at huden ikke var som den pleide? 

Anonymkode: 5d9d8...911

Jeg er 40 og har ikke merket noe enda. Ingen rynker, ingen grå hår, kroppen er fin og fast som før. Jeg har heller ikke født barn. 

Nå må det sies at det er veldig gode gener i min familie. Pappa hadde fortsatt ikke grått hår da han var 50 og mamma hadde mensen til hun var 60. Mange trodde bestefar var sønnen til bestemor da de ble pensjonister.

Nå skal det også sies at jeg lever veldig sunt. Prøver så godt jeg kan å sove godt om natta, tar mye forskjellige vitaminer og mineraler, drikker kun vann eller vann med sitron eller lime. En sjelden gang farris uten smak. Spiser mye frukt og bær og grønnsaker. Spiser kjøtt én gang om dagen, til middag, med mindre jeg lager en vegansk rett. Styrer unna pålegg og halvfabrikata. Spiser heller ikke gluten og ikke melkeprodukter da det ikke er bra for huden bl.a.

Jeg er jo ikke 20 lenger, og om ikke lenge er jeg middelaldrende, men jeg bryr meg ikke så mye om alder, så lenge jeg har det bra med meg selv og har en kropp som fungerer både fysisk og psykisk. Kosthold er viktig for hele kroppen, men også søvn, å gå tur hver dag, kanskje litt yoga, å ha det bra rundt seg og inni seg. 

Stress, negativitet, dårlig søvn, dårlig kosthold og lite vann får deg til å eldes fortere... 

Anonymkode: 21b2d...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 11.21):

Er for øvrig 46 og hendene har blitt litt mer «crêpe» men det er også alt. Jeg har vært heldig med gener og det at jeg ikke bruker ørten ting på huden tror jeg også hjelper. 

Anonymkode: e4720...e2b

Ja, jeg er snart 40 og bruker ikke noe sminke eller kremer, og har aldri brukt det heller. Men jeg må bruke krem på hendene da det er det eneste stedet jeg blir tør. 

Anonymkode: 21b2d...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg tror det gradvis kom etter at jeg fylte 35. Da fikk jeg antydning til sinnarynke og denne er blitt tydeligere nå, men det er ikke før de siste to årene at det er blitt mer og mer synlig. Nå er jeg snart 39.

Jeg har fått mer linjer rundt øynene, huden henger litt mer i ansiktet, men huden er fortsatt fet så det hjelper nok litt. Jeg har også fått sprengte blodkar på neseborene. De siste to årene med depresjon og stillstand har nok også gjort sitt. 

Sprengte blodkar og sinnarynken plager meg mest. Jeg er også plaget av spenninger i og rundt øynene så vurderer å gjøre noe med det. Det er ganske ubehagelig til tider og har litt spenningshodepine. Vurderer å gjøre noe med de sprengte blodkarene bare fordi jeg synes det er utrolig stygt. 

Jeg som tidligere aldri skulle gjøre noe når jeg ble eldre, men nå vurderer jeg å gjøre småting med utseendet. Jaja, jeg er nok mer opptatt av utseendet enn jeg ville innrømme på den tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kom endringen da jeg bikket 50. Ikke så rart at jeg ble rynkete så seint når jeg hadde masse kviser til jeg var langt over 40.

Anonymkode: 3862e...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 31, merker jeg har litt tynnere hud under øynene. Leppene er ikke like fyldige lenger heller. 

Anonymkode: 25ce5...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 17.01):

Jeg er 39 og merket at noe begynte å skje med huden i 34-35årsalderen.  Merker på en måte at elastisiteten ikke er den samme og jeg ser at huden ser eldre ut, både på kropp og ansikt. 

Anonymkode: 3eec2...1a5

Samme her! 
kan legge til at jeg har et veldig sunt kosthold og har gode hudpleierutiner.

Anonymkode: 4d6ef...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...