Gå til innhold

CE Ferulic acid. Kjøpt, har store forventninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til den prisen bør den levere altså 😂. Er 40. Har fått mindre spenst de siste 3-4 årene og noen små marionette linjer som jeg ikke ønsker skal øke så fort. 

Har noen prøvd dette over tid? En ser vel ikke forskjell på rynkene før det har gått 6-12 mnd tenker jeg. Hvis det skal funke ja. Bruker også fuktighetskrem og solkrem på toppen an CE Ferulic 

Anonymkode: 0f0bf...293

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den har en litt spesiell lukt, og personlig så jeg lite effekt etter å ha brukt opp flasken. Men den er drøy, hadde den i 5-6 mnd. Jeg er litt eldre enn deg og har havnet på en rutine som passer meg bra. Jeg bruker Vitamin C (morgen) og Retinol (kveld) fra Dermaceutic, samt Niactil fra Elixir både morgen og kveld. Behøver jeg ekstra fukt, bruker jeg kun en enkel fuktkrem som Canoderm (jeg vil ikke ha for mange aktive ingredienser, det tåler jeg ikke). Og to ganger i uken bruker jeg enzympeeling fra Emma S. Bruker en balsamrens fra Elemis på kveld, men på morgen vasker jeg kun med lunkent vann. Og selvfølgelig solkrem.

Anonymkode: 51ad5...2c4

• Liker 2
Skrevet

Den rutinen du nevner. Har du sett noe forbedring på rynker og hudkvalitet? Jeg har også airol krem, men har vært slapp å bruke den. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den rutinen du nevner. Har du sett noe forbedring på rynker og hudkvalitet? Jeg har også airol krem, men har vært slapp å bruke den. 

Ja, denne har jeg brukt i 16 måneder nå, og ser stor forskjell. Huden er jevnere, mer fuktet og strammere. Pigmenteringer er så og si borte. Har fått komplimenter og spørsmål fra andre også, siden huden min er så fin. Jeg er heldig i utgangspunktet, med småporer og ren hud. Men jeg ser den er klarere og mer fuktet. Jeg gjorde en tabbe for noen år siden med å tilføre altfor mange aktive ingredienser, men nå har jeg funnet den riktige balansen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte den også, gav meg bare tørr hud og flere rynker🙁

Anonymkode: d3813...cc7

• Liker 2
Skrevet

Retinol er ikke så bra i Airol? Njeg også synes den gjør huden tørr og styggere egentlig. Men hva annet skal en bruke som er aktive nok ingredienser til å kicke Ass på rynker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 21.10):

Ja, denne har jeg brukt i 16 måneder nå, og ser stor forskjell. Huden er jevnere, mer fuktet og strammere. Pigmenteringer er så og si borte. Har fått komplimenter og spørsmål fra andre også, siden huden min er så fin. Jeg er heldig i utgangspunktet, med småporer og ren hud. Men jeg ser den er klarere og mer fuktet. Jeg gjorde en tabbe for noen år siden med å tilføre altfor mange aktive ingredienser, men nå har jeg funnet den riktige balansen.

Hvordan bruker du Airolen? 

Skrevet

Retinol er ikke så bra i Airol? Njeg også synes den gjør huden tørr og styggere egentlig. Men hva annet skal en bruke som er aktive nok ingredienser til å kicke Ass på rynker. 

Jeg syns jeg har hatt effekt av Paulas Choice sin 1% retinol.  Ser forbedring på overleppa, brukt den der mest.  Holdt på 4-6 g i uka i 4-5 mnd.  Kommer aldri til å slutte med retinol.  Blir tørr noen ganger om jeg bruker den i hele ansiktet.

Anonymkode: 762ad...487

• Liker 2
Skrevet

Har brukt opp en flaske av CE Ferulicen. Merket at huden så mer jevn ut og den gav fukt. Derimot syns jeg prisen er såpass høy, og mtp at jeg ikke følte den utgjorde allverden, valgte jeg å prøve The Ordinarys Resveratrol 3 + Ferulic. Syns denne imponerer mer.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Når du bruker retinol/tretinoin (Airol), er det viktig at du pøser på med fuktighet og høy solbeskyttelse. Du må også la huden tilvenne seg, retinsyre er sterke saker! Når det gjelder Airol, har jeg forstått det sånn at man skal begynne med en mengde på størrelse med en ert, èn gang i uka til å begynne med. Det tar også tid før man ser resultater - minimum 3-6 måneder, men man oppnår som regel ikke optimalt resultat før etter 9-12 mnd. Retinol er noe "snillere"mot huden enn Airol/tretinoin, men kan også gi hudirritasjon om man ikke starter i det små og bruker produktet på riktig måte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...