AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Noen fargekyndige her? 👋 Jeg finner ikke en gang riktig foundation når jeg fysisk er på et parfymeri, og nå skal jeg i tillegg finne det over nett. Har vært på parfymerier maaange ganger, testet og fått hjelp, og kommet hjem med noe dyrt som ikke ser riktig ut. Nå er jeg lei av å stole på de som jobber på Kicks, og lei av å kaste bort penger. Har brukt findation.com, men synes det er vanskelig når jeg tross alt ikke vet om noen jeg kler. Har nå tre foundations igjen, og når jeg står i dagslys og tar en liten dæsj på kinnet, på panna og på halsen ser jeg at ingen av dem stemmer. Jeg er lys i huden og blond med kalde undertoner, blå blodårer, kler best sølv, blir fort brent i sola, blir ikke spesielt brun. Den fargen som kler meg best hittil er Lumene sin CC-cream i Light. I veska mi har jeg, etter hjelp på parfymeri: MAC Studio Fix Fluid i NW13, og den ser oransje ut på meg og litt for mørk, særlig på halsen Clinique Even Better i Linen, og den er for mørk og litt for varm Lancome Teint Miracle Foundation i 010, men den ser nesten grå ut, særlig på halsen som er blek Så - hva skal jeg se etter? Hvordan vet jeg om jeg skal ha rosa eller gult i foundationen, for eksempel? Finnes det en foundation som ligner på Lumene sin CC-cream i Light? Anonymkode: 6ccba...00a
LadyM1 Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 (endret) Jeg slet lenge med å finne rett farge selv, men fikk med prøver i kald, varm og nøytral undertone i den fargen som så mest lik ut i forhold til min hudfarge, og så prøvde jeg de hjemme i ro og mak. Slik fant jeg ut hvilke som passet best til meg. Dette var både på Kicks og Fredrik & Louisa 😊 Endret 15. februar 2021 av LadyM1 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #3 Skrevet 16. februar 2021 Jeg fikk god hjelp hos et parfymeri (ikke Kicks). Følte hun traff veldig godt. Det høres ut som vi har samme tone og jeg fikk anbefalt este lauder doble Wear nude i 1N2 ecru. Kan det være aktuelt å teste den? Evnt finne en annen i samme tone? Anonymkode: 9b38c...a73
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #4 Skrevet 16. februar 2021 Det høres ut som du er ca i samme landskap som meg. Du skal ikke ha noe gult i foundation når du har kald undertone, noe rosa, peach eller beige, alt etter hvor kald eller nøytral akkurat din hud er. Om lumene funker for deg så kan det hende du liker foundationene også. Jeg har prøvd et par av dem i 00 Ultra light, de har veldig nøytral beige undertone. Googlet swatches nå nettopp, jeg tror fargen mont blanc fra nars kan passe deg godt, de har mange forskjellige foundationtyper for de fleste behov. Anonymkode: 17f8a...1c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå