Gå til innhold

Gamestop (GME) aksje vil gi stor gevinst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 hours ago, AnonymBruker said:

Altså åpenbar markedsmanipulasjon til fordel for billionærer

Verden har vel egentlig kun tre billionærer. Bezos, Musk og Gates. Og kanskje Arnault, litt avhengig av valutakurs. Ellers er det snakk om milliardærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Normale regler for markedsmekanismer gjelder ikke. Folk går ikke inn i dette med den hensikt å bli rike.

Det ser ut til å skremme vannet av div billionærer, som nå skriker om reguleringsmekanismer må på plass. Det frie markedet er visst ikke så gøy mer, når det innebærer at folk flest også har frihet til å handle mot og på tvers av deres egeninteresse - å tjene penger på å kjøre selskap i grøfta.

Anonymkode: 522e5...68e

Ironisk at hedge fond som skal ta "liten risiko" forårsaket finanskrisen i 2008 med alt for stor risiko og at folk måtte leve jævlig i mange år. De har sikkert ikke sympati for hedgefond.

Når det er sagt så er dette høy risiko, og jeg ville ikke sagt at det er billionærer som er alle kundene av hedgefond. Ja, de har for de meste rike kunder. Og ja, de forvalter billioner, men det betyr ikke at alle deres kudner er billioner.

La oss si det slik:

Hva om bestemor har sin pensjon i dette hedgefondet gjennom sin 401k pensjonsparing og hun nå taper masse penger? Hva synes du om det?

Anonymkode: e2c18...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ligger ansvaret - og det potensielle strafferettslige ansvaret - hos de som i utgangspunktet sørget for å skape denne situasjonen.

Det viser seg jo at det er lånt/solgt/short’a langt flere aksjer enn det som egentlig finnes i Gamestop.

Noe som er ulovlig.

Å forsøke å dytte dette over til at de som kjøper aksjer har ansvaret for ‘bestemors pensjonsfond’ er kun tåkelegging av hva som egentlig foregår her.

Ansvaret ligger selvfølgelig på de som har spekulert og tatt helt ville risker med bestemors penger.

 

 

Anonymkode: 522e5...68e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2021 den 14.52):

Ja noen shortere vil ved 15x prisøkning måtte gi opp og kjøpe aksjer, det har vi sett og det vil skje en del fremover om kursen vedvarer høy. 

Andre rike folk som ikke er short pdd, vil så ta over de aksjene og shorte dem på nytt, rike folk med god margin du aldri vil klare tvinge til å selge

Å shorte noe som er overpriset 15x, er gratis penger for rike folk, dere smågutter som tror dere er så lure kommer til å være den største gaven til de rike på lang tid, noe som er motsatt av historien dere forsøker selge.

Regnestykket kommer til å ende noe slik (ikke eksakte tall, men en illustrasjon på forholdet mellom aktørene):

De "første" smågutta som var tidligst ute på WSB etc kommer til å tjene 2 milliard dollar

de "siste" smågutta fra WSB som driver å kjøper aksjen til 3x-15x reell verdi kommer til å tape 7 milliarder i dette forsøket på å iverksette shortskvis.

shortere som var inne fra starten men med dårlig margin/avtaler og måtta kjøpe vil tape 3 milliarder

shorterne som kom inn på slutten (nå) vil tjene 7 milliarder

Andre stor-aktører vil tjene 1 milliard som f.eks gamle gme eiere som får eventyrlige avgifter hos de som låner aksjene deres til short og aktører som fasiliterer kjøp og salg av aksjer mot en avgift

 

Summert: Storgutta vant, smågutta tapte, som alltid. Fordi dere forsøker spille et spill de sterkeste vinner i, uten at dere er de sterkeste.

Det er en søt historie dere forteller og lurer folk med, smågutta skal slå store slemme hedgefond som ønsker å presse GME til konkurs uten at de fortjener det, for å tjene seg rike på andres ulykke. Men, regnestykket kommer til å vise noe helt annet. Smågutta tapte gigantiske summer spredt over veldig mange enkeltindivider. Jeg håper noen journalister etter at denne hendelsen er over undersøker de faktiske forhold, hvem vant hvem tapte, det vil være en helt annen historie enn den dere manipulatorer sprer i diskusjonsforum etc. Det er åpenbart løgn.

Dere smågutta som var tidlig ute og manipulerer andre til egen gevinst gjennom disse forumpostene, er AKURATT like lite gode som disse hedgefondene som angivelig er så onde fordi de manipulerer andre til egen gevinst.

TL:DR

Ikke kjøp GME,

eier du GME selg umiddelbart,

er du mega rik short GME

Lykke til

Youre not understanding the market dynamics that are occurring with GME. GME short squeeze is still imminent NOT because so many hedge funds are shorted on GME, but because of the limited amount of shares available. When we meme "HOLDDD", it's not because we just want to see it go up higher, holding it actually causes the stock to go higher because the shares you hold are off the table for shorts to cover. $1000+ is a realistic target

Anonymkode: dbc1f...4dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er ikke smarte nok til å skru av funksjonen som tillater megleren din å låne ut aksjen din.

Anonymkode: e2c18...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Youre not understanding the market dynamics that are occurring with GME. GME short squeeze is still imminent NOT because so many hedge funds are shorted on GME, but because of the limited amount of shares available. When we meme "HOLDDD", it's not because we just want to see it go up higher, holding it actually causes the stock to go higher because the shares you hold are off the table for shorts to cover. $1000+ is a realistic target

Anonymkode: dbc1f...4dc

The issue you are not understanding, is that WSB-kids only own a tiny fraction of the shares in the company. Other more reasonable actors helped start the squeeze by going long along side you guys, but are getting out now and the shareprice is too high for WSB-kids to buy any significant % of the company at these prices, thus you are doomed to fail.

But, we will see. 

Anonymkode: dd8d2...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kommer til å falle. Folk kommer til å ta gevinst. 

Anonymkode: fc5ff...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

The issue you are not understanding, is that WSB-kids only own a tiny fraction of the shares in the company. Other more reasonable actors helped start the squeeze by going long along side you guys, but are getting out now and the shareprice is too high for WSB-kids to buy any significant % of the company at these prices, thus you are doomed to fail.

But, we will see. 

Anonymkode: dd8d2...b8f


Og der kan det se ut til at du tar feil. 

Det er ting som tyder på at ‘Reddit-folka’ faktisk kan se ut til å eie en langt større andel av Gamestop-aksjene.

Det er mye grums her, om en pirker litt i overflaten.

 

Anonymkode: 522e5...68e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Den kommer til å falle. Folk kommer til å ta gevinst. 

Anonymkode: fc5ff...47f

Så synd.
Har 450.000 inne og taper helt fint de pengene for jeg kommer ikke til å selge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati
22 hours ago, newman01 said:

Å gå inn i en shortposisjon nå, med "ubegrensede" midler for å stille sikkerhet for clearing er jo en garantert suksess. Var jo slik Einar Aas tapte hele formuen sin. Han manglet sikkerhet på slutten. Hadde han hatt flere hus og bedre sikkerhet hadde han vunnet veddemålet.

Selskapet (GME) er nå verdt rundt $23 milliarder, overpriset ca. 10x. Før eller siden mister folk interessen, og aksjekursen kollapser på seg selv. Så kan ikke se at småfolket klarer å overleve ut i evigheten med dette her. Det er jo et gigantisk pyramidespill

Ville egentlig kalt det poker, heller enn pyramidespill. Spørsmålet er om de har triks som kan stanse dette. De prøver også å psyke ut de som har kjøpt. 

Jeg tror egentlig det vil dukke opp noe flere skitne triks idag. Triks jeg kanskje aldri har hørt om før en gang. Kanskje vil aksjen bli satt på en viss pris og det er det an får solgt for.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, dette var en veldig dårlig artikkel. Hvor er dybdeanalysen fra "analysesjefen"? Han skriver ingenting vettugt. Han kunne like gjerne postet i denne tråden der han skriver "dere blir lurt, ikke kjøp". Altså, kom med noen litt mer grundige tanker enn det....

Sammenligningen med pyramidespill er også dårlig da dette er en unik situasjon. Dette handler ikke om at man forsøker få andre med i spillet "bare fordi". Det handler om short squeeze. Det er veldig ulike motivasjoner involvert. 

Det er heller ikke alle som er sinte på hedgefondene, noen av oss har bare satset litt fordi vi har lyst å tjene penger på at de har dummet seg ut. Jeg er beredt på at jeg kan miste pengene og jeg kommer ikke til å bli sint om jeg taper. Personlig blander jeg ikke følelser og investeringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Den kommer til å falle. Folk kommer til å ta gevinst. 

Anonymkode: fc5ff...47f

Selvfølgelig kommer prisen til å falle. Det er ingen som sier noe annet.

Dagens pris er helt frakoblet det fundamentale og er et resultat av at rundt 120-140% av aksjene er shortet og det er derfor stor mangel på aksjer i omløp.

Den dagen hedge fondene må begynne å dekke inn shortene sine må de støvsuge markedet etter aksjer, noe som kan presse prisen til himmels. Dette kan ta 1 dag, det kan ta 1 uke, det kan ta 1 måned eller det kan hende det aldri kommer til å skje. Når alt dette er over er nok en fornuftig prising av Gamestop i området 10-40 dollar slik selskapet fremstår i dag.

Anonymkode: c94d1...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Youre not understanding the market dynamics that are occurring with GME. GME short squeeze is still imminent NOT because so many hedge funds are shorted on GME, but because of the limited amount of shares available. When we meme "HOLDDD", it's not because we just want to see it go up higher, holding it actually causes the stock to go higher because the shares you hold are off the table for shorts to cover. $1000+ is a realistic target

Anonymkode: dbc1f...4dc

Hvorfor kopierer du noen andres Reddit-kommentar?

https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/l9adzw/possible_gme_risks/

Anonymkode: eb56c...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.1.2021 den 14.52):

Dere smågutta som var tidlig ute og manipulerer andre til egen gevinst gjennom disse forumpostene, er AKURATT like lite gode som disse hedgefondene som angivelig er så onde fordi de manipulerer andre til egen gevinst.

Hva vet du om mine posisjoner, og når jeg eventuelt gikk inn i dem?

Skjerp deg.

Men det stemmer nok at de store gutta vant. De koordinerte seg, stanset alle kjøp blant retail-investorer (men holdt åpent for å selge). Dette ga dem pusterom til å manipulere slik de selv ønsket. De måtte ofre noen milliarder, men de som klarte seg, har antakelig reposisjonert seg og rister av seg tapene. Hadde ikke Robinhood og andre stengt for handel i GME og andre så hadde skvisen antakelig gått enda høyere.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/31/2021 at 10:22 AM, newman01 said:

Å gå inn i en shortposisjon nå, med "ubegrensede" midler for å stille sikkerhet for clearing er jo en garantert suksess. Var jo slik Einar Aas tapte hele formuen sin. Han manglet sikkerhet på slutten. Hadde han hatt flere hus og bedre sikkerhet hadde han vunnet veddemålet.

Selskapet (GME) er nå verdt rundt $23 milliarder, overpriset ca. 10x. Før eller siden mister folk interessen, og aksjekursen kollapser på seg selv. Så kan ikke se at småfolket klarer å overleve ut i evigheten med dette her. Det er jo et gigantisk pyramidespill

Det er vel omtrent det som har skjedd nå. Det er ikke de samme som sitter med short-posisjonene nå som da shorten startet. Det er andre som har overtatt posisjonene og det er jo folk som vet akkurat hva de går til og som føler seg trygge på at de kan ri ut squeezen. 

 

On 1/31/2021 at 11:52 AM, AnonymBruker said:


Du undervurderer stort hva som driver folk. Eller forstår ikke hva som foregår.

Folk kjøper aksjen, ofte så lite som en eneste, med sine siste rester av kontanter. Det skader dem null og niks om det evt skulle kræsje og brenne. De har allerede blitt føkka over pga wall street i årevis, mista hus, mista jobber osv.

Folk kjøper med intensjon om å aldri selge den kanskje ene aksjen sin igjen.

......

Folk er rasende. Og har null å tape.

 

Anonymkode: 522e5...68e

Det er i hvert fall ikke de som har kjøpt noen få aksjer som driver aksjekursen. Tror også man er svært naiv om man tro detter er "den vanlige mannen" mot "wall street". De som lever av å spekulere og som jobber i de store hedge fondene sitter selvsagt også på aksjer i Gamestop.  Når disse selger(og de har sikkert allerede begynt å selge)  så drives aksjekursen ned.  

Så de som velger å sitte på Gamestop-aksjene i all evighet velger i praksis å gi fra seg hele gevinsten til  rikingene og fondene som er villig til å selge Gamestop-aksjer mens prisen er på topp. 

Milliardærene får i både pose og sekk. Milliardærene tjener milliarder av dollar på naive småinvestorer som tror de har lurt Wall Street. 

Anonymkode: 29ec7...e02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

70%+ av aksjene i Gamestop er eid av store firma

Cohen selv eier sånnc a 13-16% av alle Gamestop aksjene. Dette er ikke den "lille mannen i gata" mot Wall Street. Dette er Wall Street mot andre store invetorer.

Anonymkode: e2c18...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jabx skrev (44 minutter siden):

Hva vet du om mine posisjoner, og når jeg eventuelt gikk inn i dem?

Skjerp deg.

Men det stemmer nok at de store gutta vant. De koordinerte seg, stanset alle kjøp blant retail-investorer (men holdt åpent for å selge). Dette ga dem pusterom til å manipulere slik de selv ønsket.

Jaja, men det du skrev, skrev du etter at de gjorde det i fet skrift, på tross av det valgte du å komme med fraser som jeg kritiserte, fordi frasene du kom med, kunne indikerte for uvitende individer, at det var lurt å kjøpe GME. "Over 100% av aksjene er fortsatt shortet." Hele internettet ble nedspammet av slike fraser, i all hovedsak av folk fortsatt inne som ønsket å maksimere sin gevinst ved å lokke flere folk inn i pyramiden før den kollapset.

Ja det er mulig at det for din del bare var uvitenhet og uansvarlighet at du spredte slik informasjon når folk forsøkte fraråde folk å hoppe på pyramiden, og ikke økonomisk gevinst, så det beklager jeg at jeg hevdet, og skal skjerpe meg ;) , men til gjengjeld håper jeg du også skjerper deg i fremtiden og ikke begår samme "tabben" på nytt, uansett hva som ligger bak, uvitenhet, sadisme, økonomisk gevinst, el.l,  årsaken var ikke hovedfokuset mitt eller noe jeg bryr meg om egentlig og umulig for meg å vite, poenget var at det var galt av deg, og det var det, så litt skjerpings andre veien også ville jeg satt pris på. Du innrømmer selv konsekvensene av GME saken, så ditt bidrag til de konsekvensene for de som leste din post og lot seg lure, bør du stå for og eie og skjerpe deg for. 

Vi får se hva som skjer, vi får se. 

Anonymkode: dd8d2...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kursen nede i $189 i etterhandelen. Blir spennende å se om aksjekursen spretter opp til det spådde nivået på 1000, eller om den fortsetter fallet. 

Men siden rundt 70% av aksjene eies av "store selskaper" osv som hevdet over her, hvorfor selger ikke disse? Når man kan selge Washingtons for Hamiltons vil jo de fleste rasjonelle personer og selskaper sikre gevinsten.. Skulle man tro. 

image.png.c7f996dd618ad62d0a01a18d5fafc31e.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati

Fordi hedgiene fortsatt skylder. Det har blitt gjort et forsøk på å få det til å se ut som det har vært mye trading, men det er hedgiene som trader med seg selv for det meste og driver prisen ned, de er desperate. Mulig prisen kommer til å synke de neste dagene grunnet hedgiene. Men de har fortsatt ikke fylt sine shorts. (Selv om de har på diverse måter forsøkt å gi det inntrykket)

Og ja, dette viser tydelig hvor stort problemet er med markedsmanipulering, og det er mulig andre verre avsløringer vil dukke opp etter hvert fra denne skandalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, byråkrati said:

men det er hedgiene som trader med seg selv for det meste og driver prisen ned

Så du mener at forskjellige hedge fundtradere kjøper aksjer (som de har short posisjon på) dyrt i markedet for å selge til en konkurrent til en lavere pris for å manipulere markedet? Da har man jo ikke løst noen verdens ting. Man er fortsatt i en short posisjon, samt at man har solgt en aksje med tap, som på toppen av det hele kunne vært brukt til å dekke shortposisjonen. 

Hva er det for slags konspirasjonsteorier som florerer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...