Gå til innhold

Klage på en psykisk ustabil nabo, farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Duff skrev (På 4.2.2021 den 16.59):

Det er alt for lite til å kunne si noe. Truslene kan ha vert berettiget for alt jeg vet. Er forksjell på å true med politi når det kastes egg på veggen og å true uten at dere har gjort noe galt.

En trussel er aldri berettiget.

Anonymkode: ac390...ee8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2021 den 8.14):

Men hva om de bare henlegger saken? Det skjer jo ofte. 
Og da står jeg alene med naboens reaksjon...

Anonymkode: 311e1...e3b

Hvilken reaksjon er det du er så redd for? Du kan ikke si på forhånd det blir en reaksjon, for du kan ikke se inn i fremtiden.

Anonymkode: e50ef...0e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvilken reaksjon er det du er så redd for? Du kan ikke si på forhånd det blir en reaksjon, for du kan ikke se inn i fremtiden.

Men herregud... 🙄

Så mye rare svar! Tydelig at mange av dere som svarer ikke har sett en psykisk forstyrret, aggressiv mann, eller om dere har det, ikke klarer å forestille dere hvordan det er å ha en sånn person til nabo. Det er ganske skremmende. En ting er å møte på en syk person ute i byen, man kan fjerne seg. Men å ha det helt nær hjemmet sitt, kan føles utrygt. Skjønner ikke hvorfor dere tviler på ts? Mange mange psykisk syke bor hjemme og blir sykere, dessverre. 

Anonymkode: a9cbd...8cd

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva har naboen truet deg med? Du forteller litt i gåter. Hvordan vet du naboen er psykotisk? Synes det høres ut som du setter diagnoser på naboen. Dette virker som en hevn aksjon. Kontakt politiet, og ikke fastlegen. Politiet kan avgjøre om naboen trenger hjelp. I det hele tatt, du spør hvordan du finner ut hvilken fastlege naboen har, grøss og gru for en naboen du er. 

Du dømmer meg uten å vite noe. 

Dette gidder jeg ikke å svare på engang. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men herregud... 🙄

Så mye rare svar! Tydelig at mange av dere som svarer ikke har sett en psykisk forstyrret, aggressiv mann, eller om dere har det, ikke klarer å forestille dere hvordan det er å ha en sånn person til nabo. Det er ganske skremmende. En ting er å møte på en syk person ute i byen, man kan fjerne seg. Men å ha det helt nær hjemmet sitt, kan føles utrygt. Skjønner ikke hvorfor dere tviler på ts? Mange mange psykisk syke bor hjemme og blir sykere, dessverre. 

Akkurat. 

Takk! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men herregud... 🙄

Helt riktig. Man skal faktisk fortsette å bo ved denne personen. Var skeptisk til å ringe politiet selv om min nabo, da jeg ikke ville få han på nakken. Man vet jo aldri hva gale folk kan finne på🤨 Spurte om de kunne la være å oppgi navnet mitt😅 Men han skjønte nok det var meg, for han har skult stygt på meg siden når jeg har møtt på han.  Heldigvis ikke skjedd noe mer, annet enn at jeg fortsetter å bli vekket av bråket hans😩

Anonymkode: ce9ef...a4a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En trussel er aldri berettiget.

Anonymkode: ac390...ee8

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men herregud... 🙄

Du svarer som en person som lett lar seg krenke. Du vil ha hjelp men forteller ikke hva som skjer og blir sur og rett og slett litt aggressiv når du ikke får de svarene du vil ha. Hva om de er din oppførsel som oppleves invaderende? Siden du ikke forteller mere så må vi jo bare anta utfra det du skriver og en sak har som oftest to sider.

Anonymkode: d7c41...98d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du svarer som en person som lett lar seg krenke. Du vil ha hjelp men forteller ikke hva som skjer og blir sur og rett og slett litt aggressiv når du ikke får de svarene du vil ha. Hva om de er din oppførsel som oppleves invaderende? Siden du ikke forteller mere så må vi jo bare anta utfra det du skriver og en sak har som oftest to sider.

Her siterer du meg og en annen person, ingen av oss er trådstarter....

Skrevet

Jeg hadde ved trusler av ham kledd ham naken og ringt politiet om at det løper en naken forstyrret mann ute til sjenanse for folk. Det funker og han vil få hjelp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem er «vi»? Du? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvem er «vi»? Du? 

Vi er vel vi som har svart i tråden for å hjelpe.

• Liker 1
Skrevet

TS, du klager på at naboen oppfører seg skummelt og kommer med trusler - hva slags trusler, vet ikke vi - og du lurer på om det er farlig å klage. Men siden ingen av oss kjenner naboen din og heller ikke vet hva han har gjort, så er det faktisk helt umulig for oss å svare på om det er farlig for deg å klage.

Selv om vi visste alle detaljer om oppførselen hans, så kjenner vi ham ikke som person. Og selv om vi kjente ham som person, kunne vi ikke vite hva som fins i tankene hans.

Anonymkode: a84f8...567

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vi er vel vi som har svart i tråden for å hjelpe.

Men det er jo «vi som har svart i tråden» du siterer, til og med to forskjellige av oss! Har du skjønt at du kan se forskjell på folk på anonymkoden?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

TS, du klager på at naboen oppfører seg skummelt og kommer med trusler - hva slags trusler, vet ikke vi - og du lurer på om det er farlig å klage. Men siden ingen av oss kjenner naboen din og heller ikke vet hva han har gjort, så er det faktisk helt umulig for oss å svare på om det er farlig for deg å klage.

Selv om vi visste alle detaljer om oppførselen hans, så kjenner vi ham ikke som person. Og selv om vi kjente ham som person, kunne vi ikke vite hva som fins i tankene hans.

Anonymkode: a84f8...567

Det kan vel ikke være snakk om noe hyggelig da! Og det er en grunn til at folk ikke ønsker å presisere hvilke trusler det er snakk om. Kanskje naboen eller noen andre leser dette her! 

• Liker 1
Skrevet

Lurer på om det er min nabo som er trådstarter? Jeg er oppi en akkurat lik sak. Forskjellen er bare det var JEG som ble truet og anklaget. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer på om det er min nabo som er trådstarter? Jeg er oppi en akkurat lik sak. Forskjellen er bare det var JEG som ble truet og anklaget. 

Finnes nok mange lignende historier :( Hva gjør du i din situasjon? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 16.14):

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Reagerte du på jeg hadde skrevet innlegg før jeg sa jeg var oppi akkurat lik sak? Det var akkurat årsaken til jeg leste i denne tråden. Hjelper lite å frykte hva som kan skje hvis en klager eller anmelder, da det kun er frykt, og du kan ikke vite om noe skjer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...