Gå til innhold

Kusinen min tror hun har møtt drømmemannen, men han har en fortid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du tatt praten med henne nå ts?

Anonymkode: 093dc...60a

Nei, hun er faktisk på hyttetur med fyren. Jeg prøvde å si at det var viktig at vi fikk pratet med hverandre før hun dro, og da svarte hun bare "Jeg vet..." Så da har han vel fortalt henne det selv. Håper jeg. Det er en stormende romanse, det er det ingen tvil om, de traff hverandre for to uker siden (tror jeg)

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2021 den 4.01):

Ikke for å bagatellisere det du har vært igjennom, men det er faktisk 30! år siden. 

Jeg synes det blir for drøyt å stemple mannen som serievoldtektsmann for noe han gjorde i ungdommen. At han har fortsatt å voldta i 30 år, uten at noen har anmeldt ham, høres helt usannsynlig ut.

 

Anonymkode: 010d3...cac

 

AnonymBruker skrev (På 17.2.2021 den 4.05):

Alle har en fortid, folk kan forandre seg og dette er 30 år siden.

Anonymkode: e930c...545

Personlig hadde jeg aldri klart å være sammen med en som hadde gjort noe slikt, selv om det skjedde for 30 år siden. At voldtektsforsøk er noe han "gjorde i ungdommen" og at "folk kan forandre seg" er helt absurde argumenter i denne sammenhengen.

  • Liker 28
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei, hun er faktisk på hyttetur med fyren. Jeg prøvde å si at det var viktig at vi fikk pratet med hverandre før hun dro, og da svarte hun bare "Jeg vet..." Så da har han vel fortalt henne det selv. Håper jeg. Det er en stormende romanse, det er det ingen tvil om, de traff hverandre for to uker siden (tror jeg)

Anonymkode: 5fc96...3c9

Det trenger ikke bety noe annet enn at han har sagt at du ikke likte han som tenåring. 

Var jeg henne ville jeg visst. Det er temmelig alvorlig selv om han ikke klarte gjennomføre. Ville ikke tatt i han med silkehansker var jeg henne. Men hun kan bruke tid på å ta det innover seg. 

Kan den andre som også ble utsatt for han stå frem og fortelle? Ev. skrive en mail. 

To uker er ingenting, hun kommer over han. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva fyren har fortalt henne egentlig, for jevnt og trutt gjennom helgen har jeg mottar snap av de to. På skitur, foran bålet, noe godt i glasset. Hadde han fortalt henne sannheten, hadde hun ikke bombet meg med bilder av han! På den annen side får jeg være glad for alle de hyggelige bildene, for det tyder på at hun ikke er voldtatt eller skadet...

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en drittsituasjon TS. Jeg synes du er kjempetøff som velger å si noe til kusinen din. Jeg håper du ikke mister motet av å se snapper fra "kjærlighetsferien". Kusinen din skulle bare visst hva dette koster deg. 

I min erfaring så har nok ikke fyren sagt noe som helst negativt om seg selv, han har nok bare omskrevet sannheten i sitt hodet og lever fint med sin virkelighet hvor han ikke er en voldtekstmann. Denne typen menneske kan lett konstruere en virkelighet hvor det er du som har vært forelsket i han og at han ikke ville ha deg.. hvis du skjønner. 

Det viktigste er uansett ikke hva han sier, men at du sier ifra. Kusinen din er den som må ta et valg. Du kan ikke ta det for henne. 

Styrkeklem.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sendt meldingen OG snakket med henne. Hadde sendt den idet jeg var sammen med kusina.

Anonymkode: fa14c...e86

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du ikke har så mye annet valg enn å si ifra. Kommer dette opp senere, og du ikke har sagt noe vil det være mye verre. Kusinen din har spurt deg om du kjenner han, og om han er grei. Snakk med henne og fortell henne at den episoden som du har fortalt henne om, og informerer henne at det var han. Hun kommer nok til å bli sjokkert og lei seg, men vil du heller tie og måtte late som ingenting? I verste fall ender dette med giftermål og felles familie sammenkomster i årene som følger, og da blir det verre å ha tiet. 

Anonymkode: 9cd35...f68

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 18.57):

Nei, hun er faktisk på hyttetur med fyren. Jeg prøvde å si at det var viktig at vi fikk pratet med hverandre før hun dro, og da svarte hun bare "Jeg vet..." Så da har han vel fortalt henne det selv. Håper jeg. Det er en stormende romanse, det er det ingen tvil om, de traff hverandre for to uker siden (tror jeg)

Anonymkode: 5fc96...3c9

Det er ikke sikkert hun vet akkurat hva det går i nei. I verste fall har han sagt at dere har rotet litt på fest en gang, og at det er derfor du er litt rar rundt han.

Anonymkode: 3359a...24e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 10.31):

 

Jeg har ikke verifisert historien, men det høres ut som om han har gjort dette mer enn én gang da han var ung. Bør jeg fortelle henne, eller skal jeg la dette ligge i fortiden?

Anonymkode: 5fc96...3c9

Ja, du bør fortelle. Du var sikkert ikke den eneste han voldtok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle henne det i dag, etter jobb. Hun vet at det er noe alvorlig, virker det som, så da regner jeg med at det går greit å si det. At jeg får til å si det, altså. Hvordan hun vil ta det, er en annen sak. Hun har som sagt sendt flere snap av de to i helgen, og i går fikk jeg en lang lovtale om fyren. Så uansett hva han har fortalt henne, så har han nok ikke streifet sannheten. I så fall hadde hun spart meg for å se trynet hans. Hun er verdens snilleste og min nærmeste.

Jeg har forhørt meg med en gammel venninne av meg, som vokste opp sammen med oss. Bare tilfeldig spurt om hun visste hvor det ble av han. Hun kjenner han heller ikke lenger, men fra hva hun hadde hørt er han innmari kjekk, men har ingen langvarige forhold. Så kanskje han er en player som dropper kusina mi. Håper det!

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, nå har jeg pratet med kusinen min. Hun sa at han hadde fortalt at det hadde skjedd noe mellom han og meg da vi var unge, at han hadde gjort noe galt, men at han var full og ikke husker detaljene. Han ville ikke gå innpå hva det var med kusinen min, for det var en sak mellom han og meg. Han har fortalt henne at han har forsøkt å ta kontakt med meg for å skvære opp.

Jeg ble litt satt ut. Han har ikke forsøkt å ta kontakt med meg, han har sendt en venneforespørsel på FB. Kusinen min vil ikke vite hva som skjedde den gangen, for det er mellom han og meg, og har ingenting med henne å gjøre. Eller deres forhold. Hun var veldig klar på at hun ikke vil blandes inn.

Jeg vet ikke hva jeg gjør videre? Sannsynligvis ingen ting, hun har tatt sitt valg. Bare å se frem til innmari kleine familiesammenkomster heretter. Får håpe pandemien varer en stund til...

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

OK, nå har jeg pratet med kusinen min. Hun sa at han hadde fortalt at det hadde skjedd noe mellom han og meg da vi var unge, at han hadde gjort noe galt, men at han var full og ikke husker detaljene. Han ville ikke gå innpå hva det var med kusinen min, for det var en sak mellom han og meg. Han har fortalt henne at han har forsøkt å ta kontakt med meg for å skvære opp.

Jeg ble litt satt ut. Han har ikke forsøkt å ta kontakt med meg, han har sendt en venneforespørsel på FB. Kusinen min vil ikke vite hva som skjedde den gangen, for det er mellom han og meg, og har ingenting med henne å gjøre. Eller deres forhold. Hun var veldig klar på at hun ikke vil blandes inn.

Jeg vet ikke hva jeg gjør videre? Sannsynligvis ingen ting, hun har tatt sitt valg. Bare å se frem til innmari kleine familiesammenkomster heretter. Får håpe pandemien varer en stund til...

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Du kan respektere hennes ønsker, men samtidig få fram alvorlighetsgraden i det han gjorde ved å forklarte henne at du dessverre ikke kommer til å klare å være komfortabel i samme rom som ham. Du kan eventuelt også nevne at du allerede har fortalt henne historien, bare at du ikke nevnte navn.. 

Anonymkode: 2d18e...0b1

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

OK, nå har jeg pratet med kusinen min. Hun sa at han hadde fortalt at det hadde skjedd noe mellom han og meg da vi var unge, at han hadde gjort noe galt, men at han var full og ikke husker detaljene. Han ville ikke gå innpå hva det var med kusinen min, for det var en sak mellom han og meg. Han har fortalt henne at han har forsøkt å ta kontakt med meg for å skvære opp.

Jeg ble litt satt ut. Han har ikke forsøkt å ta kontakt med meg, han har sendt en venneforespørsel på FB. Kusinen min vil ikke vite hva som skjedde den gangen, for det er mellom han og meg, og har ingenting med henne å gjøre. Eller deres forhold. Hun var veldig klar på at hun ikke vil blandes inn.

Jeg vet ikke hva jeg gjør videre? Sannsynligvis ingen ting, hun har tatt sitt valg. Bare å se frem til innmari kleine familiesammenkomster heretter. Får håpe pandemien varer en stund til...

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Du må bare si det rett ut høyt. Det her er ikke noe hun bare kan velge vekk.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan respektere hennes ønsker, men samtidig få fram alvorlighetsgraden i det han gjorde ved å forklarte henne at du dessverre ikke kommer til å klare å være komfortabel i samme rom som ham. Du kan eventuelt også nevne at du allerede har fortalt henne historien, bare at du ikke nevnte navn.. 

Anonymkode: 2d18e...0b1

Jeg burde kanskje det? Han har jo uansett ikke vært ærlig, for jeg er jo ikke den eneste som har opplevd dette med han. Det er jo ikke bare snakk om en dum ting som skjedde i fylla EN gang!

Jeg har litt lyst til å kontakte hun andre for å høre hennes historie, men vet ikke hvordan hun vil ta det. Kanskje hun har lagt det bak seg og ikke vil rippe opp i det. Dessuten har jeg fått beskjed av kusinen min om å la det ligge, så hun vil sikkert føle det som et svik hvis jeg roter mer i det. Sannsynligvis blir hun ikke voldtatt, så det har ikke noe å si. Men det irriterer meg at han skal komme unna med den forklaringen og attpåtil hevde at han har forsøkt å ordne opp.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg burde kanskje det? Han har jo uansett ikke vært ærlig, for jeg er jo ikke den eneste som har opplevd dette med han. Det er jo ikke bare snakk om en dum ting som skjedde i fylla EN gang!

Jeg har litt lyst til å kontakte hun andre for å høre hennes historie, men vet ikke hvordan hun vil ta det. Kanskje hun har lagt det bak seg og ikke vil rippe opp i det. Dessuten har jeg fått beskjed av kusinen min om å la det ligge, så hun vil sikkert føle det som et svik hvis jeg roter mer i det. Sannsynligvis blir hun ikke voldtatt, så det har ikke noe å si. Men det irriterer meg at han skal komme unna med den forklaringen og attpåtil hevde at han har forsøkt å ordne opp.

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Dette var trist å høre Ts♥️ viser hvor lojaliteten hennes ligger etter kun tok uker.  Jeg tar det for gitt at du og kusinen din har kjent hverandre hele livet. Jeg synes det er bra at du valgte å ta det opp selv om utfallet ikke ble som du håper. 

 

 

Endret av Vinglass
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 10.31):

Kusinen min har truffet drømmemannen, hun er hodestups forelsket kun etter noen få dater. I følge henne er han omtenksom, snill, litt beskjeden, men veldig sjarmerende. Rett og slett en grepa kar, "ikke sant, for du kjenner han jo?"

Ja, jeg kjente han som barn. Vi tilhørte samme kameratgjeng og var sammen nesten hver dag, til sommeren jeg fylte 15. Jeg husker han som snill og grei, helt til jeg dro på min første fest. Jeg drakk for første gang og ble dritings. Han tilbød seg å følge meg hjem. Et sted på veien falt jeg eller la jeg meg i en grøft, det hele er litt blurry for meg. Men jeg husker at han forsøkte å ligge med meg. Jeg husker at det var vanskelig å sprelle, siden buksa hang fast i anklene mine. Jeg husker at han var tung, og jeg husker at han holdt hånden over munnen min og sa at jeg skulle være stille for det var snart over. Men han klarte det ikke, så vi gikk hjem. Han fulgte meg til døra og passet på at jeg kom meg trygt inn, som om ingenting hadde skjedd.

Etterpå prøvde jeg å late som ingenting. Jeg var skamfull fordi jeg var dritings, og usikker på forløpet. Dette var 30 år siden og ingen snakket om slikt. Jeg var bare redd for at det skulle komme ut at jeg var løs i strikken. Det ble veldig vanskelig å være rundt han, så jeg isolerte meg fra gjengen. Mot slutten av sommeren valgte jeg å flytte til faren min, et lite stykke unna. Jeg har ikke sett fyren siden, selv om jeg innimellom hører om han fra felles venner. 

Og nå har altså kusinen min truffet han. Jeg ble helt kald og maktet ikke å si hva som hadde skjedd. Jeg sa bare at jeg ikke har sett han på mange år, men jeg husker han var grei som barn. Inni meg begynte jeg å rettferdiggjøre svaret mitt, jeg var jo full, det var sikkert han også, vi var begge barn, ingen snakket om sånt den gangen, kanskje han trodde det var ok? Det er 30 år siden, det skjedde én gang, folk forandrer seg.... Vil hun i det hele tatt tro meg hvis jeg sier noe? Og hvem vil hun i så fall velge? 

Jeg har aldri sagt noe om hva som skjedde til andre enn mannen min. Men i går traff jeg en kamerat fra barndommen, og jeg nevner det nye forholdet til kusinen min. Han blir skikkelig rar og sier at jeg kanskje bør advare venninnen min, for en venninne av han hadde blitt voldtatt av fyren. Også det da de var unge og alkohol var involvert.

Jeg har ikke verifisert historien, men det høres ut som om han har gjort dette mer enn én gang da han var ung. Bør jeg fortelle henne, eller skal jeg la dette ligge i fortiden?

Anonymkode: 5fc96...3c9

Du burde jo bare si det til hun? Verre er det ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handful skrev (10 timer siden):
  AnonymBruker skrev (11 timer siden):

OK, nå har jeg pratet med kusinen min. Hun sa at han hadde fortalt at det hadde skjedd noe mellom han og meg da vi var unge, at han hadde gjort noe galt, men at han var full og ikke husker detaljene. Han ville ikke gå innpå hva det var med kusinen min, for det var en sak mellom han og meg. Han har fortalt henne at han har forsøkt å ta kontakt med meg for å skvære opp.

Jeg ble litt satt ut. Han har ikke forsøkt å ta kontakt med meg, han har sendt en venneforespørsel på FB. Kusinen min vil ikke vite hva som skjedde den gangen, for det er mellom han og meg, og har ingenting med henne å gjøre. Eller deres forhold. Hun var veldig klar på at hun ikke vil blandes inn.

Jeg vet ikke hva jeg gjør videre? Sannsynligvis ingen ting, hun har tatt sitt valg. Bare å se frem til innmari kleine familiesammenkomster heretter. Får håpe pandemien varer en stund til...

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Kusinen din høres jo helt dødfødt ut, du får bare si til hun at han har voldtatt deg, og aldri prøvd å skvære opp - og at du vet at du ikke er det eneste offeret. 

Hadde det vært meg ville jeg gjerne visst om min "drømmemann" var en voldtektsmann. Hun er sikkert bare blind av kjærlighet akkurat nå, men du har nesten egentlig en plikt til å fortelle hun dette. Om hun blir sint på deg, la det gå - du har ihvertfall gjort din del. Og da sier det bare jævlig mye om hun som person, hvis hun blir sur. 

Endret av bestelvenn
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 15.25):

Jeg aner ikke hva fyren har fortalt henne egentlig, for jevnt og trutt gjennom helgen har jeg mottar snap av de to. På skitur, foran bålet, noe godt i glasset. Hadde han fortalt henne sannheten, hadde hun ikke bombet meg med bilder av han! På den annen side får jeg være glad for alle de hyggelige bildene, for det tyder på at hun ikke er voldtatt eller skadet...

TS

Anonymkode: 5fc96...3c9

Veldig love bombing da, like skummelt det. 

Anonymkode: edfb5...69a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter den om å fortelle at du allerede har fortalt henne om det uten å nevne navn. Muligens at du kjenner til andre. Og at du ikke vil være i samme rom som han, for uanhengig om han har prøvd å skvære opp eller ikke så er ikke det noe en tilgir, og selv om man tilgir vil man ikke omgåes sin overgriper. 

Og be om forslag til løsninger som gjør at dere kan bevare deres gode nære forhold uavhengig han. Og vær åpen om at du har ryggen hennes om hun trenger det, for lovebombing, og muligens gasslighting er skumle ting som kan våre tilfelle her. Det er også lett å begynne å isolere henne fra deg.

Anonymkode: e7a7e...8e5

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...