Gå til innhold

Er det bare jeg som er lei av politiske korrekte serier, filmer og standup på Netflix?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (13 minutter siden):

Seriøst laget de faktisk en film om en hvit Martin Luther King??? 

 

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 2/6/2021 at 10:06 PM, HarryDotter said:

egg merke til reklamene på tv. Så en hvor det handlet om en matvare. Familien rundt middagsbordet bestod av far (mulatt) mor (hvit) tre barn (en svart og to hvite) et av dem var jente. Alle forstår at den blandingen ikke er naturlig i de tusen hjem.

jo, hvis begge har barn fra tidligere forhold er det mulig. Som ikke akkurat er uvanlig.😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (På 12.2.2021 den 13.19):

Er ikke noe galt i å lage filmer og serier med folk i alle ulike hudfarger men som sagt over. Historiske karakterer må spilles av noen med den hudfargen denne virkelige personen hadde. Hadde tatt seg ut å la en hvit spille Martin Luther King og liksom. 

Jeg er bare enig hvis hudfarge er et poeng i filmen. Slik som Martin LK. Ellers handler det mer om å finne gode skuespillere enn at de skal likne mest mulig på den de spiller. Har man sett musikalen Hamilton så skjønner man det!

Henrik den 8. var for eksempel ganske lav sett med våre øyne (det kan vi se av rustningen hans), men spilles ofte av svære menn.

Anonymkode: 896c6...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/7/2021 at 1:06 AM, HarryDotter said:

Du forstår ikke hva jeg sier. Du er låst i at mangfold bare er et positivt uttrykk.

Det skjer en gradvis utvikling. Det pågår nå en kamp innad i MGM studios for å få fjernet James Bond som mann og erstatte ham som kvinne. Hun er i tillegg svart (ref. Den nye james bond filmen) Ariel i remaken av den lille havfruen blir svart. Du evner ikke se at de eksemplene vi lister opp, snart kan bli en realitet! Det ødelegger orginale properties som Star Wars og James Bond. Jeg vet produsentene bak Tv serien av Lord of the rings også jobber med å bytte ut kjønn og raser på flere sentrale karakterer. Det er en SKAM! Sentrale mannlige karakterer som Han Solo og Luke Skywalker i Star Wars, blir kverket og skrevet ut av historien for å gjøre plass til kvinner. Den siste Terminator filmen dyttet Schwarzenegger ned i en bitteliten statistrolle, hvor også alle de onde var menn og de som reddet verden var kvinner. Den tidligere hovedfiguren som hele serien var bygd på, John Conner, ble visket bort og erstattet med en latino tenåring! Hun ble militærleder og redder menneskeheten....realistisk? NEI! Og det drar deg utav handlingen og ødelegger troverdigheten, bare fordi produsenten på død og liv skal presse mangfold inn i kjeften på seerne.

Som jeg har skrevet ettertrykkelig før, jeg har ingenting imot en kvinnelig superagent. Jeg har ingenting imot en svart superhelt eller en historie med en asiatisk hovedperson som redder verden. Det må bare være orginale og gode historier som gjør at jeg investerer følser i karakteren. Black Panther var bra! Wonder woman var knallgod! Og nei det handler heller ikke om at vi som hvite menn er redd for at vi skal miste vår andel "hvite filmer/Tv serier". Det handler om å komme med den beste og mest troverdige historien.

Nå går historiefokuset på bekostning av rase og hudfarger.

- Det er vel ikke JB blir erstattet med Ms. Bond? Er det ikke bare at nummeret 007 blir tatt over av en ny agent, som da er en WOC? 

- Hvordan blir Star Wars ødelagt? Solo og Luke er jo med i minst 3 av filmene? 

- Ringens Herre, vel, så lenge jeg har de 3 filmene er det samme for meg hvordan en evt ny TV serie blir, meningsløst å gjøre den klin lik trilogien.

- At Ariel spilles av en mørk skuespiller klarer jeg bare ikke å bli provosert av. Det er en fantasifigur uansett, hadde vært en helt annen diskusjon om Mulan ble gjort svart eller hvit. 

Med store franchise som Star Wars, Terminator etc så skjønner jeg at prdusentene vil oppdatere karakterer og sånn, for å gjenspeile at tiden har forandret seg siden 80 og 90-tallet. Skjønner ikke helt problemet, man kan jo fortsatt se på de orginale filmene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 20.41):

Jeg er lei Netflix men av andre grunner. Synes det er mye ræl der. Og rare dokumentarer. Og alt er så jævla amerikansk. America, America, America... I’m in jail for murder... so I prayed to God...” 

 

Anonymkode: 78090...b22

Enig så enig.

Er ufattelig mye amerikansk dritt. Det går laaaangt mellom hver gode film/serie.

Anonymkode: 82285...ebf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er fint at de har med folk med ulike etniske opphav i filmer og serier, men noen ganger blir det litt sånn tilgjort. Eneste serien jeg vet om som nailer det er Greys Anatomy. Forskjellige folk og veldig naturlig. 

Anonymkode: 9655b...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med TS. Vi har sagt opp HBO og Netflix.

Fikk nok når jeg leste om en serie jeg ville se om en som skulle revolusjonere bilindustrien på 70-tallet...før jeg fant ut at dette var nok en historie om en eller annen transe.

Netflix var over med Cuties.

Endret av Niek79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (7 timer siden):

- Det er vel ikke JB blir erstattet med Ms. Bond? Er det ikke bare at nummeret 007 blir tatt over av en ny agent, som da er en WOC? 

- Hvordan blir Star Wars ødelagt? Solo og Luke er jo med i minst 3 av filmene? 

- Ringens Herre, vel, så lenge jeg har de 3 filmene er det samme for meg hvordan en evt ny TV serie blir, meningsløst å gjøre den klin lik trilogien.

- At Ariel spilles av en mørk skuespiller klarer jeg bare ikke å bli provosert av. Det er en fantasifigur uansett, hadde vært en helt annen diskusjon om Mulan ble gjort svart eller hvit. 

Med store franchise som Star Wars, Terminator etc så skjønner jeg at prdusentene vil oppdatere karakterer og sånn, for å gjenspeile at tiden har forandret seg siden 80 og 90-tallet. Skjønner ikke helt problemet, man kan jo fortsatt se på de orginale filmene. 

Det jeg tror folk reagerer på er hykleriet, de samme personer som er ok med at en svart skuespiller spiller en hvit person, ville gått mann av huse om en hvit skuespiller spilte en svart person.

Enten er begge deler ok, eller så er ingen av dem ok

Anonymkode: 9d7f8...8ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (8 timer siden):

- Ringens Herre, vel, så lenge jeg har de 3 filmene er det samme for meg hvordan en evt ny TV serie blir, meningsløst å gjøre den klin lik trilogien.

Det skal mye til å gjøre tv-serien lik trilogien siden den foregår 1000 år før filmene (eller noe sånt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det jeg tror folk reagerer på er hykleriet, de samme personer som er ok med at en svart skuespiller spiller en hvit person, ville gått mann av huse om en hvit skuespiller spilte en svart person.

Enten er begge deler ok, eller så er ingen av dem ok

Anonymkode: 9d7f8...8ff

Hvilke tilfeller er det snakk om? Det er mange hollywood filmer hvor hvite spiller POC roller. Hvor mange tilfeller er det omvendt? Personlig mener jeg at begge deler er ok så lenge det handler om oppdiktetde handlinger/personer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (30 minutter siden):

Hvilke tilfeller er det snakk om? Det er mange hollywood filmer hvor hvite spiller POC roller. Hvor mange tilfeller er det omvendt? Personlig mener jeg at begge deler er ok så lenge det handler om oppdiktetde handlinger/personer. 

Gjør du deg dum med vilje, eller forstod du virkelig ikke poenget mitt ?

Anonymkode: 9d7f8...8ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjør du deg dum med vilje, eller forstod du virkelig ikke poenget mitt ?

Anonymkode: 9d7f8...8ff

unnskyld meg, nei? Det er mange filmer hvor hvite spiller POC, men omvent??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanuki skrev (5 timer siden):

Hvilke tilfeller er det snakk om? Det er mange hollywood filmer hvor hvite spiller POC roller. Hvor mange tilfeller er det omvendt? Personlig mener jeg at begge deler er ok så lenge det handler om oppdiktetde handlinger/personer. 

Hva er poc roller? Bare sånn at jeg vet hva vi diskuterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 23.03):

Alle i filmer i fra i dag som handler om en gruppe venner som drar på tur som må alle personene i gruppen ha forskjellig hudfarge, en må være transe, en dverg, og en handikap . Hvis ikke er filmen rasistisk og diskriminerende.

Anonymkode: 51ab0...cbb

Hvilke filmer er det? Høres ut som en artig gjeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er skuespillerprestasjoner MYE viktigere enn hvilken hudfarge Den lille Havfruen får i den nye filmen. Altså, hallo? Bryr meg vitterlig så lite om huden er mørkere eller lysere enn min egen. Er skuespilleren dyktig er det jo det som gjør filmen bra? 

Eller blir det litt sånn: jeg så en film i helgen. Den var gøy, men jeg tror den hadde blitt mye morsommere om hovedkaralteren var hvit? 

Det burde virkelig ikke ha så mye å si, synes jeg. Og jeg synes ærlig talt det er litt ekkelt at det plager folk så mye.

Hadde du likt disse filmene og seriene om alle karakterene var mer som deg da? Er det der problemet ligger? Du klarer ikke relatere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, Maleficenta said:

Hva er poc roller? Bare sånn at jeg vet hva vi diskuterer.

People of color, ikke hvite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tipper noen på kvinneguiden synes det er ugreit med en tyrkisk prins i Tre nøtter til Askepott også.

https://www.nrk.no/innlandet/cengiz-al-blir-prinsen-i-_tre-notter-til-askepott_-1.15387260

Selv er jeg mer skeptisk til Astrid S.

 

Anonymkode: a9b8e...6b9

Det er forskjell på oppdiktede personer og historiske virkelige personer.

Hvorfor er det så vanskelig å forstå for noen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/18/2021 at 9:26 PM, AnonymBruker said:

Det jeg tror folk reagerer på er hykleriet, de samme personer som er ok med at en svart skuespiller spiller en hvit person, ville gått mann av huse om en hvit skuespiller spilte en svart person.

Enten er begge deler ok, eller så er ingen av dem ok

Anonymkode: 9d7f8...8ff

Jeg tror kontekst er viktig her. Kan/burde en farget person spille Abraham Lincoln? Ville blitt veldig rart! Samtidig, er det ok at nesten alle de hvite karakterne i musikalen Hamilton spilles av fargede, well..jeg tenker ok, det er en hiphop musikal, ikke en dokumentar.

Kan en hvit skuespiller ha rollen som Rosa Parks? en svært dårlig ide. Dessuten er vel problemet også hvordan hollywood caster hvite skuespillere, eller skuespillere med en liten prosent etnisk opphav til roller som burde gått til fargede. Eks. Ghost in the shell, johnny depp som native american,  john wayne som genghis khan etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...