Revenmann29 Skrevet 6. februar 2021 #1 Del Skrevet 6. februar 2021 Har en volvo v70, men speedometeret er litt feil, trur det er 7-8 km for mye feil. Så når jeg holder 30, så viser speedometeret ca 40-42. Men radioen har instillinger for å vise fart, men utroligt tungtvindt og hele tia følge med det. Skal jeg enda følge speedometeret eller radioen? selv om jeg kanskje kjører 5-8 km for sakte en fartsgrensa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 6. februar 2021 #2 Del Skrevet 6. februar 2021 Hvor henter radioen farten fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 6. februar 2021 #3 Del Skrevet 6. februar 2021 Jeg har bare sjekket feilmarginen når jeg har kjørt forbi sånne fartsmålere. Bilen min, en god gammel Toyota, har feilmargin på 5 km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Revenmann29 Skrevet 6. februar 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 6. februar 2021 2 minutter siden, nomore82 said: Hvor henter radioen farten fra? det er jeg faktisk usikker på. Men ifølge fartsmåleren på veien som viser fart, så er radioen ganske nøyaktigt. Mens speedometeret viser for mye når jeg egentlig kjører saktere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 6. februar 2021 #5 Del Skrevet 6. februar 2021 Spørsmålet er om radioen viser samme fartskilde som instrumentpanelet eller om det er gps. Sistnevnte kan og være unøyaktig. Spesielt i områder med dårlig dekning, svinger og høydeendringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Revenmann29 Skrevet 6. februar 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 6. februar 2021 12 minutter siden, nomore82 said: Spørsmålet er om radioen viser samme fartskilde som instrumentpanelet eller om det er gps. Sistnevnte kan og være unøyaktig. Spesielt i områder med dårlig dekning, svinger og høydeendringer. Men igjen, skal jeg enda følge speedometeret for å være på den sikkre sia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 6. februar 2021 #7 Del Skrevet 6. februar 2021 Jeg ville fulgt speedometeret i instrumentet og hatt i bakhode hvor mye det viser feil. Veldig mange viser feil, inkludert min nåværende og alle før. Men samtidig ville jeg ha sjekket om du har feil dekk på bilen. Dimensjonene påvirker hastigheten som vises. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 6. februar 2021 #8 Del Skrevet 6. februar 2021 Det aller fleste biler har feilmargin på speedometeret. Min viser 5 - 6 km/t for mye i 80 km/t derfor ligger jeg litt over 85 km/t i 80-soner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå