Gå til innhold

Tips - koselig eller spennende på NRK arkiv tv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nesten ikke sett tv siste 15 år. Men har begynt å titte litt på NRK nå. Har dere noe koselig programmer å foreslå? Eller spennende programmer, filmer, serier? 

Anonymkode: 4a14c...ff6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tore på Sporet! Skikkelig hygge. 

Twin. Spennende norsk serie 

Endret av Ann Mo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har sett Vestavind anbefaler jeg den på det varmeste. Den er kanskje litt treg for dagens unge, men jeg synes den er koselig. Serien følger flere familier gjennom mange år og gir et godt tidsbilde på Norge i etterkrigstiden.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven kommer, lykkeland, kunstsamlarne, kampen om tungtvannet, Rådebank

Anonymkode: e857b...b73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har nesten ikke sett tv siste 15 år. Men har begynt å titte litt på NRK nå. Har dere noe koselig programmer å foreslå? Eller spennende programmer, filmer, serier? 

Anonymkode: 4a14c...ff6

"Den nye dyrlegen"!! Fantastisk britisk feel-good.

Belgravia var gøy, litt kjedelig slutt bare.

"Et sted å høre til" anbefales. 

Og jeg likte godt Lykkeland, men nok spesielt siden jeg er fra Rogaland. 

Jeg syntes også at "Ein song om lengsel var bra".

Av krim er jeg veldig glad i "den unge inspektør Morse" 

Parterapi, Kongen av Gulset og Side om side anbefaler jeg av morsomme serier. + det som ligger ute av Robert Stoltenberg og Herman flesvig. 

 .

 

Anonymkode: dc583...85a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ting som går nå syntes jeg at Kåss til Kvelds og klassiker Nytt på Nytt er gøy. 

Og Mesterens Mester er absolutt feel good "reality", spesielt om man er littegrann sportsinteressert. 

Team Ingebrigtsen er også et lite must. 

Fra Bølle til Bestevenn og Valpeskolen er kos om du liker hunder. 

Jorden rundt på 6 steg er også koselig underholdning/reise.

Med Monsen på Villspor er ganske koselig. 

Anonymkode: dc583...85a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gode tips. Takk

AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 18.21):

 "Den nye dyrlegen"!! Fantastisk britisk feel-good.

Anonymkode: dc583...85a

AnonymBruker skrev (På 7.2.2021 den 23.52):

Ulven kommer

Anonymkode: e857b...b73

Prøvde disse 2. (Er blitt permittert)

«Den nye dyrlegen» var skikkelig fin, lett og trivelig serie. Anbefaler denne videre. Koselig  

«Ulven kommer» tror jeg er bedre til noen som kan trives med å se uhygge enn meg. Den var så pressende uhyggelig. Og med vonde tema som smerten til familie som opplever at barnevernet tar barna deres, og jentebarn som ser forferdelig intenst psykisk skadet ut. Huff. Jeg måtte stoppe opp etter starten av serien, og deretter bare se siste episode i serien for å se hvordan det endte. Uten å måtte lide i lidelsene på skjermen, med å måtte se alle episodene. 

Jeg så også «Nobel». Det var en spenningsserie som var skikkelig bra, uten noe lidelse som i ulven kommer. 

- Bare kom med flere tips, eller stem i de andre her, dersom flere har tips. 

Anonymkode: 4a14c...ff6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra på NRK

Valkyrien, The fall, DNA, 22.juli, Normal people likte jeg godt. Og ikke minst Krigerhjerter, dokumentar men veldig fin! 

Ser den blå tynne linjen nå, virker bra!

 

Anonymkode: 04d42...84c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell

Liker du dokumentarer fra virkeligheten? I så fall så er 'Helene sjekker inn' og 'ikke spør om det' noe jeg vil anbefale deg å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? skrev (På 7.2.2021 den 23.48):

Hvis du ikke har sett Vestavind anbefaler jeg den på det varmeste. Den er kanskje litt treg for dagens unge, men jeg synes den er koselig. Serien følger flere familier gjennom mange år og gir et godt tidsbilde på Norge i etterkrigstiden.

Vestavind er desidert beste norske serien som noengang har blitt laget. Fantastisk! ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et utvalg av hva jeg har jeg likt av det som er helt eller delvis tilgjengelig nå: White wall, Search party, Førstegangstjenesten, Heimebane, Graven, We hunt together, Fatale familiebånd, Flateygåta, Le bureau, Tynn is, En dag, Twin, Zombie-Lars, Lykkeland, Vikingane, Visning, Side om side, Etaten, Magnus, Parterapi, Oslo Zoo, Epleslang, Hit for hit, Unge inspektør Morse, Shetland, Deadwater Fell, Tsunami, Helt katastrofe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stemmene i hodet" er en utrolig fin NRK-serie om alvorlig schizofreni. Jeg lærte ett tonn av den.

"Fleksnes" tåler et gjensyn.

"Ukjent arving" er en fin serie, hvor man leter etter arvinger etter en avdød. Mye bedre enn Tore på sporet.

Anonymkode: 8d3c3...68d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heimebane, Norsk-Ish, Kongen av Gulset, Offshore, I de beste familier. Skikkelig nostalgi. Og Vestavind, ja. Synes den blir for gammelmodig, men den har jo et stjernelag av skuespillere :hjerte: 

Ikke en serie, men skal du virkelig ned nostalgiveien, så har du jo "Ta sjansen", samt diverse med Dan Børge eller Tande-P. Men mulig det blir altfor langt på siden :Nikke:

Anonymkode: bf5cc...a0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-«Et sted å høre til»- likte du «den nye dyrlegen» liker du nok denne. Men den er lang da- mange sesonger. 
 

-Frøken Scarlets detektivbyrå» - søt/morsom/mysterie serie fra 1800-tallets London. 1 sesong foreløpig. 

-the Fall- utrolig spennende og bra britisk serie. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...