Gå til innhold

Hvor vanlig er det at gutter som gamer er homofile?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 10 år og er bare nysgjerrig på hvilken legning han har. Dette er ikke basert ut fra noen "tegn" i barndommen hans så langt eller noe, jeg er bare nysgjerrig. Som hobby spiller han litt fotball, men det er helt klart gaming som er hans lidenskap. Spiller i timevis sammen med kompiser der.

Jeg har mest inntrykk av at gutter som bedriver litt mer feminime hobbyer (selv om jeg skjønner det er generalistisk) viser seg å være homofile. Av type dans, tegning. Jeg kjenner ikke mange homofile, men av de jeg vet om så har de aldri vært noe interessert i dataspill i sin barndom/ungdom. Så da lurer jeg på om det kan fastslås nå at min sønn har en heterofil legning?

Anonymkode: 98628...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig ting å spørre om. 

Gaming sier absolutt ingenting om legning. Ingen verdens ting. 

Anonymkode: 4fa46...f9d

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du generaliserer deg frem til at gutter som driver med dans og tegning er homofile og ønsker å fastslå at den ti år game fotball- og gamingsønnen din er heterofil?    Du kan like gjerne kaste en terning der en femmer gir homofil og en sekser går begge veier.  1-4 er heterofil.  Ellers kan du jo vente til han blir kjønnsmoden og spørre.

Endret av Whistler
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Det med legning baserer seg ikke på hobbyer og interesser. Man kan ikke si med sikkerhet hvilken legning noen har før de er store nok til å fortelle det til deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DEN NAKNE GARTNER
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har en sønn på 10 år og er bare nysgjerrig på hvilken legning han har. Dette er ikke basert ut fra noen "tegn" i barndommen hans så langt eller noe, jeg er bare nysgjerrig. Som hobby spiller han litt fotball, men det er helt klart gaming som er hans lidenskap. Spiller i timevis sammen med kompiser der.

Jeg har mest inntrykk av at gutter som bedriver litt mer feminime hobbyer (selv om jeg skjønner det er generalistisk) viser seg å være homofile. Av type dans, tegning. Jeg kjenner ikke mange homofile, men av de jeg vet om så har de aldri vært noe interessert i dataspill i sin barndom/ungdom. Så da lurer jeg på om det kan fastslås nå at min sønn har en heterofil legning?

Anonymkode: 98628...208

Godt å se at fordommene lever godt i 2021 ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

(selv om jeg skjønner det er generalistisk)

Om du faktisk skjønner dette, anbefaler jeg deg å slutte med det.
Du vil finne ut hva legning han er, når han begynner å få seg partner(e)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (2 timer siden):

Hvorfor bekymrer du deg over dette? 

Bekymrer meg overhodet ikke. Men er vel lov å være nysgjerrig? Er også nysgjerrig på mange andre ting, Feks hvilken jobb han ender opp i. Men det får bli en annen tråd. Nå lurte jeg på det med gaming og homofile. Om det er vanlig. 

Anonymkode: 98628...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bekymrer meg overhodet ikke. Men er vel lov å være nysgjerrig? Er også nysgjerrig på mange andre ting, Feks hvilken jobb han ender opp i. Men det får bli en annen tråd. Nå lurte jeg på det med gaming og homofile. Om det er vanlig. 

Anonymkode: 98628...208

Det er helt vanlig. 

Anonymkode: 4fa46...f9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning sier faktisk at det er flere med homofil legning som spiller dataspill! 

Anonymkode: 2075c...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bekymrer meg overhodet ikke. Men er vel lov å være nysgjerrig? Er også nysgjerrig på mange andre ting, Feks hvilken jobb han ender opp i. Men det får bli en annen tråd. Nå lurte jeg på det med gaming og homofile. Om det er vanlig. 

Anonymkode: 98628...208

Hvis det er skytespill det går i trenger du nok ikke være bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlsenHansen skrev (23 timer siden):

Hvis det er skytespill det går i trenger du nok ikke være bekymret.

Er selv homofil, gamer med ''gutta'' en del.. Da også skytespill. Det har nok ikke noe å si hvilken hobby sønnen din har, det er nok ganske 50/50 ut i fra hobbyer. 
Har en kompis som er heterofil, han gikk på turn osv.. og var leder der. Så om det er dans eller dataspill så har det dessverre ikke noe å si. Selv om jeg forstår at du tenker at han gjør de ''typiske'' heterofile tingene, ut i fra hva samfunnet har blitt med på å generalisere det til.

Endret av Studenten233
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan ikke slå fast noen verdens ting. 😄 

Anonymkode: 72b50...a9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du kan si så mye basert på at han gamer, men "noen" spill er jo ikke akkurat så vennlig om man er litt tynnhudet og homofil fordi det slenges en del "spicy" språk i en del online spill. Ellers er samtlige homofile gutter jeg kjenner et sted fra middels til middels+ interessert i dataspill, men det har nok litt med tech miljøet jeg lever i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 19.05):

Jeg har en sønn på 10 år og er bare nysgjerrig på hvilken legning han har. Dette er ikke basert ut fra noen "tegn" i barndommen hans så langt eller noe, jeg er bare nysgjerrig. Som hobby spiller han litt fotball, men det er helt klart gaming som er hans lidenskap. Spiller i timevis sammen med kompiser der.

Jeg har mest inntrykk av at gutter som bedriver litt mer feminime hobbyer (selv om jeg skjønner det er generalistisk) viser seg å være homofile. Av type dans, tegning. Jeg kjenner ikke mange homofile, men av de jeg vet om så har de aldri vært noe interessert i dataspill i sin barndom/ungdom. Så da lurer jeg på om det kan fastslås nå at min sønn har en heterofil legning?

Anonymkode: 98628...208

Tror ikke noe kan fastslås ifh til det nei. Homofile er like forskjellige som alle andre. Tror du kanskje at det ikke fins hetero jenter som liker å game eller spille fotball heller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig😊 Gamere kalles ofte "gaymers", og det er det en grunn til: 

 

hhykxxznwzl11.jpg

Anonymkode: 1d244...3ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...