Gå til innhold

Hva feiler deg folk som sager, hogger og bare BRÅKER ute på søndager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke egoistisk å forvente at folk skal følge lover og regler. Jeg bor i blokk, her er det banking og borring hver eneste dag ellers, så hvis det også skulle vært lov på søndager hadde det blitt ubeboelig.

Anonymkode: ea07a...60c

Det er lov å borre på søndager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (4 minutter siden):

Det er lov å borre på søndager.

Bare om det ikke regnes som utilbørlig larm jf helligdagsloven §3

Anonymkode: 3a879...2ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad at ikke alle er like late og ikke gidder å jobbe, jobber selv med ting nesten hver søndag og ingen bryr seg om så hadde jeg gitt faen. Hadde noen klaget til meg hadde jeg bråket enda mer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til spiller vel værforholdene litt inn også. Her er både vær og temperaturer vekslende for tiden. Hvis det har regnet mye hele uka, og på søndag er det tørt nok før det blir drittvær neste uke igjen, da gjør man det man får gjort på søndagen.

 

Her har vi to fruktbønder som nærmeste naboer. Deres inntekt avhenger av avlingen, og da må frukta plukkes når den er moden, for eksempel. Den blir ikke hengende på trærne fra lørdag ettermiddag til mandag morgen fordi det er det som passer lovverket. Så det er ikke uvanlig at traktoren kjører frem og tilbake her fra tidlig morgen til sene kvelden på den tiden av året. Men sånn er det. 

Anonymkode: 6cc49...e14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Brunello said:

Det er lov å borre på søndager.

 

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare om det ikke regnes som utilbørlig larm jf helligdagsloven §3

Anonymkode: 3a879...2ce

Borettslaget har også regler om ingen støy på søndager. Mange som ikke respekterer det, dessverre. 

Anonymkode: ea07a...60c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne ting plager ikke meg i det hele tatt🤷🏼‍♀️ Jeg hører ikke engang slike lyder, legger rett og slett ikke merke til det som støy.

Anonymkode: 13dd7...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høst anmeldte jeg en bonde som var frekk nok til å høste sitt korn med bråkete maskiner på en søndag. 

Anonymkode: 33ba9...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle mine naboer klipper plen på søndag. Heldigvis for vinteren!

Anonymkode: 978ac...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Brunello said:

Det er mer egoistisk å kreve at folk skal være rolig. Kan ikke ha det slik at en hel dag ikke skal være produktiv. Norge er vel et av få land i vesten som driver med søndagsstengt.

Når man er på jobb hele uka er det godt å ha den ene dagen fri for støy. Det er veldig kjedelig og forstyrrende å skulle spise middag eller ha besøk på søndager når det er hamring og during.

Men jeg registerer at nå til dags er de folk som klarer å innrette seg etter reglene som må flytte for å slippe festbråk fra bortskjemte tenåringer og de like bortskjemte foreldrene som durer med hondaen over plenen.

Anonymkode: fcc78...94d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke folk at det ikke er lov eller hva er problemet deres?

Anonymkode: d9f9b...bb7

Søndag er jo en fin dag å få gjort ting man ikke rakk resten av uken fordi det uansett er en rolig dag der det kanskje ikke skjer så mye annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bare om det ikke regnes som utilbørlig larm jf helligdagsloven §3

Anonymkode: 3a879...2ce

Da skal man gjøre litt mer enn å borre et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når man er på jobb hele uka er det godt å ha den ene dagen fri for støy. Det er veldig kjedelig og forstyrrende å skulle spise middag eller ha besøk på søndager når det er hamring og during.

Men jeg registerer at nå til dags er de folk som klarer å innrette seg etter reglene som må flytte for å slippe festbråk fra bortskjemte tenåringer og de like bortskjemte foreldrene som durer med hondaen over plenen.

Anonymkode: fcc78...94d

De fleste holder seg til tiden før middagstid. Etter 16 bør det være ro på søndager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I høst anmeldte jeg en bonde som var frekk nok til å høste sitt korn med bråkete maskiner på en søndag. 

Anonymkode: 33ba9...4e7

Og det vil du at vi skal tro på ? DET er hvertfall ikke utilbørlig larm. 

Anonymkode: 01109...c26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunello skrev (20 timer siden):

Det er mer egoistisk å kreve at folk skal være rolig. Kan ikke ha det slik at en hel dag ikke skal være produktiv. Norge er vel et av få land i vesten som driver med søndagsstengt.

Ja, og så? Er det virkelig ikke mulig for noen å slappe av en hel dag? Stakkars sier jeg bare. Må være noe galt med noen folk som bare må drive på med noe hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPIgirl skrev (2 timer siden):

Ja, og så? Er det virkelig ikke mulig for noen å slappe av en hel dag? Stakkars sier jeg bare. Må være noe galt med noen folk som bare må drive på med noe hele tiden.

Synes mer synd på de som må ligge på sofaen hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt forskjell på hvordan man bor, og også hvor lydsensitiv man er.  For min del er det helt uproblematisk med utendørsarbeid på søndager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Plager deg vel ikke nå. Du er vel i kirka noen timer. 

Anonymkode: 677fb...c53

Kirken er stengt nå av koronahensyn.

Brunello skrev (23 timer siden):

Det er mer egoistisk å kreve at folk skal være rolig. Kan ikke ha det slik at en hel dag ikke skal være produktiv. Norge er vel et av få land i vesten som driver med søndagsstengt.

Det er loven. Det er ikke egoistisk å be folk følge den, det er tvert imot både egoistisk og ulovlig å la være.

Anonymkode: 14175...245

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...