Gå til innhold

Saschi prøver lykken på nr 2


Saschi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

CD 13

Tusen takk for alle gratulasjoner ❤️ Jeg har fått time for innsett nå på Torsdag kl 13:30 men det kan vær det blir utsatt til Desember pga jeg går på penicillin. Har en vond tann (har tannlegeskrekk) som jeg har gått for lenge med, så innsettet kan bli utsatt pga jeg går på penicillin, typisk at den dumme redselen for tannlegen klarer å ødelegge for meg når jeg faktisk har 2 egg jeg kan sette inn… Skal ringe Medicus på mandag og spør, de hadde stengt når jeg var ferdig hos tannlegen.»  Har valgt å sette inn 1 egg og ikke begge. Var hos Medicus på Torsdag og fikk høre om eggene og kvaliteten. De er begge gode men de ble fryst ned på dag 6 så de har en litt sakte utvikling men men, de er gode nok for meg, trenger ikke å ha noe å si, kanskje de vokser «normalt» når de blir satt inn. 

Endret av Saschi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med to fryste egg!! Håper et av dem er gullegget ditt 🧡 Krysser fingrene for at du får innsett denne måneden til tross for medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14

Farsdag, alle butikkene hyler og skriker om at du ikke må glemme farsdagen, men det er nettopp det jeg ønsker å glemme… Infertilitet gjør det lett å føle seg bitter, spesielt når det føles som om alle rundt deg er gravide eller har et barn.  Jeg blir sint, sint og forvirret over at jeg ikke er mor ennå. Mest av alt føler jeg meg trist over at jeg ikke kan gjøre samboeren til far. Jeg måtte ikke overtale ham for å få en baby. Han har alltid ønsket seg en familie, og det gjør vondt i hjertet mitt når jeg ser hvor fantastisk han er med våre venners barn. Jeg vet at han kommer til å bli den mest utrolige faren. Han vil være den morsomme pappaen og jeg vil være den slemme moren som må si nei når han sier ja og blir med på morsomheter, han vil være en far som er involvert i barnets liv. Han vil være vårt barns aller beste venn uansett hva. Blåbæret vår er allerede den heldigste lille engelen oppi himmelen fordi blåbæret ville ha ham som pappa.

 Han er klippen min, men på en ny farsdag hvor vi ikke har en baby, vet jeg at han også føler deg trist. Han uttrykker ikke sin tristhet på samme måte som jeg gjør, men jeg vet at hjertet hans også verker etter en baby. Hver blodprøvetaking, ultralyd, smerte, injeksjon, hormoner og legetime er for babyen våres! Jeg kan håndtere hvilken som helst behandling fordi jeg vet at det bare er ett skritt nærmere at han blir far.

Ord vil aldri kunne takke ham nok for at han alltid har støttet meg og holdt meg oppe under denne reisen. Infertilitet er som en konstant tåke av tristhet, men da føles høytidsdagene som er sentrert rundt foreldreskap som en gigantisk bølge som kan drukne meg. Han holder meg over vannet.  Han får meg til å kjempe mot målet vårt om å få en sunn baby. Hans positive holdning slutter aldri å forbløffe meg.

Ord kan aldri beskrive takknemligheten jeg føler mot samboeren som tørker bort tårene mine, holdt meg i hånden og skjenker det sårt tiltrengte glasset med vin etter en negativ test.  Jeg kan ikke forestille meg denne reisen med noen andre. Infertilitet har gjort meg sterk, men det har også styrket båndet vårt.  Stressende livssituasjoner kan skade et forhold, men infertilitet har brakt oss nærmere hverandre. Han er min beste venn og jeg grugleder meg til å dele ham med babyen vår, men jeg er klar til å starte familien vår og det vil være det største eventyret. Jeg vet ikke når babyen vår kommer, men jeg vet at det vil skje. Han vil bli en far en dag og da skal jeg feire farsdagen uten å bli trist hver gang jeg ser en reklameplakat for farsdagen. Han vil være den absolutt beste faren. Denne farsdagen har vi lov til å føle oss triste, men vi kan også ha håp om at babyen vår kanskje vil være hos oss neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sitter med mange sterke og vonde følelser, og det er helt naturlig når dere står i det dere står i. Jeg tror det er veldig riktig og viktig å tillate seg å kjenne på hva som går gjennom kroppen på dager som disse. Det er garantert med på å utvikle deg som person, og vil være med å utvikle og styrke deg. Jeg ser frem til den dagen du kan feire din manns farsdag med barnet deres 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært på min liste å svare deg, men har trengt litt tid for meg selv før det var mulig, men du har vært i tankene mine 🌻

Jeg håper at innsett går fint på tross av penicillin? Har slitt mye med betente visdomstenner selv, all medfølelse! 

Uansett, jeg forstår så godt at søndagen var vond. Den var veldig vond for meg og oss, også. Jeg får så vondt fordi mannen har trukket svarteper på en måte, det er jo ikke han det er noe galt med liksom. Samtidig så er det lett å gjøre slike merkedager til å handle om oss, fordi vi har det så vondt! Jeg vet iaf at mannen min hadde en vond dag også. Å føle at alle aldre går forbi oss, ikke bare å bli sprintet fra på sluttstreken, men nå er det så gale at det er som at vi blir sablet ned i det startskuddet går av. 

Heldigvis kan det snu så raskt ❤ håper det snur for dere 🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Neutral90Takk for at du tenker på meg, tenker på deg og, sitter å leser dagboken din men legger ikke spor så ofte, kjenner jeg blir lei meg og den behandlingen som dere får av det offentlig gjør meg forbanna! 

Det gikk fint med innsette tross for penicillinen, fikk beskjed om at hvis jeg hadde feber, ville de avbryte innsettet men null feber så fikk innsett på Torsdag, så er inni min andre rugeperiode 🙈Kjenner det går fortere denne gangen enn den første gangen så krysser fingrene for at den sitter nå 🤞

Kjenner meg godt igjen i det du skriver om svarteper, jeg skal ærlig innrømme at jeg har hatt dager der jeg orker ikke mer og sier til samboeren at han må gå og finne en annen, en som ikke er ødelagt og kan gi ham det han ønsker seg mest her i hele verden 😔 Jeg hadde bestemt meg på forhånd at Farsdagen skulle være hans dag, ingen snakk om mine følelser og hvordan jeg hadde det, kun ham. Hele dagen handlet om han og gjorde alle de tingene som han ville gjøre ❤️Men merket at jeg gikk rundt med et falskt smil hele dagen og latet som alt var fantastisk. Jeg klarer å takle følelsene mine så mye bedre når det er morsdag, det er greit at mitt hjerte blir knust, så lenge han har det greit 🙃

Håper det snur for dere og snart og at det blir baby 2022 på oss begge 2, for det har vi begge fortjent nå 🌺

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO 11 / Rugedag 7

Denne perioden har jeg ikke vært så flink å oppdatere. Jeg har vært travel og ville ikke «mase» med dumme oppdateringer fordi det har ikke vært noe interessant å skrive om. For noen dager siden hadde jeg spotting 2 dager på rad, tenkte ja, ja, nå kommer tante rød snart, begynner alltid med noe spotting og så kommer kramper og noe litt smerter på en eller den andre siden og så 3 dager etterpå kommer tante rød på besøk… MEN denne gangen kom ikke krampene, altså de har ikke begynt, kjent stikking litt her og der men ingen kramper… så bestemte meg for å ta en test (eller flere) bare for humoren skyld når jeg gikk på do. Resultatet sjokkerte meg mildt, har ikke sagt det til noen, uten om dere nå. 
Har tatt CB tidlig test med kryss, kinatest (har dem ennå itillfelle testetøsen kommer ut), tidlig test fra BP. BP og kinatesten kom det fram en svak strek (kom ikke fram på bildet, da jeg prøvde å ta et, men jeg kan se den i virkeligheten), valgte derfor å ta en CB tidlig og digital.

Her er begge CB testene (krysset kommer bedre frem i virkeligheten).

krysser fingrene og alt annet for at det ikke er kjemisk 🙈❤️ MEN JEG ER GRAVID FRAM TIL VIDERE❤️😍 Blodprøven skal tas på Mandag hos Medicus så alt kan endre seg men ville bare dele det med noen ☺️

47D727D7-2823-4C1F-9809-C209F8EC854D.jpeg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er BO tidlig test i tilfelle noen kanskje kan se streken (beklager støvet, men holder på å pusse opp toalettet): 

8037DBFB-BB25-4F69-921E-35F7C1D0E1E5.thumb.jpeg.066864732240b310998a2356bc80d8f5.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå! Jeg ser strekene på alle testene! :alice:

Så fantastisk! Yes! Så vel fortjent at du kom over dette steget! :klemmer:Gratulerer kjære deg! Nå skal jeg krysse alt med deg for at strekene bare blir sterkere og sterkere i dagene som kommer 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Åååååå! Jeg ser strekene på alle testene! :alice:

Så fantastisk! Yes! Så vel fortjent at du kom over dette steget! :klemmer:Gratulerer kjære deg! Nå skal jeg krysse alt med deg for at strekene bare blir sterkere og sterkere i dagene som kommer 🤞

Så bra, følte at jeg innbilte meg at strekene var der, jeg vet jo hvor de skal være så tenkte at det var «streker i hodet mitt», men da kinatesten slo ut da måtte jeg ta digital 🙈 bare redd for at det er en kjemisk 😔 Kan de digitale slå ut på kjemisk? Vil ikke Google for da blir jeg bare forvirret 🙈

Tusen takkk, tør ikke glede meg for mye, har ikke sagt noe til mannen da jeg ikke ønsker å få opp forhåpningene hans 🙊

Tenker å ta en ny test på fredag for å se om strekene er sterkere og nye på søndag (dagen før blodprøven), da burde de være sterkere 🤞

Endret av Saschi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...