Gå til innhold

Saschi prøver lykken på nr 2


Saschi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

CD 2 PP 27

Jeg vil bare starte med å si at dette er min dagbok og ingen andre sin. Jeg skriver ned MINE tanker og OPPLEVELSER på veien mot ønske barn. Det er ingen tvang å lese denne dagboken, hvis du ikke liker at jeg skriver i detaljer om MINE OPPLEVELSER så trenger du ikke å lese den for å vær ærlig. Så hvis du har et stort behov for å skrive en privat melding om hva jeg skal skrive i MIN DAGBOK, så kan du holde det for deg selv, siden jeg har ingen interesse av å lese det. 

Ok, glad jeg har fått det ut av verden nå. Jepp, du leste rett, mensen meldte seg på onsdag rundt 14:30 (siden den kom etter 12, regnes neste dag som CD 1), så blodprøven var som forventet negative. Jeg tar det bedre enn jeg trodde jeg skulle gjøre. Hadde et stort håp da jeg fikk egget satt inn men ettersom dagene gikk, så ble det håpet mindre… Men en del av meg holder meg selv ansvarlig siden jeg ikke får til noe som faller så mange kvinner naturlig, nemlig å  få barn. MEN så har jeg gjort noe som kanskje ikke mange er enige med meg i, har valgt å starte på et nytt forsøk med andre medisiner og ICSI, går det ikke denne gangen heller så tar jeg nok en pause fra IVFen og prøvingen, vil få inn et siste forsøk før jeg tar ferie. Det var ingen lett avgjørelse, fikk mange runder med meg selv før jeg tok valget men hadde ikke engang 24 timer å bestemme meg, men endte opp med at dette var det rette for meg. 

Jeg kjenner på et stort sjalusi monster inni meg, har så lyst til å vær glad på alle sine vegne, mange har prøvd så lenge, men kjenner at jeg blir så sjalu og sint samtidig som jeg er glad, jeg tenker hele tiden at det skulle vært meg! Med en MA og mislykket forsøk bak meg, så burde jeg kanskje ta en pause, men dette er mitt valg og jeg vet at jeg kommer til å tenke hva om, tenk om osv. så jeg må gjør dette for min egen del og ingen andre sin. Jeg leser dagbøkene og holder meg oppdatert men det er ikke alltid jeg legger igjen spor, har blitt en liten ghostreader de siste ukene men som sagt, jeg følger med. 

Hvis du klør i fingrene etter å sende en melding om at jeg må tenke på min egen syke og kroppen og at jeg burde ikke gjøre dette, så skal du få lovt til å holde det for deg selv. Takk!

Endret av Saschi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at forsøket ble negativt 😢❤️ Jeg synes du er tøff som hopper videre med en gang, det er det ikke alle som hadde gjort. Jeg hadde selv en MA på første og hadde to mislykkede forsøk til før den satt hele veien ut på fjerde innsett. Så skjønner deg godt, jeg hadde ikke gitt meg selv hvis jeg hadde vært i din posisjon og hadde hatt mulighet til å få et nytt forsøk. Det er kun deg selv som kan kjenne på når det eventuelt er på tide med en pause.

Kjenner meg også godt igjen i det du skriver om sjalusi. Jeg var dødens sjalu på de som ble gravide og unnet ingen i verden en graviditet - jeg skulle jo ha vært gravid jeg også..

Gjør akkurat det du og dere føler for, hopp i og ikke bry dere en døyt om hva andre mener om den saken 🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud noen er bare så sykt fjern. Ikke bry deg om de, det er jo bare low life folk uansett. 

Vil bare si at det er helt vanlig å være sjalu. Resultat samsvarer absolutt ikke med innsats, det er så lite du kan gjøre for å påvirke. Andre får det til så lett, gjerne uten noe innsats i det hele tatt. Jeg kan også bli skikkelig irritert på de som får det til på de første ivf forsøkene liksom, vi som har vært pasienter i 2.5 år med kontinuerlig behandling. Hvorfor så enkelt for noen, men ikke for oss? Har hatt 3 MA siste 12 mnd og det tærer så sykt på. Uansett, det du føler er helt vanlig ❤️ og helt greit! Du er ikke en dårlig person fordi du er sjalu! 

Masse lykke til med neste forsøk nå, fint du får gå rett på stimulering, det ville jeg også gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg signerer Neutral90! Du må virkelig ikke bry deg om hva folk mener om dine valg. Helt utrolig at noen gjør det i utgangspunktet! 😳 Folk er jo forskjellige, og takler ting helt ulikt. Man kan jo egentlig ikke sammenligne....

Utrolig lei meg på dine vegne at første forsøket ikke her gikk. Men 'heldigvis' er det vanlig, og mange må ha en del forsøk for at det skal gå. Jeg støtter deg uansett i å legge dette bak deg og se fremover :hug: For mange kan det være verre på psyken og måtte vente. Noen må bare videre... jeg har ikke vært igjennom prøverør, men når jeg har opplevd de abortene jeg har hatt så har det vært nødvendig for meg og min psyke at jeg med èn gang kom tilbake i syklus og prøvingen igjen. Mens andre folk rundt meg mente jeg burde ta prøvepause. Helt fjernt for meg. Man må ta egne valg, det er ingen andre som kjenner deg bedre enn deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 9 PP 27 - Sprøyte dag 8

Denne runden er det Fostimon og jeg skal ærlig innrømme at jeg hater sprøytene. Jeg skal ha en dose med 225 og dessverre så finnes ikke denne dosen i en pakning, så jeg må ta en sprøyte med 75 og en med 150. Det er ikke noen sprøyter som er store nok til å inneholde begge, så jeg er så heldig at jeg får ta 3 sprøyter hver morgen (tar Fyremadel itillegg), kjenner jeg gruer meg til å stå opp for å ta dem når alarmen går av, våkner ofte 1 - 2 time før og ligger i sengen og gruer meg, orker nesten ikke å ta dem lenger og det er bare dag 8! Igår var jeg svimmel og måtte sette meg foran doskålen, følte jeg skulle spy men spydde ikke. I dag så var jeg nærme med å ikke ta dem men vil jeg ha barn, så må jeg gjennom et helvete for å få det til, men idag morges var den første dagen jeg har stått og tenk at dette orker jeg ikke, jeg klarer det ikke men satte sprøyten. Da jeg gikk for å la meg ble jeg så sint på samboeren som lå i sengen og sov som et lite barn og koste seg mens jeg må ta noen helt j*vlige sprøyter som gjør så vondt at jeg føler at de sitter inni ennå mange timer senere, oppblåst mage, vond i hele magen, kvalmen, full av hormoner, trøtt (kan sove nesten hele dagen) og ømme bryst og så ligger han der og drømmer og koser seg mens jeg må gå gjennom et helvete sånn at VI, ikke bare jeg men VI kan få drømmebarnet… Kan ikke akkurat be han om å ta sprøytene heller men gud så misunnelig jeg er på ham. Holdt på å hive et glass med vann på ham (gjorde det ikke men var fristet)!

Skal til Medicus imorgen, håper at eggene har vokst nok til at jeg kan få egguttak og slipper å ha gjort alt dette forgjeves. Fikk beskjed da jeg bestemte meg for å gjøre dette forsøket at jeg hadde kort tid og den dagen jeg begynte var siste dag for å ringe inn mensen, sist gang gikk jeg over tiden så kan vær jeg får beskjed om at det blir et avbrutt forsøk. Blir det avbrutt pga sommerstengt så må jeg begynne på nytt i August med samme medisinene, yay me, not…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for alt i verden at det går bra på sjekken imorgen og at du får egguttak! 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 10 PP 27 - Sprøyte dag 9

JAAAAA:duskedame:!!! Det blir innsett neste uke, det var mange fine og store egg, mange var 11 - 12 mm, 1-2 var 13 mm (husker ikke, var i ekstase 🙈🤦‍♀️) har time på Mandag for å finne ut om det blir på Onsdag eller Torsdag. Da jeg kom så trengte jeg ikke å si navnet mitt engang, resepsjonisten sa at hun skulle krysse meg ut og at jeg bare kunne gå å sette meg ned 😅 Jepp, har vært en del på Medicus nå ja 🙈

Jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde hjertet i magen og tenkte at dette forsøket blir avbrutt siden det andre forsøket varte nesten dobbelt av normalen 🤷‍♀️ Men jeg reagerte mye bedre på disse medisinene og begynte på en høyere dose så kanskje det og har noe å si, herregud jeg klarer ikke å slutte å smile, skulle tro jeg hadde vunnet i Lotto eller noe 🤦‍♀️ Ville bare oppdatere dere her inne, nå er det tilbake til jobb 🌸

Endret av Saschi
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (11 timer siden):

Krysser fingrene for positive nyheter i morgen @Saschi🤞 

 

Amatariel skrev (12 timer siden):

Håper for alt i verden at det går bra på sjekken imorgen og at du får egguttak! 🙏

Tusen takk begge to, det blir uttak neste uke🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hipp HURRA!! :hoppendeglad: Skjønner godt at du er lettet og at du smiler godt nå! Så fint at du responderte bedre på disse medisinene, og at eggene vokser seg store! Høres kjempe tøft ut å gå igjennom dette, både fysisk og mentalt. Heldigvis var det ikke forgjeves! 🙌 Nå er det endelig din tur!! 🌱❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig med gode nyheter! :hoppendeglad:Og så godt at alt strevet og vonde sprøyter ikke har vært forgjeves 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legger igjen et lite spor, krysser alt som kan krysses og sender også en klem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14 PP 27 - Sprøyte dag 13 

En liten oppdatering fra meg og eggene mine🥚! Det ble funnet mindre store egg denne runden (noe som jeg syns er fint), men har to 18 mm egg (1 på hver side) og en del egg som er 12 - 16 mm så det går veien. Har en del egg som er 10 mm (noe som gjør at det er fare for overstimulering)🙈 I dag satte jeg de siste sprøytene med IVF medisiner for denne runden og det føltes helt himmelsk og sette dem for siste gang. Jeg skal sette 2 eggløsningssprøyter 22:30 og så er det bare å smøre seg med tålmodiget. Det blir egguttak på Torsdag klokken 9 på morgenen og har valgt å ta fri både torsdagen og fredagen siden jeg kjente det godt i noen dager ved det forrige uttaket. Håper at jeg husker hva de sier denne gangen, siden sist så husket jeg ikke noe som helst 😂🙈Forhåpentligvis så blir det innsett (jepp, du leste rett) Tirsdag den 6 🥰 Hvis eggstokkene spiller på lag… Skal ta duphaston som støttemedisiner fra og med egguthentingsdagen, så håper at alt går etter planene og at jeg har iallfall et egg å sette inn den 6, krysser fingrene og alt annet som kan krysses for min egen del akkurat nå 🤞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (På 26.6.2021 den 0.17):

Legger igjen et lite spor, krysser alt som kan krysses og sender også en klem! 

Tusen takk for det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...