Gå til innhold

Mannen ønsker å kjøpe motorsykkel igjen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og jeg vil ikke at han skal det. Er redd noe skal skje med han. 

Anonymkode: c1153...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo forstå det. Men samtidig så er livet slik at man kan ikke alltid la være å gjøre ting bare fordi det er en risiko ved det. Mannen din kan tross alt falle ned en trapp og brekke nakken, bli påkjørt på vei over et gangfelt, sette mat i halsen osv osv. 

Å kjøre motorsykkel innebærer selvsagt en risiko. Men jeg tenker at så lenge han kjører offensivt, og kjører som en voksen, ansvarsbevisst person, og det å kjøre MC en gang i blant gir han glede, så la han kjøpe og kjøre. 

Anonymkode: 75f93...88a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på det når jeg kjører, at det er ekstremt egoistisk ovenfor samboer og barn at jeg skal utsette de for risikoen av å miste meg / at jeg blir ufør. Bare fordi jeg vil kjøre sykkel. 

Samtidig er det en helt fantastisk opplevelse å kjenne sykkelen jobbe og at man faktisk er tett på de fysiske lovene. Man kjenner på kroppen hvordan kreftene i naturen fungerer. Samtidig som man er utendørs i sola. Det er en ekstrem- og naturopplevelse i ett. 

En annen ting er at sykkel krever 100% fokus. Dvs alt av hverdagslige problemer bare forsvinner. Regninger som man ikke hadde regnet med, at stua må males, naboen som krangler.. Når jeg kjører blir jeg påminnet hva som er uvesentlig og hva som betyr noe. Det som jeg ikke tenker på når jeg kjører, betyr ingenting i det store og hele, så tror den påminnelsen gjør meg mer harmonisk i hverdagen. 

Jeg kjører en halvrask sykkel og bryter nesten aldri fartsgrensene - og da med maks 10-20 km/t over grensen på oversiktlig landevei. Men finner jeg en sving som er oversiktlig og fin, kan jeg gi på ut svingen. Sikkert en bonde eller to som tror jeg råkjører om de kun hører på lyden av sykkelen i det jeg drar på ut svingen. Selv om det kanskje ikke er mer pådrag enn man ville gitt i et stillegående diesebil. 

Man trenger ikke kjøre raskt og farlig for å få glede av sykkel. Og kjører man som om man selv er usynlig og som at alle andre prøver å kjøre på deg, er det relativt trygt. 

Men: vil han kjøre R - sykkel i matchende skinndress med masse goprokamera her og der, ville jeg tatt et prat med ham 😄

Anonymkode: 40381...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kan jo forstå det. Men samtidig så er livet slik at man kan ikke alltid la være å gjøre ting bare fordi det er en risiko ved det. Mannen din kan tross alt falle ned en trapp og brekke nakken, bli påkjørt på vei over et gangfelt, sette mat i halsen osv osv. 

Å kjøre motorsykkel innebærer selvsagt en risiko. Men jeg tenker at så lenge han kjører offensivt, og kjører som en voksen, ansvarsbevisst person, og det å kjøre MC en gang i blant gir han glede, så la han kjøpe og kjøre. 

Anonymkode: 75f93...88a

Håper du mener kjører defensivt 😉

Anonymkode: 5349f...267

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå han kjøre motorsykkel. Kan like lett ende opp grønnsak/død bak rattet på en bil. 

Anonymkode: 4c300...639

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

La nå han kjøre motorsykkel. Kan like lett ende opp grønnsak/død bak rattet på en bil. 

Anonymkode: 4c300...639

Der har du faktisk statistikken mot deg.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PMS som rammer menn kalles "Past Motorcycle Syndrom".

Lett å kjenne igjen symptomene. Mann kjører sin Volvo i en tunnel kø med konemor og barneseter. Plutselig passeres de av en MC med hissig gassrespons som gir gjengklang i tunnelveggene. Da blir mannen stille og tankefull. Litt innesluttet og trist...

Rammer menn som kjørte MC i ungdomstiden og ga avkall pga av hus, barn, kone, hund. Har hatt lyst på MC igjen men det er alltid et bad som skal pusses opp, kjøkkenet begynner å bli gammelt. Hytte kan hele familien bruke, båt er jo en familivennlig. Så han legger sine egne behov til siden og tar fornuftige valg.

Den konen som ser sin mann dypt inn i øyene og sier:" Kjære kjøp den motorsykkelen og kos deg, den har du fortjent". Jeg unner deg det.

Hun bør han holde fast ved til evig tid. Hun er "the one".

Jeg er gift med ei slik dame!!!

 

Anonymkode: a6a52...866

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 10.12):

Og jeg vil ikke at han skal det. Er redd noe skal skje med han. 

Anonymkode: c1153...e55

Og???

 Hvem har gitt deg tillatelse til å bestemme over hans liv, hans penger, hans interesser? 

Anonymkode: 7d733...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å dø en å aldri ha levd.... 

Det er risiko forbundet med å kjøre motorsykkel, men mye kan gjøres for å gjøre det tryggere. Dersom det er lenge siden han har kjørt, så kan dere bli enige om at han må ta kurs/kjøretimer for å får fjernet "rust". Kjøpe en litt defensiv sykkel med gode kjøreegenskaper, og alltid bruke topp beskyttelse. Jeg er mer redd for disse syklistene som kommer opp mot fartsgrensen i isoporhjelm og stretch-shorts...

Jeg kjører mest en stor sport-tourer, og jeg kjører mye, men kjører rolig og tenker laaaangt fram hele tiden. Har i tillegg til vanlig utstyr (ryggskinne/hjelm...) investert i airbagvest, den hjelper mye om uhellet skulle inntreffe. 

Du kan jo og vurdere å ta lappen (om du ikke har), han kjører nok penere når du er med :)

 

 

Edit: å guuuud som jeg gleder meg til våren....

Endret av Tiuren
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tenker på det når jeg kjører, at det er ekstremt egoistisk ovenfor samboer og barn at jeg skal utsette de for risikoen av å miste meg / at jeg blir ufør. Bare fordi jeg vil kjøre sykkel. 

Samtidig er det en helt fantastisk opplevelse å kjenne sykkelen jobbe og at man faktisk er tett på de fysiske lovene. Man kjenner på kroppen hvordan kreftene i naturen fungerer. Samtidig som man er utendørs i sola. Det er en ekstrem- og naturopplevelse i ett. 

En annen ting er at sykkel krever 100% fokus. Dvs alt av hverdagslige problemer bare forsvinner. Regninger som man ikke hadde regnet med, at stua må males, naboen som krangler.. Når jeg kjører blir jeg påminnet hva som er uvesentlig og hva som betyr noe. Det som jeg ikke tenker på når jeg kjører, betyr ingenting i det store og hele, så tror den påminnelsen gjør meg mer harmonisk i hverdagen. 

Jeg kjører en halvrask sykkel og bryter nesten aldri fartsgrensene - og da med maks 10-20 km/t over grensen på oversiktlig landevei. Men finner jeg en sving som er oversiktlig og fin, kan jeg gi på ut svingen. Sikkert en bonde eller to som tror jeg råkjører om de kun hører på lyden av sykkelen i det jeg drar på ut svingen. Selv om det kanskje ikke er mer pådrag enn man ville gitt i et stillegående diesebil. 

Man trenger ikke kjøre raskt og farlig for å få glede av sykkel. Og kjører man som om man selv er usynlig og som at alle andre prøver å kjøre på deg, er det relativt trygt. 

Men: vil han kjøre R - sykkel i matchende skinndress med masse goprokamera her og der, ville jeg tatt et prat med ham 😄

Anonymkode: 40381...402

Den følelsen har jeg når jeg rir på hest. 
 

Mannen har hatt sykkel i alle år, men for 7  år siden var han i en ulykke. Han knuste hofta og flere ryggvirvler. Har er frisk i dag. Og ønsker å begynne å kjøre sykkel igjen. Jeg kan ikke nekte han, men jeg ønsker ikke at han skal kanskje skade seg/dø pga. sykkelen. 

Anonymkode: c1153...e55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få han til å kjøpe en amerikansk. De har mye lyd og lite krefter og fart. Disse syklene har nok en relativt trygg statistikk vil jeg tro.

Endret av Mannisinbestealder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro, det er ikke basehopping, liksom. Jeg har vært nærmere å dø i bil mange ganger, og aldri på sykkel, selv om jeg har kjørt sykkel ti år lengre enn bil. Man kommer langt med å være oppegående og kjøre forsiktig, og du har vel ikke giftet deg med en idiot?

Anonymkode: a050e...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får spørre om han kan kjøpe med sidevogn da, så kan du bli med å ødelegge turen. 

Anonymkode: f94ee...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga min samboer gavekort på alle nødvendige kjøretimer til motorsykkel et år i bursdagsgave - på betingelser: han skulle kjøre forsvarlig. Altså, holde fartgrense, unngå våte veier så mye som mulig, egnede klær og hjelm til motorsykkel av god kvalitet, samt ryggbeskyttelse, hansker og sko. Han fikk heller ikke kjøpe en fartsmaskin. Heldigvis var det ikke en sånn type MC han ønsket seg heller, så knuste ingen drøm der...

Hadde ikke jeg gitt ham gavekortet, så ville han aldri selv fått/tatt seg råd til MClappen. Han gikk med på betingelsene uten å blunke. Kanskje kan du gjøre noe lignende, om du spytter penger inn i en MC til ham...? Så betaler du for betingelsene, på en måte. 

Anonymkode: 370f2...497

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører motorsykkel selv, skjønner godt at han har lyst å kjøpe seg en!
Livet er farlig, og det er mange måter å dø på. Så lenge han kjører forsvarlig og er oppmerksom i trafikken går det nok helt fint. Ikke være den kjipe dama som nekter mannen ting som betyr mye for de, om det skulle være guttetur til Amsterdam, MC eller andre ting. La han heller få det avbrekket i hverdagen som en deilig motorsykkeltur gir, så kan han komme hjem til deg, glad og fornøyd med ekstra overskudd til de kjedelige hverdagslige syslene. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan jo nekte ham. Sjansen for at du blir skilt vil da øke drastisk. Det er nok større sjanse for det, enn at du blir enke. 

Anonymkode: 7ee76...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2021 den 17.33):

Ta det med ro, det er ikke basehopping, liksom. Jeg har vært nærmere å dø i bil mange ganger, og aldri på sykkel, selv om jeg har kjørt sykkel ti år lengre enn bil. Man kommer langt med å være oppegående og kjøre forsiktig, og du har vel ikke giftet deg med en idiot?

Anonymkode: a050e...86a

Vi flyr hg/pg begge to. Det er en felles hobby. 

Anonymkode: c1153...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2021 den 9.42):

Jeg ga min samboer gavekort på alle nødvendige kjøretimer til motorsykkel et år i bursdagsgave - på betingelser: han skulle kjøre forsvarlig. Altså, holde fartgrense, unngå våte veier så mye som mulig, egnede klær og hjelm til motorsykkel av god kvalitet, samt ryggbeskyttelse, hansker og sko. Han fikk heller ikke kjøpe en fartsmaskin. Heldigvis var det ikke en sånn type MC han ønsket seg heller, så knuste ingen drøm der...

Hadde ikke jeg gitt ham gavekortet, så ville han aldri selv fått/tatt seg råd til MClappen. Han gikk med på betingelsene uten å blunke. Kanskje kan du gjøre noe lignende, om du spytter penger inn i en MC til ham...? Så betaler du for betingelsene, på en måte. 

Anonymkode: 370f2...497

Penger er ikke poenget eller problemet. Det at han skadet seg fryktelig i en mc ulykke for syv år siden, er grunnen. 

Anonymkode: c1153...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2021 den 12.01):

Du kan jo nekte ham. Sjansen for at du blir skilt vil da øke drastisk. Det er nok større sjanse for det, enn at du blir enke. 

Anonymkode: 7ee76...6fc

😂 

Anonymkode: c1153...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...