Gå til innhold

Saschi prøver lykken på nr 2


Saschi

Anbefalte innlegg

Her var det verken tårer ved UL eller da mine to ble født. Tror ikke det var noen som brydde seg om det. 
 

Mannen felte noen tårer da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saschi skrev (1 time siden):

Jeg er redd for at de skal tror at jeg psykopat eller noe hvis jeg ikke griner foran dem. Jeg syns det er ubehagelig 😬

 

Har mine tvil om det 🙈 Tror de er vandt til alle reaksjoner jeg. Blir nok en veldig fin opplevelse uansett! Hadde nok ikke brydd meg så mye om hva de ville tenkt og heller nyti øyeblikket slik jeg hadde funnet det best 😊

Skal forsåvidt mye til før jeg griner foran folk selv, men er temmelig sikker på at jeg føler like mye glede uavhengig av om det kommer tårer eller ei. Folk er forskjellig og reagerer forskjellig, og tror helsepersonell har stor forståelse for det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6 

I morgen har jeg nådd 6 uker, og den lille er nå på størrelse med et blåbær! 

Jeg skulle ønske jeg greide å senke skuldrene og nyte graviditeten - men nå har jeg så innmari mye mer å miste, det hjelper ikke at symptomene mine har roet seg, og jeg tar meg stadig i å Google hvilken betydning det har. Ikke sover jeg om natta heller, og har opptil flere ganger hatt mareritt om at jeg mister. Jeg tar meg selv i å sjekke etter blod hver gang jeg tørker meg, og kjenner at dette er mye mer psykisk krevende enn jeg hadde trodd. Vi har prøvd i 2 år for å komme hit vi er i dag, også skal jeg være så destruktiv? Jeg er så glad i den lille babyen vår allerede, og vil så gjerne at dette skal gå veien. Kan jeg ikke heller prøve å nyte det??

Også får jeg dårlig samvittighet over at jeg skriver ned tankene mine i et dagbokforum der veldig mange av dere står midt oppi prøve-prosessen med all den påkjenningen det er. Er fullstendig klar over at jeg skal være takknemlig for at vi har lyktes, og det er jeg. Jeg er bare fryktelig redd også. Er det ikke det ene, så er det det andre..

Håper på bedre dager de kommende ukene, og kanskje litt fler symptomer slik at jeg kan roe meg litt  Nå har jeg bare litt ømme pupper, og svimlet litt i går. Murringen har så godt som gitt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg :hug: Jeg gikk igjennom nesten hele mitt forrige fullverdige svangerskap på denne måten her. Det er tungt, og kjedelig at man ikke klarer å nyte det. Men man kommer igjennom svangerskapet uansett.
Kanskje du bør snakke med noen om frykten? Sjekk jordmordtilbudet der du bor, kanskje du får kommet inn til en prat om ikke alt for lenge der pga. dette.

Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for å skrive ned tankene dine her. Det er jo din dagbok, og vi er mange prøvere her som har vært igjennom vonde ting så vi vet at ting kan være vanskelig. Men om du kanskje vil føle det litt lettere å flytte dagboken din til "graviddagbøker", så kan jeg anbefale det. Bare send en moderator en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å høre at tankene plager deg om dagen :klem:

Syns du på ingen måte skal ha dårlig samvittighet for å skrive her, er din dagbok tross alt 😊 Har stor forståelse for at du er redd for å miste, hadde nok hatt det likedann hvis jeg var der i en graviditet etter lang tid med prøving. Håper det blir bedre framover, kanskje det hjelper å få se det lille blåbæret på UL om en ukes tid? ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du har disse vonde tankene... Jeg vet så godt hvordan det er! Jeg gikk selv igjennom et helt svangerskap med slike tanker, uten at jeg hadde noen grunn for det, for alt var bra hele veien. Men jeg har mistet en gang før og det preget graviditet nr 2 veldig. Sjekket for blod ved hvert eneste toalettbesøk i hele svangerskapet 😣 Jeg skulle jo ha vært overlykkelig, men det var jeg ikke. Jeg klarte ikke, for frykten over å miste igjen eller at noe var galt med babyen overskygget alt annet. Forferdelig slitsomt. Så jeg føler sånn med deg...

Håper det blir bedre med tiden for din del ❤️ Og dette er DIN dagbok, så ikke få dårlig samvittighet over noe du skriver her inne. Her kan du skrive akkurat hva du vil, endret det er noe superbra eller noe mer negativt. 

Klem ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (På 19.2.2021 den 14.15):

Sjekk jordmordtilbudet der du bor, kanskje du får kommet inn til en prat om ikke alt for lenge der pga. dette.

Takk, skal tenke å det men liker ikke å snakke høyt om følelsene mine, vokste opp med at vi ikke snakket om følelsene mine høyt 🙈

@Atticmessjeg håper det hjelper å se blåbæret mitt ❤️

@PatriotpaulaTusen takk for fine ord, det var veldig dumt å lese at du mistet i det første svangerskapet ditt ❤️ Håper du klarer å nyte barnet du fikk i det andre svangerskapet ❤️ Klem tilbake :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2

I går hadde jeg en liten blødning, friskt blod. Men det ga seg med det. I dag, kom det en ny litt større blødning. Fortsatt friskt blod, Ikke store smerter, men minner om menssmerter og er litt øm i underlivet. Aldri opplevd noe lignende før. Begynner å kjenne på bekymringene men har legetime i morgen, så skal snakke med legen å høre om hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff skjønner du ikke syns det var noe særlig å finne blod! Men som nevnt i min dagbok så er det ikke uvanlig med svangerskapsblødninger. Vi får håpe at det er det :hug: Det er nok akkurat litt for tidlig for UL for deg, men kanskje du kan få målt hcg-nivået hos legen i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (24 minutter siden):

Uff skjønner du ikke syns det var noe særlig å finne blod! Men som nevnt i min dagbok så er det ikke uvanlig med svangerskapsblødninger. Vi får håpe at det er det :hug: Det er nok akkurat litt for tidlig for UL for deg, men kanskje du kan få målt hcg-nivået hos legen i morgen?

Skrev det før jeg leste dagboken din, så nå er jeg mye roligere enn jeg var da jeg skrev innlegget, tror nok det bare var en svangerskapsblødning ja, men skal få målt hcg-en 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen i morgen! Satser på det bare var en uskyldig svangerskapsblødning ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 + 3

Har vært hos legen idag og fikk sjekket hcg-nivået og snakket om blødningene som jeg var bekymret for og han mente at det var svangerskapsblødning og ikke noe jeg burde bekymre meg så mye for 🙈 Hcg-nivået var tøffere å ta inn, det var ikke gått opp så mye som vi håpte på, det ligger på 3200 (var 1900), men skal måle det igjen på TUL for å se om det har blitt bedre 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns dette høres fint ut :hug: Selv om noe klart svar får man ikke før evnt. flere målinger over tid, og selvsagt UL. Lykke til på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo egentlig bare bra ut ❤️ Satser på det ikke har så stor betydning at Hcg-nivået ikke har økt så mye som ønsket ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med oppdatering fra deg! Hcg stigning kan jeg lite om, men jeg har en veldig god følelse for at dette kommer til å gå veldig fint 🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 + 2

Det er ikke så mye å oppdatere her inne men kan komme med en liten oppdatering :) Jeg skulle hatt en TUL igår men den ble utsatt ettersom jeg har blitt forskjølet og kjenner at jeg ikke har noe energi lenger i kroppen... Føler meg blæh og alt er galt, samboeren kan ikke gjøre noe rett lenger, jeg kjefter på ham uten grunn, stakkars, tenk at han må leve med meg akkurat nå men han gjør sitt beste for å få humøret mitt opp igjen men føler at jeg bare går rundt med et falsk smil og later som alt er perfekt...

Jeg har fått ny time til TUL når jeg er 8+2, håper jeg klarer å bli bedre til det❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (16 minutter siden):

7 + 2

Det er ikke så mye å oppdatere her inne men kan komme med en liten oppdatering :) Jeg skulle hatt en TUL igår men den ble utsatt ettersom jeg har blitt forskjølet og kjenner at jeg ikke har noe energi lenger i kroppen... Føler meg blæh og alt er galt, samboeren kan ikke gjøre noe rett lenger, jeg kjefter på ham uten grunn, stakkars, tenk at han må leve med meg akkurat nå men han gjør sitt beste for å få humøret mitt opp igjen men føler at jeg bare går rundt med et falsk smil og later som alt er perfekt...

Jeg har fått ny time til TUL når jeg er 8+2, håper jeg klarer å bli bedre til det❤️

 

Alle disse hormonene 🤭 Skyld på de med god grunn! Kanskje det roer seg litt når du har kommet litt lengre, da ting liksom stabiliserer seg litt mer. Du er for sure ikke  den eneste gravide som har vært helt hormonella 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig å høre at du er forkjølet :troest: typisk at det kræsjet med UL-timen. Men satser på at du blir frisk og fin igjen snart, og at dagene frem til UL i neste uke går fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig med forkjølelse! Håper det går raskt over ❤️ Hormoner tar litt overhånd, og det er helt naturlig! Hold oss gjerne oppdatert etter ny TUL, veldig gøy å følge med videre 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...