Gå til innhold

Hvor mye penger ville du brukt i et utdrikningslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en god venninne. Når en har høyt boliglån, barn etc..? 

Anonymkode: dab40...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes utdrikningslag skal være rimelige, for det skal være noe hyggelig for alle. Og man kan saktens gjøre det rimelig.
Opptil 500kr er ok synes jeg

Anonymkode: 4f027...bbe

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk ikke at venner skal betale for utdrikningslaget. Sin egen drikke så klart, men resten skal brudeparet eller dem som betaler for bryllupet stå for.

Grunnen til dette er at det blir urettferdig for dem i vennegjengen som ikke skal gifte seg, den/dem fåe mindre enn dem som gifter seg. Så jeg syns det er urettferdig. 
 

Det samme med gaver et. 

Anonymkode: fa008...018

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker opp til 1000 kr. Men da bør det inkludere noe mat/evt. Transport/aktivitet for alle. 

Anonymkode: 1477c...9c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns faktisk ikke at venner skal betale for utdrikningslaget. Sin egen drikke så klart, men resten skal brudeparet eller dem som betaler for bryllupet stå for.

Grunnen til dette er at det blir urettferdig for dem i vennegjengen som ikke skal gifte seg, den/dem fåe mindre enn dem som gifter seg. Så jeg syns det er urettferdig. 
 

Det samme med gaver et. 

Anonymkode: fa008...018

Helt uenig, jeg er vant med at deltakerne spleiser og også dekker kostnaden for brud/brudgom. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At venner skal betale for utdrikningslag er en jævla uting. Er ikke vennene som har valgt å gifte seg. MAX 500 kr. 
 

Man må betale for utdrikningslag og så er det utgifter for antrekk til bryllupet, og så er det selve bryllupsgaven. I tillegg må man ofte betale for reise og opphold der bryllupet holdes. 
 

Jeg synes brudepar forventer for mye av folk. Vi snakker fort noen tusenlapper totalt. Det er faktisk ikke alle som har råd til dette. Jeg løy på meg arbeidshelg ved én anledning da jeg ble invitert både  til bryllup og utdrikningslag. Det ville kostet meg mellom 3-5 000 kr for å reise dit, opphold, gave, antrekk.

Anonymkode: f02cb...730

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns faktisk ikke at venner skal betale for utdrikningslaget. Sin egen drikke så klart, men resten skal brudeparet eller dem som betaler for bryllupet stå for.

Grunnen til dette er at det blir urettferdig for dem i vennegjengen som ikke skal gifte seg, den/dem fåe mindre enn dem som gifter seg. Så jeg syns det er urettferdig. 
 

Det samme med gaver et. 

Anonymkode: fa008...018

Kan følge tanken, men den tanken blir også litt drøy. Skal man ikke gi gaver i bryllupet osv. Livet er ikke et økonomisk regnestykke som skal gå opp. Men man bør ikke betale mer enn hva man er komfortabel med. Det er også helt i orden å stå over, om man synes kostnaden er for høy
 

Anonymkode: 4f027...bbe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis koster det 1000 dessverre. Da jeg arrangerte la jeg det på 500 og fikk mange kommentarer på at de satte pris på at det ikke var mer. De var lei av dyre utdrikningslag. 

Bryllup er dyrt for de nær. Det forventes utdrikningslag, gave, reise til bryllup og mange ganger kjøper man eller må supplementere klær. Det blir fort mange tusen. Dessverre

Anonymkode: 6878f...26d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt frivillig å delta på både utdrikningslag og bryllupsfeiring

Anonymkode: 19793...55b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,- kr.

Jeg går nemlig ikke på slikt. Totalt bortkastet tull.

Anonymkode: 9a3f2...6e8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mitt utdrikningslag kostet deltakere 200 kr eller noe 😅  de spanderte massasje på meg +drikke og ellers hadde alle med seg hver sin tapasrett. Til slutt gikk vi ut og danset helt perfekt 🥰 

Selv tenker jeg at 500 kr er mer enn nok 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mye faktisk, MEN det må verd det. Alså ikke sponse noen.

Anonymkode: 2b58d...4e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det avhenger av hva de pengene dekker. Har selv arrangert utdrikningslag. Prisen ble 1000,- per pers. Dette inkluderte frokost, lunsj, middag, drikke til maten, snacks, alkoholfri drikke til hele dagen, transport, aktivitet for bruden og felles aktivitet for hele gruppen.   Synes selv man får mye igjen for pengene da. 
Har vært gjest i utdrikningslag hvor man betaler 500,- også må en betale transport, mat, drikke ++ ved siden av. Synes det er bedre å komme til «ferdig pakke».

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg syns faktisk ikke at venner skal betale for utdrikningslaget. Sin egen drikke så klart, men resten skal brudeparet eller dem som betaler for bryllupet stå for.

Grunnen til dette er at det blir urettferdig for dem i vennegjengen som ikke skal gifte seg, den/dem fåe mindre enn dem som gifter seg. Så jeg syns det er urettferdig. 
 

Det samme med gaver et. 

Anonymkode: fa008...018

Det er da ikke brudeparet som skal arrangere utdrikkingslaget. Det er jobben til forloveren.

Urettferdig? Det er slik 5 åringer sier, og de er ikke gamle nok til å gifte seg. Men livet er urettferdig, og det vet også en på 5 år.

Anonymkode: 3ef1e...cc1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudderosa skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker det avhenger av hva de pengene dekker. Har selv arrangert utdrikningslag. Prisen ble 1000,- per pers. Dette inkluderte frokost, lunsj, middag, drikke til maten, snacks, alkoholfri drikke til hele dagen, transport, aktivitet for bruden og felles aktivitet for hele gruppen.   Synes selv man får mye igjen for pengene da. 
Har vært gjest i utdrikningslag hvor man betaler 500,- også må en betale transport, mat, drikke ++ ved siden av. Synes det er bedre å komme til «ferdig pakke».

Ja, det var sånn eg mente.

Anonymkode: 2b58d...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes alt mellom 500-1000,- +mat og drikke er passelig.

Anonymkode: 36d78...abd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 500-1000 kr. Men begynner det å dra seg opp mot 1000 kr så bør det inkludere mat/drikke osv. 

Jeg har aboslutt ingenting i mot å bla ut de pengene for et utdrikningslag til mine nære venninner. 500 kr er en middag ute med noen glass vin til, jeg har virkelig ikke noe problem med å bytte det ene for det andre, også slenge på litt til for noen hyggelige aktiviteter for alle sammen. Det er bare hyggelig, og jeg har enda ikke erfart at bryllup er så dyrt for gjestene som folk skal ha det til.  

Anonymkode: 959ad...20c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker utdrikkningslag jeg! Så lenge det ikke bare går på å drite ut bruden, men faktisk blir noe gøy 😄 Har vært i alt fra 500,- til 4000,- og elsker det hver gang! Den på 4000,- dekket fly, hotell og alle måltider pluss drikke og eventer. Har vært i 5 stk på 6-7 år og gleder meg til flere! Tenker 1000,- er helt grei pris, spesielt når mat og drikke er inkludert! Det jeg selv får ut av en slik dag med venner, morro opplegg, mat og drikke er noe som jeg lett ville betalt 1000,- for uansett om det het det ene eller andre.

Anonymkode: 896ec...518

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...