Gå til innhold

Lungekreft er jævlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Faren min fikk påvist lungekreft i fjor sommer. Nå er formen hans forferdelig. Sliter med å svelge, hes, vondt i halsen. Stadium 4, uhelbredelig. 

Noen som har erfaring med dette? Går det mot slutten? Han har ingen energi, drikker 4dl om dagen, ellers bare sover. 

Er jo så redd :(

Anonymkode: 351a3...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Faren min fikk påvist lungekreft i fjor sommer. Nå er formen hans forferdelig. Sliter med å svelge, hes, vondt i halsen. Stadium 4, uhelbredelig. 

Noen som har erfaring med dette? Går det mot slutten? Han har ingen energi, drikker 4dl om dagen, ellers bare sover. 

Er jo så redd :(

Anonymkode: 351a3...f0c

En kollega av meg har fått det. Tror dette er andre året. Men han har blitt operert to ganger. Det ser faktisk ut til å ha fungert 💚 En del cellegift. Jeg vet ikke så mye om operasjonen da. Vil ikke grave i en slik vanskelig situasjon. Konen hans oppdaterer oss noen ganger. 
 

Lykke til, ts💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre spredning til milt, nyrer, hjerne og lymfer. Sinnsykt hvor fort det utvikler seg 😩

Anonymkode: 351a3...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far døde av småcellet lungekreft for mange år siden, det er den verste typen lungekreft. Han hadde spredning til skjelett og hele kroppen. Vil råde deg til og snakke med kreftsykepleier eller legen. Er han innlagt? Har dere ikke fått informasjon i det hele tatt som pårørende? Hvor fort det går mot slutten er jo ikke godt og si. Den gang min far døde gikk det fort, kun 3 måneder. Behandlingen av lungekreft er blitt bedre siden den gang. Vi fikk god informasjon underveis når tilstanden forverret seg. Han fikk pallativ behandling de siste 2 ukene.  Hvis man ikke får god lindrende behandling så mister man og matlysten pga smertene.

Anonymkode: dcd03...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen min døde av det, ca. ett og et halvt år etter å ha fått diagnosen. Det gikk fort mot slutten her også, det var så fælt å se. Føler med deg, TS ❤️ 

Anonymkode: a99de...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min døde av lungekreft. Vondt å være pårørende i en sånn situasjon. 
Bruk den siste tiden godt. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff så leit TS. Har han fått immunterapi? Min mor fikk lungekreft i fjor og jeg fryktet det værste men pr nå ser det ut som immunterapien reduserer kreften. 
Klem til deg❤️

Anonymkode: 4391a...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 13.53):

Faren min fikk påvist lungekreft i fjor sommer. Nå er formen hans forferdelig. Sliter med å svelge, hes, vondt i halsen. Stadium 4, uhelbredelig. 

Noen som har erfaring med dette? Går det mot slutten? Han har ingen energi, drikker 4dl om dagen, ellers bare sover. 

Er jo så redd :(

Anonymkode: 351a3...f0c

Jeg har også kreft i stadium 4 og det er helbredelig så det er ikke sånn at alle krefttyper er uhelbredelig.

Om det går mot slutten kan bare legen svare deg på

Anonymkode: 7601a...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 13.53):

Faren min fikk påvist lungekreft i fjor sommer. Nå er formen hans forferdelig. Sliter med å svelge, hes, vondt i halsen. Stadium 4, uhelbredelig. 

Noen som har erfaring med dette? Går det mot slutten? Han har ingen energi, drikker 4dl om dagen, ellers bare sover. 

Er jo så redd :(

Anonymkode: 351a3...f0c

Min stebestefar fikk lungekreft. Småcellet tror jeg det var. Han hadde jobbet mye uten maske og var i kontakt med asbest/absest eller hvordan det skrives. Det siste ønsket hans var å få komme hjem fra sykehuset. Sykehuset vurderte det som ikke forsvarlig, men de kunne ikke nekte han å dra så han ble sendt hjem igjen med sykebil og avtale om at hjemmesykepleien skulle passe på han. Neste dag var han dø. Han fikk sitt siste ønske oppfylt om å komme hjem ❤️ Han døde stille og fredelig inn. 
Han hadde forresten aldri røyket heller. 

Anonymkode: a424b...b51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 9.33):

Min far døde av småcellet lungekreft for mange år siden, det er den verste typen lungekreft. Han hadde spredning til skjelett og hele kroppen. Vil råde deg til og snakke med kreftsykepleier eller legen. Er han innlagt? Har dere ikke fått informasjon i det hele tatt som pårørende? Hvor fort det går mot slutten er jo ikke godt og si. Den gang min far døde gikk det fort, kun 3 måneder. Behandlingen av lungekreft er blitt bedre siden den gang. Vi fikk god informasjon underveis når tilstanden forverret seg. Han fikk pallativ behandling de siste 2 ukene.  Hvis man ikke får god lindrende behandling så mister man og matlysten pga smertene.

Anonymkode: dcd03...fd8

Det fikk min stebestefar også påvist. Han hadde hatt dårligere matlyst og litt vondt i magen den siste tiden og gått ned noe i vekt uten at han visste hva dette var. Når han endelig fikk beskjeden om at det var småcellet lungekreft så gikk det fort, han døde bare nøyaktig 2 uker etter han fikk det påvist. 

Anonymkode: a424b...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spørre legen, evt. sykepleier som jobber med han, om hvor lenge de tror han har igjen.

Anonymkode: 43c67...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingenting om dette, men jeg lurer på en ting, om jeg får lov til å spørre: ts og dere andre som skriver om deres kjære som har fått lunge kreft, har de vært røykere eller drevet med noe kjemisk ? 

Uansett: ❤🙏

Anonymkode: fb608...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg vet ingenting om dette, men jeg lurer på en ting, om jeg får lov til å spørre: ts og dere andre som skriver om deres kjære som har fått lunge kreft, har de vært røykere eller drevet med noe kjemisk ? 

Uansett: ❤🙏

Anonymkode: fb608...3b4

En i familien fikk småcellet, han døde i løpet av 6 mnd og røyket ikke. Tror ikke det var kjemisk/strålingsrelatert, men man vet jo aldri. 😢

Anonymkode: abf44...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor fikk småcellet lungekreft og overlevde. Hun døde av noe annet seks år senere

Anonymkode: f27eb...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min fikk lungekreft med spredning for 1,5 år siden. Fire måneder senere døde han. Så det er vanskelig å si om dette er mot slutten eller ikke. Han fikk lungeødem og døde av det. Det er en komplikasjon som KAN komme av kreft, eller av andre ting.

Føler med deg ts ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 1/25/2021 at 1:53 PM, AnonymBruker said:

Faren min fikk påvist lungekreft i fjor sommer. Nå er formen hans forferdelig. Sliter med å svelge, hes, vondt i halsen. Stadium 4, uhelbredelig. 

Noen som har erfaring med dette? Går det mot slutten? Han har ingen energi, drikker 4dl om dagen, ellers bare sover. 

Er jo så redd :(

Anonymkode: 351a3...f0c

Innerst inne vet du jo at det går mot slutten nå. Ikke vær redd, bruk tiden du har med han. 

Anonymkode: 46034...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...