Gå til innhold

Jeg skal gifte meg på fredag på rådhuset -


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Men er så vanvittig nervøs, og helt shaky...  Normal følelse ?  Hadde ikke trodd jeg skulle møte mannen i mitt liv midt i covid situasjonen men gjorde visst det og han reddet meg fra å synke sammen etter tragisk dødsfall av ei nær venninne og flere nære relasjoner og dødsfall de påfallende årene før det. Jeg vet og føler det er riktig, men dette er nytt for meg da mine tidligere forhold aldri har kommet til dette stadie, men blitt slutt før den tid.  Så dette er ny bragd. Vi har selvfølgelig hatt mange utfordringer oss i mellom, og vært på randen til avslutning flere tusen ganger, men klart å jobbe oss igjennom det og anser oss som enda sterkere om ikke enda mer forelsket og nære enn vi var. Jeg har ikke så mye apetitt om dagen.. Og den som vier oss, er også selveste ordføreren - så litt enda mer om ikke annet skummelt og spennende. Er det virkelig så normalt å bli så spent, shaky og miste litt apetitt ? Valgte rådhuset regelrett fordi vi ikke er avhengige noen av oss, av det perfekte drømme bryllup, som koster flere hundre tusen med hele slekta. Fordi vi ønsker bare å gifte oss og vise at vi ønsker å dele livet med hverandre..  

Anonymkode: ad539...e7b

Kan det være at du er usikker på om det er et riktig valg å gifte seg, og dermed får fysiske reaksjoner? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke gi denne nok likes. 
 

Tilsvaret til TS gjorde ikke saken bedre. 
 

Lykke til, du vil trenge det. ♥️

Anonymkode: 69845...5fe

Hva mener du ? Ikke uten noen diskusjoner. 

Anonymkode: ad539...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (1 time siden):

Kan det være at du er usikker på om det er et riktig valg å gifte seg, og dermed får fysiske reaksjoner? 

Aldri vært usikker på han, men jeg er usikker på meg selv pga mine traumer fra barndom og oppvekst.  For å virkelig sette ord på ting - det er vanskelig å stole på noen, det er vanskelig å tro noen elsker deg... Jeg er utsatt forvirkelig grov omsorgssvikt, og svik gjennom barndom og oppvekst..  Men tusen takk, for et konstrutikt spørsmål... ❤️

Anonymkode: ad539...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når møttes dere? Det må ha vært under ett år siden?

Anonymkode: 6be46...872

Spiller ingen rolle når, men hvordan vi møttes. Vi har kjent hverandre lenge, funnet ut av ting og ønsker dette så vanvittig begge to.Det er meg dette gjelder, med tillit og følelsen av å bli faktisk elsket. 

Anonymkode: ad539...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan ikke gi denne nok likes. 
 

Tilsvaret til TS gjorde ikke saken bedre. 
 

Lykke til, du vil trenge det. ♥️

Anonymkode: 69845...5fe

Leste flere ganger om igjen og forsto endelig hva du mente...! Jeg skriver litt feil som mange andre, men ingen gidder å lese ordentlig nøye igjennom - typisk KG ! Jeg snakker her om nervøsiteten og sånne ting, dette er nytt for meg. Og alt folk tenker på er hvorfor vi møttes i covid pandemien som er allerede forklart??? 

Anonymkode: ad539...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke var at det er helt normalt å være nervøs før en så stor og viktig hendelse. Det er også helt greit å ha en enkel vielse på rådhuset uten fest etterpå. Store selskaper og/eller kirkebryllup passer ikke for alle. 

Men ved nærmere ettersyn er det likevel noe som skurrer her: 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

 Hadde ikke trodd jeg skulle møte mannen i mitt liv midt i covid situasjonen men gjorde visst det og han reddet meg fra å synke sammen etter tragisk dødsfall av ei nær venninne og flere nære relasjoner og dødsfall de påfallende årene før det.

*klippet bort*

Vi har selvfølgelig hatt mange utfordringer oss i mellom, og vært på randen til avslutning flere tusen ganger, men klart å jobbe oss igjennom det og anser oss som enda sterkere om ikke enda mer forelsket og nære enn vi var.

 Anonymkode: ad539...e7b

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

 Vi har kjent hverandre lenge, funnet ut av ting og ønsker dette så vanvittig begge to.

Anonymkode: ad539...e7b

Hvor lenge har dere egentlig kjent hverandre? Møttes dere for første gang under korona-pandemien, eller kjente dere hverandre fra før? 

Jeg får også en følelse av at han først og fremst har vært din reddende engel i en vond situasjon og kanskje ikke en likeverdig partner du skal dele livet med. 

Det som likevel får meg til å reagere mest på innlegget ditt er det du skriver om at du har vært på randen til avslutning flere tusen ganger. Det er naturlig å være usikker i et fersk forhold, men her får jeg inntrykk av at du har vært i tvil det meste av tida. "Tusen ganger" er selvsagt bare et uttrykk og ikke et konkret tall, men for et forhold som har vart under et år, høres det likevel veldig mye ut. 

Hvorfor haster det sånn å gifte seg? Er dere de rette for hverandre så blir ikke forholdet noe dårligere av å vente med å gifte seg.  

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Leste flere ganger om igjen og forsto endelig hva du mente...! Jeg skriver litt feil som mange andre, men ingen gidder å lese ordentlig nøye igjennom - typisk KG ! Jeg snakker her om nervøsiteten og sånne ting, dette er nytt for meg. Og alt folk tenker på er hvorfor vi møttes i covid pandemien som er allerede forklart??? 

Anonymkode: ad539...e7b

Vi leser hva du skriver. Du liker bare ikke reaksjonene våre.

Anonymkode: b59c7...981

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Aldri vært usikker på han, men jeg er usikker på meg selv pga mine traumer fra barndom og oppvekst.  For å virkelig sette ord på ting - det er vanskelig å stole på noen, det er vanskelig å tro noen elsker deg... Jeg er utsatt forvirkelig grov omsorgssvikt, og svik gjennom barndom og oppvekst..  Men tusen takk, for et konstrutikt spørsmål... ❤️

Anonymkode: ad539...e7b

Fortiden din alene gjør at du bør utsette bryllupet til dere har vært sammen noen år.

Anonymkode: b59c7...981

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Leste flere ganger om igjen og forsto endelig hva du mente...! Jeg skriver litt feil som mange andre, men ingen gidder å lese ordentlig nøye igjennom - typisk KG ! Jeg snakker her om nervøsiteten og sånne ting, dette er nytt for meg. Og alt folk tenker på er hvorfor vi møttes i covid pandemien som er allerede forklart??? 

Anonymkode: ad539...e7b

Problemet er ikke hvordan dere møttes i pandemien, problemet er at det er under ett år siden. 

Anonymkode: b59c7...981

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fortiden din alene gjør at du bør utsette bryllupet til dere har vært sammen noen år.

Anonymkode: b59c7...981

Dette er noe vi ønsker og vil, jeg har psykolog resten av livet uansett. Så min diagnose som ptsd forsvinner ikke om et år eller to uansett, og uansett hva mange mener og sier, så har jeg alltid drømt som liten og stor om akkurat dette.... Det er det som har holdt motivasjonen min i dagligdags oppe uansett.. 

Anonymkode: ad539...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi leser hva du skriver. Du liker bare ikke reaksjonene våre.

Anonymkode: b59c7...981

Ville nesten regne med reaksjoner uansett, men det ville kommet om et år eller to Uansett.. ;)

Anonymkode: ad539...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Problemet er ikke hvordan dere møttes i pandemien, problemet er at det er under ett år siden. 

Anonymkode: b59c7...981

Og hva så ? Planen min er ikke å skille meg om 6 måneder uansett - planen min er å bli og dette er rett for oss begge. 

Anonymkode: ad539...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normalt sett hadde jeg ikke vært bekymret, da jeg selv forlovet og giftet meg på kort tid dit mange andre. Men jeg har heldigvis aldri opplevd omsorgssvikt. Er du sikker på at du har jobbet nok med deg selv mtp det? 

Anonymkode: a558d...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts!

Det er trist å høre at oppveksten din har vært vanskelig. Jeg betviler ikke at du og kjæresten har noe veldig fint sammen. Det er ingen garanti for at et ekteskap kommer til å holde, uansett om paret har vært sammen i 10 år eller 6 måneder. Jeg ville definitivt ha ventet hvis jeg var deg. Hvis det er ment at  dere skal være sammen, da vil ikke en ring på fingeren forandre noe. Å holde sammen år etter år er en mye større bekreftelse på at dere hører sammen.

Anonymkode: 39062...37d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere har vært sammen under ett år. Du skriver selv at dere i løpet av disse månedene, når man normalt skal være i den syvende himmel av forelskelse og sveve på en rosa sky, har vurdert å avslutte forholdet tusen ganger. Jeg tenker at du bør lytte til det magefølelsen prøver å fortelle deg. Det normale er å glede seg til bryllupsdagen sin. Sommerfugler i magen er normalt. Det du beskriver er ikke normalt. Alt du skriver i denne tråden antyder at dette ikke kommer til å gå bra. Men når folk svarer ærlig reagerer du med å gå i forsvar og argumentere i mot. Så da lurer jeg egentlig på hvorfor du spør? Du vil åpenbart bare ha svar som snakker deg etter munnen og sier det du ønsker å høre, ikke sannheten.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/16/2021 at 4:25 PM, AnonymBruker said:

Dette er noe vi ønsker og vil, jeg har psykolog resten av livet uansett. Så min diagnose som ptsd forsvinner ikke om et år eller to uansett, og uansett hva mange mener og sier, så har jeg alltid drømt som liten og stor om akkurat dette.... Det er det som har holdt motivasjonen min i dagligdags oppe uansett.. 

Anonymkode: ad539...e7b

Du vil ikke skjønne hva vi prøver å si du?  Jeg håper du gjør rett valg, virkelig ❤️

Endret av Rosa Sitron
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/16/2021 at 4:26 PM, AnonymBruker said:

Ville nesten regne med reaksjoner uansett, men det ville kommet om et år eller to Uansett.. ;)

Anonymkode: ad539...e7b

Om et år eller to ville ikke mine røde flagg vaiet nei. 

Anonymkode: b59c7...981

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 17.26):

Normalt sett hadde jeg ikke vært bekymret, da jeg selv forlovet og giftet meg på kort tid dit mange andre. Men jeg har heldigvis aldri opplevd omsorgssvikt. Er du sikker på at du har jobbet nok med deg selv mtp det? 

Anonymkode: a558d...56d

Ja, absolutt. Men slutter aldri å jobbe nok med meg selv, jobber hver dag. Fordi det er alltid forbedringer. Å føle seg virkelig elsket for første gang er tøft. Og vet dette er en mann jeg vil dele tøffe dager og gode dager med. 

Anonymkode: ad539...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...