Actionjunkie Skrevet 12. februar 2021 #1 Del Skrevet 12. februar 2021 Har trent i flere uker nå, og etter nesten hver treningsøkt har jeg sterke smerter i korsryggen.. smerten bedrer seg etter hvert, men etter neste treningsøkt et det like ille igjen. Jeg har tenkt på om jeg gjør øvelsene feil, men jeg har vært veldig nøye med å passe på posituren min.. ved knebøy tenker jeg alltid over å ha rett rygg osv.. Vet at man kan få smerter i korsryggen hvis man er for svak i setemusklene, men skulle trodd disse var blitt sterkere nå etter flere uker med trening. Noen andre som har opplevd det samme, og hva fungerte da for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #2 Del Skrevet 12. februar 2021 Høres ut som at du gjør øvelser feil ja, og da må du gå ned i kilo på vektene og få veiledning. Du kan skade deg skikkelig om teknikken ikke er korrekt. At ryggen skal være rett under knebøy er langt fra alt du skal passe på, og det er en øvelse det er lett å skade seg med. Ville ha snakket med noen på treningssenteret eller fått litt veiledning. Godt mulig du må styrke kjernemuskulturen før du går videre opp i vekt på baseøvelser f.eks. Anonymkode: 0fadf...5de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DizzyHead Skrevet 12. februar 2021 #3 Del Skrevet 12. februar 2021 (endret) Actionjunkie skrev (12 minutter siden): Har trent i flere uker nå, og etter nesten hver treningsøkt har jeg sterke smerter i korsryggen.. smerten bedrer seg etter hvert, men etter neste treningsøkt et det like ille igjen. Jeg har tenkt på om jeg gjør øvelsene feil, men jeg har vært veldig nøye med å passe på posituren min.. ved knebøy tenker jeg alltid over å ha rett rygg osv.. Vet at man kan få smerter i korsryggen hvis man er for svak i setemusklene, men skulle trodd disse var blitt sterkere nå etter flere uker med trening. Noen andre som har opplevd det samme, og hva fungerte da for dere? Man skal ikke ha rett rygg ved knebøy, du skal ha naturlig bøy på korsryggen når du gjør knebøy. Uansett holder meg unna knebøy, grunnet får smerter i kner av den øvelsen. Holder meg alltid unna øvelser jeg får smerter av. Vi er alle forskjellig ang hvor vi har slitasje på kropp og hvordan kroppen er bygd opp (hvilken retning forskjellige ledd og sener er tøyelig. Gjør øvelser som funker for deg. Endret 12. februar 2021 av DizzyHead Tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Actionjunkie Skrevet 12. februar 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 12. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Høres ut som at du gjør øvelser feil ja, og da må du gå ned i kilo på vektene og få veiledning. Du kan skade deg skikkelig om teknikken ikke er korrekt. At ryggen skal være rett under knebøy er langt fra alt du skal passe på, og det er en øvelse det er lett å skade seg med. Ville ha snakket med noen på treningssenteret eller fått litt veiledning. Godt mulig du må styrke kjernemuskulturen før du går videre opp i vekt på baseøvelser f.eks. Anonymkode: 0fadf...5de Bruker ikke vekter, trener bare hjemme med nettbasert trening og uten treningsutstyr. Går derfor heller ikke på treningssenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå