Gå til innhold

Dame1989 prøver på nr 2 🌹


Dame1989

Anbefalte innlegg

Hvaler19 skrev (1 minutt siden):

Okei, hvem har sagt det? Håper virkelig det er tilfelle, men i følge gynekologen min KAN egget finne veien til den andre egglederen. Men det er visst ikke sånn at den automatisk går ditt hver mnd :( skulle ønske men!

Fertilitetsseksjonen på st Olavs sier dette til meg. Jeg vet selv at jeg har blitt gravid naturlig med egg fra feil side, men det kan nok ikke garanteres at det blir fanget opp på andre eggleder hver gang da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (3 minutter siden):

Fertilitetsseksjonen på st Olavs sier dette til meg. Jeg vet selv at jeg har blitt gravid naturlig med egg fra feil side, men det kan nok ikke garanteres at det blir fanget opp på andre eggleder hver gang da :)

Okei, så godt å vite at det er håp🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du blir fulgt tett opp hos gynekologen med flere timer! Når eggene ikke var så store i dag så blir det veldig interessant å høre hva størrelsen er på mandag.

Syns også det er rart at du bare skal ta letrozol annenhver måned. Jeg trodde det var "gammeldags" enkeltstimuli. Slik som Pergo, der satt virkningen i til neste måned også. Men letrozol har jeg inntrykk av at man skal ta hver måned. Og har man ikke virkning på enkel, så tar man dobbelt, eller trippel. Jeg har tatt hver måned siden jeg startet på det nå i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 minutter siden):

Så bra at du blir fulgt tett opp hos gynekologen med flere timer! Når eggene ikke var så store i dag så blir det veldig interessant å høre hva størrelsen er på mandag.

Syns også det er rart at du bare skal ta letrozol annenhver måned. Jeg trodde det var "gammeldags" enkeltstimuli. Slik som Pergo, der satt virkningen i til neste måned også. Men letrozol har jeg inntrykk av at man skal ta hver måned. Og har man ikke virkning på enkel, så tar man dobbelt, eller trippel. Jeg har tatt hver måned siden jeg startet på det nå i november.

Ja, blir spennde å se på mandag :) Begynner egentlig å forberede meg mer og mer på ivf nå. 

Jeg kommer iallefall til å ønske å ta Letrozol hver måned før evt ivf :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal jeg følge med! Vi ligger ganske likt i løypa. I dag er jeg på CD14 😁 Flo mener jeg skal ha EL i morgen. Spennende med gynekolog time! Krysser fingrene for oss denne PP 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ms.Sommerfugl skrev (5 timer siden):

Her skal jeg følge med! Vi ligger ganske likt i løypa. I dag er jeg på CD14 😁 Flo mener jeg skal ha EL i morgen. Spennende med gynekolog time! Krysser fingrene for oss denne PP 😊

Så spennende :) Har du testet etter el? Har dere prøvd lenge? :)

Vi krysser fingrene 🤞🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (25 minutter siden):

Så spennende :) Har du testet etter el? Har dere prøvd lenge? :)

Vi krysser fingrene 🤞🙂

Nei ikke ennå, har vært på hyttetur midt i perioden flo appen tror jeg har el, men glemte å ta med tester. Vi har fått lagt inn aksjer uansett, men kan jo ikke vite sikkert. Jeg tok ut p staven for en ukes tid siden, så har ikke vært så lenge av prevensjon så vi er i PP1 😊 

Krysser fingrene ja 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/20/2021 at 2:12 PM, Dame1989 said:

CD 13

Ingen utslag på el test enda. Håper å få blinkende Clearblue digital advanced i morgen :)

Synest du den dingsen er verdt å skaffa? :) Har sett litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (Akkurat nå):

Synest du den dingsen er verdt å skaffa? :) Har sett litt på det.

Jeg synes at den er veldig grei å bruke :) Svaret blir helt klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Dame1989 said:

Jeg synes at den er veldig grei å bruke :) Svaret blir helt klart :)

Då trur eg vi kjøper den om det ikkje går denna og neste PP. Er på ein måte litt motiverande å prøva nye ting mens man prøver. Glemte heilt ferilitetsgel denna gangen 🤪 (veit ikkje om det virker heller).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15   PP 14 

Fikk gode nyheter i dag :)

Først fikk jeg blinkende smiley på Clearblue digital advanced i dag. Da pleier el testen å bli positiv om noen dager. 

Så var jeg på ny gyn kontroll i naturlig syklus (gyn kontroll forrige torsdag cd 11 viste tynn slimhinne og mange små egg). I dag var slimhinnen tykk og fin og fikk målt et stort egg til 15mm. Så da blir det Ovitrelle i morgen kveld og Crinone fra fredag. 

Selv om jeg ikke har blitt gravid enda så får jeg iallefall el og det er bra. Nå får vi bare krysse fingrene.

Var hos en ny gyn i dag fordi den jeg pleier å gå til har vinterferie. Jeg nevnte pcos og h*n trodde ikke jeg hadde det fordi jeg har regelmessige sykluser på ca 32 dager i naturlig syklus. Jajaj. 

Nevnte spørsmål om ivf igjen og gyn tenkte jeg kunne vurdere det etter sommeren vis ikke noe har skjedd da. Det blir for lenge å vente så jeg har bestemt meg for før sommeren. Mulig mai, da har jeg 3 muligheter til å bli gravid før det. Evt pp 17 og ivf høres fornuftig ut synes jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at el er rett rundt hjørnet! Og herlig at det er et stort fint egg som er klart. Håper dette er gullegget 🤞

Jeg syns det høres ut som om ulike gynekologer praksiserer veldig forskjellig..? Gynekologen jeg gikk til var også ganske tydelig på at han ikke trodde jeg hadde noen hormonforstyrrelser ettersom jeg har regelmessig mens. Forsåvidt ikke noe kjip beskjed det altså, men har inntrykk av at andre gynekologer gjerne sjekker dette selvom syklusen er regelmessig.. 🤔

Håper du slipper ivf! Men sikkert deilig å få satt en dato for det itilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (30 minutter siden):

Dette var gode nyheter ja!! Kanskje gullegget som venter nå 🤞
 

Ja får satse på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Atticmess skrev (4 timer siden):

Så kjekt at el er rett rundt hjørnet! Og herlig at det er et stort fint egg som er klart. Håper dette er gullegget 🤞

Jeg syns det høres ut som om ulike gynekologer praksiserer veldig forskjellig..? Gynekologen jeg gikk til var også ganske tydelig på at han ikke trodde jeg hadde noen hormonforstyrrelser ettersom jeg har regelmessig mens. Forsåvidt ikke noe kjip beskjed det altså, men har inntrykk av at andre gynekologer gjerne sjekker dette selvom syklusen er regelmessig.. 🤔

Håper du slipper ivf! Men sikkert deilig å få satt en dato for det itilfelle.

Får satse på det :)

Ja, greit å ha en plan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det hadde vært god utvikling! :blomst:

Med din høye amh så har du jo høy eggreserve, så kanskje en kan bli lurt på ultralyd ved at de med en gang tenker pcos da? Det er vel slik at man har vel fire kriterier, der man må oppfylle 3 tror jeg, for å få diagnosen. Tror det er høy amh/mange eggposer, lange sykluser, overvekt og økt hårvekst. 

Uansett er det nå kjempefint at du har normale sykluser. Det tilsier jo at du har eggløsning også :)

Masse lykke til med ovitrelle 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 16   PP 14 

Da var Ovitrelle satt og planen er å legge inn aksjer i kveld og de neste 2 dagene. Beregner el til torsdag cd 18. 

Et spørsmål til dere andre som har brukt Crinone. Har dere samleie mens dere bruker det? Vi har ikke hatt det, føler det blir for rart... 🙈😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (12 minutter siden):

Et spørsmål til dere andre som har brukt Crinone. Har dere samleie mens dere bruker det? Vi har ikke hatt det, føler det blir for rart... 🙈😀

Ja, jeg brukte crinone en gang i svangerskap helt frem til uke 12, så vi hadde vanlig mengde sex den tiden. Kan ikke huske at det var så rart... men jeg ble litt tørr av den, så enkelte dager var det litt kjipt husker jeg.

Så bra ovitrelle er satt! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...