Gå til innhold

Siv Jensen går av som FrP-leder


Nevian

Anbefalte innlegg

Gjest Paramount
parmanoia skrev (21 timer siden):

Så nå skal Trump, nei jeg mener Listhaug overta? 

Jeg må si Listhaug er modig. Norge er fullt av intolerante fundamentalister. Listhaug vil bli utsatt for tidenes mobbekampanje. Mobbing mot høyre er trygt og akseptert, det er riktig og rettferdig. Alle vet at bitre slemme egoister er til høyre, til venstre finner du kun snille mennesker med riktige verdier og omsorg for alle.
Sannheten er nok midt i mellom, med de største bløffmakerne til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten å si noe om politikk, og Listhaug sine uttalelser så vil må jeg si jeg synes hun er sterk som person. Jeg mener at mye av kritikken hun fikk bikket over til mobbing, og gikk på henne som person. Jeg følte at det som ble sagt og gjort mot henne var langt utenfor det som er greit. At hun tok det på strak hånd og til og med tok det med humor var beundringsverdig. Andre politikere sykemeldte seg fordi det var for tøft, og da var det for de hadde gjort ting og ikke politikk. (Me too- Giske mfl). I tillegg gikk det utover familien hennes og det er ikke greit. Det skal være trygt å si sine meninger i Norge, og det er viktig at politikere gjør det. Det må være mulig å ha en politisk diskusjon uten at man går til personangrep. Det må også gå an å skille politikeren og privatpersonen. Ingen politikere bør hetses privat og familie bør være fredet uansett hvilken politisk profil politikeren tilhører.

En del av dette føler jeg også at Lan blir utsatt for, og det er heller ikke greit. Og for guds skyld slutt å kommenter hvordan kvinner i politikken ser ut og kler seg, fedme mm. Vi ønsker en fin balanse med kvinner og menn, yngre engasjerte og trygge veteraner. Personfokuset ødelegger politikken og den trygge diskusjonen. 

Jeg lurer på om SL er utpekt for å skape debatt og få tilbake kjernevelgere. Det er ikke sikker de ønsker å sitte i regjering nå, men være en sterk opposisjon/samarbeidspartner som får gjennom egen politikk. De har blitt visnet ut i det siste. Hadde de ønsker om makt har nok KSO vært den åpenbare kandidaten... Nesten alle liker han og han er et trygt valg. Han får nok ikke mye oppmerksomhet og det er det de trenger nå. 

Nå har FRP og siv ryddet litt og er klar til kamp. Jeg er spent på om Arbeiderpartiet gjør det samme, for jeg tror de har minst like stort behov for dette. Spennende å se etterhvert. Jeg synes det er lite norsk politikk i media for tiden, men det begynner nå.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (1 time siden):

Uten å si noe om politikk, og Listhaug sine uttalelser så vil må jeg si jeg synes hun er sterk som person. Jeg mener at mye av kritikken hun fikk bikket over til mobbing, og gikk på henne som person. Jeg følte at det som ble sagt og gjort mot henne var langt utenfor det som er greit. At hun tok det på strak hånd og til og med tok det med humor var beundringsverdig. Andre politikere sykemeldte seg fordi det var for tøft, og da var det for de hadde gjort ting og ikke politikk. (Me too- Giske mfl). I tillegg gikk det utover familien hennes og det er ikke greit. Det skal være trygt å si sine meninger i Norge, og det er viktig at politikere gjør det. Det må være mulig å ha en politisk diskusjon uten at man går til personangrep. Det må også gå an å skille politikeren og privatpersonen. Ingen politikere bør hetses privat og familie bør være fredet uansett hvilken politisk profil politikeren tilhører.

En del av dette føler jeg også at Lan blir utsatt for, og det er heller ikke greit. Og for guds skyld slutt å kommenter hvordan kvinner i politikken ser ut og kler seg, fedme mm. Vi ønsker en fin balanse med kvinner og menn, yngre engasjerte og trygge veteraner. Personfokuset ødelegger politikken og den trygge diskusjonen. 

Jeg lurer på om SL er utpekt for å skape debatt og få tilbake kjernevelgere. Det er ikke sikker de ønsker å sitte i regjering nå, men være en sterk opposisjon/samarbeidspartner som får gjennom egen politikk. De har blitt visnet ut i det siste. Hadde de ønsker om makt har nok KSO vært den åpenbare kandidaten... Nesten alle liker han og han er et trygt valg. Han får nok ikke mye oppmerksomhet og det er det de trenger nå. 

Nå har FRP og siv ryddet litt og er klar til kamp. Jeg er spent på om Arbeiderpartiet gjør det samme, for jeg tror de har minst like stort behov for dette. Spennende å se etterhvert. Jeg synes det er lite norsk politikk i media for tiden, men det begynner nå.

hør hør! 👏 Veldig bra skrevet!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortiho skrev (På 19.2.2021 den 14.37):

Har selv stemt Rødt i flere år, men i år blir det Demokratene. Frp kan jeg ikke stemme, uansett leder, fordi de er i essensen bare nok et nyliberalistisk parti. Innvandring og nasjonale grunnverdier vifter de kun med for å snake nok velgere til å kunne selge unna landet. 

Vi vanlige folk, med våre forkastelige meninger er kun blitt en "basquet of deplorables" for Rødt. 

Jeg må si at jeg blir svært overrasket hvordan man gjør dette spranget fra ytterste venstre til ytterste høyre rent politisk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
NordicViking skrev (På 19.2.2021 den 11.39):

Tidligere nestleder i Frp, Per Sandberg, tror Fremskrittspartiet med Sylvi Listhaug som leder vil bli et parti som isolerer seg og bare vil "rope i skogen." Han mener Listhaug fronter "destruktive krefter" i partiet. I følge ham er Siv Jensens avgang en seier for de samme "destruktive kreftene" i partiet. (Dagbladet)

Første gang jeg har nikket godkjennende til noe Per Sandberg har sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/18/2021 at 7:29 PM, Stina234 said:

Tror nok det var riktig av Siv å gå av nå.  Hun virket sliten. 

Det blir interessant å se hvordan Sylvi blir som partileder. 

Sliten eller ikke, 15 år som leder og 24 som toppolitiker er vel mer enn de fleste ville klart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/18/2021 at 5:28 PM, parmanoia said:

Så nå skal Trump, nei jeg mener Listhaug overta? 

Kommer hun til å anerkjenne valget?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/20/2021 at 4:59 PM, Drizzt said:

Jeg må si at jeg blir svært overrasket hvordan man gjør dette spranget fra ytterste venstre til ytterste høyre rent politisk. 

Noen bare liker å være ytterliggående, spiller ingen rolle hva de vil oppnå og si bare det er ekstremt og kontroversielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...