Gå til innhold

Mannen ønsker å kjøpe motorsykkel igjen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Penger er ikke poenget eller problemet. Det at han skadet seg fryktelig i en mc ulykke for syv år siden, er grunnen. 

Anonymkode: c1153...e55

Skjønner redselen, særlig dersom man har barn, men det er ikke mer sannsynlig at han kommer ut for en ulykke selv om han hadde en ulykke for noen år siden. Kjøreopplæring før han tar opp hobbyen ("rustløser" med kjørelærer), godt kjøreutstyr og defensiv sykkel med gode kjøre egenskaper.

Jeg vil tro luftsport er minst like farlig (pr time) men dette er du med på og opplever derfor kontroll, og oppfatter ikke risikoen på samme måte. Hodet er en rar innretning når det gjelder oppfattet og reel risiko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo bli med på en og annen tur, TS. Sitte bakpå og kjenne noe av opplevelsen med motorsykkel, det er en helt egen greie.

Anonymkode: 9c8bb...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg heller vil dø med sko på beina, en som dement gamling som ingen besøker.

Anonymkode: 38c6a...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (11 timer siden):

Skjønner redselen, særlig dersom man har barn, men det er ikke mer sannsynlig at han kommer ut for en ulykke selv om han hadde en ulykke for noen år siden. Kjøreopplæring før han tar opp hobbyen ("rustløser" med kjørelærer), godt kjøreutstyr og defensiv sykkel med gode kjøre egenskaper.

Jeg vil tro luftsport er minst like farlig (pr time) men dette er du med på og opplever derfor kontroll, og oppfatter ikke risikoen på samme måte. Hodet er en rar innretning når det gjelder oppfattet og reel risiko. 

Som tidligere fallskjermhopper kan jeg fortelle at det er veldig sjelden folk dør når man hopper. Av 60.000 hopp er det ca 1 dødsfall og 40-50 skader pr.år. Basehopp er noe helt annet. Det gir stor riskiko.

Dykking derimot. Det som virker så trivelig og udramatisk. Der dør det 5-6 stykker pr.år.

Anonymkode: a6a52...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Som tidligere fallskjermhopper kan jeg fortelle at det er veldig sjelden folk dør når man hopper. Av 60.000 hopp er det ca 1 dødsfall og 40-50 skader pr.år. Basehopp er noe helt annet. Det gir stor riskiko.

Dykking derimot. Det som virker så trivelig og udramatisk. Der dør det 5-6 stykker pr.år.

Anonymkode: a6a52...866

Jeg vet at du har rett. Men det støtter faktisk det jeg skrev, følelse av risiko er ikke det samme som faktisk risiko. 

Men her nevnte TS hg/pg og det er nok litt mer utsatt en tradisjonell fallskjermhopping? Men hva som er farligst blir uansett en avsporing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du får fortelle ham at sykehusansatte kaller det for "donorsykkel" og at de sier det nærmer seg donorsykkel-sesong slik at det blir kortere ventetid på donororganer.

Brutalt, men sant. 

Anonymkode: e8734...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får fortelle ham at sykehusansatte kaller det for "donorsykkel" og at de sier det nærmer seg donorsykkel-sesong slik at det blir kortere ventetid på donororganer.

Brutalt, men sant. 

Anonymkode: e8734...b09

Tror det ville være et grovt brudd på yrkesetikken, men en spennende myte som alle i MC miljøet kjenner til.  

Endret av Tiuren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 10.12):

Og jeg vil ikke at han skal det. Er redd noe skal skje med han. 

Anonymkode: c1153...e55

Da er det du som er problemet og ikke motorsykkelen. Jobb med deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (På 26.2.2021 den 11.51):

Tror det ville være et grovt brudd på yrkesetikken, men en spennende myte som alle i MC miljøet kjenner til.  

Absolutt ikke en myte, jeg jobber på sykehus.

Anonymkode: e8734...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Absolutt ikke en myte, jeg jobber på sykehus.

Anonymkode: e8734...b09

At man omtaler levende mennesker som "organ donorer" er jo veldig tvilsom etikk, at vi motorsyklister sier det om de som kjører som en idiot er noe annet. 

Hvem er den typiske organdonoren, og hvor mange er MC førere som har forulykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2021 den 9.01):

PMS som rammer menn kalles "Past Motorcycle Syndrom".

Lett å kjenne igjen symptomene. Mann kjører sin Volvo i en tunnel kø med konemor og barneseter. Plutselig passeres de av en MC med hissig gassrespons som gir gjengklang i tunnelveggene. Da blir mannen stille og tankefull. Litt innesluttet og trist...

Rammer menn som kjørte MC i ungdomstiden og ga avkall pga av hus, barn, kone, hund. Har hatt lyst på MC igjen men det er alltid et bad som skal pusses opp, kjøkkenet begynner å bli gammelt. Hytte kan hele familien bruke, båt er jo en familivennlig. Så han legger sine egne behov til siden og tar fornuftige valg.

Den konen som ser sin mann dypt inn i øyene og sier:" Kjære kjøp den motorsykkelen og kos deg, den har du fortjent". Jeg unner deg det.

Hun bør han holde fast ved til evig tid. Hun er "the one".

Jeg er gift med ei slik dame!!!

 

Anonymkode: a6a52...866

:)

Mannen var også slik, ga opp motorsykkelen delvis pga press fra familie og fordi han tenkte det var ufornuftig og dyrt. Så jeg halte ham med og kjøpte to sykler slik at vi kunne kjøre sammen. 

Anonymkode: 219e7...6ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært han hadde jeg slått opp om kona la press på meg om at jeg ikke skulle kjøpe motorsykkel!!

Farligere å være 1 dag i Oslo enn å kjøre motorsykkel hele livet!! 

Endret av Galdhøpiggen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...