Gå til innhold

Morsmelkerstatning

Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Til min snart 3 mnd gamle sønn har vi brukt MME NAN 1 i snart to måneder som eneste melk - han er nå godt over 7 kg - og får ca. 200 ml 5 ganger pr. døgn.

Når bør vi begynne med NAN 2? Hva er forskjellen på 1 og 2?

Dere som har brukt MME når startet dere med grøtmåltid? Helsesøster sier at vi skal vente "lengst mulig" i hvertfall til han er 4 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte NAN1 til pjokken var ca 7 1/2 mnd. Rett og slett fordi han ble litt hard i magen av NAN2. Vi bruker i hovedsak NAN1 enda, men det hender vi gir han NAN2 innimellom. Det er mer jern i NAN2, dobbelt så mye som i NAN1 tror jeg.

Anbefalingene på grøt er 4 mnd, men vi starta så smått i 10 ukersalderen. Da fikk han litt risgrøt i melka, mer som velling. Gikk kjempebra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nan2 inneholder mer jern enn nan1. Ingen grunn til å bytte til nan2 om du ikke må. Grøt gir jern det også.

Det er de som påstår at nan lager 1 og 2 bare for å få lov til å reklamere for nan2. For i mange land får man ikke reklamere for morsmelksersatning og de unngår dette ved å ha 1 og 2. visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytta til Nan2 da jenta var ca.4 mnd,men jeg ammet selv en del. Begynte å introdusere litt fruktmos og velling ved 5mnd alder.Etter en stund gikk vi fra velling til grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...