AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Del Skrevet 3. februar 2021 Det heter jo SJOKOLADE! Jeg lurer alltid på hvorfor en del folk uttaler det ordet helt feil? Det heter jo ikke "sjokkelade"! Det er en O til der inne. Kjenner du mange sjokkelade-uttalere? 😆 Anonymkode: 08d7b...339 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Del Skrevet 3. februar 2021 Aldri hørt noen si sjokkelade, så så vanlig kan det vel ikke være? Anonymkode: 9c06b...3dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. februar 2021 #3 Del Skrevet 3. februar 2021 Aldri hørt noen sier sjokelade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxwell Skrevet 3. februar 2021 #4 Del Skrevet 3. februar 2021 Det har jeg ikke hørt, men har hørt folk si sjokklade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Aldri hørt noen si sjokkelade, så så vanlig kan det vel ikke være? Anonymkode: 9c06b...3dc Jeg har hørt det mange ganger. Bor i Oslo. Så nettopp (streaming) nå i morges en episode av Luksusfellen, og der var det en fyr som sa han "elsker sjokkelade".... ts Anonymkode: 08d7b...339 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Del Skrevet 3. februar 2021 Kjenner mange nordlendinger/finnmarkinger, flere av dem sier sjokelade... og kokus i stedet for kokos. Koker i hodet mitt hver gang jeg hører det uttalt slik😅🤯 Anonymkode: 94d33...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Del Skrevet 3. februar 2021 Det er dessverre mange fæskmarkinger som sier sjokelade. Anonymkode: 0e12d...e9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #8 Del Skrevet 12. februar 2021 Husker ikke hva "fenomenet" heter, men i noen ord er det mange som endrer en lyd fordi det blir enklere/ går raskere å si. Som at noen sier "kromprinsen" i stedet for "kronprinsen". Kan tenke meg at de som sier "sjokelade" gjør det. Si ordet "sjokolade" fort etter hverandre... hos meg blir o-en til en e, eller en schwa som er navnet på lyden. En litt slapp e. Den lyden sniker seg inn i mange ord der trykket er et annet sted i ordet. Selv om vokalen egentlig er en A eller en O eller noe. Da jeg studerte språk, sa foreleseren at de som var ekstra interesserte, burde ta opp seg selv når de snakket og hadde en helt vanlig samtale, for vi uttaler mange ord annerledes enn vi faktisk tror. Selv om vi tenker at andre sier ord "feil", er det godt mulig vi selv gjør likedan, det er bare at vi ikke hører det på oss selv. Anonymkode: a5eb1...ffc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #9 Del Skrevet 12. februar 2021 Enda verre hun damen i yoghurt reklamen som sier: YOGHERT😵 Anonymkode: a0295...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #10 Del Skrevet 12. februar 2021 Husker oldefar sa Sukkelade 😄 Han sa også Cocasolo, kanskje han blandet sammen cola og Solo navnene... Ja 🤔 Anonymkode: 1a151...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #11 Del Skrevet 12. februar 2021 Det heter ikke sjokelade, men tjukkelade Anonymkode: 088d3...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #12 Del Skrevet 12. februar 2021 Lade!! Anonymkode: f4e43...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå