Gå til innhold

Sommeren med Filippa

Anbefalte innlegg

Skrevet

26 uker!

Skytte, iss, Cr@sh, Murf: :vinke: Veldig hyggelig at dere holder liv i dagboken min nå som jeg ikke er så aktiv her selv! Tusen takk for klemmer og hilsener!

Her er det virkelig på tide med en oppdatering!

Siden sist har barnerommet virkelig fått en overhalling, med nytt gulv og nye gardiner. Både vegger og gulv er i ganske nøytrale og lyse fargetoner, så jeg spriter opp med en frisk grønnfarge (eplegrønn) blant annet på kommoden og gardinene. Det blir veldig fint (om jeg får si det selv), og jeg kan nesten ikke vente til bebisen også er på plass :hjerter:

Vi har forresten bestilt barnevogn! Litt tidlig, kanskje :sjenert: Men BabyShop hadde 15% avslag på vårens nyheter, og opptil 10 ukers leveringstid. Og det er jo faktisk "bare" 14 uker til termin :overrasket: Vi valgte kombivognen Mistral fra Teutonia, mye fordi den er nettere og lettere enn mange av de andre modellene (og vi ønsket fire hjul). Hadde det ikke vært for at vi bor i tredje etasje uten heis, så hadde vi nok gått for Simo. Spesielt interesserte kan se bilde av den her :) Tror det er den som heter Mistral 2530. Vi har valgt fargekombinasjonen 2560 og mykbag.

I forrige uke var jeg hos fastlegen min igjen, og hun var stort sett fornøyd. Blodprosenten min hadde gått ned litt mye, så hun ville gjerne at jeg skulle komme tilbake for en ny blodprøve om et par uker. Mulig jeg må begynne å ta jerntilskudd. Jeg hadde visst også spor av protein i urinen, men både legen og jeg tror vel at det er pga utflod (kan jo være tegn på svangerskapsforgiftning). Jeg hadde ingen andre tegn til at noe skulle være galt, men det er klart at jeg ikke har lyst til å få det samme resultatet neste gang...

Vi har masse kontakt med knøttet om dagen, både dag og natt :ler: Det er stort sett bare hyggelig, selv om jeg merker at sparkene blir sterkere og sterkere for hver uke. Vi har sett gjennom klærne som mamma har tatt vare på siden brodern og jeg var små. Det er veldig mye som er brukbart, så vi supplerer bare litt nå i begynnelsen.

Jeg har begynt å brodere mønster til et sengesett jeg skal sy (til bebisen, selvfølgelig). Det er så koselig å pusle med noe om kvelden. Jeg er jo ikke så sosial og aktiv som jeg var før. Prioriterer å bruke kreftene mine på lesesalen, og foreløpig går det veldig bra.

Stor :klem: til dere som titter innom!

Skrevet

Der var du ja!!! Og baaare koselige ting å lese her!!

Vognen var kjempefin og det vedder jeg på at rommet også er!

Hmm...vi har ikke snakket om barnerommet engang...Sikkert pga det ikke kommer til å bli fikset før enda lenge!!

Og GRATTIS MED 26 UKER!!! Og masse liv og røre i magen!!Koselig det da!

Syns ikke det var tidlig med vogn jeg! Men så er jeg 21 uker og har fått stellekommoden på plass på badet allerede....*plystre*

Syns det er fint med alt som er i boks!

Kos deg videre nå! :klem:

Skrevet

:vinke:

Synes ikke det var tidlig med vogn!! Spes ikke når det var så lang ventetid!!

Så fint at formen er bra! :tommel:

Skrevet

iss: ja, jeg nyter at formen er så god som den er :):klem: tilbake!

Skytte: takk for komplementer :) Kan tenke meg at du har en del på plass allerede, ja :ler::klem: til deg!

Ah, søndag! :) I dag har jeg bare tusla rundt og gjort hyggelige ting. Sov lenge, gikk meg en lang tur (én time i rask gange, nesten uten kynnere!), pusla litt på barnerommet, vaska tøy og nå spiser jeg sen lunsj. Det er så fantastisk med dager uten planer :Nikke:

I natt hadde jeg min første fødselsdrøm :overrasket: Det var ingen hyggelig drøm... Vi satt mange høygravide på et venterom, og én etter én ble vi ropt opp. Så ble fødselen satt i gang, barnet kom ut -plopp- og alle smertene kom i etterkant! For det første føltes det som om vi leverte unger på samlebånd, og for det andre var det skikkelig kjipt å ha vondt ETTER at barnet var kommet ut (da skulle det jo ammes og koses i tillegg). Veldig glad for at virkeligheten er annerledes :ler:

Jeg har generelt utrolig levende og sterke drømmer for tiden. De er ofte ikke så hyggelige, dessverre... Det er livsfarlig å vekke meg på feil tidspunkt - noe mannen har erfart et par ganger :rodme: Da bare griner jeg og er helt utafor. Nok om det.

Nå skal jeg brodere videre på sengetøyet, og så skal jeg gjøre klart til at mannen kan male kommoden når han kommer hjem etterpå.

Skrevet

Skumle drømmer er ikke no' allright...

Ellers må jeg si dere har valgt en kjempeflott vogn...

Flink som går lange turer er du også...

:klem:

Skrevet
:hoppe: Må bare hoppe litt for at det i dag er TRE kalendermåneder til termin! :hoppe:
Skrevet
:hoppe: Må bare hoppe litt for at det i dag er TRE kalendermåneder til termin!  :hoppe:

:hoppe: litt sammen med deg! :hoppe:

Skrevet

Raser innom i full fart!!

Fint å lese at alt står bra til med dere!!

Koooos! :klem:

Skrevet

Innom og holder liv i boka di!!

Ha ei fin uke! :klem:

Skrevet

Heia :vinke:

Er bare innom med en stor :klem: , og håper alt vel med deg.

Nå er det ikke lenge igjen altså :hoppe:

Skrevet

Håper du og dine får ei herlig helg!! :klem:

Skrevet

Hei og hopp!

Håper alt er bra! Er bare innom for å ønske deg en riktig

GOD PÅSKE!

:briller2:

Skrevet

Cr@sh, La Traviata, Skytte, Leanora: takk for hyggelige hilsner! :klem:

Nå er vi tilbake fra en ukes deilig påskeferie; først noen kjærste-dager i København, og så familiepåske på hytta. Veldig bra alt sammen :Nikke: Jeg var i god form hele tiden, og fikk med meg masse gåing i Køben og skigåing på hytta. *veldig fornøyd Fru B

Om noen dager er jeg i uke 30, og jeg synes tiden raser avgårde :overrasket: Jeg synes jeg er blitt ganske stor (får kommentarer på det også), og skjønner ikke helt hvordan dette skal ende! :ler: Gleder meg så utrolig til å møte det lille mennesket som bor inni magen min! I det siste har jeg trodd at det er ei jente. En liten Filippa, i så fall :hjerter:

Innspurten på semesteret ligger foran meg, og jeg tror jeg skal klare å komme i mål bare formen holder seg. Har to store oppgaver som skal leveres den 15. mai og eksamen er den 31. mai. Blir spennende å se om det holder...

I kveld skal vi bare slappe av her hjemme, og det er deilig å tenke på at det er fridag i morgen også :klappe:

Fortsatt god påske!!!

Skrevet

Tittei!!

Hørtes ut som en alldeles fortreffelig påske ja!Godt å være bare kjærester innimellom! (Minne meg selv på akkurat det derre...)

Oi,tenk så herlig at snart er du ferdig med et kapittel og klar for et helt nytt og totalt annerledes ett! Jeg fryser litt på ryggen i fryd over den tanken! Vi ble gravide etter å ha støttet hverandre en tid da ting var litt vanskelig,og nå har vi jammen meg ikke lenge igjen.....!!!

Er litt melankolsk idag jeg :ler: Men alt er bare så bra! Gleder meg så til alle de forestående fødslene!!

Håper det går bra med studiene og at dagen din er helt perfekt!

:klem:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...