MalloryK Skrevet 7. desember 2021 #461 Skrevet 7. desember 2021 La Teddy Leve! Ny hundelov, nå! Sitat fra gruppen, nå ringer de til Cesar Millan. Nr hans ligger ute i fb gruppen Hei Eg veit ikkje om det er riktigt av meg og skrive no, men dette er så vondt og eg klarer ikkje å la vere å tenke på det , så eg kom opp med ein ide og vil høyre ka dere andre tenker ....Kva om me prøver å kontakte den berømte hundeviskeren borti USA, eg har prøvd å ringt han men det er feil nummer vist , for då tenkte eg å spørre kva han meiner me kunne ha gjort , om det er eit håp , ka tenke dere ? 2
Gjest krisly Skrevet 7. desember 2021 #462 Skrevet 7. desember 2021 MalloryK skrev (25 minutter siden): La Teddy Leve! Ny hundelov, nå! Sitat fra gruppen, nå ringer de til Cesar Millan. Nr hans ligger ute i fb gruppen Hei Eg veit ikkje om det er riktigt av meg og skrive no, men dette er så vondt og eg klarer ikkje å la vere å tenke på det , så eg kom opp med ein ide og vil høyre ka dere andre tenker ....Kva om me prøver å kontakte den berømte hundeviskeren borti USA, eg har prøvd å ringt han men det er feil nummer vist , for då tenkte eg å spørre kva han meiner me kunne ha gjort , om det er eit håp , ka tenke dere ? Altså,,, den ene mer crazy enn den andre.
Elhaym Skrevet 7. desember 2021 #463 Skrevet 7. desember 2021 Er litt i sjokk nå. Teddy er i live enda, men Luk ble avlivet 19november? 1
MalloryK Skrevet 7. desember 2021 #464 Skrevet 7. desember 2021 Elhaym skrev (5 minutter siden): Er litt i sjokk nå. Teddy er i live enda, men Luk ble avlivet 19november? Oj jeg visste ikke at han var død. Luk var uskyldig 3
MalloryK Skrevet 7. desember 2021 #465 Skrevet 7. desember 2021 Det er visst ikke helt klart om Luk er død. 2
Elhaym Skrevet 7. desember 2021 #466 Skrevet 7. desember 2021 MalloryK skrev (17 minutter siden): Det er visst ikke helt klart om Luk er død. Nei, jeg forsto også det. Men politiet har jo sagt det. De har jo ingen egentlig grunn til å lyve om det
FreezeandFawn Skrevet 7. desember 2021 #467 Skrevet 7. desember 2021 Elhaym skrev (1 minutt siden): Nei, jeg forsto også det. Men politiet har jo sagt det. De har jo ingen egentlig grunn til å lyve om det Men spleislenken ble delt både den 30. november og for tre dager siden, så ingenting om at han var død der.
Elhaym Skrevet 7. desember 2021 #468 Skrevet 7. desember 2021 FreezeandFawn skrev (26 minutter siden): Men spleislenken ble delt både den 30. november og for tre dager siden, så ingenting om at han var død der. Nei, for hun har bare visst det noen dager.
FreezeandFawn Skrevet 7. desember 2021 #470 Skrevet 7. desember 2021 Elhaym skrev (17 minutter siden): Nei, for hun har bare visst det noen dager. Ah, da skjønner jeg.
MalloryK Skrevet 8. desember 2021 #471 Skrevet 8. desember 2021 Teddy er avlivet. Kilde, La Teddy Leve! Ny hundelov, nå! FB gruppen Eieren skriver dette selv. 3
Oppgitt78 Skrevet 8. desember 2021 #472 Skrevet 8. desember 2021 MalloryK skrev (4 minutter siden): Teddy er avlivet. Kilde, La Teddy Leve! Ny hundelov, nå! FB gruppen Eieren skriver dette selv. Da kan sirkuset flytte videre straks. 👍 3
pøbelsara Skrevet 8. desember 2021 #473 Skrevet 8. desember 2021 De skal bare trakassere dommer, politi, vitner og ofre ferdig først. 5
MalloryK Skrevet 8. desember 2021 #474 Skrevet 8. desember 2021 Nå blir Teddy sammenlignet med ABB. Kilde La Teddy Leve! Ny hundelov, nå! ABB, som drepte for fote på Utøya, belønnes med egen leilighet i fengselet, mens lille Teddy, som har kommet uforskyldt opp i en situasjon pga menneskers uforstand, skal avlives Til overmål er lille Teddy blitt testet av en atferds ekspert og funnet å være helt trygg, noe politiet bare ignorerer Forbrytere får en ny sjanse, uansett hva de har gjort, mens lille Teddy, som ikke er større enn en katt, på død og liv skal avlives og eieren xxxxx og hennes sønn skal knuses og sitte igjen med knuste hjerter og en død hund For et makkverk av en håndtering av en prestisjefylt og skandaløs sak, jeg har ikke ord 2
Oppgitt78 Skrevet 8. desember 2021 #475 Skrevet 8. desember 2021 MalloryK skrev (Akkurat nå): Nå blir Teddy sammenlignet med ABB. Kilde La Teddy Leve! Ny hundelov, nå! ABB, som drepte for fote på Utøya, belønnes med egen leilighet i fengselet, mens lille Teddy, som har kommet uforskyldt opp i en situasjon pga menneskers uforstand, skal avlives Til overmål er lille Teddy blitt testet av en atferds ekspert og funnet å være helt trygg, noe politiet bare ignorerer Forbrytere får en ny sjanse, uansett hva de har gjort, mens lille Teddy, som ikke er større enn en katt, på død og liv skal avlives og eieren xxxxx og hennes sønn skal knuses og sitte igjen med knuste hjerter og en død hund For et makkverk av en håndtering av en prestisjefylt og skandaløs sak, jeg har ikke ord Det skandaløse i denne tragiske saken er vel at det finnes hundeeiere som totalt er blottet for noe som kan minne om ansvarsfølelse rundt eget hundehold. Jeg er ingen tilhenger av avlivning i hytt og pine, men i denne saken er det nok til det beste (når ting har blitt som det har blitt). Dette er kun eierens feil, og hun bør fradømmes retten til hundehold. 11
Duff Skrevet 8. desember 2021 #476 Skrevet 8. desember 2021 MalloryK skrev (31 minutter siden): Nå blir Teddy sammenlignet med ABB. Kilde La Teddy Leve! Ny hundelov, nå! ABB, som drepte for fote på Utøya, belønnes med egen leilighet i fengselet, mens lille Teddy, som har kommet uforskyldt opp i en situasjon pga menneskers uforstand, skal avlives Til overmål er lille Teddy blitt testet av en atferds ekspert og funnet å være helt trygg, noe politiet bare ignorerer Forbrytere får en ny sjanse, uansett hva de har gjort, mens lille Teddy, som ikke er større enn en katt, på død og liv skal avlives og eieren xxxxx og hennes sønn skal knuses og sitte igjen med knuste hjerter og en død hund For et makkverk av en håndtering av en prestisjefylt og skandaløs sak, jeg har ikke ord Så hun mener at de som var på Utøya var skyld i det selv. Wtf! 5
Gjest Magritta Skrevet 8. desember 2021 #477 Skrevet 8. desember 2021 "De bruker store ressurser på å avlive en uskyldig hund, den lille hunden kunne neppe ha gjort stor skade .. Men så lar man voldtekstmenn etc slippe unna.. For et tragisk styre vi har." "Her er det tydelig at involverte "Jurist" skal vise et arrogant eksempel, uten tanke eller empati for verken eier eller det stakkars dyret. Det var en veldig tynne begrunnelse for å kunne rettferdiggjøre en så tannløs avgjørelse. Vi snakker vel ikke om et tungt miljø med kriminelle eller terrorister her.. Skammelig at dette skjer her i landet!!"
Gjest krisly Skrevet 8. desember 2021 #478 Skrevet 8. desember 2021 Alle som er glad i hunder tror jeg ville at Teddy skulle få leve. Men da er sted med kyndig person som kan hund. Han skulle selvsagt ikke tilbake til eier hvis han hadde fått leve. Syns det er synda at det aldri var et alternativ og jeg støtter forslag til hundelov. Eier har vanskjøttet Teddy og legger skylden på alle andre. Har ikke lest noen steder at hun har tatt ansvar for noen av de syv hendelsene der han bet, deriblant to unger. At det finnes så mange folk som støtter denne dama er helt utrolig. Jeg støtter Teddy som ble offer for en eier som aldri tok seg skikkelig av han. Hun var ikke til veterinær med han før mange måneder etter siste bitt. Han hadde tannsykom. Det var hun, ut i fra dagens lov, som drepte Teddy. Hun tok aldri hans smerter og derav atferdsvansker på alvor. Fraskriver seg alt ansvar og skylder på oppførsel til de som ble bitt. Legger skylden over på små barn også. Hun la ofte føringen for grov hets av uskyldige involverte. Burde skjemmes. Stakkars lille Teddy, R.I.P.
Lomvi Skrevet 9. desember 2021 #479 Skrevet 9. desember 2021 Ryddet for innlegg med sitater uten kilde. Lomvi, mod.
Becka Skrevet 9. desember 2021 #480 Skrevet 9. desember 2021 krisly skrev (21 timer siden): Alle som er glad i hunder tror jeg ville at Teddy skulle få leve. Men da er sted med kyndig person som kan hund. Han skulle selvsagt ikke tilbake til eier hvis han hadde fått leve. Syns det er synda at det aldri var et alternativ og jeg støtter forslag til hundelov. Eier har vanskjøttet Teddy og legger skylden på alle andre. Har ikke lest noen steder at hun har tatt ansvar for noen av de syv hendelsene der han bet, deriblant to unger. At det finnes så mange folk som støtter denne dama er helt utrolig. Jeg støtter Teddy som ble offer for en eier som aldri tok seg skikkelig av han. Hun var ikke til veterinær med han før mange måneder etter siste bitt. Han hadde tannsykom. Det var hun, ut i fra dagens lov, som drepte Teddy. Hun tok aldri hans smerter og derav atferdsvansker på alvor. Fraskriver seg alt ansvar og skylder på oppførsel til de som ble bitt. Legger skylden over på små barn også. Hun la ofte føringen for grov hets av uskyldige involverte. Burde skjemmes. Stakkars lille Teddy, R.I.P. Ja, hun har fått en lærepenge som vil prege henne resten av livet. Jeg vet ikke om det var helt velfortjent.. jeg tror det finnes altfor mange der ute som henne. Gode mennesker, som dessverre ikke er fullt egnet til å ha hund. Hundeeiere bør vite bedre. Uhell kan skje, men er viktig å følge opp og ta det alvorlig. Teddy hadde tannproblemer som ikke alltid er noe eiere er klar over kan føre til biting/aggressivitet. Men man burde! Poenget er at jeg mener alle som anskaffer hund burde blitt stilt krav til. Men sånn er det dessverre ikke i dag.. Teddy's feil var det iallefall ikke. Så her er jeg helt enig med deg. Håper alle hundeeiere har lært noe av denne saken, og tar hundehold alvorlig. Det er altså ikke bare store hunder som kan gjøre skade. Det er også en viktig ting å påminne de med små hunder om. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå