Gå til innhold

Jeg skal gifte meg på fredag på rådhuset -


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rosa Sitron skrev (8 minutter siden):

Du vil ikke skjønne hva vi prøver å si du?  Jeg håper du gjør rett valg, virkelig ❤️

Jo, det gjør jeg. Men gidder ikke jatte med fordi dere har andre meninger. 

Anonymkode: ad539...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Giftemål er jo ganske lett å reversere om man ønsker. Jeg synes det er alt for raskt å gifte seg etter så kort tid. Vi giftet oss etter 10 år som kjærester. Jeg var ikke nervøs i det hele tatt. Vi hadde allerede to barn sammen, en langt større forpliktelse enn å gifte seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jo, det gjør jeg. Men gidder ikke jatte med fordi dere har andre meninger. 

Anonymkode: ad539...e7b

Det virker på svarene dine som om du misforstår. Men, jeg skal ikke prøve å forklare. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniv & gaffel skrev (På 16.2.2021 den 10.00):

Min første tanke var at det er helt normalt å være nervøs før en så stor og viktig hendelse. Det er også helt greit å ha en enkel vielse på rådhuset uten fest etterpå. Store selskaper og/eller kirkebryllup passer ikke for alle. 

Men ved nærmere ettersyn er det likevel noe som skurrer her: 

Hvor lenge har dere egentlig kjent hverandre? Møttes dere for første gang under korona-pandemien, eller kjente dere hverandre fra før? 

Jeg får også en følelse av at han først og fremst har vært din reddende engel i en vond situasjon og kanskje ikke en likeverdig partner du skal dele livet med. 

Det som likevel får meg til å reagere mest på innlegget ditt er det du skriver om at du har vært på randen til avslutning flere tusen ganger. Det er naturlig å være usikker i et fersk forhold, men her får jeg inntrykk av at du har vært i tvil det meste av tida. "Tusen ganger" er selvsagt bare et uttrykk og ikke et konkret tall, men for et forhold som har vart under et år, høres det likevel veldig mye ut. 

Hvorfor haster det sånn å gifte seg? Er dere de rette for hverandre så blir ikke forholdet noe dårligere av å vente med å gifte seg.  

Skjønner hva du tenker og mener, og kanskje jeg formulerer meg veldig dårlig. Min usikkerhet handler ikke om HAN, men redsel og frykt. Uansett sånn har jeg også vært i tidligere forhold, og bang forhold borte. Ja, han reddet meg på mange måter ut av en tragisk livskrise og sorg hvor jeg holdt på å sørge meg ihjel alvorlig talt. Og følelsene har alltid vært der fra vi møttes første gang, men var kanskje ikke fult så mottaklig da. Men det har jeg blitt med tid og dette er noe vi begge ønsker. Det er også en annen grunn for at vi gjør det nå, men det er såpass personlig og en sak som styrker alle og det har vi diskutert og blitt enige om.... 

Anonymkode: ad539...e7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2021 den 20.14):

Møttes dere i  covid 19 situasjon  og har vurdert å slå opp 1000 ganger? Da ville jeg utsatt et par år. 

Anonymkode: b59c7...981

Dette. 
 

Men giftermål er uansett ikke noen stor greie i dag, det er bare å skille seg dersom det ikke funker, så; Lykke til! 
 

PS: Det er ikke normalt å være SÅ nervøs for en liten seremoni på rådhuset, så kanskje magefølelsen din forsøker å fortelle deg noe. 

Anonymkode: e9852...285

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (På 17.2.2021 den 0.05):

Dere har vært sammen under ett år. Du skriver selv at dere i løpet av disse månedene, når man normalt skal være i den syvende himmel av forelskelse og sveve på en rosa sky, har vurdert å avslutte forholdet tusen ganger. Jeg tenker at du bør lytte til det magefølelsen prøver å fortelle deg. Det normale er å glede seg til bryllupsdagen sin. Sommerfugler i magen er normalt. Det du beskriver er ikke normalt. Alt du skriver i denne tråden antyder at dette ikke kommer til å gå bra. Men når folk svarer ærlig reagerer du med å gå i forsvar og argumentere i mot. Så da lurer jeg egentlig på hvorfor du spør? Du vil åpenbart bare ha svar som snakker deg etter munnen og sier det du ønsker å høre, ikke sannheten.

Jeg gidder ikke sitte å jatte med å følge flommen fordi dere mener noe annet. Psykologen min har vært ærlig og direkte, men jaggu ikke på nært hold som enkelte her inne. Det bobler i magen, det gjør det. Men dette er nytt for meg. Jeg har aldri vært på kanten til ekteskap som garantert flere her inne har vært som sikkert har vært gift flere ganger tidligere. Og hvis man skal sitte å tenke og vente, så hva da? Jeg er jaggu nervøs..  Men dette er jaggu meg noe jeg alltid har drømt om og det å drømme i vonde situasjon er i barn og ungdomstid gir en håp, sant. Og lar ikke ukjente bestemme hva jeg skal og ikke. Jeg spør om det er normalt, og klarer man ikke svare på det så la vær. Har folk litt mer fornuftig å skrive, greit nok. Gidder ikke forsvare meg ovenfor ukjente nett kjerringer rett og slett. Og har vist innlegget til partneren min, psykologen min og ja. Flere og de fatter ikke hvordan fremmende kan oppfører seg som bedrevitende psykologer uten å ha fakta på bordet og kjenne meg og sånne ting 

Anonymkode: ad539...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har reddet deg? 

En grunn til å vente, er at da hadde du fått denne vanskelige perioden litt på avstand, og kunne bedre avgjøre om det faktisk er et sunt forhold eller et usunt avhengighetsforhold du har innledet. I mine øyne virker det på ingen måte sunt. 

Det er ikke et stort problem om du gifter deg, for det er ganske grei skuring å gå fra hverandre. Men det er ikke bra å være avhengig av et annet menneske. Og det kan legge et press på både mannen og forholdet som på sikt vil knuse dere. 

Anonymkode: 8f172...c0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du ikke har skiftet mening på grunnlag av tråden her, og utsatt bryllupet. 

Jeg vil derfor ønske deg masse lykke til og håpe dere får en fin dag, og et godt liv sammen videre. ♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart du er så nervøs. Hele greia høres jo helt spesiell ut, og min første tanke var at dette måtte være trolleinnlegg.

Dere ble kjent under koronakrisen, holdt på å gjøre det slutt ørten ganger allerede, og likevel velger dere å gifte dere? Å gifte seg etter å ha kjent hverandre i maks et års tid, er impulsivt. Å gifte deg etter å ha kjent hverandre i maks et år, og i løpet av det året prøvd å gjøre det slutt opptil flere ganger, er bare idiotisk og vitner om mangel på respekt for hva et ekteskap faktisk betyr. 

Anonymkode: 82771...257

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg gidder ikke sitte å jatte med å følge flommen fordi dere mener noe annet. Psykologen min har vært ærlig og direkte, men jaggu ikke på nært hold som enkelte her inne. Det bobler i magen, det gjør det. Men dette er nytt for meg. Jeg har aldri vært på kanten til ekteskap som garantert flere her inne har vært som sikkert har vært gift flere ganger tidligere. Og hvis man skal sitte å tenke og vente, så hva da? Jeg er jaggu nervøs..  Men dette er jaggu meg noe jeg alltid har drømt om og det å drømme i vonde situasjon er i barn og ungdomstid gir en håp, sant. Og lar ikke ukjente bestemme hva jeg skal og ikke. Jeg spør om det er normalt, og klarer man ikke svare på det så la vær. Har folk litt mer fornuftig å skrive, greit nok. Gidder ikke forsvare meg ovenfor ukjente nett kjerringer rett og slett. Og har vist innlegget til partneren min, psykologen min og ja. Flere og de fatter ikke hvordan fremmende kan oppfører seg som bedrevitende psykologer uten å ha fakta på bordet og kjenne meg og sånne ting 

Anonymkode: ad539...e7b

Hooi, her bekreftet du bare enda flere av mine mange fordommer mot deg, gitt! 😂 Forresten gifter de aller fleste seg bare én gang. Men ikke bekymre deg for det den dagen du får lyst til å gifte deg igjen om noen år, vi er i moderne tid nå og det er ingen som bryr seg om at du hadde et kort feilet ekteskap.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Det er normalt å være nervøs, og det er faktisk noe romantisk i å gifte seg når man fortsatt er forelsket! Når det er sagt, jeg skal gifte meg med en jeg har vært sammen med i 7 år og bodd sammen med i 6 år. Vi har aldri vært på randen til å gjøre det slutt. Men, du sier du har ptsd, har du en tilknytningsforstyrrelse? I så fall kan jo det jo være slik at du forsøker å skyve ham bort, noe som er naturlig for de med tilknytningsforstyrrelse. I så fall må du jo bare være klar over det, og minne deg selv på det neste gang du har lyst til å løpe så fort du kan i motsatt retning eller sette deg på første fly til Alaska.

Anonymkode: 55f22...d94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.2.2021 den 15.15):

Gratulerer! Det er normalt å være nervøs, og det er faktisk noe romantisk i å gifte seg når man fortsatt er forelsket! Når det er sagt, jeg skal gifte meg med en jeg har vært sammen med i 7 år og bodd sammen med i 6 år. Vi har aldri vært på randen til å gjøre det slutt. Men, du sier du har ptsd, har du en tilknytningsforstyrrelse? I så fall kan jo det jo være slik at du forsøker å skyve ham bort, noe som er naturlig for de med tilknytningsforstyrrelse. I så fall må du jo bare være klar over det, og minne deg selv på det neste gang du har lyst til å løpe så fort du kan i motsatt retning eller sette deg på første fly til Alaska.

Anonymkode: 55f22...d94

Takk for konstruktivt svar. Nå ble gi godt på fredag da 😍

Anonymkode: ad539...e7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for konstruktivt svar. Nå ble gi godt på fredag da 😍

Anonymkode: ad539...e7b

Gratulerer!💫🥂 Hvordan føles det?

Anonymkode: 55f22...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gratulerer!💫🥂 Hvordan føles det?

Anonymkode: 55f22...d94

Ikke noe mer annerledes enn vanlig, men rart å kalle seg kone og mann da selvfølgelig. Hadde en fantastisk dag, pang start på dagen. Alt gikk knirkefritt faktisk. Vet bare da jeg sto der føltes det riktig og si ja, og gå veien videre sammen. Men på kvelden, etter vi kom hjem klarte jeg å ramle av stolen og lande på ankelen min og fikk et stygt brudd så hele fredags natt og uka har bryllups dagene vært på sykehus og operert for brudd. Heldigvis hjem i morgen til mann og barn. Forhåpentligvis. 

Anonymkode: ad539...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke noe mer annerledes enn vanlig, men rart å kalle seg kone og mann da selvfølgelig. Hadde en fantastisk dag, pang start på dagen. Alt gikk knirkefritt faktisk. Vet bare da jeg sto der føltes det riktig og si ja, og gå veien videre sammen. Men på kvelden, etter vi kom hjem klarte jeg å ramle av stolen og lande på ankelen min og fikk et stygt brudd så hele fredags natt og uka har bryllups dagene vært på sykehus og operert for brudd. Heldigvis hjem i morgen til mann og barn. Forhåpentligvis. 

Anonymkode: ad539...e7b

Barn?

Anonymkode: b59c7...981

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke noe mer annerledes enn vanlig, men rart å kalle seg kone og mann da selvfølgelig. Hadde en fantastisk dag, pang start på dagen. Alt gikk knirkefritt faktisk. Vet bare da jeg sto der føltes det riktig og si ja, og gå veien videre sammen. Men på kvelden, etter vi kom hjem klarte jeg å ramle av stolen og lande på ankelen min og fikk et stygt brudd så hele fredags natt og uka har bryllups dagene vært på sykehus og operert for brudd. Heldigvis hjem i morgen til mann og barn. Forhåpentligvis. 

Anonymkode: ad539...e7b

God bedring!

Anonymkode: 55f22...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2021 den 19.39):

Men er så vanvittig nervøs, og helt shaky...  Normal følelse ?  Hadde ikke trodd jeg skulle møte mannen i mitt liv midt i covid situasjonen men gjorde visst det og han reddet meg fra å synke sammen etter tragisk dødsfall av ei nær venninne og flere nære relasjoner og dødsfall de påfallende årene før det. Jeg vet og føler det er riktig, men dette er nytt for meg da mine tidligere forhold aldri har kommet til dette stadie, men blitt slutt før den tid.  Så dette er ny bragd. Vi har selvfølgelig hatt mange utfordringer oss i mellom, og vært på randen til avslutning flere tusen ganger, men klart å jobbe oss igjennom det og anser oss som enda sterkere om ikke enda mer forelsket og nære enn vi var. Jeg har ikke så mye apetitt om dagen.. Og den som vier oss, er også selveste ordføreren - så litt enda mer om ikke annet skummelt og spennende. Er det virkelig så normalt å bli så spent, shaky og miste litt apetitt ? Valgte rådhuset regelrett fordi vi ikke er avhengige noen av oss, av det perfekte drømme bryllup, som koster flere hundre tusen med hele slekta. Fordi vi ønsker bare å gifte oss og vise at vi ønsker å dele livet med hverandre..  

Anonymkode: ad539...e7b

Dere møtte hverandre etter at Covid-19 traff oss og har rukket å ha mange utfordringer og vært nær å avslutte over 1000 ganger? Håper du vet hva du gjør..... Hvis ikke, er jo heldigvis ikke et ekteskap noe man ikke kan angre på. 

Anonymkode: 5a741...c3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dere møtte hverandre etter at Covid-19 traff oss og har rukket å ha mange utfordringer og vært nær å avslutte over 1000 ganger? Håper du vet hva du gjør..... Hvis ikke, er jo heldigvis ikke et ekteskap noe man ikke kan angre på. 

Anonymkode: 5a741...c3a

Det har nå gått bra hittil. Nå er jo alt normalisert. Jeg ble operert pga ankel brudd, komplisert et sådan på onsdag og husker at jeg var faktisk vanvittig nervøs og  redd selv om det ikke er noe å være "redd" for. Da var jeg såpass redd og nervøs at jeg ba om sobril før operasjonen. Og jeg fikk også ha mannen min tilstede på rommet mitt flere timer før operasjonen og han er den eneste jeg stoler på og min pårørende. Så nervene før var helt normale og vi har snakket mye om det og tidligere situasjoner. Selv om vi har vært på kanten flere ganger holder vi sammen, og har gjort det i lang tid. Hadde.veø i grunn trodd at ankel bruddet og uke innlagt uten egentlig lovlig besøk skulle ta knekken på forholdet. Men det styrket oss heldigvis og aldri vært så glad for at noen var der for meg da jeg var livredd og desperat og panisk før operasjonen. Så der kan de bedrevitende faktisk tenke seg litt om sånn sett. Selv med diagnoser betyr ille det at.man skal utsette egen Lykke eller noe annet pga "velmente" råd. 

Anonymkode: ad539...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 17.00):

Hadde.veø i grunn trodd at ankel bruddet og uke innlagt uten egentlig lovlig besøk skulle ta knekken på forholdet.. 

Anonymkode: ad539...e7b

Du var redd for at et ankelbrudd og en uke på sykehuset skulle ta knekken på forholdet? Hva slags ekteskap er dette egentlig? Jeg forstår ingenting.

Anonymkode: 6be46...872

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...