Gå til innhold

Dame1989 prøver på nr 2 🌹


Dame1989

Anbefalte innlegg

Så kjekt med bankende hjerte 😄 Når det kommer til cysten, så er det ikke noe å tenke på, hadde det vært farlig hadde du nok fått beskjed om det, hvis den ennå er der når du skal til klinikken, så snakk med dem om det eller ta en telefon klinikken, de kan nok hjelpe dem ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8+2

Ikke så mye nytt å melde. Formen er fortsatt fin og det bekymrer meg veldig. 17 dager til ny ultralyd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være negativt at formen er fin🤷🏻‍♀️ Etter lang vei og årevis med prøving er jeg nå gravid i uke 25. Har ikke vært kvalm en eneste dag, og det eneste symptomet jeg har hatt bortsett fra uteblitt mens er at jeg var litt trøttere på kvelden i første trimester 😅 krysser fingrene for deg😊🤞🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melie skrev (10 minutter siden):

Trenger ikke være negativt at formen er fin🤷🏻‍♀️ Etter lang vei og årevis med prøving er jeg nå gravid i uke 25. Har ikke vært kvalm en eneste dag, og det eneste symptomet jeg har hatt bortsett fra uteblitt mens er at jeg var litt trøttere på kvelden i første trimester 😅 krysser fingrene for deg😊🤞🏻

Hurra for 25 uker :)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 

Da har jeg rundet 9 fullgåtte uker og 12 dager til neste ultralyd :)

Hadde en del konstant strekk og  og ubehag i går kveld/natt, men det har heldigvis gitt seg. Jeg kjenner at livmor er øm. Ellers har jeg de siste 2 ukene vært ekstremt sliten og har de siste dagene vært noe uggen i korte perioder. 

Neste ultralyd er som sagt om 12 dager - 10+5 via ivf klinikken. Da blir det å se om alt er som det skal og vurdere om jeg kan slutte med Cyclogest (progesteron vaginalkapsel 2x om dagen). Etter det har jeg enda en ultralyd 12+6 for å se på organer osv. Vis alt er normalt etter dette skal vi fortelle det til familie og venner :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 9 uker :klemmer: Håper dagene mot UL går fort. Satser absolutt på at du kan slutte med progesteronen da. Jeg syns det var såå godt å slutte med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Gratulerer med 9 uker :klemmer: Håper dagene mot UL går fort. Satser absolutt på at du kan slutte med progesteronen da. Jeg syns det var såå godt å slutte med det.

Ja det skal bli godt. Har jo ligget flatt 30 min x2 hver dag i 7 uker nå.. :)

Jeg lurer litt på om den 3,5cm store cysten som ble sett på høyre eggstokk på ultralyd for 2 uker siden har vokst. Jeg kjenner at det presser en del ganske til høyre nederst i magen. Bare håper ikke den sprekket eller er så stor at den må fjernes kirurgisk. Symptomene på cyste på eggstokk er jo de samme som graviditet 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+5 

Nå har jeg kramper i livmorområdet. Ikke noe vondt, men kjenner mye kramper. Ikke noe blødning enda, men veldig bekymret. Ikke kjent sånne kramper før... 

9+6 

Krampene varte i ca 1-2 timer i går. Hadde litt igjen i dag, men varte bare ca 10 sekunder. Synes det er rart at jeg plutselig skal få kramper i livmoren... Hatt mye strekk, ømhet og stikninger, men ikke krampe/vibrering. 

6 dager til ultralyd hvor jeg får svaret. Jeg er livredd for det svaret. 

Endret av Dame1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (23 timer siden):

9+5 

Nå har jeg kramper i livmorområdet. Ikke noe vondt, men kjenner mye kramper. Ikke noe blødning enda, men veldig bekymret. Ikke kjent sånne kramper før... 

9+6 

Krampene varte i ca 1-2 timer i går. Hadde litt igjen i dag, men varte bare ca 10 sekunder. Synes det er rart at jeg plutselig skal få kramper i livmoren... Hatt mye strekk, ømhet og stikninger, men ikke krampe/vibrering. 

6 dager til ultralyd hvor jeg får svaret. Jeg er livredd for det svaret. 

Skjønner godt at du blir redd! Når man er tidlig i graviditeten så legger man merke til alt nytt og sperrer øyne opp for alt nytt! Vet det av erfaring. Jeg hadde veldig mye vondte de første ukene. Stikk smerter og strekk smerter nederst i magen og i sidene, så høye menssmerter at jeg ikke fikk sove om natten, (vridde meg av smerte) og kramper som du beskriver nå! Var ofte til jordmor pga angst for å miste. Angsten var så stor at jeg kunne skjelve og få hjertebank. Men det gikk bra hos meg og jordmoren sa alltid til meg at det er mange som har smerter, så mye at de løper på do for å se etter blod. Er så mye som skjer i kroppen, livmoren skal vokse ut så mye og gjør seg hele tiden klar til å vies ut mer og mer når fosteret vokser. Husker det var irundt uke 12-14 så kjente jeg ikke de type smerter mer og da ble jeg redd for det igjen🙈😅 er ikke så greit! Men ble typ andre smerter igjen etterhvert så klart! Men de første ukene som sagt er mer sånne typ mens smerter! Skal så klart ikke sitte her å skrive til deg at det helt sikkert ikke er noe annet enn det jeg opplevde, men ville bare skrive hvordan jeg også opplevde og om det kanskje kan være noe likt? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (22 minutter siden):

Skjønner godt at du blir redd! Når man er tidlig i graviditeten så legger man merke til alt nytt og sperrer øyne opp for alt nytt! Vet det av erfaring. Jeg hadde veldig mye vondte de første ukene. Stikk smerter og strekk smerter nederst i magen og i sidene, så høye menssmerter at jeg ikke fikk sove om natten, (vridde meg av smerte) og kramper som du beskriver nå! Var ofte til jordmor pga angst for å miste. Angsten var så stor at jeg kunne skjelve og få hjertebank. Men det gikk bra hos meg og jordmoren sa alltid til meg at det er mange som har smerter, så mye at de løper på do for å se etter blod. Er så mye som skjer i kroppen, livmoren skal vokse ut så mye og gjør seg hele tiden klar til å vies ut mer og mer når fosteret vokser. Husker det var irundt uke 12-14 så kjente jeg ikke de type smerter mer og da ble jeg redd for det igjen🙈😅 er ikke så greit! Men ble typ andre smerter igjen etterhvert så klart! Men de første ukene som sagt er mer sånne typ mens smerter! Skal så klart ikke sitte her å skrive til deg at det helt sikkert ikke er noe annet enn det jeg opplevde, men ville bare skrive hvordan jeg også opplevde og om det kanskje kan være noe likt? ☺️

Jeg har fra før sjeldent menssmerter og vis jeg har det er det kun lett murring/verking. Jeg har hatt en del strekk og stikninger, men gårsdagens krampe var helt annerledes. Krampe/sammentrekning som ikke var vond hvert sekund/annenhvert sekund midt i livmorområdet. Jeg klarer ikke å fokusere på så mye annet nå, enn nedtelling til ultralyd. Er sykemeldt nå etter ferien. Jeg får ikke første svangerskapskontroll hos fastlege før 11+6 og hos jordmor i uke 16. Så har ikke noe helsepersonell å diskutere mine opplevelser og redsler med enda. Jeg har lovet megselv å roe ned vis alt er bra neste ultralyd 10+5. For da er sjansen ganske lav for sa/ma osv. Jeg er mest engstelig for ma siden jeg fortsatt bruker progesteronstøtte og det skal en del til før kroppen støter ut fosteret. 

Takk for din opplevelse :) Jeg kan ikke noe annet enn å vente til neste mandag :) Man blir helt ødelagt etter å ha prøvd lenge og mistet tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+6

Endelig var dagen for ny ultralyd her og alt så veldig bra ut. Den målte helt riktig størrelse og vi så både armer og ben :) Litt vanskelig å måle ordentlig hjerterytme da babyen rørte så mye på seg 😍🙈 Pga ivf vet vi termindatoen og jeg hadde regnet 1 dag for kort så er 10+6 i dag. Nå skal jeg prøve å slippe skuldrene ned og begynne å glede meg :) Ny ultralyd om 15 dager for å se gjennom organer osv, det er for tidlig å gjøre det før uke 11. Mannen min ble litt overasket for han trodde han skulle få se en runding, ikke hode, kropp, 2 armer og 2 ben som rørte og snudde på seg 😍

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig lesning🤩 

Husker når vi var på tul i uke 9 så ble både jeg og mannen litt sjokka over at det var en sprellende baby, bare miniatyr 😅 veldig fasinerende hvordan alt er på plass allerede! Håper du får slappet mer av fremover og senker skuldrene og får nyte litt nå❤️ Det fortjener du så mye nå! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+4

Natt til fredag lå jeg og hadde vondt i korsryggen i flere timer. Fikk ikke sove før etter kl 04 på natten. I går hadde jeg 1 tørk med brunlig utflod. Ikke noe mer etter det. Har ikke sett et hint av brunt/rød tidligere i graviditeten. Er så slitsomt at angsten for å miste er så stor. Alt var jo bra på ultralyden 10+6. Puppene er nesten ikke ømme lengre, men det kan være fordi jeg sluttet med progersterontilskudd for 5-6 dager siden. Neste ultralyd er om 10 dager, vis alt er bra etter det avslutter jeg denne dagboken og flytter meg over til graviditetsdagboken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff 😩 skjønner deg veldig godt det med bekymringer for vondtene. Har det selv også denne gangen (nr2) og hadde det helt til uke 14 sist jeg var gravid, var så vondt at jeg kunne vri meg i søvne eller ikke få sove.. har allerede startet sånn her nå 13 dpo idag, starten for 2 dager siden. Selv om man blir vant til vondtene og man ser levende foster på ultralyd så er man bekymret uansett for når man har så vondt så skjønner man ikke at det kan gå bra!

Synes det er mye enklere sagt enn tenkt, men jeg tipper du har det samme jeg hadde sist svangerskap, livmoren som vokser,  og har lest på nettet også denne gangen at det hos noen faktisk kan gjøre like vondt som vonde menssmerter. Men er jo som sagt enklere sagt enn tenkt fordi jeg har de bekymringene og søvnløse netter pga akkurat det samme denne runden😩 så klem til deg! Og håper det går over snart hos deg❤️ Du har kommet så langt nå at det er sååå liten sjanse for å miste nå, det må du huske🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (2 timer siden):

Huff 😩 skjønner deg veldig godt det med bekymringer for vondtene. Har det selv også denne gangen (nr2) og hadde det helt til uke 14 sist jeg var gravid, var så vondt at jeg kunne vri meg i søvne eller ikke få sove.. har allerede startet sånn her nå 13 dpo idag, starten for 2 dager siden. Selv om man blir vant til vondtene og man ser levende foster på ultralyd så er man bekymret uansett for når man har så vondt så skjønner man ikke at det kan gå bra!

Synes det er mye enklere sagt enn tenkt, men jeg tipper du har det samme jeg hadde sist svangerskap, livmoren som vokser,  og har lest på nettet også denne gangen at det hos noen faktisk kan gjøre like vondt som vonde menssmerter. Men er jo som sagt enklere sagt enn tenkt fordi jeg har de bekymringene og søvnløse netter pga akkurat det samme denne runden😩 så klem til deg! Og håper det går over snart hos deg❤️ Du har kommet så langt nå at det er sååå liten sjanse for å miste nå, det må du huske🥰

Er det jeg prøver å si til megselv. Baby vokser veldig fort nå og da vokser også livmoren fort. Og er ikke så rart at det kan føles ubehagelig og vondt. Jeg er fra før plaget med ryggen så tenkte å nevne for fastlegen på mandag om jeg burde begynne hos fysio tidlig litt forebyggende :)

Jeg prøver også å tenke på det, at det er så sjeldent å miste så langt jeg er påvei nå og iallefall når alt var fint for 5 dager siden. 

Vurderer å bestille meg en egen doppler, så jeg kan bruke den når jeg er ekstra engstelig. 

Lykke til videre til deg @Love90 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0 

I går hadde jeg 1 tørk med litt brunlig utflod igjen. Andre gangen på 4 dager. Hadde også ubehag i korsryggen før det brunlige ble observert. Ultralyd om 1 uke. Usikker på om jeg bør kontakte fastlege ang dette, vis de henviser til ultralyd tror jeg ikke at jeg får den noe særlig tidligere enn den jeg allerede skal på. Sjekket litt privat og ikke noe ledig denne uken. 

Så tror jeg ser det ann. Vis det skulle bli noe mer brunlig utflod får jeg evt kontakte fastlegen og vis det skulle bli mye evt legevakten. Livredd for at baby i magen ikke lever lengre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt kommer til/er bra, men nå er du så langt på vei og mange legekontor har ul apparat de nå kan bruke. En fastlege er ikke kyndig nok tidlig i et svangerskap, men nå er du så langt på vei at jeg ville selv forventet at legen brukte det for å undersøke hjertelyden:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...