Gå til innhold

Saschi prøver lykken på nr 2


Saschi

Anbefalte innlegg

CD 9

Jeg ble nettopp minnet på at jeg hadde oppdatert her inne, beklager men i mitt hode hadde jeg oppdatert dere her inne etter timen hos Medicus på fredag 🙈

Den første uken med sprøyter gikk bedre enn jeg hadde forventet, Fyremadel var vanskelig å ta i begynnelsen og gruet meg til jeg skulle ta den. Den var litt rar og ta... Jeg måtte presse litt ekstra for å få den inn men nå går det mye lettere. Nå er det Menopur som jeg kjenner en del etterpå, rart men jeg tar dem så lenge jeg må, men jeg unner ingen å måtte gå gjennom dette. kjenner det veldig godt på psyken min at jeg ikke har det så godt med meg selv. Jeg har vanskeligheter for å forklare mine følelser for venner og familien. Vi valgte tidlig at vi skulle fortelle dem IVF, men angrer på at jeg fortalte dem. Ikke fordi de er slemme eller noe, de spør om hvordan det går og synes det er vanskelig å fortelle dem. Det er nok bare meg, men føler de ikke forstår meg. De kan ikke forstå den sorgen jeg bærer på. Mange sier at det blir bedre og at du glemmer sorgen og smerten når du blir gravid og holder babyen din, men hva om jeg aldri kommer så langt at jeg får holde babyen min? 

For håpet vi kommer oss gjennom dette. Tror det er viktig å pleie forholdet og nyte dagene. Selv om enkelte dager er vanskeligere enn andre dager :kristin:

Timen hos Medicus gikk bedre enn jeg trodde... Jeg smilte faktisk da jeg gikk ut klinikken etter undersøkelsen. Jeg hadde 7 egg som er 9 mm på venstre side og 8 egg som er 8 mm og et egg som er 8,8 mm på høyre side. 15 egg er under 9 mm på venstre side og 12 egg er under 8 mm på høyre side 😄 Jeg var så redd for at de ikke skulle finne noen eggposer siden MAen var så lang og tøff men MAen hadde ikke gjort noen skader og alt så fint ut, det gjorde meg kjempeglad, men samtidig ble jeg litt trist misforstå meg rett. Samtidig så ville jeg grine litt. Det var som om det lille blåbæret mitt aldri hadde vært der, ingen tegn i det hele tatt... Nå er det lille blåbæret bare et lite minne i hjertet mitt som jeg kommer til å ta med meg resten av livet ❤️ 

Jeg hadde ny time igår (mandag) og da var det ingen utvikling (som de kunne se), eggposen hadde ikke blitt større og de valgte å endre dosen på Menopur fra 150 I.E. til 225 I.E. og jeg skal inn til ny time på fredag, så håper det har endret seg til da og jeg kan få gå til steg nr 2 ❤️  Denne runden (og håper det blir den siste runden, men er villig til å gå MANGE runder fram til jeg får det jeg ønsker aller mest her i verden), så må jeg gå lenger enn jeg hadde forberedt meg på... Men jeg skal klare dette ❤️  Men skulle ønske at jeg hadde sluppet og kunne fått egguthenting denne uken men den som venter på noe godt, venter ikke forjeves :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (7 minutter siden):

Det høres jo ut som en lovende start! Blir det ny sjekk om en uke eller?

Jeg hadde en sjekk i går, hvor det ikke var noen utvikling, så dosen med Menopur er satt opp til 225 ie, og skal inn til ny time på fredag, så håper at det hjelper med høyere dose :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 10

I morgen skulle den siste sprøyte dagen ha vært men sånn blir det ikke. Det som er så rart med IVF sprøytene er at jeg ikke har kjent på smerte før nå i dag... hadde smerter på begge sider (eggstokkene) mens på midten av magen var det ingen smerter, satt og lo for meg selv bak masken. Jeg hater smerter men da jeg var hos Medicus på Mandag, så ble jeg spurt om jeg hadde kjent på noe smerte og da sa jeg nei, så jeg så på ansiktet til gyn at det ikke var så bra. I et øyeblikk så tenkte jeg at eggposene hadde krypa🤷‍♀️ (hahaha ja, jeg vet, skjer ikke) Jeg er veldig glad for at det er påbudt med maske nå 🙃Jeg har vært så opptatt med litt forskjellige ting, at jeg har klart å blande dagene sammen. Timen hos Medicus er imorgen og ikke på fredag. Er sjeleglad for at Medicus har en meldingstjeneste som minner deg på timen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender deg en stor, varm og lang klem ❤️ Håper alt er bra med deg. Skjønner om det ikke føles sånn nå. Det er helt lov å kjenne på negative følelser! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 11

Så som fortalt så var jeg hos Medicus i dag og jeg har blandet følelser om timen idag. Den økte dosen har gjort en goood jobb, kanskje for bra?🤔 Det ble funnet mange 11 mm, 12 mm og 13 mm egg på eggstokkene og slimhinnen var veldig tjukk (11 mm), så de er redd for at jeg kommer til å bli overstimulert og denne gangen kommer det til å ende med totalfrys... 😔Hovedargumentet til legen er at ved hvert uttak så oppstår det en mer eller mindre infeksjon i livmoren. Desto flere egg ut, jo større infeksjon. Og dette er ikke gunstig for at embryoet skal feste seg. Derfor ønsker de totalfrys og innsett senere når alt har roet seg på naturlig syklus🙃

Jeg er glad for at det eggposer men hadde mer eller mindre satt meg til ro med at jeg ikke kom til å bli overstimulert og at jeg skulle få egguttakk neste uke og hadde gledet meg, har til og med gitt beskjed til jobben at jeg blir vekke en dag eller 2 neste uke og uken etter det men sånn blir det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så utrolig kjedelig beskjed å få... 😕 skjønner at du er skuffet! Vet du når de ser for seg uttak da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ja dette forstår jeg at jeg kan for lite om, for visste ikke at dette kunne skje en gang. Hva betyr egentlig totalfrys? Skal de ta ut eggene denne runden, men vente til neste syklus med å sette inn, er det slik?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (47 minutter siden):

Oi ja dette forstår jeg at jeg kan for lite om, for visste ikke at dette kunne skje en gang. Hva betyr egentlig totalfrys? Skal de ta ut eggene denne runden, men vente til neste syklus med å sette inn, er det slik?

Tillater meg å svare :) Totalfrys betyr at eggene blir tatt ut, befruktet og dyrket, som normalt - men alle blir fryst ned x antall dager etter innsett (som oftest 2,3 eller 5 dager). De fryses ned i nitrogen. Så kan de tines enten én og én eller to og to (et strå) når det er på tide å sette tilbake igjen. 
En fare ved hormonstimulering ved IVF er såkalt ohss, hvor det skjer en overstimulering av eggstokkene. Varierende grader av det, fra litt vondt til sykehusinnleggelse med feks tapping av væske og anti-trombose-regime. Hvis de ser allerede før innsett at det kan gå mot ohss, så er det ganske så vanlig med totalfrys, fordi ohss+et eventuelt svangerskap vil gjøre vondt verre. Hvis man ser tegn på ohss under stimulering eller personen har veeeldig mange egg under oppblomstring, så blir det ofte hakket verre etter at man setter eggløsningssprøyte (Ovitrelle) før uttak, siden den inneholder hcg. Derfor er det bedre å vente til ting har roet seg ned igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så synd med overstimulering og at ting kanskje ikke kan gå helt som planlagt.. Vet du først ved uttak om det blir innsett samme syklusen eller om du må vente på neste?

Så fin forklaring av totalfrys @Patriotpaula, fantastisk hva teknologien kan gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (11 timer siden):

Oi ja dette forstår jeg at jeg kan for lite om, for visste ikke at dette kunne skje en gang. Hva betyr egentlig totalfrys? Skal de ta ut eggene denne runden, men vente til neste syklus med å sette inn, er det slik?

Jeg har fått ny time nå på mandag, så får vite det da. Har noen etternølere som de vil vente litt på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (6 minutter siden):

Oi, så synd med overstimulering og at ting kanskje ikke kan gå helt som planlagt.. Vet du først ved uttak om det blir innsett samme syklusen eller om du må vente på neste?

Det vet vi ikke, det er noe som vi må se på ved uttak. Men regner med at jeg må vente en syklus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15

Da har jeg endelig fått en dato for egguthenting, Onsdag 28 April kl 8:00. På timen idag ble det funnet mange fine egg. En god del mellom 16 - 20 mm. Går lå jeg bare på sofaen rett ut og var kvalmen og spydde. Ikke mitt beste øyeblikk men 2 uker med sprøyter har tatt på kroppen. Har ikke tørd å kjenne på det, vil ikke vær utakknemlig for at vi har muligheten til å gå gjennom IVF privat men skulle ønske noen fortalte meg hvor tøft det er å gå gjennom IVF, kjenner jeg er sliten, tar alt av energien min. Det var herlig å få en dato for egguttak, kommer ikke til å savne smertene eller kvalmen for å vær ærlig. Jeg skal ikke ta mer av Fyremadel eller Menopur, men skal ta 2 sprøyter med Gonapeptyl rundt 21:30, så kjenner jeg gleder meg til å få sprøytefri en liten stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem: Så vondt å lese at prosessen er såpass tøff. Skulle ønske du slapp å bli så dårlig. Heldigvis er det ikke lenge igjen til egguthentingen. Bare to dager igjen nå! ❤️ Håper du får mange store fine egg, og at de blir til fine embryoer som tåler frys godt! Krysser fingrene, og sender deg lykkeønsker! 🍀 Har du noen tanker om du vil sette inn ett og ett, eller to? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (12 minutter siden):

:klem: Så vondt å lese at prosessen er såpass tøff. Skulle ønske du slapp å bli så dårlig. Heldigvis er det ikke lenge igjen til egguthentingen. Bare to dager igjen nå! ❤️ Håper du får mange store fine egg, og at de blir til fine embryoer som tåler frys godt! Krysser fingrene, og sender deg lykkeønsker! 🍀 Har du noen tanker om du vil sette inn ett og ett, eller to? 

Tusen takk for fine ord ❤️ Hvis jeg får lovt av klinikken så kommer jeg til å sette inn 2 stk, større sjanse men kan vær jeg må sette inn 1 og 1 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...