Gå til innhold

Hva gjør influenserene med våre unge ?

spirå12

Anbefalte innlegg

Jeg bekymrer meg stort over hvilken enorm påvirkningskraft influenserene har på våre barn og unge.

Hva tror dere dette kan føre til ?

Og hva skal vi gjøre med det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

WonderWomaan skrev (1 time siden):

Føre til? Du ser jo hva som skjer ...

Ja, og hva skal vi gjøre med det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste vi kan: Slutte å lese bloggene deres, klikke oss inn på artiklene relatert til dem osv. Det eneste de lever på er oppmerksomhet. Uten oppmerksomhet, ingen penger, ingen innflytelse.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensere er de nye reklame og telefonselgerne, de selger reklame og tener penger på det. Vi må gjøre som vi alltid ha gjort, snakke med våre håpefulle og lære de til å bli tro mot seg selv.  Vi voksne må være  gode forbilder for våre håpefulle og  lære de kildekritikk. Jeg tror det er det viktigste vi kan gjøre, lære de å være kritiske. Vi må lære de å leve med reklame og terpe på kildekritikk.
Reklame er komt for å bli, og markedet kommer nok aldri til å bli rent og det vil alltid finne nye veier å formidles på.Vi kan ikke fornekte det influencerne selger, men vi kan  rapporter inn det som ikke er ok til de instansene som kan gjøre noe med det. 

Endret av amo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Annonse

Her er hun like intressert i å handle på HM og Cubus som før, så her påvirker ikke de amerikanske vloggene hun følger henne i forhold til merkepress iallefall.

Nå snakker de mest om kaffe, mat, livsstil og ikke noe om slanking og operasjoner.

Men kanskje de poster noen oppskrifter på mat hun vil prøve, og det ser jeg bare positivt på.

Hun følger ikke de store norske tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...