Gå til innhold

Lite eller større bryllup? Brudgom har ikke så mange venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har planlagt et intimt bryllup med bare de nærmeste i familien. Både på grunn av økonomi og Covid.

Mine venninner har mer og mer begynt å engasjere seg i bryllupet, noe jeg synes er rørende og egentlig litt overraskende. Trodde ikke de brydde seg egentlig, og merker på dem at de synes det er vondt å ikke kunne være til stede. Dette gjelder spesielt tre stykker. 

Men min kommende mann har egentlig ikke så mange venner. Altså, han har kamerater, men de er ikke nære, og det ville vært unaturlig for ham å invitere dem i bryllupet. Så jeg føler på at hvis jeg hadde invitert venninner ville jeg satt ham i en sår posisjon. Dette er hovedgrunnen til at jeg var rask med å gå med på et mindre bryllup. Jeg vet at han synes det hadde vært ubehagelig å be de fjerne kameratene, og jeg vet at han har mest lyst på dette lille trygge bryllupet hvor han slipper å føle på disse tingene.

Det går fint for meg med et mindre bryllup, ser en en del fordeler ved det. Samtidig kjenner jeg nå som det nærmer seg at det hadde vært koselig å høre tale fra venninnene mine, og ha dem der på den store dagen. Hva hadde du gjort? Jeg føler jo at det mest hensynsfulle er å holde bryllupet lite.

Anonymkode: 0bcb6...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt hensyn til mannen her. Det går jo alltids an å ha de aller nærmeste venninnene dine som forlovere, så får de likevel vært med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann hadde nok 3 ganger så mange venner som meg i vårt, men så det overhodet ikke som et problem! Flott for meg å få ansikter på navnene, bli bedre kjent og dele dagen med de som er glade i oss. Det var aldri oppe til diskusjon en gang.. vi skrev hver vår liste over de vi ønsket å ha med. 

Anonymkode: ebb4b...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Min mann hadde nok 3 ganger så mange venner som meg i vårt, men så det overhodet ikke som et problem! Flott for meg å få ansikter på navnene, bli bedre kjent og dele dagen med de som er glade i oss. Det var aldri oppe til diskusjon en gang.. vi skrev hver vår liste over de vi ønsket å ha med. 

Anonymkode: ebb4b...442

Så bra at du så sånn på det :) Tingen er at jeg vet at noen kommer til å spørre ham i løpet av dagen om det, og at det blir sårt for ham. Og her er det jo sånn at jeg kanskje hadde invitert fire venninner, og han ingen. Så det blir veldig synlig.

Anonymkode: 0bcb6...cba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampira skrev (23 minutter siden):

Jeg hadde tatt hensyn til mannen her. Det går jo alltids an å ha de aller nærmeste venninnene dine som forlovere, så får de likevel vært med. 

Ja, jeg heller jo mot det. Har planlagt ei, men jeg vet jo at resten av venninnene kommer til å bli fornærmet over ikke å bli invitert 😕 Jeg føler at jeg må holde meg til henne som forlover, og at det blir rart å invitere flere venninner uten at han har en eneste venn der. Og hvis han har en venn eller to der så vet jeg at det er flaut for ham fordi det egentlig ikke føles naturlig for ham å ha dem der på en så intim dag. 

Anonymkode: 0bcb6...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, jeg heller jo mot det. Har planlagt ei, men jeg vet jo at resten av venninnene kommer til å bli fornærmet over ikke å bli invitert 😕 Jeg føler at jeg må holde meg til henne som forlover, og at det blir rart å invitere flere venninner uten at han har en eneste venn der. Og hvis han har en venn eller to der så vet jeg at det er flaut for ham fordi det egentlig ikke føles naturlig for ham å ha dem der på en så intim dag. 

Anonymkode: 0bcb6...cba

Hvis du forklarer at dere skal ha et familiebryllup med kun de nærmeste, og ingen venner, så er det ingenting å bli fornærmet over. Det er deres dag, og dere som bestemmer. Nå i koronatiden er det jo også lett å forklare dette med et lite bryllup av smittevernhensyn, risikogruppen etc, hvis du føler du trenger å begrunne det nærmere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vampira skrev (17 timer siden):

Hvis du forklarer at dere skal ha et familiebryllup med kun de nærmeste, og ingen venner, så er det ingenting å bli fornærmet over. Det er deres dag, og dere som bestemmer. Nå i koronatiden er det jo også lett å forklare dette med et lite bryllup av smittevernhensyn, risikogruppen etc, hvis du føler du trenger å begrunne det nærmere.

Ja, men jeg har jo 1 venninne der :S Så de andre kommer nok til å bli sure når de finner ut det. Men det er vel ikke så mye å gjøre med.

Anonymkode: 0bcb6...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, men jeg har jo 1 venninne der :S Så de andre kommer nok til å bli sure når de finner ut det. Men det er vel ikke så mye å gjøre med.

Anonymkode: 0bcb6...cba

En forlover må du jo ha uansett. Hvis de andre blir sure fordi du velger en av dem som forlover, så får de bare bli sure, tenker jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gjøre det sånn at vi får ca 10 personer hver (covid-bryllup) og så er det opp til oss selv om vi prioriterer venner eller familie. Han  kommer kun til å ha familie mens jeg gir gladelig bort plassene til venner :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fire venninner er jo ikke mange, så jeg ville invitert dem. Kanskje kjæresten kan skylde på korona dersom noen spør hvorfor han ikke inviterte noen av sine venner (enten si at dere måtte begrense antall gjester veldig eller rett og slett bare si at han hadde invitert en studievenn eller to, men at de havnet i karantene).

Anonymkode: c07f4...670

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/27/2021 at 6:21 PM, AnonymBruker said:

Ja, men jeg har jo 1 venninne der :S Så de andre kommer nok til å bli sure når de finner ut det. Men det er vel ikke så mye å gjøre med.

Anonymkode: 0bcb6...cba

Om de blir sure for at forloveren er der er de ikke så gode venner tenker jeg...

Anonymkode: 3ae04...858

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du snakker om fire venner? altså 1-2-3-4? Hadde forstått det dersom det var snakk om at du skulle invitere 30 venner og han ingen, men altså..fire? Er det din feil at han ikke har venner? Det er da vitterlig din dag også og du skal få invitere de du ønsker at skal være en del av dagen din. Her hadde mannen flere enn meg og det var selvfølgelig helt greit. Det bare falt seg naturlig slik ettersom vi er en gjeng på 8 jenter og han har en kompisgjeng på 12 gutter. Hadde ikke falt meg inn å nekte ham alle vennene sine der. Alle 11 (med følge) hadde vært like velkomne dersom jeg hadde hatt en eller null venner tilstede. Shit så over-forståelsesfull man skal være om dagen.

Anonymkode: 4b3d4...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du snakker om fire venner? altså 1-2-3-4? Hadde forstått det dersom det var snakk om at du skulle invitere 30 venner og han ingen, men altså..fire? Er det din feil at han ikke har venner? Det er da vitterlig din dag også og du skal få invitere de du ønsker at skal være en del av dagen din. Her hadde mannen flere enn meg og det var selvfølgelig helt greit. Det bare falt seg naturlig slik ettersom vi er en gjeng på 8 jenter og han har en kompisgjeng på 12 gutter. Hadde ikke falt meg inn å nekte ham alle vennene sine der. Alle 11 (med følge) hadde vært like velkomne dersom jeg hadde hatt en eller null venner tilstede. Shit så over-forståelsesfull man skal være om dagen.

Anonymkode: 4b3d4...a2b

TS her. Enig i at man skal være litt overforståelsesfull om dagen, sånn generelt, men akkurat her er det litt annerledes. Eksempelet ditt er ikke hjelpsomt i denne sammenhengen. Mannen din hadde en kompisgjeng på 12. Du hadde en jentegjeng på 8. Min mann har INGEN han er nær nok til at føler det blir naturlig å invitere. Det er en ENORM forskjell. Har besluttet å ikke invitere venninner, bortsett fra forloveren min. Det er min dag, ja, men også hans.

Anonymkode: 0bcb6...cba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke gifte meg. Har ikke et menneske å be på noen ting. Å hvertfall ikke bryllup. 😂😂😂. Samboer har massse folk,familie og venner som gjerne kommer. Jeg har ikke et menneske som vil komme pga meg. Jeg syns det er helt ok. 😂😀

Anonymkode: d7840...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du snakker om fire venner? altså 1-2-3-4? Hadde forstått det dersom det var snakk om at du skulle invitere 30 venner og han ingen, men altså..fire? Er det din feil at han ikke har venner? Det er da vitterlig din dag også og du skal få invitere de du ønsker at skal være en del av dagen din. Her hadde mannen flere enn meg og det var selvfølgelig helt greit. Det bare falt seg naturlig slik ettersom vi er en gjeng på 8 jenter og han har en kompisgjeng på 12 gutter. Hadde ikke falt meg inn å nekte ham alle vennene sine der. Alle 11 (med følge) hadde vært like velkomne dersom jeg hadde hatt en eller null venner tilstede. Shit så over-forståelsesfull man skal være om dagen.

Anonymkode: 4b3d4...a2b

Men du har jo ikke noe problem her. 7 vs 11 venner er da ingen forskjell i det hele tatt! 
Ingen vil legge merke til det engang! Jeg har 2-3 vennepar, og min samboer har rundt 10 vennepar. Da snakker vi en tydelig overvekt av venner på den enes side.

Anonymkode: ec644...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 23.34):

Vi har planlagt et intimt bryllup med bare de nærmeste i familien. Både på grunn av økonomi og Covid.

Mine venninner har mer og mer begynt å engasjere seg i bryllupet, noe jeg synes er rørende og egentlig litt overraskende. Trodde ikke de brydde seg egentlig, og merker på dem at de synes det er vondt å ikke kunne være til stede. Dette gjelder spesielt tre stykker. 

Men min kommende mann har egentlig ikke så mange venner. Altså, han har kamerater, men de er ikke nære, og det ville vært unaturlig for ham å invitere dem i bryllupet. Så jeg føler på at hvis jeg hadde invitert venninner ville jeg satt ham i en sår posisjon. Dette er hovedgrunnen til at jeg var rask med å gå med på et mindre bryllup. Jeg vet at han synes det hadde vært ubehagelig å be de fjerne kameratene, og jeg vet at han har mest lyst på dette lille trygge bryllupet hvor han slipper å føle på disse tingene.

Det går fint for meg med et mindre bryllup, ser en en del fordeler ved det. Samtidig kjenner jeg nå som det nærmer seg at det hadde vært koselig å høre tale fra venninnene mine, og ha dem der på den store dagen. Hva hadde du gjort? Jeg føler jo at det mest hensynsfulle er å holde bryllupet lite.

Anonymkode: 0bcb6...cba

Syns det blir veldig rart at du ikke skal kunne invitere venninner, pga at din kommende mann har få venner. Er du helt sikker på at dette er greit for deg?

Er jo ikke en uvanlig ting med menn med få venner. Men uvanlig blir det når kona ikke kan invitere venninner til bryllup, av samme årsak..

Kjenn på hva du vil. Om du ønsker et lite og intimt bryllup, så er jo det helt greit. Men ikke la mannens manglende omgangskrets styre dette, da kan du komme til å angre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres slitsomt ut å være han. Hva med når dere skal invitere folk i andre festlige sammenhenger da? Føler han seg ille til mote da også, siden han ikke har venner å be? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Høres slitsomt ut å være han. Hva med når dere skal invitere folk i andre festlige sammenhenger da? Føler han seg ille til mote da også, siden han ikke har venner å be? 

1. det er bryllup.  kan ikke sammenlignes. Og det er mer synlig i bryllup enn fest hjemme..

2. det er ts som tar hensyn uten å bli bedt om det.

 

Jeg synes det er en fin gest av henne. Burde å være flere av henne.

Anonymkode: abdee...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1. det er bryllup.  kan ikke sammenlignes. Og det er mer synlig i bryllup enn fest hjemme..

2. det er ts som tar hensyn uten å bli bedt om det.

 

Jeg synes det er en fin gest av henne. Burde å være flere av henne.

Anonymkode: abdee...965

Hadde vært enda flottere om den kommende ektemannen hadde sagt at hun selvsagt kan få be de 4 venninnene sine i bryllupet. Det hadde vært en fin gest:) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Hadde vært enda flottere om den kommende ektemannen hadde sagt at hun selvsagt kan få be de 4 venninnene sine i bryllupet. Det hadde vært en fin gest:) 

Ja, og får alt vi vet kan han ha gjort det.

Anonymkode: abdee...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...