Gå til innhold

Saschi prøver lykken på nr 2


Saschi

Anbefalte innlegg

DPO 11 / Rugedag 5

Tida står stille. Klokka på veggen tikker, så tida går jo. Men så himla sakte den går. Minutt for minutt. Time for time. Ugh.

Jeg er faktisk litt optimistisk. Og det skremmer meg så å si det, og å skrive det, at jeg nå sletta den setningen tre ganger før jeg publiserte dette innlegget. For det å være optimist er jo vel og bra, men jeg føler meg samtidig som en kronidiot som kan være så optimistisk når all erfaring sier meg at dette skal gå til helvete. Det føles litt som å ha kjøpt en lottokupong, og før vinnerloddet i det hele tatt har blitt trekt har du stått og skreket ut til alle du kjenner (og ikke kjenner) at nå, nå skal du bli lottomillionær! For du har jo kjøpt lodd! Og du synes du fortjener det. Vel, sånn funker jo ikke verden. De høyere makter driter i om du har kjøpt lottokupong og de driter egentlig i om du synes du fortjener å bli gravid også. Verden er bare ikke rettferdig, og det fins det jo evigmange eksempler på som er klart verre enn frykten for å ikke få barn.

Men likevel er jeg altså positiv da. Jeg tenker at dette skal gå, jeg. Jeg tenker at jeg nå endelig, skal bli mamma. Og i neste øyeblikk blir jeg så redd for at jeg lar meg selv tenke slike vidunderlige, varme tanker at jeg begynner å gråte. Så emosjonell blir man altså av dette her.

Og det er klart man sikkert får det bedre hvis man forsøker å ikke tenke på det. Men du kan jo selv prøve, hvis du skal leve som om du er gravid med alt det innebærer, bare uten å tenke på det. Jeg tar jo i tillegg INGEN sjanser og gjør alt etter læreboka for å kunne leve med meg selv om det så ikke skulle gå. Noe som innebærer b.l.a. null koffein eller alkohol(selvfølgelig), holder meg langt unna de som røyker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (Akkurat nå):

❤️

Håper en strek nr 2 kommer innen noen dager

Takk, jeg og optimismen min håper på det samme ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (1 time siden):

Tok en test for 20 minutter siden, viste negative noe som ikke sjokkerte meg så mye. Min ovitrelle har gått ut for noen dager siden men tok nok min før deg 🤷‍♀️ Tok min 7 dager før innsett 😉

Det er fortsatt veldig tidlig. Mange tester ikke positivt før mye senere :) Krysser fingrene :)

Jeg tok også Ovitrelle 7 dager før innsett (2 dager før uttak) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (1 minutt siden):

Det er fortsatt veldig tidlig. Mange tester ikke positivt før mye senere :) Krysser fingrene :)

Jeg tok også Ovitrelle 7 dager før innsett (2 dager før uttak) :)

Ja, har lest det men hjelper ikke på nervene mine 😂 

Da er det ikke ovitrelle iallfall 😎 Da kan det vær vi har rett at det går den rette veien denne måneden, får bare smøre oss med tålmodighet å se ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (Akkurat nå):

Ja, har lest det men hjelper ikke på nervene mine 😂 

Da er det ikke ovitrelle iallfall 😎 Da kan det vær vi har rett at det går den rette veien denne måneden, får bare smøre oss med tålmodighet å se ❤️

Ja :) Min test ble sterkere i kveld så tror det har gått veien. Nå må streken bare øke de neste dagene og ikke sånn som forrige måned. Krysser fingrene for at streken dukker opp hos deg innen noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (2 minutter siden):

Ja :) Min test ble sterkere i kveld så tror det har gått veien. Nå må streken bare øke de neste dagene og ikke sånn som forrige måned. Krysser fingrene for at streken dukker opp hos deg innen noen dager :)

Så bra, nå ble jeg glad på dine vegne 🥰 Gratulerer!

ja, krysser fingrene for at den dukker opp snart 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg ❤️

Du skriver fint. Håp er fint, helt til det kan knuse oss. 

Jeg håper at håpet ditt er berettiget 🥰 masse gode tanker fra meg! Det er som å balansere på line dette her, ikke lett i det hele tatt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (17 timer siden):

Kjære deg ❤️

Du skriver fint. Håp er fint, helt til det kan knuse oss. 

Jeg håper at håpet ditt er berettiget 🥰 masse gode tanker fra meg! Det er som å balansere på line dette her, ikke lett i det hele tatt! 

Takk, kjenner at jeg mister litt håpet for hver dag som går. Vil ha tilbake den følelsen jeg hadde for 6 dager siden, gad skulle gitt alt i verden for å ha den følelsen nå 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver virkelig godt, og så levende om hvordan du føler det. Skulle så inderlig ønske det var noe jeg kunne gjøre for at du skulle få se de to strekene nå! Håper, håper, håper at lille fighter-egget har festet seg! 🌷 Skjønner veldig godt at håpet, og forventningene går i bølger og at ikke alltid er på topp. 😔 Har du testet i dag, eller vil du vente litt? Krysser ALT jeg har for deg! Kom igjen lille fighter!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (1 time siden):

Du skriver virkelig godt, og så levende om hvordan du føler det. Skulle så inderlig ønske det var noe jeg kunne gjøre for at du skulle få se de to strekene nå! Håper, håper, håper at lille fighter-egget har festet seg! 🌷 Skjønner veldig godt at håpet, og forventningene går i bølger og at ikke alltid er på topp. 😔 Har du testet i dag, eller vil du vente litt? Krysser ALT jeg har for deg! Kom igjen lille fighter!! ❤️

Takk ❤️ Har testet men ble bare veldig forvirret, ser noe men samtidig så ser jeg ikke noe 🤦‍♀️
 

AF5B195F-F959-4DBD-8C78-3407A5426233.jpeg

842FAA20-540C-46CA-BEBD-926A8722571B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen din er akkurat lik min i dag. Jeg ser noe super svakt🙈 håper den er sterkere i morgen😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper sånn at det dukker opp en babystrek hos deg idag! 🙏 Babyplan tidlig-tester har visst en tendens til å gi skyggestreker :( Jeg krysser alt jeg har for at den streken du så i går faktisk var en liten babystrek og at den er sterkere i dag! 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lily92 skrev (1 time siden):

Har du testa i dag?:)

jepp og den var hvit men skal ta en senere idag, får aldri gode svar på morgenurinen så får se hva den i kveld sier men har ikke så stor tro 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (23 minutter siden):

Håper sånn at det dukker opp en babystrek hos deg idag! 🙏 Babyplan tidlig-tester har visst en tendens til å gi skyggestreker :( Jeg krysser alt jeg har for at den streken du så i går faktisk var en liten babystrek og at den er sterkere i dag! 🤞❤️

Jepp, mest sannsynlig en veldig svak skyggestrek men skal ta en i kveld og se hva den sier, får alltid gode svar på kveldsurinen 🤘 Men har ikke så stort håp om noe 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fame skrev (9 timer siden):

Veldig spent her  :hoppendeglad:

Beklager men ikke så mye å rapportere egentlig, testen var blenda hvit 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO 14 / Rugedag 9

Jeg hadde planer om å være mer aktiv, både for å få tiden til å gå fortere og fordi det å være i aktivitet gjør mye positivt med meg. Men til nå har jeg ikke vært i noe særlig aktivitet en eneste dag etter innsettet. Jeg har rett og slett ikke overskudd til det og er livredd for å gjøre noe som kan ødelegge eller forstyrre dette forsøket. Etter et lite søk på Google ble jeg helt paranoid. Dumme meg. Jeg vet jo at søking på Google ikke løser en dritt. Det gjør meg bare redd og forvirret.

De jeg har kontakt med på Medicus mente det ikke var noe skadelig for meg å være i aktivitet i rugetiden. Men de anbefalte meg å ta det litt mer med ro enn vanlig og ikke presse meg og bare lytte til kroppen. Klokt, men lettere sagt enn gjort.

Konklusjonen jeg har kommet frem til er at ingenting er viktigere enn det egget som forhåpentligvis har festet seg eller holder på å feste seg. Aøt annet som er anstrengende for kroppen min får vente.. Har du noen erfaringer med aktivitet i rugetiden ved IVF? Det er mulig at jeg er litt pysete, men jeg kan bare ikke utsette meg selv for å få noe skyldfølelse dersom dette forøsket ikke går bra. Det takler jeg ikke.

I tillegg har jeg drømt mye rart de siste dagene og når jeg våkner så husker jeg mye av drømmene mine, noe som visstnok skal være et tidlig tegn på graviditet. Men det kan sikkert også skyldes at jeg tenker på mye rart i disse dager.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren som vanlig dersom det er fryseforsøk, ikke treng hardt dersom du stimulerer og etter uttak :) da kan eggstokkene vri seg. 

Ved frys er det bare bra å være i aktivitet. Enn annet så er det bra for blodgjennomstrømningen :) hvis du er gravid kan du trene som vanlig opp til 90% av makspuls. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...