Gå til innhold

Trur dere bryllup gjennomføres i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk, håper du har rett altså. :)

Anonymkode: a92dc...8b4

Sjekket igjen på regjeringen nå. Og det samme står under "private sammenkomster og arrangement". Så da gjelder det bryllup også 😃

 

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/nasjonale-smitteverntiltak-lettelser-for-barn-unge-og-studenter/id2835423/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frauken skrev (2 timer siden):

Sjekket igjen på regjeringen nå. Og det samme står under "private sammenkomster og arrangement". Så da gjelder det bryllup også 😃

 

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/nasjonale-smitteverntiltak-lettelser-for-barn-unge-og-studenter/id2835423/

Men da må også alle være fra samme kommune og det må være 1 m avstand mellom folk fra ulike husstander, så det blir plasskrevende...

Anonymkode: 9095e...c4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gamblet på å kunne ha vårt som skal stå i juni. Men det er med 40 gjester i ett lokalet ment for 80, pluss stor uteplass. Så ingen problem å ha mange små «familiebord». 
Vi planlegger og legger opp til at vi kan, og får heller endre på ting når vi vet hvordan reglene er når den tid kommer :) 

Anonymkode: 7d059...3ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle giftet oss i april i fjor. Valgte å utsette til mars i år, så har måttet utsette igjen. Faste plasser og skjenkestopp klokka 22 funker ikke. Var i tre andre bryllup i fjor, så vi følte oss egentlig trygge da vi valgte å redusere til 50 og gå for påske. Men det var jo selvsagt før mutasjonene kom. Nå vet vi ikke helt når vi skal ha bryllup, men vil selvsagt helst ha det i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tunique said:

Noen som har troa på at hjemmebryllup med 30 gjester kan utføres i sommer? Har stort hus og hage.

Jeg har troa på at dere i det minste kan ha det i hagen :)

Anonymkode: 8867a...6ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal i et i slutten av mai, det har allerede blitt utsatt to ganger, 45 gjester.  Tviler på det.  Er det forresten lov å ha ti gjester hjemme nå?  Noen som sa det men klarte ikke å finne noe på det. 

Anonymkode: f5684...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Skal i et i slutten av mai, det har allerede blitt utsatt to ganger, 45 gjester.  Tviler på det.  Er det forresten lov å ha ti gjester hjemme nå?  Noen som sa det men klarte ikke å finne noe på det. 

Anonymkode: f5684...5af

Fant dette på helsenorge: 
Man bør ikke ha flere enn fem gjester i eget hjem, i tillegg til de som bor sammen. Dersom alle gjestene kommer fra samme husstand, kan man være flere enn fem. Man må likevel ikke være flere enn at man kan holde avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frauken skrev (På 22.2.2021 den 14.25):

Sjekket igjen på regjeringen nå. Og det samme står under "private sammenkomster og arrangement". Så da gjelder det bryllup også 😃

 

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/nasjonale-smitteverntiltak-lettelser-for-barn-unge-og-studenter/id2835423/

Står at man kun kan være 10 stykker i leid lokale, feks bursdager.. 

Når det gjelder bryllup på hoteller feks, så gjelder fortsatt skjenkestopp kl 22. Så da må man ende festen tidlig, isåfall. 

Anonymkode: 7c6d1...923

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg i slutten av juni og har lett en del idag. Med dagens regler kan jeg, som gifter meg på offentlig sted og har alt på et offentlig sted der de ordner med alt, fortsatt bare ha 10 gjester fordi det er innendørs. Utendørs kan jeg ha 20. 

Vi har en gjesteliste på 50 stk, og er forberedt på å utsette festen og middagen til senere. Nå kom dt jo ut at det først sent på sommeren vil bli lettelser på sammenkomster og arrangementer. Kjenner jeg er utrolig trist nå. Synes det er så vanskelig. Kjolen er bestilt og vi planlegger å prøve å bli gravide etter bryllupet, men om den må utsettes må også det utsettes. Vil jo bruke kjolen på festen, men det kan jeg ikke som gravid.... 

Anonymkode: 2c780...b3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal gifte meg i slutten av juni og har lett en del idag. Med dagens regler kan jeg, som gifter meg på offentlig sted og har alt på et offentlig sted der de ordner med alt, fortsatt bare ha 10 gjester fordi det er innendørs. Utendørs kan jeg ha 20. 

Vi har en gjesteliste på 50 stk, og er forberedt på å utsette festen og middagen til senere. Nå kom dt jo ut at det først sent på sommeren vil bli lettelser på sammenkomster og arrangementer. Kjenner jeg er utrolig trist nå. Synes det er så vanskelig. Kjolen er bestilt og vi planlegger å prøve å bli gravide etter bryllupet, men om den må utsettes må også det utsettes. Vil jo bruke kjolen på festen, men det kan jeg ikke som gravid.... 

Anonymkode: 2c780...b3e

Hvor leste du det? Er så mye informasjon for tiden at alt går i surr for meg. 😅

Ser at England planlegger en forsiktig oppstart av bryllup framover. https://www.bbc.com/news/explainers-52811509 Situasjonen der har jo vært langt verre enn her, selv om de vaksinerer mye kjappere..

Synes personlig det er veldig rart hvis det ikke blir noen lettelser til sommeren. I fjor sommer (fra 15. juni) kunne man ha inntil 200 gjester (!) i bryllup. Man vet jo at det generelt sett er mindre smitte om sommeren. I tillegg til at mange vil vaksineres de neste månedene, selv om det kanskje ikke går så fort som man hadde håpet på. I mitt fylke har nesten 10 % av befolkningen fått minst en dose. Skjønner at det må være like regler for hele landet, men for meg er det likevel litt merkelig at vårt lille bryllup i grisgrendte strøk behandles likt som et bryllup i Oslo, sånn for å sette det på spissen. Det har knapt vært smitte i området vi bor i. 

Anonymkode: 55bf8...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvor leste du det? Er så mye informasjon for tiden at alt går i surr for meg. 😅

Ser at England planlegger en forsiktig oppstart av bryllup framover. https://www.bbc.com/news/explainers-52811509 Situasjonen der har jo vært langt verre enn her, selv om de vaksinerer mye kjappere..

Synes personlig det er veldig rart hvis det ikke blir noen lettelser til sommeren. I fjor sommer (fra 15. juni) kunne man ha inntil 200 gjester (!) i bryllup. Man vet jo at det generelt sett er mindre smitte om sommeren. I tillegg til at mange vil vaksineres de neste månedene, selv om det kanskje ikke går så fort som man hadde håpet på. I mitt fylke har nesten 10 % av befolkningen fått minst en dose. Skjønner at det må være like regler for hele landet, men for meg er det likevel litt merkelig at vårt lille bryllup i grisgrendte strøk behandles likt som et bryllup i Oslo, sånn for å sette det på spissen. Det har knapt vært smitte i området vi bor i. 

Anonymkode: 55bf8...2f0

https://www.vg.no/nyheter/i/86Enyd/fire-faser-slik-skal-norge-gjenaapnes

Står om det her. Nå er situasjonen anderledes enn i fjor pga alle de muterte variantene 

Anonymkode: 2c780...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

https://www.vg.no/nyheter/i/86Enyd/fire-faser-slik-skal-norge-gjenaapnes

Står om det her. Nå er situasjonen anderledes enn i fjor pga alle de muterte variantene 

Anonymkode: 2c780...b3e

Takk for lenke!

Ja, jeg ser den med mutasjonene, selv om jeg ikke kan huske å ha sett bevis for at de muterte virusene faktisk er farligere (selv om de smitter lettere). Jeg vil fortsatt påstå at det bør bli mindre smitte til sommeren, men jeg er selvfølgelig ingen smitteekspert. 😂

Synes bare det er litt absurd at den ene av oss treffer 100 + potensielle smittebomber på jobb hver dag, samtidig som det skal være forbudt at vi spiser middag og kake under kontrollerte forhold sammen med vår nærmeste familie (som vi har oversikt over bevegelsene til). Vielsen kan jo gjennomføres med 100 gjester på tilviste plasser, men med en gang vi skal i et selskapslokale er det plutselig lov med kun ti personer.. 

Anonymkode: 55bf8...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for lenke!

Ja, jeg ser den med mutasjonene, selv om jeg ikke kan huske å ha sett bevis for at de muterte virusene faktisk er farligere (selv om de smitter lettere). Jeg vil fortsatt påstå at det bør bli mindre smitte til sommeren, men jeg er selvfølgelig ingen smitteekspert. 😂

Synes bare det er litt absurd at den ene av oss treffer 100 + potensielle smittebomber på jobb hver dag, samtidig som det skal være forbudt at vi spiser middag og kake under kontrollerte forhold sammen med vår nærmeste familie (som vi har oversikt over bevegelsene til). Vielsen kan jo gjennomføres med 100 gjester på tilviste plasser, men med en gang vi skal i et selskapslokale er det plutselig lov med kun ti personer.. 

Anonymkode: 55bf8...2f0

Jeg er helt enig med deg. Har selv nesten 100 nærkontakter ila en vanlig arbeidsdag, men bryllup med 40-50 gjester kan jeg ikke ha....

Jeg og min forlovede snakka om muligheten for å finne en restaurant vi kunne booke bord på til gjestene, om de har et rom som egner seg. Det er ikke begrensninger på restauranter så lenge fe har plass, så da vil de i likhet med bryllupsmiddagen få tilviste sitteplasser de må holde seg til, og det er lovlig fordi det er bare bord som er reservert på en restaurant. Det er jo helt villt. 
 

Jeg har full forståelse om de ikke ønsker at vi skal ha fest. Det er ikke like viktig for meg, men jeg ønsker en middag med de som er invitert, selv om vi ikke vil få gå rundt å snakke sammen som ellers. Det er noe med å kunne dele dagen med de også. Festen kan vi ta senere. Det kan vi jo egentlig med middagen og, men det sitter lenger inne.

Vi har hvertfall tatt kontakt med de vi skal ha bryllupet hos, som har ansvar for pynting og servering, for å høre om muligheter. De driver jo restaurant også, så regner med de kan hjelpe oss med hva som er lovlig og ikke, og har kontroll på hvordan man eventuelt kan løse det om det er mulig. Jeg har idag ingen tro på at vi kan få gjennomført bryllupet slik vi trodde vi kunne gjøre det i fjor.

 

Anonymkode: 2c780...b3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er helt enig med deg. Har selv nesten 100 nærkontakter ila en vanlig arbeidsdag, men bryllup med 40-50 gjester kan jeg ikke ha....

Jeg og min forlovede snakka om muligheten for å finne en restaurant vi kunne booke bord på til gjestene, om de har et rom som egner seg. Det er ikke begrensninger på restauranter så lenge fe har plass, så da vil de i likhet med bryllupsmiddagen få tilviste sitteplasser de må holde seg til, og det er lovlig fordi det er bare bord som er reservert på en restaurant. Det er jo helt villt. 
 

Jeg har full forståelse om de ikke ønsker at vi skal ha fest. Det er ikke like viktig for meg, men jeg ønsker en middag med de som er invitert, selv om vi ikke vil få gå rundt å snakke sammen som ellers. Det er noe med å kunne dele dagen med de også. Festen kan vi ta senere. Det kan vi jo egentlig med middagen og, men det sitter lenger inne.

Vi har hvertfall tatt kontakt med de vi skal ha bryllupet hos, som har ansvar for pynting og servering, for å høre om muligheter. De driver jo restaurant også, så regner med de kan hjelpe oss med hva som er lovlig og ikke, og har kontroll på hvordan man eventuelt kan løse det om det er mulig. Jeg har idag ingen tro på at vi kan få gjennomført bryllupet slik vi trodde vi kunne gjøre det i fjor.

 

Anonymkode: 2c780...b3e

Åh, jeg er så innmari enig. Kan vi ikke bare få ha middagen liksom?
Skjønner ikke hvorfor man ikke kan ha 100 gjester med faste sitteplasser når man leier lokale og har folk som følger opp smittevernet, når man kan dette om man er en offentlig arragør, eller om man booker bord på restaurant. Det føles så kjipt. 

Anonymkode: 8867a...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Åh, jeg er så innmari enig. Kan vi ikke bare få ha middagen liksom?
Skjønner ikke hvorfor man ikke kan ha 100 gjester med faste sitteplasser når man leier lokale og har folk som følger opp smittevernet, når man kan dette om man er en offentlig arragør, eller om man booker bord på restaurant. Det føles så kjipt. 

Anonymkode: 8867a...6ae

Helt enig med deg, men jeg er også helt sikker på at mange kommer til å misbruke muligheten slik at det vil ende opp med brudd på reglene. Stoler som flyttes, mingling på tvers, økende alkoholinntak. Derfor forstår jeg at reglene er strenge. Men jeg (som skulle giftet meg i sommer) forstår også veldig godt at mange VILLE holdt reglene og synes det er sårt.

Anonymkode: e7e0f...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt enig med deg, men jeg er også helt sikker på at mange kommer til å misbruke muligheten slik at det vil ende opp med brudd på reglene. Stoler som flyttes, mingling på tvers, økende alkoholinntak. Derfor forstår jeg at reglene er strenge. Men jeg (som skulle giftet meg i sommer) forstår også veldig godt at mange VILLE holdt reglene og synes det er sårt.

Anonymkode: e7e0f...a37

Hotellet som skal arrangere vårt bryllup sa til oss at det nok finnes muligheter for å få det innenfor kategorien arrangement, men så fort man serverte alkohol ble det en sosial sammenkomst og reglene på maks ti personer gjelder. Etter å ha lest dine tanker rundt alkohol så gir det faktisk mening. 

For meg er ikke alkohol viktig, så jeg tenker det er et godt alternativ å ha alkoholfri middag, om det betyr at vi kan gjennomføre middagen etter vielsen. Likevel ville vi nok uansett hørt med kommunens team rundt korona om det er greit for dem, for ønsker ikke å gjøre det om kommunen og de som kan det mener det er uforsvarlig. 

Anonymkode: 2c780...b3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Åh, jeg er så innmari enig. Kan vi ikke bare få ha middagen liksom?
Skjønner ikke hvorfor man ikke kan ha 100 gjester med faste sitteplasser når man leier lokale og har folk som følger opp smittevernet, når man kan dette om man er en offentlig arragør, eller om man booker bord på restaurant. Det føles så kjipt. 

Anonymkode: 8867a...6ae

Fordi folk ikke holder reglene.

Anonymkode: a92dc...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi folk ikke holder reglene.

Anonymkode: a92dc...8b4

Ja du har nok helt rett. Er bare så kjipt og vondt. Vi har avlyst nå, det var ganske tungt. Vi planlegger barn så er veldig usikker på når vi faktisk får gjennomført bryllupet vi har planlagt. Håper det ikke er mange år unna 

Anonymkode: 8867a...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med muterte virus her og der blir det vel innstramminger snart? Rart de vurderer større arrangementer om smitten øker. 

Håper det blir bryllup i år, men at folk får ta farvel med sine nærmere i en begravelse er helt klart mer viktig💙

Anonymkode: 7c6d1...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...