Gå til innhold

Dame1989 prøver på nr 2 🌹


Dame1989

Anbefalte innlegg

Off det er såå tungt å se farge sånn altså, det har jeg all forståelse for! Men håper og tror at alt er fint. Jeg ville nok ikke gjort annet enn å vente til den UL om en uke, men at ventetiden blir lang det skjønner jeg. Trøst deg med at brunt i alle fall ikke er dårlig tegn, da ville jeg vært mer bekymret for rødt og friskt. Sannsynligvis har du hatt en rift og noe gammelt blod kommer ut nå :hug: Håper dagene fremover går raskt for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (2 minutter siden):

Håper alt kommer til/er bra, men nå er du så langt på vei og mange legekontor har ul apparat de nå kan bruke. En fastlege er ikke kyndig nok tidlig i et svangerskap, men nå er du så langt på vei at jeg ville selv forventet at legen brukte det for å undersøke hjertelyden:) 

Jeg var hos fastlegen i går før det brunlige tørket ble observert. Legen sjekket ikke hjertelyd med doppler. Har lest litt at en del fastleger gjerne venter enda noen uker for å være sikre på at de får hørt hjertelyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Off det er såå tungt å se farge sånn altså, det har jeg all forståelse for! Men håper og tror at alt er fint. Jeg ville nok ikke gjort annet enn å vente til den UL om en uke, men at ventetiden blir lang det skjønner jeg. Trøst deg med at brunt i alle fall ikke er dårlig tegn, da ville jeg vært mer bekymret for rødt og friskt. Sannsynligvis har du hatt en rift og noe gammelt blod kommer ut nå :hug: Håper dagene fremover går raskt for deg!

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er bedre nå iforhold til det brunlige utfloden! Aldri gøy å se sånt under svangerskap og nervene kommer med en gang. Men er nok helt sikkert helt ufarlig🥰 har du fått sjekket det ut noe mer, eller venter du? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (5 timer siden):

Håper det er bedre nå iforhold til det brunlige utfloden! Aldri gøy å se sånt under svangerskap og nervene kommer med en gang. Men er nok helt sikkert helt ufarlig🥰 har du fått sjekket det ut noe mer, eller venter du? ☺️

Har ikke sett noe mer heldigvis :) Så prøver å holde meg til neste ultralyd om 6 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+0 

Da velger jeg å avslutte denne prøverdagboken og flytter meg over til graviditetsdagboken 😀

Den tidlige organrettet ultralyden i dag gikk veldig fint. Alt så bra ut 😍 Så da blir det å fortelle familie og venner i løpet av uken :) Nå tror jeg at dette går veien etter 17 prøveperioder, 1 BO, 1 kjemisk og tilslutt et ivf forsøk som vi er gravide med nå 😍 Lykke til til alle dere andre, håper at spiren sitter snart 😀

Ps @Amatariel vet du hvordan jeg kopierer linken fra denne og over til neste dagbok? :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fantastisk at UL gikk fint! :nordvesta:

Blir kjempefint å ha deg over på graviddsgbøkene. Enten ber du en moderator flytte hele tråden, men du kan også starte helt ny. Da lager du bare ny tråd der, og kan evnt. linke til denne dagboken i hovedinnlegget ditt. Klipp og lim inn URL-adressen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (16 minutter siden):

Så fantastisk at UL gikk fint! :nordvesta:

Blir kjempefint å ha deg over på graviddsgbøkene. Enten ber du en moderator flytte hele tråden, men du kan også starte helt ny. Da lager du bare ny tråd der, og kan evnt. linke til denne dagboken i hovedinnlegget ditt. Klipp og lim inn URL-adressen. 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Baby nr 2!

Nå er baby snart 1 år, tiden har gått veldig fort. Oppdatering baby 1: 17 pp, 1 BO, 1 kjemisk og ble gravid på 1 ivf forsøk. 

Tankene har allerede begynt å tenke på baby nr 2. Planen er å begynne prøving til sommeren, men håper på å begynne å tracke syklusen min snart. Jeg har ikke fått tilbake mensen enda (ammer ca 3x per dag fortsatt), men har hatt en del verk/murring nederst i magen de siste ukene samt stikninger på sidene. Tok en el test i går (bilde 1) som nesten er positiv. Dagens test (bilde 2) er svakere igjen. Vanskelig å vite om el har vært eller om det bare er kroppen som prøver på el. 

Vi håper å bli gravide på den naturlige måten denne gangen. Vekten er desværre alt for høy. Gikk ikke opp noe i vekt under graviditeten (veide 2 kg mindre når jeg veide meg 2 uker etter fødsel). Jeg fikk svangerskapsdiabetes så hadde veldig strengt kosthold under graviditeten. Det resulterte at jeg gikk opp 12 kg etter fødsel..... Jeg har gått ned 3 kg igjen og håper på ytterligere 7 kg før sommeren. 

Jeg er veldig spent på året som kommer og har egentlig lyst til å begynne prøving med en gang. Men jeg må tenke praktisk og økonomisk. Det blir ikke barnehageplass før august og må ut i en del uker ulønnet til sommeren. Da vil jeg miste sykepengerettigheter så bør ikke bli gravid før høsten slik at jeg kan bli sykemeldt vis jeg blir dårlig/kvalm tidlig i graviditeten. 

20230212_163115.jpg

20230213_170729.jpg

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Jeg vil følge med 🥰 Her er baby 4 mnd, og jeg vil allerede ha en til 🙈 men må nok vente et år til 😅

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har første mens etter fødsel begynt, tror jeg. 

Usikker når el var, fikk kun testet når el testen nesten var positiv. Jeg antok at el testen var positiv den 11, el den 12. Det vil si 10 dager lutealfase. Jeg pleide å ha 12-14 dager lutealfase. Men har hørt at det er vanlig at mensen er uregelmessig i starten. 

Planen er å tracke syklusen de neste månedene og starte prøving i juni. 

Vektnedgangen har stagnert litt, ned 3,5 av 10 kg før sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt å logge og følge med på syklusen sin så mye man kan før selve prøvingen ja :nikke: Dette er en typisk ting førstegangsprøvere angrer på at de ikke gjorde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Cd 21

Fortsatt ingen eggløsning. Tester 2 ganger om dagen, men ingenting enda. 

Har lest at mensen kan være uregelmessig etter fødsel. Fortsetter bare å teste og håper på positiv test snart. Håper å komme inn i stabil syklus snart siden vi skal begynne prøving i mai/juni :)

Legger ved et bilde av el testene. 

Screenshot_20230315_130339_Premom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 23 og positiv el test 😀 Skikkelig murring i magen nå i kveld. 

Da satser jeg på at eggløsning er i morgen og at jeg har litt lengre enn 10 dagers lutealfase :)

Kjenner at det er vanskelig å ikke skulle legge inn noen aksjer, men vi har bestemt at vi skal vente med prøving til i sommer :)

Screenshot_20230317_213755_Premom.jpg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fint med positiv test 🥰 Men skjønner det kan være litt frustrerende å ikke prøve når man vet at man har el 🙊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (12 timer siden):

Så fint med positiv test 🥰 Men skjønner det kan være litt frustrerende å ikke prøve når man vet at man har el 🙊

Ja, spesielt når det tok lang tid sist og ble gravid med ivf. 

Men planen er å begynne prøving i juni og så evt ivf igjen neste sommer vis vi ikke har blitt gravide innen den tid. Jeg har troen på at det skal gå naturlig denne gangen :)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (12 timer siden):

Ja, spesielt når det tok lang tid sist og ble gravid med ivf. 

Men planen er å begynne prøving i juni og så evt ivf igjen neste sommer vis vi ikke har blitt gravide innen den tid. Jeg har troen på at det skal gå naturlig denne gangen :)

Utrolig kjekt å ha en plan da 😊 Satser på at det ikke går like lang tid som sist 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Begynte å spotte nå og mensen pleier å komme ganske raskt igang. 35 dagers syklus er ok. Positiv el test med el smerter den 17/03 så har antatt at el var den 18/03 (negativ el test). Men 10 dagers lutealfase..... Før hadde jeg 12-13 dager lutealfase. 

Jeg skal tracke den neste syklusen også og vis jeg fortsatt har så kort lutealfase må jeg kontakte noen. Kanskje hos fertilitetssenteret jeg ble gravid med ivf? Evt fastlegen for å få noe progesteron? 

Kan jo bare være syklus fortsatt er noe ustabil etter fødsel og pga amming 1-2 ganger om dagen. Men begge syklusene jeg har hatt etter fødsel har hatt 10 dagers lutealfase :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...