Gå til innhold

Siv Jensen går av som FrP-leder


Nevian

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror nok det var riktig av Siv å gå av nå.  Hun virket sliten. 

Det blir interessant å se hvordan Sylvi blir som partileder. 

Endret av Stina234
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Tror ikke Listhaug er kapabel til å holde partiet samlet. Hun har aldri hatt noen av stillingene sine særlig lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anocopy skrev (59 minutter siden):

Tenk å være så sensitiv at man sitter og gråter over noe så uskyldig som "morna Jens". Det er ikke vulgært, det er humoristisk. Nordmenn anno 2021...

Eller gråter over at noen gråter over... det er humor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen FRP velger, men jeg synes det faktisk var trist. Jeg stoler mer på Siv enn alle de andre FRP'erne og det kommer nok til å bli er verre leder for partiet enn vi har hatt framover. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer til å savne henne - en dame med ryggrad, et glimt i øyet og klare mål. Uansett hvor enig og uenig man er med henne politisk, så tror jeg at de andre partilederne hadde stor respekt for henne som motstander.

Når dette er sagt, så tror jeg ikke at Listhaug er den rette personen å lede partiet videre. Jo, hun er veldig populær i Frp internt, men Solvik Olsen er en bedre kandidat skulle man invitere til samarbeid med andre partier. Hvis Listhaug bli valgt som leder, så viser det hvilken vei partiet har valgt - det blir neppe samarbeid med Krf og V igjen. Da vil partiet satse på å danne regjering med H alene eller være på vippen utenfor regjering hvis Erna skulle vinne igjen.

Jeg håper derimot at han Helgheim får plass på Stortinget igjen. Han er en god og svært reflektert representant for masseinnvandringskritiske stemmer. 

Men alt i alt forventer jeg at Frp gjør et dårlig valg i høst. De har vært altfor usynlige i koronavirusets skygge de siste par årene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv har vel vært rimelig «borte» de siste årene og heller diltet etter Erna. Synes det er på overtid at hun gir seg, har virket som hun har vært mer enn fornøyd med å sitte i de sorte bilene og gjøre minst mulig ut av både partiet og seg selv. Partiet har blitt nesten borte, og så får tiden vise hvem etterfølgeren blir. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (8 timer siden):

Hva tycks?

Ekstremt trist, men ventet.

Jeg er litt tvilende til strategien med å gjøre partiet bi-polart med å foreslå to så forskjellige personligheter i ledelsen. 

Men det er nå tross alt kun en avslutningstale, vi ser hva partiet velger.

Siv Jensen skal ha honnør for å gjøre FrP til et seriøst parti, med en troverdig, økonomisk sammenhengende politikk, som kom inn i regjering, og som hadde tidenes beste samferdselsminister og finansminister. 

Og på tross av at de ikke var kompetente, klarte hun sikre justisminister og andre kjernepolitiske verv over mange år. 

FrP har tapt ett momentum for flere år framover.

 

Endret av Druid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (6 timer siden):

Morna Jensen, så blir den ene vulgære dama byttet ut med en annen vulgær dame. 

Siv er alt annet enn vulgær.

Jens hadde sittet på overtid, han var blitt dolket i ryggen av både SV og  SP lenge før valget var avgjort, så morsomhetene på Jens sin bekostning fra Siv var ubetydelig støy i forhold til velgernes stemmesedler: det var MANGE som sa Morna Jens!

Og flertallet av dem var egentlig enig med han.

Endret av Druid
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (2 timer siden):

Når dette er sagt, så tror jeg ikke at Listhaug er den rette personen å lede partiet videre. Jo, hun er veldig populær i Frp internt, men Solvik Olsen er en bedre kandidat skulle man invitere til samarbeid med andre partier

Frp trenger en sterk leder som ikke dilter etter de andre partiene. Derfor tror jeg Sylvi er ett bedre valg enn Solvik Olsen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guile skrev (14 timer siden):

Jeg ser at Siv ønsker Listhaug som etterfølger. Om de skal ha håp om å få gjennomført noe som helst tenker jeg de bør velge noen annen. Det er altfor mye støy og konflikter rundt Listhaug. Samarbeid virker å være et fremmedord. 

Solvik Olsen er mye mer spiselig i så måte. 

Eller Bård Hoksrud. Hvis de tar sjansen på at folk har kommet over den episoden på bordell i Latvia eller hvor det var. 

 

NorthernLight skrev (13 timer siden):

Frp vil kanskje bli mer som de var en gang i tiden med Sylvi, og det tror jeg mange velgere syns er bra. Men jeg tror mange tidligere Frp velgere vil stemme på Demokratene pga hvordan Frp har holdt på i Regjering og etter at de gikk ut av den..

Som en innvandrer (flyttet til Norge som barn)så har jeg hørt fra de voksne rundt meg, da jeg vokste opp, at Frp var en rasistisk parti og Carl i Hagen var rasistisk. Da jeg ble litt eldre etterhvert så må jeg innrømme at jeg IKKE fikk det inntrykket. Da begynte jeg å skjønne selv at om det er enkelte elementer i innvandringspolitikk man ikke liker, så betyr det ikke automatisk at partiet er rasistisk. Etterhvert fikk jeg sansen for CIH, selv om det var kanskje enkelte uttalelser jeg ikke var enig i. Så også at innvandring var KUN et av elementene partiet var opptatt av, det var andre ting også. Siv Jensen tok også videre i samme spor. Opptatt av flere ting, ikke bare innvandring. Fin dame, selv om jeg syns at Morna Jens, var litt små flaut og mere hån. 

Men jeg må innrømme ærlig at jeg personlig hadde ALDRI opplevd rasisme og rasistiske uttalelser fra andre, FØR Listhaug kom på banen. Folk som fortalte meg at jeg ikke hadde noe å gjøre her, burde reise dit jeg kommer fra. Altså de første 25-30 år, ingen rasisme, og de siste årene så har flere meninger om meg, uten at de kjenner meg. 

Listhaug var i starten innvandring og integrerings minister. Men hun oppførte seg ikke sånn. Var enig med henne i starten, sette grenser, alle må følge samme lov. Jeg  var litt sånn ja, selvsagt, Norske lover og regler skal jo følges uavhengig av hvilke etnisitet du har. Men det ble verre. Uttalelsene ble verre og mange av de godt integrerte begynte å føle på kroppen at de ikke hørte til her. Hennes retorikk begynte å bli verre og verre, hun er nok ikke helt Trump enda, men det gikk den veien. 

Selv når hun liksom var eldre minister så hadde hun sterke meninger om innvandring og sto frem i media med de. Media gikk også til Listhaug for en kommentar, når noe relatert til innvandring var tema. Jeg var nokså sikker på at hvis hun hadde fokusert på de eldre på samme måte, så hadde våre eldre hadde det mye bedre. 

Jeg misliker Listhaug, men det er ikke fordi jeg er innvandrer og "alle" innvandrere "må" gjøre det. Nei, det er hva hun er, hva hun gjør, hvordan hun fremstår og hennes altoppslukende meninger om innvandring, uten rom for diskusjon el endring. I politikken er jo mye give and take, diskutere frem og tilbake, og lande på det som er best for landet vårt. 

Jg har og inntrykk for at det er mulig at det ikke er bare jeg som føler det. Er dog ikke sikker. Lurer på hvordan hennes eget parti føler det. Hennes retorikk og måte å fremheve seg selv. Jeg følte en periode at det ikke er landet mitt, uansett om jeg på det tidspunktet hadde allerede bodd her i omtrent 30 år, men den følelsen ga seg etter kongens berømte tale på en hagefest/hage festival. Jeg hadde jo alltid følt som han var kongen vår, men da fikk jeg bekreftelse på at han ser faktisk også på oss som nordmenn, at han var en konge også for oss. 

Jeg er jamen ikke sikker på om hun er best for partiet. Personlig tror jeg at det er for mye bråk rundt henne. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere nestleder i Frp, Per Sandberg, tror Fremskrittspartiet med Sylvi Listhaug som leder vil bli et parti som isolerer seg og bare vil "rope i skogen." Han mener Listhaug fronter "destruktive krefter" i partiet. I følge ham er Siv Jensens avgang en seier for de samme "destruktive kreftene" i partiet. (Dagbladet)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordicViking skrev (1 time siden):

Tidligere nestleder i Frp, Per Sandberg, tror Fremskrittspartiet med Sylvi Listhaug som leder vil bli et parti som isolerer seg og bare vil "rope i skogen." Han mener Listhaug fronter "destruktive krefter" i partiet. I følge ham er Siv Jensens avgang en seier for de samme "destruktive kreftene" i partiet. (Dagbladet)

Ikke ofte jeg er enig med Per Sandberg, men her mener jeg han har helt rett! 

Endret av parmanoia
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Bra for det politiske mangfoldet. Siv Jensen ble bare mer og mer typisk politiker, og lik alle de andre politikerne i de andre partiene, dvs uten klare meninger og handlekraft. Listhaug vil tvinge de andre politikerne til å bli mer modige og ærlige. Hun sitter ikke bare og jatter med.

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listhaug er ung og naiv, med rassistisk undertone. Spiller på fremmedfrykt og muslimsk innføring i landet. PST frykter mer høyrekreftene i landet. Carl I var en real og flink politiker, men med visjoner som ikke passet meg. Siv var oppvigler, men da hun kom i posisjon lærte hun fort hva som var idiologi og  hva som var realitet.   Blir mye dårleg underholdning med Listhaug.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Capybara skrev (17 timer siden):

Bare søppel i FrP uansett.

Moxnes for president.

Henviser du til meningene eller menneskene, eller begge deler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capybara skrev (18 timer siden):

Bare søppel i FrP uansett.

Moxnes for president.

Kaller du folk i Frp for søppel ??

Endret av NorthernLight
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kortiho
NorthernLight skrev (1 time siden):

Kaller du folk i Frp for søppel ??

Typisk "ny-ytre-venstre" å utvise ekstrem klasseforrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kortiho

Har selv stemt Rødt i flere år, men i år blir det Demokratene. Frp kan jeg ikke stemme, uansett leder, fordi de er i essensen bare nok et nyliberalistisk parti. Innvandring og nasjonale grunnverdier vifter de kun med for å snake nok velgere til å kunne selge unna landet. 

Vi vanlige folk, med våre forkastelige meninger er kun blitt en "basquet of deplorables" for Rødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...