Gjest Gjest Skrevet 13. august 2005 #1 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg er så glad for at jeg flyttet fra bygda! Hadde jeg fortsatt bodd på bygda er jeg sikker på at barnevernet der hadde gjort alt de kunne for å til slutt frata meg omsorgen. Beklager å si det men det å møte barnevernet på bygda er absolutt noe av det mest skremmende jeg noen har vært borti i mitt liv. Barnevernet henla saken med en gang den kom til byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 15. august 2005 #2 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Sitat slettet. Remyline Moderatorhei jeg syns det er helt naturlig at barnevernet anbefaler deg og komme i orden før du tar med deg barnet, der barne var var det tilrettelakt en skoleplass, om barnet ikke hadde trengt dette ville di funnet det ut, hos deg vil di ikke kunne forberede seg så raskt, en annen ting vis di hadde ment at det var best for barnet og bli hos deg så ville du fåt det etter deg om et år uansett og nå i følge det du sa etter det du har gjort så rissikerer du og miste omsorgen er det noe bedre hilsen Endret 15. august 2005 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #3 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Jeg fikk faktisk støtte i byen. Barnevernssaken ble henlagt men en gang i byen. Jeg er sikker på at jeg hadde mistet omsorgen om jeg hadde fortsatt bodd på bygda. Jeg har aldri truffet mer jævlige, løgnaktige folk i hele mitt liv. Heldigvis har alt kunnet motbevises, og det var meget enkelt. Fatter ikke hva de trodde de kunne oppnå...men de hadde nok også oppnådd det de ville om jeg hadde fortsatt med å bo der, for der var de en sammensveiset gjeng som en ikke kunne si imot. Jeg "vant" over både ekser, barnehage og ppt!! (Men regner likevel med at saken ikke er over, og at de kan finne på nye ting) Endret 15. august 2005 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 15. august 2005 #4 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg fikk faktisk støtte i byen. Barnevernssaken ble henlagt men en gang i byen. Jeg er sikker på at jeg hadde mistet omsorgen om jeg hadde fortsatt bodd på bygda. Jeg har aldri truffet mer jævlige, løgnaktige folk i hele mitt liv. Heldigvis har alt kunnet motbevises, og det var meget enkelt. Fatter ikke hva de trodde de kunne oppnå...men de hadde nok også oppnådd det de ville om jeg hadde fortsatt med å bo der, for der var de en sammensveiset gjeng som en ikke kunne si imot. Jeg "vant" over både ekser, barnehage og ppt!! (Men regner likevel med at saken ikke er over, og at de kan finne på nye ting) ← hei nå sa du jo at saken ble overført til byen i uka som var vordan gikk det du sa da at du regnet med og miste omsorgen, uansett far kan gå til barnefordelingsak, og om du hadde blitt i bygda hadde di vel ikke hat noe mer og brukt saken ville vel blit lakt vek der og hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #5 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Er det det at det er galt å stille spørsmål? At man ikke trenger å følge forvaltningsloven? At man ikke har innsyn i foreldresamtaler fra barnehage? At barnehager kan ta med barna på demonstrasjoner uten å informere foreldrene? At førskolelærere har langt bedre kompetanse enn psykologer? At alle må ha samme mening på bygda? At det er om å gjøre å ødelegge mennesker som ikke passer inn? Endret 15. august 2005 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #6 Del Skrevet 15. august 2005 hei nå sa du jo at saken ble overført til byen i uka som var vordan gikk det du sa da at du regnet med og miste omsorgen, uansett far kan gå til barnefordelingsak, og om du hadde blitt i bygda hadde di vel ikke hat noe mer og brukt saken ville vel blit lakt vek der og hilsen ← Ja, jeg ble meget skremt, for jeg hadde aldri lest noe så jævlig i hele mitt liv. Men saken ble som sagt henlagt med en gang. Jeg visste ikke at jeg skulle bli så glad som jeg ble, for det har faktisk vært en enorm påkjenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #7 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Sitat slettet. Remyline Moderator Jeg lar ikke mitt barn vokse opp i en bygd der hjelpeapparater og folk lyver og manipulerer. Endret 15. august 2005 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #8 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Sitat slettet. Remyline Moderator Har fått høre det fra bygdefolk. Ingen i byen gjør jo så god jobb som de på bygda. Selvagt vil jeg aldri bli renvasket av folk på bygda. Men heldigvis trenger jeg ikke godkjennig og annerkjennelse av folk på bygda for å ha det bra. Endret 15. august 2005 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Splitter Pine Skrevet 15. august 2005 #9 Del Skrevet 15. august 2005 Hei Tule. Har du noen peiling på hvordan det er for deg som barn å vokse opp i ei bygd hvor alle sier mamma er slik og slik og du går sammen med henne hver dag og ser hvordan hun virkelig er? Tror nok det ville slitt litt på deg også og da tror jeg du hadde ønsket mamma'n din hadde tatt deg med ut at bygda for lenge siden. Synes du kan slutte å skrive dritt og bli voksen før du legger deg opp i saker du ikke vet hvordan virkelig er. Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Splitter Pine Skrevet 15. august 2005 #10 Del Skrevet 15. august 2005 Tule: så vidt jeg har forstått så er det far og bygda som har snakket om mor, mor har ikke sagt noe til noen. Virker som hun bare er glad for at hun har kommet seg bort og det er lov. Og hvorfor skal barnet bli hos far? Fordi at han bor på bygda? hah, den må du lengre med. Du kan ikke ærlig fortelle meg at du ville bodd hos far, bare fordi han bor på bygda, enn å bo hos mor som er gla i deg men bor i en leilighet... Barn i en leilighet kan ha det like flott som barn som bor på en gård bare alt blir lagt til rette for de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #11 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Sitat slettet. Remyline Moderator Jeg kan da ikke endre på flytteplaner fordi folk som faktisk vet jeg er på flyttefot melder meg. Endret 15. august 2005 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 15. august 2005 #12 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Tule: så vidt jeg har forstått så er det far og bygda som har snakket om mor, mor har ikke sagt noe til noen. Virker som hun bare er glad for at hun har kommet seg bort og det er lov. Og hvorfor skal barnet bli hos far? Fordi at han bor på bygda? hah, den må du lengre med. Du kan ikke ærlig fortelle meg at du ville bodd hos far, bare fordi han bor på bygda, enn å bo hos mor som er gla i deg men bor i en leilighet... Barn i en leilighet kan ha det like flott som barn som bor på en gård bare alt blir lagt til rette for de. ← hei her er det snakk om at barnet har bodd hele tiden på bygda og faren har vel like stor rett til barnet som mor, de har og delt på omsorggen og det er lakt til rette for det der og et barn er vel like glad i faren sin som i moren, et barn kan ha det like bra hos han, det du sier er tull, det hun er redd for er at vis barnet blir et år til sa er det sju år og kan utale seg selv og da er hun redd det kan bli at det kan ville vere med far en oppvekst hos far kan vere like bra og boltre seg på en gård kan vere bedre en og bo i en leiglighet og det er en gard han skal arve en gan da er det greit at han for et forhold til den det jeg diskuterer også er om det er rett at en mor som vil ha omsorgen skal flytte trettifem mil hilsen Endret 15. august 2005 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #13 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Sitat er slettet. Remyline Moderator Jeg ble meldt til bv ETTER at jeg hadde godkjent opplegg for mitt barn. Hva er det egentlig bv skulle bidra med? Skulle de sette i gang noen egne opplegg, ville de gå til sak om omsorgsovertakelse? Skulle de sørge for at jeg aldri mer stilte spørsmål til fagfolk? Skulle de gi støtte til at fagfolk ikke trengte å følge forvaltningsloven, at de ikke trengte å svare? ..... Jeg vil da aldri la mitt barn lide, og vil sørge for at det får like mye hjelp her! Uansett; jeg lar ikke mitt barn vokse opp hos folk og et hjelpeapparat som lyver og prøver å frata moren omsorgen fordi hun vil flytte. Endret 15. august 2005 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Splitter Pine Skrevet 15. august 2005 #14 Del Skrevet 15. august 2005 Tule: Du har rett i at far har like stor rett til omsorg som mor. Men i dette tilfelle er det MOR som har omsorg for barnet. Flytterplaner og godkjenning av omsorg ble bestemt FØR far meldte mor til barnevern. Du sier at du synes det er rart at saken ble henlagt før den ble undersøgt. Slik det fremstår her, HAR saken blitt undersøgt, og mor har lagt frem BEVIS på at ting ikke har foregått på den måten far PÅSTÅR de har gjort. Og jeg personlig må si at om far til mitt barn og hjelpeapparater i bygda mi hadde gått i mot meg på noe jeg selv har SKRIFTLIGE bevis på, hadde jeg også tatt med meg mitt barn til en leilighet hvor jeg kunne skaffet til veie nye og BEDRE støtteapparater til mitt barn. Altså gjort alt for at mitt BARN skal få ha det BRA. Og det er vel ingen som har sagt at barnet ikke får besøke sin far på denne gården h*n en dag skal få arve. Og mor kan også en gang kjøpe seg en gård som hun vil barnet skal få arve. Hvilken gård skal da barnet være på? Den hos far som h*n skal få arve, eller den hos mor som h*n også skal få arve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #15 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Sitat slettet. Remyline Moderator Barvernet må da ha et mål med jobben sin, noe de vil oppnå. Jeg vet ikke hva de ville oppnå. Jeg ble jo beskrevet som rene tomsingen(med embetseksamen), og jeg samarbeidet jo ikke etter deres mal når jeg stilte spørsmål. De var nok redde jeg ville spørsmål her også! Endret 15. august 2005 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 15. august 2005 #16 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Tule: Du har rett i at far har like stor rett til omsorg som mor. Men i dette tilfelle er det MOR som har omsorg for barnet. Flytterplaner og godkjenning av omsorg ble bestemt FØR far meldte mor til barnevern. Du sier at du synes det er rart at saken ble henlagt før den ble undersøgt. Slik det fremstår her, HAR saken blitt undersøgt, og mor har lagt frem BEVIS på at ting ikke har foregått på den måten far PÅSTÅR de har gjort. Og jeg personlig må si at om far til mitt barn og hjelpeapparater i bygda mi hadde gått i mot meg på noe jeg selv har SKRIFTLIGE bevis på, hadde jeg også tatt med meg mitt barn til en leilighet hvor jeg kunne skaffet til veie nye og BEDRE støtteapparater til mitt barn. Altså gjort alt for at mitt BARN skal få ha det BRA. Og det er vel ingen som har sagt at barnet ikke får besøke sin far på denne gården h*n en dag skal få arve. Og mor kan også en gang kjøpe seg en gård som hun vil barnet skal få arve. Hvilken gård skal da barnet være på? Den hos far som h*n skal få arve, eller den hos mor som h*n også skal få arve? ← og når det gjelder det med gården så må je le det er tydelig at du ikke kjenner reglene her, har gården verrt i fars families eie i flere generasjoner sa har han odel og arver den da er det naturlig at han har et forhold til den jfr odelsloven om mor kjpøer en gard så er ikke det slik selvfølgelig, slektninger av tidligere eier vil kunne kreve og kjøpe den tilbake på odel når mor ikke er mer, han arver henne og den men det er ikke sikkert han far den hilsen Endret 15. august 2005 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 15. august 2005 #17 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Barvernet må da ha et mål med jobben sin, noe de vil oppnå. Jeg vet ikke hva de ville oppnå. Jeg ble jo beskrevet som rene tomsingen(med embetseksamen), og jeg samarbeidet jo ikke etter deres mal når jeg stilte spørsmål. De var nok redde jeg ville spørsmål her også! ← hei igjen det med embetseksamen er ikke viktig mange kan ha det uten og ha peiling på og oppdra barn jeg lurte og på va du fikk vite Endret 15. august 2005 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #18 Del Skrevet 15. august 2005 Tule: Du har rett i at far har like stor rett til omsorg som mor. Men i dette tilfelle er det MOR som har omsorg for barnet. Flytterplaner og godkjenning av omsorg ble bestemt FØR far meldte mor til barnevern. Du sier at du synes det er rart at saken ble henlagt før den ble undersøgt. Slik det fremstår her, HAR saken blitt undersøgt, og mor har lagt frem BEVIS på at ting ikke har foregått på den måten far PÅSTÅR de har gjort. Og jeg personlig må si at om far til mitt barn og hjelpeapparater i bygda mi hadde gått i mot meg på noe jeg selv har SKRIFTLIGE bevis på, hadde jeg også tatt med meg mitt barn til en leilighet hvor jeg kunne skaffet til veie nye og BEDRE støtteapparater til mitt barn. Altså gjort alt for at mitt BARN skal få ha det BRA. Og det er vel ingen som har sagt at barnet ikke får besøke sin far på denne gården h*n en dag skal få arve. Og mor kan også en gang kjøpe seg en gård som hun vil barnet skal få arve. Hvilken gård skal da barnet være på? Den hos far som h*n skal få arve, eller den hos mor som h*n også skal få arve? ← Og pray tell, hvordan vet d så mye om dette her da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Splitter Pine Skrevet 15. august 2005 #19 Del Skrevet 15. august 2005 Og pray tell, hvordan vet d så mye om dette her da? ← Les tråden. Det står skrevet flere steder. Alt vi vet er hva mor sier og hennes meninger i dette. Om det er noe annet så står det ikke her. Jeg svarer og skriver ut i fra de opplysningen som er gitt fra mor. Og om du bare har dritt å si om mine meninger og hva jeg skriver uten å si noe fornuftig om det vil jeg be deg om å finne deg en annen hobby for dette har jeg ikke fortjent synes jeg. Tule: Hvordan kan du si at dette barnet ikke har noen arverett til en gård som mor kjøper? Har hun da ikke kjøpt gården? Jeg trodde det var slik at om jeg kjøpte noe, om det så er en bil eller et hus så er det mitt. Ikke noe som gamle eiere bare kan ta tilbake når jeg dør. Jeg trodde at om jeg døde og de ville ha det tilbake, så måtte de også betale for det slik som jeg gjorde når jeg kjøpte det. Mulig jeg er dum som tror at hvis jeg kjøper noe så er det mitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #20 Del Skrevet 15. august 2005 hei igjen det med embetseksamen er ikke viktig mange kan ha det uten og ha peiling på og oppdra barn jeg lurte og på va du fikk vite og noe ma det ha vert siden du ike tok med deg ungen med en gang hilsen ← Jeg tok faktisk embetseksamen med beste resultat mens dette stod på. Ikke rart jeg virket som en "tomsing" kanskje..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg