Gå til innhold

Barnevernet

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Splitter Pine

Javel Tule, om det er slik så gir jeg meg på det. Jeg har ikke noen interesse om å krangle om noe hvis jeg tar feil.

Men uansett så er det vel mor som har tatt et valg i dette, og jeg mener hun skal få stå på sitt. Vi skal vel ikke dømme henne for at hun har gjort et valg. Slik det har kommet frem ut fra hennes innlegg om hvordan ting er gjort, så tror jeg at jeg også hadde gjort det samme.

Men for alt vi vet kan det være andre ting som spiller inn og stiller saken annerledes.

Uansett synes jeg det er godt å diskutere ting med med andre for å få frem andre synspunkter enn de jeg selv har. For alt jeg vet kan jeg lære noe, og det gjorde jeg ang. gårder man kjøpte i denne samtalen.

Men jeg synes det kanskje går litt langt når man begynner å slenge ut dritt om at man ikke vet noe om ting som foregår i denne saken. Jeg synes mor har forklart en hel del som gjør at man stiller spørsmålstegn ved selve bygda det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Splitter Pine

Okey, så da blir det slik jeg trodde at man arver gården, og om noen som har odelsrett vil overta gården, så må de "kjøpe" tilbake gården. Da er jeg med.

Du skal ikke unnskylde deg for å bli revet med for det blir jeg også...

Nå har ikke jeg lest fars side av denne saken, og har bare informsajon fra mors side ang. dette. Om det du sier stemmer, er det tydeligvis mye om denne saken jeg ikke vet som kommer fra fars side. Kunne tenkt meg å høre fars side også, men det blir sikkert like mye diskutering selv om vi blir enige på et vis for jeg elsker å diskutere... :roll:

Siden det er saker og ting jeg tydeligvis ikke vet om denne saken, er det ikke noe i og for seg at jeg diskuterer noe jeg ikke har helt peiling på. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, bare fortsett og fortsett.....

Det er likevel jeg som vinner og får medhold i alle sakene, selv om jeg har "alle" mot meg. Og selv om dere her inne prøver å fremstille meg som paranoid og med andre psykiske diagnoser.

Det hjelper ikke om man prøver å formulere seg godt, slik som bv sa de skulle gjøre. En sak blir ikke mere sann fordi om man formulerer seg godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter Pine

Skjønner ikke dette jeg. Har holdt meg på din side ganske lenge og mener at det må være lov å få høre fars side også om man kan, før man bestemmer seg for å holde seg til en side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette jeg. Har holdt meg på din side ganske lenge og mener at det må være lov å få høre fars side også om man kan, før man bestemmer seg for å holde seg til en side.

Takk for støtten. Men hvorfor må du velge side?(Jeg vinner jo uansett) Det er ikke her saken skal avgjøres, selv om enkelte visst tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dere skal gi dere. Mor har tatt et valg og flyttet. All ære til henne for det. Og håp heller at det vil gå bra med alle involverte i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg mener at du kanskje kunne hatt godt av en prat med fagfolk. Kanskje du hadde greid å få et annet syn på diverse ting. Oppfører du deg i det virkelige liv som du gjør her, så er det ikke rart du får trøbbel etter min mening.

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener at du kanskje kunne hatt godt av en prat med fagfolk. Kanskje du hadde greid å få et annet syn på diverse ting. Oppfører du deg i det virkelige liv som du gjør her, så er det ikke rart du får trøbbel etter min mening.

Så du mener jeg bør akseptere at fagfolk sier rett ut til meg at jeg har vrangforestillinger(uten å dokumentere det), eller at de sier jeg er paranoid, slik som enkelte her inne har gjort?

Tror du jeg ikke vil snakke med fagfolk mer eller? Jeg blir helt oppgitt...

Eller mener du at jeg MÅ snakke med de fagfolkene på bygda som nekter å svare på spørsmål...som nekter å følge forvaltningsloven..

Jeg ble meldt til bv fordi jeg stilte spørsmål. Har du ennå ikke skjønt det?? Ikke fordi jeg ikke snakket med fagfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ingen som kontrollerer hva man driver med på bygdene? Hva fagfolk og ledelse kan om lover og regler?

Men jeg sitter dessverre heller ikke med noe positivt inntrykk av de som skal kontrollere kommunene i fylket; fylkesmannen.

Alt må en klare og vite selv! Skjønner ikke at folk tør å bo der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg har og hat dårlig erfaring med saksbehandlingen i kommunen, men det gjalt en arvesak og jeg mener kommunen ikke håndterte den greit da jeg var umyndig ellers så har jeg ikke opplevd sa mye merkelig, jeg skjønner heller ikke at det skal vere sa mye bedre i byen

og det er ikke rart vi spør

forst sa reagerer du på den demonstrasjonen, men du vil ikke si va di demnostrerte for, ogsa blir du sa bitter at nar de senere bekymrer seg for barnet sa vil du ikke høre og begynner og krangle med hjelpeaparatet

er du i stand til og høre pa noen andre vis di sier noe om barnet dit

og her var barnet forberedt pa og begynne pa skole der og hadde en tilrettelagt plass og du tar det vekk

og vorfor kan du vere sa dårlig likt vis du ikke har gjort noe for denne saken begynte for flere ar siden

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forst sa reagerer du på den demonstrasjonen, men du vil ikke si va di demnostrerte for, ogsa blir du sa bitter at nar de senere bekymrer seg for barnet sa vil du ikke høre og begynner og krangle med hjelpeaparatet

er du i stand til og høre pa noen andre vis di sier noe om barnet dit

Hva man demonstrerte for? Hva har det med saken å gjøre? Jeg synes det er galt:1. Å bruke barn i demonstrasjoner. 2.Å ikke informere foreldrene 3. Å tro at alle har samme mening i bygda 4. Og jeg personlig misliker sterkt at folk uten kompetanse kan ta avgjørelser på vegne av andre, og ikke minst drive folkeopplysning på bygda.

Krangle med hjelpepparetet? Jeg stilte spørsmål. Men det ble sett på som anklager og mistillit til etaten. Man har faktisk rett på svar selv om man ikke sitter og smiler og koseprater med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har og hat dårlig erfaring med saksbehandlingen i kommunen, men det gjalt en arvesak og jeg mener kommunen ikke håndterte den greit da jeg var umyndig ellers så har jeg ikke opplevd sa mye merkelig, jeg skjønner heller ikke at det skal vere sa mye bedre i byen

Jeg tror konsekvensene av våre dårlige opplevelser er noe forskjellig. Jeg kunne risikert å miste omsorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tule: så vidt jeg har forstått så er det far og bygda som har snakket om mor, mor har ikke sagt noe til noen. Virker som hun bare er glad for at hun har kommet seg bort og det er lov.

Naturligvis.

Men det de fleste her inne har satt spørsmålstegn ved er om det å ta barnet bort fra far og et etablert nærmiljø er barnets beste.

Barn er tilpasningsdyktige. Det er det ingen tvil om. Spørsmålet er om ikke far og barn også burde hatt et ord med i laget. Så langt synes det som om det er far, barnevernet, PPT, barnehage, etc, etc, som mener at barnet vil ha best av å bli boende. At en person kan kjøre over så mange parter for å tilfredstille personlige behov for flytting synes jeg er feil.

Og hvorfor skal barnet bli hos far? Fordi at han bor på bygda? hah, den må du lengre med. Du kan ikke ærlig fortelle meg at du ville bodd hos far, bare fordi han bor på bygda, enn å bo hos mor som er gla i deg men bor i en leilighet... Barn i en leilighet kan ha det like flott som barn som bor på en gård bare alt blir lagt til rette for de.

Hva er det egentlig du sier i dette innlegget. For meg synes det som om du sansynliggjør at far og barn ikke er glad i hverandre.

Og hvorfor vil ikke et barn bo på landet når far bor der ??? Det finnes da tusenvis av menesker som ikke ønsker å flytte til større byer.

Vi må innse at vi som menesker er forskjellige. Noe barn ønsker å bo på landet med den friheten det kan gi i forhold til byene. Andre ønsker å bo i byene. Men en forelder bør ikke kunne fjerne et barn fra et etablert nærmiljø og en omsorgsfull far uten videre, når det er så mange instanser som sier seg skeptisk til dette.

I så fall er det bare en fortsettelse på den etablerte praksis at foreldrene ikke er likeverdige, og at en mor med ønske om selvrealisering er alt et barn trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man demonstrerte for? Hva har det med saken å gjøre? Jeg synes det er galt:1. Å bruke barn i demonstrasjoner. 2.Å ikke informere foreldrene 3. Å tro at alle har samme mening i bygda 4. Og jeg personlig misliker sterkt at folk uten kompetanse kan ta avgjørelser på vegne av andre, og ikke minst drive folkeopplysning på bygda.

Krangle med hjelpepparetet? Jeg stilte spørsmål. Men det ble sett på som anklager og mistillit til etaten. Man har faktisk rett på svar selv om man ikke sitter og smiler og koseprater med de.

hei

jeg har sakt før at jeg er enig med deg i at du burde vert informert men og si at det er feil og ta med barn i demonstrasjon mener kommer an på hva man demonstrerer mot, vis det var politisk vetak som kun få store konsekvenser for barna mener jeg det er rett og ta de med når man demonstrerer mot

og er det noe poeng i og vere i opposisjon mot bygda hele tiden, man må tilpasse seg og gjøre noe sel for og bli integrert

spørsmålet var også vordan du spurte

og va mener du med folkeopplysning på bygda og at de er uten kompetanse

jeg syns det er rart

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror konsekvensene av våre dårlige opplevelser er noe forskjellig. Jeg kunne risikert å miste omsorgen.

hei

ja men s har du ikke mistet den ennå, jeg syns det er rart først så sier du at du antagelig kommer til og miste omsorgen og sa sier du at du vil vinne jeg syns det er rart

og nar dere har delt pa omsorgen så er det vel naturlig at spørsmaltet kommer opp når du vil flytte, og vorfor skal du ha omsorgen nar du ikke bryr deg om at barnet vil savne faren og de som er glad i han, da burde du prøvd og blitt i nerheten sa han kunne hat bra med samver

og vordan skulle de kunne tat fra deg omsorgen da matte far ha got til sak, og en ting til bør en mor som ikke vil at far skal ha noe og si overfor barnet ha omsorgen

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Naturligvis.

Men det de fleste her inne har satt spørsmålstegn ved er om det å ta barnet bort fra far og et etablert nærmiljø er barnets beste.

Barn er tilpasningsdyktige. Det er det ingen tvil om. Spørsmålet er om ikke far og barn også burde hatt et ord med i laget. Så langt synes det som om det er far, barnevernet, PPT, barnehage, etc, etc, som mener at barnet vil ha best av å bli boende. At en person kan kjøre over så mange parter for å tilfredstille personlige behov for flytting synes jeg er feil.

Hva er det egentlig du sier i dette innlegget. For meg synes det som om du sansynliggjør at far og barn ikke er glad i hverandre.

Og hvorfor vil ikke et barn bo på landet når far bor der ??? Det finnes da tusenvis av menesker som ikke ønsker å flytte til større byer.

Vi må innse at vi som menesker er forskjellige. Noe barn ønsker å bo på landet med den friheten det kan gi i forhold til byene. Andre ønsker å bo i byene. Men en forelder bør ikke kunne fjerne et barn fra et etablert nærmiljø og en omsorgsfull far uten videre, når det er så mange instanser som sier seg skeptisk til dette.

I så fall er det bare en fortsettelse på den etablerte praksis at foreldrene ikke er likeverdige, og at en mor med ønske om selvrealisering er alt et barn trenger.

hei

helt enig

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rotterats

Kjempe flott at du endelig har kommet det fra bygda, så kanskje du nå kan gå videre. Ønsker deg lykke til, og regner med at du klarer deg fint i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis.

Barnehage, ppt og barnevern har faktisk sagt at det er ok at vi flytter. Likevel ble jeg meldt til BV, og likevel sa bv senere at jeg burde la ungen bli igjen. Slike folk som jeg ikke skjønner meg på; og som gjør alt de kan for å frata meg omsorgen(hvorfor melde meg til bv?) ønsker jeg faktisk ikke å ha i mitt barns nærhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flott at du endelig har kommet det fra bygda, så kanskje du nå kan gå videre. Ønsker deg lykke til, og regner med at du klarer deg fint i byen.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...