Gå til innhold

Gave til venninne som har fått baby?

~sikka~

Anbefalte innlegg

Jeg skal besøke ei venninne som nettopp har fått en liten baby. Noen tips til en liten gave jeg kan gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer også litt.. Skal besøke ei tidligere studievenninne på søndag, hun fikk en liten gutt som snart er et halvt år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en tråd på det her fra før... men som jeg skrev der pleier jeg å fylle en liten eske med nytte ting som kluter, smekker, såpe, salve, kremer osv... kan man jo også legge med noen velvære produkter til mor også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satte umåtelig stor pris på alle klærne vi fikk i str 50. Vi trodde jo pjokken skulle bli større, så vi hadde ingen klær i den str. Ellers vet jeg at Apotek1 kjeden selger toalettmapper med ting du trenger (og ikke trenger) til babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til baby, spesielt første baby (eller første av det kjønnet) er jo alltid klær kjekt, spesielt til jenter, for dt er så mange fine, søte jenteklær.

Til mor er det sikkert kjekt med velværeprodukter ja. Har pleid å kjøpe til babyen jeg da. Så det har jeg ikke tenkt så mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns det var veldig kjekt å få kle på sjukehuset. Pass på at du ikkje kjøper ting i størrelser som ikkje passa til "sesongen", f.eks shorts i str.62- som den babyen ikkje kjem til å få bruke.

Eg fekk ei gåve til meg sjølv når eg låg på sj.huset (utanom blomster då..) og det var kjempekjekt. Når eg skal på barselbesøk neste gang skal eg vertfall kjøpe med ei lita gåve til mora og.

Eg syns ikkje ei korg med smukkar,flasker, smekker o.l er ei spesielt bra gåve- for det er jo ofte ting som blir handla inn før fødsel. Det er vertfall mi erfaring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns ikkje ei korg med smukkar,flasker, smekker o.l er ei spesielt bra gåve- for det er jo ofte ting som blir handla inn før fødsel. Det er vertfall mi erfaring ;)

Dette fikk jeg da jeg fikk barn og har siden både brukt ideen selv og gitt den videre til andre.... Ikke en hadde alle de småtingene som var i kurven! Dette gjelder kanskje spesielt førstagangsfødende, men er det baby nr 2 kan man fremdeles kjøpe en liten kurv og så fylle med noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette fikk jeg da jeg fikk barn og har siden både brukt ideen selv og gitt den videre til andre.... Ikke en hadde alle de småtingene som var i kurven! Dette gjelder kanskje spesielt førstagangsfødende, men er det baby nr 2 kan man fremdeles kjøpe en liten kurv og så fylle med noe annet?

Kansje det berre var eg som var rar då- som hadde handla inn dei tinga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som skal ha barn i slutten av september og jeg tenkte jeg skulle gi henne et gaveabonnement på 3 utgaver av bladet Mamma og så kommer jeg til å kjøpe klær til baby`n. Både i de aller minste str. og kanskje litt større. Hun vet ikke hva hun får ennå, så de har bare nøytrale klær. Så hun ønsker seg noe i blått eller rosa.

Når jeg var på sykehuset fikk jeg blomster, bortsett fra fra mamma som hadde shoppet litt fine ting til meg. Men jeg hadde nok også satt pris på litt velvære produkter. Baby`n fikk masse klær, bl.a i str 50 og det var jeg kjempe glad for!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en liten bil og et håndkle med navnet til babyen på. Artig gave å få, men jeg har ingen anelse hvor det ble kjøpt.

Ellers fikk jeg et abonnenment på Foreldre & Barn. Det synes jeg var en veldig kjekk presang.

Uansett er klær alltid populært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk et teppe til vår, som vi har gitt til andre som har fått etter oss. Vi har elsket det teppet! De selges på H&M. Er doble i bomull. Skikkelig myke! Jeg har sett dem med diverse mønster og i diverse farger. Med sånne store sting i kanten liksom.

Visstnok kjøper man helsetepper eller strikker noe eller har noe annet sydd. Men dette er noe helt for seg selv - synes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...